לפנק לפנק לפנק: קרייזלר פסיפיקה מיניוואן 7 מקומות – מבחן דרכים
מבחן דרכים לקרייזלר פסיפיקה החדש, מחליפו של הוויאג’ר הוותיק.
מבחן על מרחבים עצומים, אבזור מתקדם ופרקטיות. בואו תראו איך עושים את זה נכון ברכב 7 או 8 מושבים
זה מיני זה?
יש משהו במיניוואנים שעושה לי את זה. תקראו לזה סטיה, זיקנה, בורגנות… לא אכפת לי, כל עוד תקראו לי כשיש מבחן למיניוואן. יש משהו בגודל ובפרקטיות של המיניוואנים שקורץ לי. בטיול האחרון שלי על אדמת אמריקה התחלתי עם משפחתית אמריקאית שכורה, שמהר מאוד הוחלפה בקרייזלר גראנד וויאג’ר מרווח, שגמע מרחקים ארוכים (ודלק).
לכן כשנודע לי שאני הולך לבחון את המחליף שלו, הקרייזלר פסיפיקה, חשבתי לעצמי, איך אני משחזר את אותה נסיעה מניו-יורק לדלוואר Gap, נסיעה קסומה בנופים מרהיבים לעיירה קטנה וקסומה. ההחלטה התקבלה במהירות. לנסוע מהמרכז לערד, עיר קטנה וקסומה, שופעת מרחבים מדבריים, שקט אחר ששמור רק לה, ואתם יודעים מה אומרים, “יש שם גם אוויר טוב”. אה, וגם כי הילדים רצו לנסוע לבקר את סבא וסבתא, שבמקרה גרים שם.
מיניואנים היו להיט לפני שני עשורים, אפילו שלושה. יצרניות רבות הוציאו דגמים מעוצבים ופחות מרובעים, שניסו להתחרות על לב הרוכשים. אך עם תחילתה של אופנת ‘הג’יפונים’ בעלי שבעה מקומות, הם נדחקו הצידה ונשארו לרוב משאת ליבם וצורכיהם של משפחות מרובות ילדים. כזה היה גם הויאג’ר, שעם השנים נשאר כמו סוס עבודה ותיק וטוב, אך מזדקן, ופחות ופחות רלוונטי, עם התמורות שחגות סביבו בתחום הרכב.
לפני שלוש שנים הבינו בקרייזלר שסוס טוב לא מחליפים, ובחרו ללכת על שדרוג של הרכב מקצה לקצה. שדרוג העיצוב, דרך המערכות השונות ואפילו שינוי השם, והנה לכם הקרייזלר פסיפיקה.
הרושם הראשוני מהפסיפיקה הוא, כמה הוא גדול. כמה גדול? עם אורך של 517.5 ס”מ ורוחב של 202 ס”מ וגובה של 178 ס”מ, זהו אחד המיניוואנים הגדולים בישראל. כיאה לרכב אמריקאי, שלט הרכב מגיע עם שלל לחצנים, הכוללים פתיחת שתי דלתות הצד באופן אוטומטי חשמלי, ביחד או לחוד. פתיחת דלת תא המטען מאחור ואפילו הנעת הרכב מרחוק. אמריקה. חבל רק שחוויית ההתנעה מרחוק נפגמת בשל התקנת קודן מקומי, מה שאילץ אותי לדומם את המנוע, ללחוץ את הקוד ולהניע מחדש.
העיצוב החיצוני נעים לעין, אם כי ראיתי עיצובים מרשימים יותר. למותג קרייזלר נותרו רק הקרייזלר 300 והפסיפיקה, מה שהשאיר למעצבים הרבה זמן פנוי. אני מאמין שהם יכלו להתאמץ קצת יותר. מצד שני, אני לא מקנא במעצב שמקבל קופסא ענקית כזו ואומרים לו “תעצב מחדש”. עשו מאמץ לשוות לרכב מראה עגול מעוצב וחדשני יותר; בחזית, זוג פנסים עגלגלים המופרדים ע”י גריל גדול, כיאה לרכב אמריקאי, התחום בפס כרום. בתחתית הטמבון כונס אוויר שחור שבמרכזו בולטת כיפת ראדר, שלפי גודלה חששתי כי מדובר בשת”פ עם איזה מזל”ט אמריקאי. מצדדיו, פנסי ערפל תואמים לפנסי החזית, התחומים גם הם בפס כרום דקורטיבי.
הגג הינו חלון פנורמי ענק לכל אורכו, שמחולק לשניים, לטובת פתיחת הגג בשני חלקים נפרדים. לא פספסתי את חישוקי הסגסוגת בקוטר 18″, חלונות מושחרים (בשילוב וילון פנימי), לכל אורכם, עם עיטורי כרום סביב החלונות ובתחתית. מאחור, פנסים אחוריים בעלי דמיון רב לפנסי החזית, חלון ענק שחור וידית פתיחה נמוכה מידי, אבל מי צריך אותה כאשר הכל נפתח באופן חשמלי. דלתות הצד ותא המטען נפתחות תוך מחווה עם הרגל, אך אחרי מספר ניסיונות לא מוצלחים, ויתרתי. בשביל מה יש לי שלט כזה מתוחכם?
פתיחת תא המטען חושפת, למרות שורת הכיסאות השלישית תא מטען ענק בנפח 914 ליטר(!). תא המטען עמוק ורחב בזכות מיקום הגלגל הרזרבי, המוחבא בדופן שמאל בתא המטען, כשהוא ריק מאוויר, ובמרכזו קומפרסור קטן לטובת ניפוח מהיר וחיסכון במקום. פשוט וחכם. מומלץ בחום לכל היצרניות שלא חשבו על השיטה.
פתיחת דלת הצד פוערת חתיכת מיפתח כניסה המאפשר “להעמיס” ילדים ומבוגרים בנוחות מירבית. אני אתייחס לנקודה שבדרך כלל לא מתייחסים במבחני דרכים, לצערי – שימושיות הרכב לנכים – המפתח הגדול גורם לי להיכנס לאתר של מורשה התקנת ציוד עזר לנכים, ובאופן לא מפתיע, הקרייזלר פסיפיקה מככב באתר בראש רשימת כלי הרכב הנוחים לשימוש נכים. מיפתח הדלת הענק מאפשר גם התקנת רמפת כיסא גלגלים(כ”ג) ותא המטען מספיק גדול להתקנת מעלון או זרוע רובוטית לקיפול ואחסון הכ”ג.
ובכן, נחזור לעיצוב. המושבים, סליחה, הכורסאות! בצבע קרם שמנת, נראות מחבקות ותומכות כל כך. לכל כורסא, גם בשורה האמצעית, יש ידיות משען לידיים, וכצפוי המושבים הקדמיים חשמליים. הדשבורד ענק, בו שילוב צבעי חום-נחושת, דיפון רך, ומשטח ענק כמו בנושאת מטוסים, המקבל את פניי. לוח השעונים גדול לא פחות, עם מסך TFT במרכזו, לטובת הצגת נתוני נהיגה והגדרות. בקונסולה המרכזית מסך 8.4′ בעל מערכת Uconnect, לשליטה בהגדרות הרכב, השמע, המיזוג ותמיכה ב-Apple CarPlay. מערכת הסאונד מבית ALPINE כוללת 13 רמקולים(!) והסאונד שלה מתפזר היטב ונשמע היטב בחלל הגדול של הרכב, לאוזניי כל הנוסעים. במסך המולטימדיה מוטמעת מצלמת הרוורס עם תצוגת 360 והדמיית עלית.
אין ספק שזה עוזר מאד בחניית נושאת המטוסים הזאת שנקראת קרייזלר פסיפיקה, בצורה נוחה. ואם ממש תתקשו להחנות, ניתן גם להעזר במערכת עזר לחניה אוטונומית.
היא ברוחב בדיוק של הספרינטר… חוץ מזה מה זה המחיר המופרז הזה בגרסת הכניסה?
בקרניבל יש הרבה יותר אבזור ומערכות בטיחות מאשר בגרסה הפשוטה של הפסיפיקה, ובכל זאת היא עולה כמעט חמישים אלף פחות!!!!!!!!