208 RACING: אליפות מירוצי המכוניות של פיג’ו ופרודרייב

השקה בישראל: מכוניות מירוץ מקצועיות בייבוא סדיר ואליפות 208 RACING אליפות מירוצים מקצועית בשיתוף עם בית הספר לנהיגת מירוצים ‘פרודרייב’ – מירוץ ראשון ב15-16 ביוני

ספורט מוטורי בישראל – אליפות מירוצי מכוניות פיג’ו 208 RACING

תמונות: רונן טופלברג

קבוצת לובינסקי פורצת דרך בספורט המוטורי הישראלי ומשיקה לראשונה בישראל את מכוניות המירוץ פיג’ו 208 RACING CUP. בשיתוף חברת ‘פרודרייב’ של ראם סמואל, מושקת גם אליפות ישראל 208 RACING. אלו מכוניות המירוץ הראשונות שהגיעו לישראל באופן רשמי וסדרתי והן נבנו בסדנת הספורט המוטורי של היצרן בצרפת Peugeot Sport. מכוניות אלה שנשענות על שלדת ומרכב ה-208 הפופולארית בישראל, מצוידות בכל אבזור הבטיחות המתקדם והמקובל במירוצי מכוניות כמו כלוב בטיחות, מערכות כיבוי, מתלים מתוחכמים, בלמים חזקים במיוחד, מערכות טלמטריה מלאות ועוד. מכוניות אלה משמשות את פיג’ו במגוון מירוצי ליגות CUP באירופה.

בישראל, קבוצת לובינסקי בשיתוף עם ההתאחדות הישראלית למכוניות וקארטינג ובית הספר לנהיגת מירוצים ‘פרודרייב’ של ראם סמואל תפעיל ליגת מירוצים מקצועית שתקיים עשרות מירוצים בשנה במסלולים הקיימים והחדשים שעתידים להיבנות בישראל. ליגה זו למעשה תאפשר לנהגים שחלמו לעסוק באופן מקצועי בענף הספורט המוטורי לקחת חלק במירוצים סדירים ורשמיים, בהן כל המכוניות זהות לחלוטין. בנוסף לפעילות המירוצים, בית הספר לנהיגת מירוצים של ראם סמואל וקבוצת לובינסקי, יקיימו פעילות חווייתית ללקוחות, אורחים וקידומי מכירות לכל אורך השנה ובהדרכה צמודה ומקצועית.

פיג’ו 208 RACING CUP מכוניות מכויילות ומשופרות למירוצים
פיג’ו 208 ספורט. מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי עם 140 כ”ס

הרכב: פיג’ו 208 CUP RACING

מכונית המירוץ פיג’ו 208 RACING CUP מבוססת על שלדת פיג’ו 208 (אורכה 396.2 ס”מ, רוחבה 173.9 ס”מ ובסיס הגלגלים 253.8 ס”מ), אך למעשה נבנית ידנית על ידי פיג’ו ספורט, חטיבת המירוצים של פיג’ו בצרפת בהתאם לדרישות ממכונית מירוץ בתקן FIA. בחזיתה של מכונית זו מצוי מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר אטמוספרי אשר מפיק 140 כ”ס ב-6,650 סל”ד וכן 17 קג”מ ב-5,750 סל”ד. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. הודות למשקל גוף קל במיוחד של 960 ק”ג בלבד, מכונית זו מסוגלת להפיק ביצועים מהירים במיוחד.

בהתאם לשימוש על מסלולי המירוצים, ה-208 RACING CUP מצוידת בכלוב בטיחות מלא, מושבי מירוץ עם רתמות, מתלים קשיחים ומונמכים (מקפרסון מלפנים, זרועות נגררות מאחור), בלמים מחוזקים (דיסקים 310 מ”מ מלפנים, קאליפרים רדיאליים 4 בוכנות) אשר מציעים לנהג כיול ושליטה על חלוקת עומסי הבלימה בין הציר האחורי לקדמי, בתגבור מתכוונן למערכת ההיגוי, במערכת טלמטריה מלאה, במערכות בטיחות לניתוק אספקת הדלק והחשמל במקרה תאונה ועוד.

מירוצי מכוניות בישראל

האליפות: 208 RACING

אליפות 208 RACING תתקיים על פני 9 סופי שבוע של פעילות. בכל סוף שבוע יערכו אימונים, מדידות זמנים ושני מירוצים המתפרסים על פני יומיים. באליפות זו ייקחו חלק 21 נהגים, אשר יחולקו לשלוש קבוצות ובכל סוף שבוע מתחרה קבוצה אחת. כל קבוצה תתחרה במשך שלושה סופי שבוע ותצבור נקודות. במהלך העונה, תגיע האליפות למסלולי ערד ופצאל ויתכן שיתבצע גם מירוץ בשדה תימן (בהתאם לסיום ההכנות והעבודה של המסלול וכו’).

לאחר שלוש סדרות מירוצים (סה”כ 9 סופי שבוע) יוזמנו הנהגים עם הניקוד המצטבר ביותר בליגה להשתתפות באירוע הגמר שבו יהיו אימונים, מדידות זמנים ולבסוף מירוץ אחרון לעונה שבו יוכתר אלוף ישראל במירוצי מכוניות 208 RACING. כל הנהגים בליגה רשאים להגיע ולהתאמן על המסלולים השונים בימי האימון הפתוחים, חלקם נעזרים במדריכים של חברת פרודרייב כדי להתכונן וחלקם מגיעים כדי להתאמן ולצבור זמן מסלול על מכוניות המירוץ. בנוסף לכך, חלק מהאימונים יתקיימו אצל חברת SIMRACE של חגי פארן, כאשר אימונים בסימולטורים מאפשרים יותר זמן אימון בנהיגת מירוצים, שיפור יכולות וגם את האפשרות לערוך הדמיה מלאה של מירוצים.

בכל סוף שבוע של מירוץ שבעת הנהגים המתחרים בסוף שבוע זה יערכו הגרלה ויקבלו רכב אשר ילווה אותם לאורך כל סוף השבוע והמירוץ. בכל סוף שבוע, יקבלו הנהגים זוג צמיגים קדמיים חדשים, מה שאומר שהם צריכים ללמוד לנהל את צריכת הצמיגים בצורה חכמה (חלק מהאימונים עוסקים בכך). ישנם שלושה מקצי אימון חופשיים שבהם הנהגים עולים כדי להכיר את הרכב והמסלול ולאחר האימונים, יש מקצה דירוג למדידות זמנים אשר לפי התוצאות יקבע סדר הזינוק ביום המירוץ. ביום השני יהיה חימום בוקר ואז שני מירוצים שאורכם 20 דקות ומספר ההקפות יקבע על פי תוואי המסלול. במירוץ השני, ינוהל חצי גריד הפוך, כלומר מי שניצח במירוץ הראשון יזנק רביעי ומי שסיים רביעי יזנק ראשון. צבירת הניקוד תעשה על פי שני המירוצים. לרשות הנהגים יעמד בכל סוף השבוע צוות טכני של פרודרייב לכל צורך בסיוע.

 

מועדי המירוצים:

  • 15-16 יוני במסלול ערד

  • 22-23 יוני במסלול ערד

  • 7-8 ספטמבר במסלול ערד

  • 28-29 ספטמבר במסלול פצאל

  • 5-6 אוקטובר במסלול ערד

  • 19-20 אוקטובר במסלול פצאל

  • 2-3 נובמבר במסלול פצאל

  • 16-17 נובמבר במסלול פצאל

  • 30 נובמבר עד 1 דצמבר במסלול ערד

  • תחרות הגמר, 14-15 דצמבר במסלול ערד

*מיקומי המירוצים והתאריכים עשויים להשתנות בהתאם לפעילות.

אליפות פיג’ו ישראל בשיתוף פרודרייב של ראם סמואל

על המתחרים:

זוהר שימשי: יליד 1998, גר בקיבוץ איילת השחר. נמצא כרגע במכינה צבאית, מיועד לשירות ביחידות קרביות. התחיל להתחרות באופן פעיל בקארטינג בגיל 15 וממן את הפעילות בעצמו על ידי עבודה בתור מדריך פיינטבול, הדרכות בקייטנות ומלצרות. החליט להשתתף באליפות ישראל למכוניו מירוץ מתוכן חלום להפוך את נהיגת המירוצים לקריירה.

אורי אדיב: יליד 1960, מהנדס מכונות, בוגר חיל הים וקצין מכונות בצי הסוחר. בעל מוסך הצבי – מורה סוזוקי ברמת השרון ואב לחמישה. מצהיר על עצמו כחולה ספורט מוטורי, מכיר וחי את עולם הרכב, ממייסדי מירוצי הקארטינג בישראל ואלוף הארץ מספר פעמים בין השנים 1995 ל-2005.

מארק ברייטר: יליד 1990, עלה לארץ מקזחסטן ב-1993 ומתגורר בראשון לציון. מצהיר שעוד בצור ילד ידע לזהות מכוניות לפי צליל המנוע שלהן, ומאז הפך לחובב מושבע של מכוניות בפרט ונהיגה בכלל, כולל משאיות. בעבר עבר מספר הכשרות נהיגה מגוונות, עד ששמע על אליפות ישראל למכוניות מירוץ והבין שזו הגשמת חלום מבחינתו.

נחמה בוגין: ילידת 1963, אם לשני ילדים, שמאית מקרקעין, משפטנית, אגרונומית, מרצה באוניברסיטה, בוררת, מגשרת ולא מפתיע – נבחרה לאחת מהנשים פורצות הדרך בחגיגות ה-70 למדינה. בנוסף לכל זה מצהירה על עצמה כחובבת נהיגה מושבעת ונהגת שודים. אל אליפות ישראל למכוניות מירוץ הגיעה דרך היכרות עם גידי וראם כאשר עשתה עמם קורס נהיגה בקפריסין ולכן “אין מצב שהייתי מחמיצה את הזדמנות להשתתף במירוצי מכוניות בארץ”.

אור לנגר: יליד 1989, מהנדס חשמל. חובב רכב מזה שנים רבות, חלומו להקים קבוצת פורמולה 1 והמודל לחיקוי שלו – לואיס המילטון.

חיים כהן: יליד 1990 ולהגדרתו, בעל אובססיה מגיל קטן לתחבורה. חולם כבר שנים רבות על האפשרות להשתתף במירוצי מכוניות ולהתמיד בכך לצד הלימודים כהנדסאי רכב במכללת ספיר. ההרשמה לאליפות ישראל למירוצי מכוניות הנה המשך ישיר של הדרך שקבע לעצמו והחלום ששואף להגשים.

אייל דור-און: יליד 1977, נשוי + 3 ילדים, בעל עסק למזון מהיר. לדבריו, אוהב מכוניות מאז שזוכר את עצמו וגדל מתחת למכונית המרצדס במוסך של סבא שלו. אולם למרות שהאהבה לנהיגה תמיד הייתה שם, מעולם לא חשב לעשות עם הדבר משהו ברצינות ולפני שלוש שנים הבין שאם  הלא יקרה בקרוב, זה לא יקרה לעולם. מאז, לוקח כל הזדמנות לבצע הכשרות נהיגה עד שנפתחה בפניו ההזדמנות להשתתף באליפות ישראל למירוצי מכוניות.

 

אלו הם חלק מהמשתתפים שנרשמו לאליפות ישראל 208 RACING ונותרו מספר מקומות בודדים לעונת 2018.

מירוץ ראשון ב15-16 ביוני 2018

דני שביט, מנכ”ל קובצת לובינסקי: “קבוצת לובינסקי גאה להיות היבואן הראשון שמרים את הכפפה ותורם לפיתוח הספורט המוטורי בארץ ולחינוך לנהיגה ספורטיבית מהירה ובטוחה במסלולים שמיועדים לכך ונתמכים על ידי הרשות לנהיגה ספורטיבית. יוזמה זו תואמת את ערכי המותג של פיג’ו שמכוונים לחוויית נהיגה מרגשת מלווה בבטיחות אקטיבית שבאה לידי ביטוי גם בדגמי הרכב שלנו שמשווקים לנסיעה על הכבישים הציבוריים. אנו בטוחים שיוזמה זו תוביל להצטרפות של יבואנים נוספים למהלך ובכך ישפרו את איכות ותרבות הנהיגה בארץ ויעזרו לפיתוח ענף ספורט חדש בארץ שלא היה קיים עד היום באופן רשמי.”

ראם סמואל, מנכ”ל פרודרייב: “ישראלים רבים חולמים על נהיגת מירוצים, על ההשתתפות במירוצים ולמידת התחום והנושא לעומק. עד כה, הדבר היה בלתי נגיש לרבים וטובים, אם מבחינת העלויות והלוגיסטיקה ההכרחית בקיום קורסי נהיגת מירוצים רק בחו”ל וההשתתפות במירוצים שעלותם עשרות רבות של אלפי שקלים על גבי מסלולים באירופה. עכשיו נוכל סוף סוף לאמן ישראלים בישראל, נוכל לאפשר לנהגים שרוצים לצמוח וללמוד את התחום, לעבור אימונים אישיים ואף להתכונן למירוצים בחו”ל. שיתוף הפעולה ההדוק לו אנו זוכים מצד ההתאחדות הישראלית למכוניות וקארטינג, מהרשות לנהיגה ספורטיבית וכמובן לקבוצת לובינסקי היבואנית, יאפשר לנו לקיים לראשונה ליגת מירוצים רשמית. העבודה המשותפת עם יבואן בסדר גודל של לובינסקי והמעורבות והעניין שהיצרן מביע בעניין באמצעות מחלקת פיג’ו ספורט, שמים אותנו בנקודת מוצא מאוד מעניינת ומבטיחה”.

2 Replies to “208 RACING: אליפות מירוצי המכוניות של פיג’ו ופרודרייב”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *