DS7 CROSSBACK מבחן דרכים – עיצוב, ייחודיות וטכנולוגיה מתקדמת
פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה – מלכת הכביש 2018
שנסון צרפתי עם שיק אוונגרדי: כתבנו, חובב הצרפתיות, נהג, משש והתאהב – מבחן דרכים ל-DS7 CROSSBACK החדשה
צילום: אביחי דמארי
Crossback DS7 במבחן, משהו על אגדות, טכנולוגיה ומה שהחזיר אותי לאהוב מכוניות
DS7 Crossback הגיע אליי לאחר כמעט 5 שנות המתנה מאז צצה השמועה על פיתוחו, זוג האותיות DS בשבילי זה קצת יותר ממכונית, זוג האותיות הללו הביאו אותי לאהוב מכוניות. לדעת שיש מישהו שם בתעשיית הרכב שבונה דברים הפוך, עם אומץ, בתקווה לקבל משהו שונה וייחודי, וגם אם נכשל נותר אמיץ מספיק בכדי לנסות שוב, אחד שמבין שמצויינות היא דבר יקר להחריד. וזה, זה הדבר שתפס אותי, בגלל זה אני אוהב מכוניות.
קחו לכם כמה שניות לבדוק את התמונות של אביחי הצלם התותח על, בינתיים אסדר את רכבת המחשבות שלי.
DS, מותג שהתפצל מסיטרואן בעיקר משיקולים כלכליים ושיווקיים בשנת 2014, נשען בכבדות על מותג העל או קונצרן PSA (פיג’ו 3008, וסיטרואן C5 Aircross), ומציג את רכב הפנאי שטח היוקרתי הראשון שלו, מזל טוב! הוא מצטרף לשני דגמי DS שכבר משווקים בישראל, DS5 מרהיבה, שבחנו כאן באתר, ו-DS3, התכשיט הצרפתי המלוטש. הייתה עוד מכונית בשם DS4, שתפקדה בעיקר כרכב נישה יוקרתי.
טוב אי אפשר להתחיל בלי שיעור היסטוריה קטן, בכל זאת DS הייתה לאבן פינה בהיסטוריה המוטורית, מאז שנות ה-50 כאשר הוצגה והביאה לנתוני מכירות מדהימים כבר ברגע הסרת הלוט (12,000 יחידות ב- 15 הדקות הראשונות), DS נחשבה לאוונגרדית ומיוחדת, כשהיום, היא לא פחות מאייקון תרבותי. כמות המילים שנכתבו על סיטרואן DS האגדית בלתי ניתנת לכימות ולכן, נסכם את DS או ‘האלה’ בשורה אחת, מתלים מהפכניים, עיצוב אוונגרדי, חדשנות טכנולוגית והימור כלכלי בלתי נלאה. (ולא רק).
אסף ואבא הולכים להביא ‘אוטו חדש’
אוגוסט הארור, חם על גבול הממיס, בתוספת ילדים בחופשה, תענוג, אסף שמח ליום כיף עם אבא, אימא יותר, אז יוצאים להרצליה לאולם התצוגה המושקע של המותג החדש.
-
איזה אוטו מביאים היום אבא?
-
אוטו מיוחד, כזה שאבא חיכה לו המון זמן, הוא נקרא DS7
-
זה ג’יפ?
-
סוג של, רכב פנאי.
-
הוא נוסע על החול?
-
הוא יכול, קצת.
-
אז זה ג’יפ.
-
זה לא ג’יפ.
-
הוא גבוה?
-
כן.
-
אז זה ג’יפ.
-
זה לא ג’יפ.
-
אז מה זה?
-
לא ג’יפ.
-
אז אולי תביא ג’יפ?