השקה: לקסוס UX קרוסאובר עירוני החל מ-205,000 ש”ח
לקסוס ישראל משיקה רכב קרוסאובר עירוני מעוצב ומאובזר, החל מ-205,000 שקלים
לקסוס ישראל מתחילה בשיווק דגם ה-UX, קרוסאובר קומפקטי יוקרתי חדש לחלוטין. דגם ה-UX מהווה נקודת ציון חשובה בהתפתחות מותג לקסוס, וירחיב את אחיזתו בשוק הפרמיום עם הכניסה לסגמנט חדש (C SUV PREMIUM). הוא מציע יוקרה, בטיחות וחדשנות בחבילה המשלבת בין אלמנטים עיצוביים נועזים לבין יחידות הנעה חדשות ויעילות במיוחד. שמו מבוסס על הקונספט שהנחה את צוות העיצוב והוא מתאר את ייעודה של המכונית: Urban (אורבני) + X-over (קרוסאובר) = UX.
ה-UX זהו הדגם הראשון של לקסוס המבוסס על פלטפורמת הארכיטקטורה החדשה – Global Architecture Compact (GA-C). מבנה קשיח במיוחד, מרכב כובד נמוך מאוד וכוונון מתלים מעודן מעניקים לדגם זריזות, שליטה ונוחות נהיגה.
ה-UX קיים בשתי גרסאות: UX 250h עם יחידת הנעה היברידית בהטענה עצמית (SELF CHARGING HYBRID) מדור רביעי, הכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים חדש ויעיל בנפח 2 ליטרים שפותח במיוחד לפלטפורמה זו, ו-UX 200 עם מנוע בנזין בנפח 2 ליטרים כמעט זהה, המתאפיין בנצילות תרמית טובה.
עיצוב חיצוני
המעצבים של לקסוס יצרו נושא עיצובי כולל המשלב בין חוזק לעידון, סגנון ועם זאת פונקציונליות. לגריל הקדמי נוספה דוגמת רשת חדשה עם אלמנטים נפרדים המשתנים בהדרגה בצורתם ככל שהם מתרחקים מסמל לקסוס שבמרכז. הגריל יוצר מראה תלת ממד מסקרן שנראה כאילו הוא משתנה מכל זווית צפייה.
עיצוב הפנסים משלים את חזית ה-UX ומעניק לה מראה נחוש ובטוח. פנסי היום ערוכים במוטיב של ראש חץ מעל הפנסים הקדמיים, ומדגישים את צורת ה-L המוכרת של פנסי לקסוס.
צורתה הבסיסית של המכונית זורמת מקווי הגריל הקדמי ועוטפת את תא הנוסעים. משטחים חדים ומפוסלים וחזית וכנפיים אחוריות בעיצוב דרמטי משדרים חוזק, ואילו גלגלים גדולים בעלי פרופיל אווירודינמי שהורחקו לפינות, יחד עם רצועה קדמית נועזת, יוצרים נוכחות זריזה.
הפנסים האחוריים תורמים גם הם ליציבות. הם מתחילים בחלק העליון של הכנפיים האחוריות ומתפרסים על פני חלקה האחורי של המכונית. עיצוב זה מפחית גם את המערבולות והרמת האוויר, ותורם ליציבות הרכב בזמן פניות ונסיעה כשיש רוחות צד.
תא נוסעים ומולטימידה
לקסוס עיצבה את תא הנוסעים של ה-UX כך שיעורר תחושה של מכונית סדאן יוקרתית דינמית, אך עם תנוחת ישיבה גבוהה יותר. החומרים והעבודה משלבים מסורות יפניות של אומנות עבודת יד עם שיטות ייצור חדשניות.
בהשראת קונספט האדריכלות היפני המסורתי “אנגאווה” המטשטש את הגבולות בין פנים וחוץ הבית, המעצבים יצרו תחושה של רצף בלתי מורגש בתוך ה-UX. ממושב הנהג, החלק העליון של לוח המכשירים נראה כאילו מתפשט מעבר לשמשה לתוך הכנפיים. התוצאה מעניקה לנהג שדה ראייה מצוין ותחושה ברורה של ממדי המכונית ומיקום הצמיגים. במבט מחוץ לרכב, נראה כאילו מכסה המנוע מחובר ישירות ללוח המכשירים דרך השמשה.
בקרי שליטה אינטואיטיביים וצגים חדים
עיצוב לוח המכשירים של ה-UX משלב בין מאפיינים ייחודיים של לקסוס לבין טכנולוגיה אינטואיטיבית. צג ה- LCD 7 אינץ’ TFT יוצר באופן דיגיטלי שעונים אנלוגיים מציאותיים בחלל תלת ממדי.
ממשק המגע (Lexus Remote Touch Interface (RTI עוצב לשם קלות השימוש בדומה לשימוש בסמארטפון. ה-RTI משתמש בפעולות אינטואיטיביות, כגון נקישה כפולה ודפדוף כדי לחקות מחוות נפוצות בטלפונים ניידים. רטט של משטח מגע מורה למשתמש מתי הסמן זז, מה שמאפשר להצביע בקלות עם הסמן על כפתור הפונקציה הרצויה. מתג בבסיס משטח המגע מעלה מסך הפעלה עם פונקציות רלבנטיות כגון מיזוג אוויר וניווט, ומאפשר גישה קלה יותר מבלי לעבור בין תפריטים.
רב תכליתיות המושגת על ידי מפרט שהוקדשה לו מחשבה רבה
בחבילת ה-UX יש תכונות שהופכות את הנסיעה בעיר לקלה הרבה יותר. בסיס גלגלים באורך 2640 מ”מ תורם לנסיעה חלקה ויציבה ולמרחב בתא הנוסעים. אורך של 4495 מ”מ, הטוב בקטגוריה, וקוטר סיבוב של 14.4 מ’ משפה לשפה מקלים על התמרון ועל החנייה.
קל להיכנס ולצאת מהרכב הודות למספר גורמים, ביניהם מיקום אופטימלי של נקודת אגן הירכיים, פרופיל מקוטע של הפס התחתון מתחת לדלתות וצורתה של כרית המושב. לאחסון בתא הנוסעים, ה-UX מציע את תיבת הקונסולה הגדולה בקטגוריה.
טכנולוגיה סוחפת בקצות האצבעות
דגמי לקסוס UX מציעים מערכת מולטימדיה מתקדמת .. צג EMV (Electro Multi Vision) 7 אינץ’ מגיע כסטנדרט, וצג EMV בגודל 10.25 אינץ’ קיים בדגמי ה-F-SPORT.
מערכת הסאונד Lexus Premium Sound System המגיעה כסטנדרט יכולה לנגן פורמטי אודיו דיגיטליים ברזולוציה הגבוהה ביותר מהתקן USB, ולהעביר יותר נתונים מוזיקליים מאשר תקליטור. יציאות USB כפולות במושב האחורי מאפשרות לנוסעים להשתמש ולטעון את הסמארטפונים או הטאבלטים שלהם.
מערכת עם 6 רמקולים המגיעה כסטנדרט ואפשרות של מערכת עם 8 רמקולים הכוללים דיאפרגמות העשויים מסיבי פחם ובמבוק מפחיתים מסה ומעניקים קולות טבעיים וסאונד משופר של תדרי אמצע.
בטיחות