שברולט אימפלה מבחן דרכים – אמריקה זה כאן
שברולט אימפלה, מכונית הסאלון הגדולה של שברולט במבחן דרכים מלא – התנהגות אמריקאית ומרווח פנים עשיר
צילום: אביחי דמארי
שברולט אימפלה במבחן, This is America
שברולט אימפלה מציגה דור 10 למכונית הסאלון הגדולה של שברולט. 6 צילינדרים, 3.5 ליטרים, 305 כ”ס 36.4 קג”מ, צליל משכר, התנהגות אמריקאית טיפוסית והמון מרחב. יצאנו לסופ”ש שלם של חיים בין תאוצה לתאוצה.
זן נכחד, שברולט אימפלה
שברולט אימפלה התחילה דרכה בשנות ה- 60′ כגרסה ספורטיבית לשברולט בל אייר, כמפלצת סנפירים מרהיבה וחזקה, הפכה לאייקון בזכות עצמה וקיבלה קו דגמים משלה, עם השנים התגייסה לשירות המדינה, קיבלה גרסאות קבריו מרהיבות, היצע מנועים עתיר צילינדרים ורווי סמ”קים, ואפילו הגיחה והפתיעה במרוצי נאסקאר. האימפלה האגדית קיבלה במשך השנים אינספור מחמאות ופרסים והציגה נתוני מכירות מרקיעי שחקים וכיכבה בהוליווד לא מעט ותיזכר לטובה בסדרה ‘על-טבעי’ עם האחים ווינצ’סטר. שברולט אימפלה, אחת ממכוניות ה- Full size האמיתיות האחרונות ששרדו, ב- 2013 חזרה לישראל לאחר היעדרות ממושכת, יצאנו למבחן מאוחר, וחזרנו שיכורי כוח.
פגישה ראשונה
מכונית סדאן, אמיתית, גודל מלא בעגה המקצועית, המראה, קצת קמארו קצת מאליבו ויש גם קצת מהקרוז החדשה, האופי? הוא לגמרי אימפלה, עליו נרחיב בהמשך. הישיבה נמוכה הירכתיים גבוהים די צועקים לשברולט להחזיר אותה לימי ההנעה האחורית, מבאמפר לבאמפר, 5 מטרים, הרוחב קרוב ל- 2 מטרים הרצפה היא אותה רצפה של ביואיק לה-קרוס וכך גם חלק מהמכלולים. האימפלה החדשה נאה ואפילו יותר מזה, אביחי ‘פארוק סגור תתריס’ דמארי נותן עבודה כהרגלו, קחו שנייה או שתיים.
המושבים אמריקאיים, גדולים, עטויי עור, חשמליים עם זיכרונות כך גם ההגה ומראות הצד. קיים גם מצב ‘יציאה’, בו המושבים וההגה מתרחקים זה מזה ומאפשרים כניסה ויציאה נוחה יותר. המושבים עצמם דורשים קצת יותר תשומת לב עד לתנוחה נוחה, ומראות הצד קצת קטנות לגודל של הספינה הזו והראייה לאחור מוגבלת ללא המצלמה, המרחב האחורי מרווח מאוד ותא המטען עצום.
איכות ההרכבה טובה וחומרי הדיפון איכותיים, בנהיגה רגועה רעשי המנוע נשארים מתחת לחרטום הגדול ובשיוט רעשי כביש חודרים מדי פעם אל תא הנוסעים. ומה לגבי בטיחות? בדגם ה’פרימייר’ אותו קיבלנו למבחן והוא הדגם הבכיר מבין השניים, ישנה מערכת התראות מובנית, עם התראה סטייה מנתיב והתראה התנגשות מלפנים. בטיחות אקטיבית מודרנית עדיין אין, וחבל.
החיים במצערת מלאה
אז למה שברולט אימפלה ולמה עכשיו? כי סדאן זהו גזע נכחד, מנוע V6 אטמוספרי גם הוא גזע נכחד, צלילי צרורות המאג הבוקע מהאגזוזים פולטי האדים לא יישארו עימנו עוד זמן רב ויש דברים שאסור לוותר עליהם.
התנעה ראשונית, כמקובל בדור החדש של שברולט, המפתח החכם מתניע כבר מרחוק, צליל עגול ומיוחד מסגירים את מיקומה של האימפלה מבין שורת רכבי המבחן, הגודל גם עוזר אבל עדיין, הצליל הזה משכר. בני, איש נסיעות המבחן של UMI מסביר מספר דברים על מערכת המולטימדיה משהו על MY LINK, 10 רמקולים של BOSE עם סאב וופר מובנה, מסך 8 אינצ’ העולה ויורד בלחיצת כפתור וחושף חלל אחסון גדול, עם אופציית כספת לנעילה במקרה הצורך.
בכל מקרה מה ששמעתי זה את המנוע קורא לי להרים את מחוג הסל”ד מעלה מעלה, בני חייך, ‘יאללה תן לו בראש’, יוצאים לסיבוב קטן, הדבקת דוושה, פיצוצי מפלט, שעתוק ריאות לגב, ‘רק בשביל זה, הגעתי עד לכאן’ ‘סיבה טובה, תהנה לך בסופ”ש הקרוב ותן דעתך ביום ראשון’, ‘סגור’, ‘הרבה היסטוריה יש למותג הזה, וככה הוא מרגיש, אמריקן קומפורט, סע בזהירות’. מספר דקות לאחר מכן ואני על כביש 6 צפון מדביק דוושות לרצפה, הקרוזרית העצומה הזו נועדה לגמוע מרחקים במהירות בנוחות ולסובב מבטים מכל עבר, לא כל יום רואים מונומנט מיוחד כזה על הכביש.
האימפלה אמריקאית, גדולה, עוצמתית ומכוילת על הצד רך, אולי רך מדי, האופי הטבוע בד.נ.א שלה מזכיר מפלצות אמריקאיות של פעם, ספינתיות האימפלה מורגשת תחת עומס אך בשיוט נינוח ניעות המרכב מרוסנות יותר. המתלים העצמאיים מאחור מחדדים את תגובות השלדה להתנהגות נאותה ואחיזה איתנה, החיסרון, אופי אמריקאי ספינתי, וזוהי אימפלה האמיתית, קרוזרית נינוחה למרחקים ארוכים. בעוד שכאן האימפלה נחשבת לרכב יוקרתי, במגרש הביתי שלה, היא פשוט משפחתית גדולה בעלת מוניטין שהולך לפניה, ובצדק.
מאז ועד היום, 10 דורות שכוללים סנפירים, גג פתוח, המון בנזין ומעמד של סלב בסצנה ההוליוודית. מיליוני יחידות, עשרות דגמים, היצע מנועים עצום, גרסאות SS (סופר-ספורט), קופה, קבריו, 2 ו- 4 דלתות, השהייה ארוכת שנים וחזרה לארסנל, משברים ותהפוכות, שברולט אימפלה עשתה ועברה את הכול, היא כאן כבר מעל לחצי מאה וככל הנראה גם תישאר, אני לא מכיר הרבה מותגים ששומרים על שם של דגם (לא ספורטיבי) כל כך הרבה שנים. ובדיוק בגלל זה ביקשתי להרגיש חלק מהחוויה, מאוחר או לא, זה פחות מעניין.
היא שיקלת הרבה פחות…מאיפה הנתון המופרך?
תיקון: המשקל הוא 1,707 ק”ג
צודק ידידי, טעות הקלדה, משקל אימפלה LT הוא 1,707 ק”ג, ומשקל אימפלה פרימייר, רכב המבחן 1,760 ק”ג
אימפלה רכב נכה צה”ל שלישי שלי ….. לא מצליח להתנתק ממנו
רכב מעולה תענוג של נהיגה וישיבה על הכביש .
שנת 2019 היא שנת הייצור האחרונה שלו !!!