וידאו: מתיחת פנים לפורשה מקאן ורכב אווירי תוך שנה מהיום
אופנת המכוניות האוויריות לא עוצרת, ופורשה מקאן עוברת מתיחת פנים ומגיעה אלינו ברבע הראשון של 2019 – מחירים ופרטים
גם וולוו רוצה רכב מעופף
מסתבר שוולוו רכשה סטארטאפ – מטוס אווירי של חברת בשם טראפוג’יה, שהפיתוח שלו כבר בשלבים הסופיים.
הרכב ההיברידי – נטען חשמלית שנמצא בפיתוח כמה שנים טובות, צפוי לעבור כמה שינויים עיצוביים וצפוי להיות משווק כבר ב-2019. בין השינויים: שדרוג מושבים, הגדלת מקום האחסון, כריות אוויר משופרות, מצלמות, ומערכת נחיתת חירום חדשה. (הדרך למטה היא בעזרת מצנח רחיפה).
מספר עובדות על הרכב האווירי:
1. כלי השיט מגיע מהירות שיוט של 100 קמ”ש, והוא יכול להגיע לטווח של 400 קילומטרים, ולטוס לגובה מרבי של 10,000 רגל.
2. יש מקום לשני אנשים, כולל הטייס. שניהם צריכים להיות בעלי רישון טיס, ואחד מהם חייב להיות בעל רישיון טיס ספורטיבי (דורש רק 20 שעות של אימון).
3. המחיר לא ברור ואין תאריך מדוייק ליציאתו לאוויר הפתוח באופן רשמי.
אותה חברה מתכננת רכב קונספט אווירי TF-X- שהוא מאה אחוז מטוס ומאה אחוז רכב – בשונה מהרכב הראשון:
רכב אווירי ל-4 נוסעים שיכול לשייט במהירות של 322 קמ”ש עם טווח נסיעה של 805 ק”מ.
יהיו לו כנפיים מתקפלות ששוקלות כמעט 600 ק”ג, שיוכלו לנוע ממצב אנכי למצב אופקי, כשלכל כנף מחובר מנוע חשמלי בקצה, מנועים שיספקו סה”כ 300 כ”ס.
ה-TF-X יהיה רכב אווירי חצי-אוטונמי. כך שניתן יהיה להקליד יעד והרכב יטיס את הנוסעים לבד, וגם להתמודד עם תנועה חוצה, מזג אוויר בעייתי או מרחב אווירי מוגבל.
כרכב היברידי, הוא יוכל לטעון את הסוללות של עצמו בנסיעה, על ידי המנוע או על ידי חיבור “רגיל” לחשמל.
מתיחת פנים לפורשה מקאן
בדרך כלל אחרי 4-5 שנים מיום השקתן, מכוניות זוכות למתיחת פנים: שדרוגים ושיפורים קלים, מה ששונה מדור חדש וייצור רכב חדש לגמרי.
פורשה חשפה את המקאן החדש שלה (בשנחאי) – SUV קומפקטי מפואר ופופולארי, ספינת הדגל של המותג, שנמכר בכ-350 אלף יחידות מאז השקתו בסוף 2013. כעת הוא עובר שיפורי עיצוב, ונוחות, מבלי לפגוע בDNA של המותג.
מה חדש?
המקאן החדש נראה כעת ספורטיבי ומודרני עוד יותר – פנסים LED ראשיים ופס תאורה אחורי חדש מאחור, השלדה עברה אופטימיזציה – שיפור לטובת נוחות ויציבות.
הצמיגים וחישוקי הסגסוגת חדשים בגודל 20-21 אינץ’, וניתן גם לבחור אותם מתוך מספר עיצובים. בתא הנהג יהיה צג מגע FULL HD שצמח מ7 אינץ’ ל11 אינץ’, מערכת ניווט מקוונת עם בקרה קולית חכמה ומידע על תנועה בזמן אמת, שמשה קדמית מחוממת ומערכת לשיפור איכות האוויר בתוך הרכב.
מבחינת מערכות בטיחות ועזר בנהיגה, ישנה מערכת חדשה לסיוע בפקקי תנועה עם בקרת שיוט אדפטיבית עד 60 קמ”ש ושליטה על גלגל ההגה.
**ויש גם צבעי מרכב חדשים: כחול מיאמי, ירוק ממבה מטאלי, וכסף מטאלי.
מנועים:
פורשה עדכנה כי מנוע הטורבו-דיזל לא יוצע יותר במקאן
יהיו מנועי הטורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר, מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר במקאן S. המקאן טורבו יקבל מנוע V6 כפול-מגדשים בנפח 2.9 ליטר, עם הספקים של בין 252 (335) ל-440 כ”ס. המנועים ישודכו לתיבת הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה את הכוח לגלגלים האחוריים.
מחירים
כיום בישראל מחיר המקאן מתחיל ב-509 אלף שקל), מקאן GTS (מ-699 אלף) ועד המקאן טורבו שמתחיל ב-869 אלף.
המקאן החדש יוצע לשוק הרכב הסיני בחודשים הקרובים ואחרי זה יושק בשווקים נוספים. לישראל צפוי להגיע ברבעון הראשון של 2019