אופל CORSA-e קורסה חשמלית (335 ק”מ טווח) מ-147,990 שקל
תמונות: רונן טופלברג
חברת לובינסקי, יבואנית מותגי פיג’ו, סיטרואן, DS, אופל ו-MG בישראל, משיקה את המכונית החשמלית הראשונה למותג אופל בישראל – CORSA-e. אופל CORSA-e מצטרפת אל היצע גרסאות הבנזין של הקורסה ומחזקת את לובינסקי כמובילה בתחום הרכב החשמלי בישראל
הדור השישי של אופל CORSA מבוסס על פלטפורמת ה-CMP (Common Modular Platform) החדשנית קבוצת PSA, והוא הראשון לקבל את ההינע החשמלי 100% במותג הגרמני. פלטפורמה זו תוכננה במיוחד להכיל שלל יחידות הנעה בהתאם לבחירת הלקוח כך שהלקוח יבחר את הדגם שמתאים לו וירכוש את תצורת ההנעה שמתאימה לאופי השימוש. אורכה עומד על 405.5 ס”מ, רוחבה 174.5 ס”מ, גובהה 143 ס”מ ובסיס הגלגלים נפרש על פני 254 ס”מ. בזכות העובדה שסוללת הרכב ממוקמת בתחתית רצפת הרכב, שופר מרכז הכובד וחלוקת המשקל, וכן אין השפעה על המרחב בתא הנוסעים.
עיצובה האלגנטי של ה-CORSA-e החדשה ממצב אותה גבוה יותר בתפישת היוקרה, עם דמיון רב לשאר דגמי אופל החדשים ומסייע רבות ליצירת מעטפת החיצונית האווירודינמית ביותר בקבוצתה עם מקדם גרר נמוך ביותר של 0.29 CD. הגרסה החשמלית נבדלת ממקבילותיה בעלות מנועי הבערה הפנימית באמצעות גריל קדמי ייחודי, גג בצבע שחור (כסטנדרט, בהשוואה לגרסת הבנזין המקבילה), חלון שמש פנורמי, חישוקי 17 אינץ’ ייחודיים, סמלי e בקורות הרכב ועוד.
תא הנוסעים של אופל CORSA-e החדשה תוכנן בקפידה בכדי שיהיה קל וברור לתפעול, וברמת איכות גבוהה וירידה לפרטים. הדשבורד רחב וקליל, בנוי מחומרים איכותיים מאוד המשלבים צבעים מגוונים ובולטים, עליו נמצאים מתגים חיצוניים למערכת השמע והמיזוג לשם הפעלה קלה בזמן נסיעה. מאחורי ההגה הספורטיבי נמצא לוח מחוונים דיגיטאלי צבעוני שמכיל את כל המידע הנחוץ לנהג בתצוגה מתחלפת ומותאמת אישית. המושבים הארגונומיים חובקים את הגוף ומציעים תמיכה טובה בירכיים ובמותניים, ומעודדים נסיעות ממושכות ואף ספורטיביות בנוחות וביעילות. גם בידוד הרעשים המצוין של ה-CORSA-e שומר את תא הנוסעים חרישי ונעים גם בנהיגה מהירה.
אופל קורסה החדשה (1.2 ליטר בנזין) – מבחן דרכים
נוחות והתנהגות
מערכת המתלים של אופל CORSA-e החדשה מטפלת באופן מצוין בתוספת המשקל וכוילה על ידי אופל, באופן עצמאי, במטרה לשלב את הטוב מכל העולמות – להקנות נסיעה נוחה, בטוחה ונעימה ביומיום בעיר ובכביש הבינעירוני (Autobahn prove), עם יכולת גמיאת מרחק גדול בנוחות כמצופה מרכב גרמני, ומנגד, להציע רף יכולות והתנהגות כביש טובה ומהנה בקטעי הנהיגה הנכונים על ידי ריסון מצוין ותחושה טובה שעוברת דרך גלגל ההגה לידי הנוהגים. לצד ידית ההילוכים ישנו בורר מצבי נהיגה המייצר שלושה מצבים – ECO המתעדף נהיגה חסכונית עם צריכת זרם מינימלית, SPORT המתעדף ביצועים והנאה מהנהיגה ו-NORMAL אשר מציע שילוב אופטימלי לשימוש יומיומי. בנוסף לכך, אופל CORSA-e מציעה שני מצבי רגנרציה (השבת אנרגיה בהאטה ובלימה) באמצעות מעבר למצב B בידית ההילוכים.
מנוע וסוללה
נמצא בחזית מנוע חשמלי המספק 136 כ”ס ו-26.5 קג”מ הזמינים כבר מסל”ד אפסי ומלבד נסיעה חרישית, חלקה ונטולת זיהום (קבוצה 1), גרסה זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 8.1 שניות, מהר יותר מגרסאות הבנזין, והמהירות המרבית מוגבלת ל-150 קמ”ש באופן אלקטרוני. בעזרת סוללה בקיבולת של 50 קוט”ש, מסוגלת אופל CORSA-e החדשה לגמוא 335 ק”מ בין טעינות לפי תקן WLTP המחמיר.
אופל CORSA-e החדשה מצוידת במטען פנימי חד פאזי בהספק של עד 7.4 KW. טעינה משקע ביתי בהספק של 2.2 קוט”ש תארך כ-24 שעות, טעינה מעמדה של 16 אמפר תארך כ-15 שעות, טעינה מעמדה של 32 אמפר תארך כ- 7.5 שעות, טעינה מעמדה מהירה DC של 50 קוט”ש תביא את הרכב ממצב ריק ל-80 אחוז תוך 55 דקות וטעינה מעמדה מהירה DC של 100 קוט”ש ממצב ריק ל-80 אחוז תארך כ-30 דקות.
אופל CORSA-e מצוידת במערכת ניהול תרמי מתוחכמת, המאפשרת לחמם ולקרר את רכיבי המתח הגבוה ברכב ואת תא הנוסעים על ידי ניצול מיטבי של האנרגיה, כמו למשל שימוש במערכת המיזוג לקירור הסוללה, שימוש בטכנולוגיית HEAT PUMP לחימום תא הנוסעים ולחימום הסוללה ועוד. מערכת יעילה זו תורמת להוספת כ-50 ק”מ לטווח הנסיעה של הרכב בין טעינות. סוללת הרכב מצוידת גם במערכת קירור נוזל נפרדת המאפשרת ניהול יעיל של הסוללה.
אופל קורסה החדשה ברמת אבזור “אלגנס” – החל מ-109,990 ש”ח
בטיחות ואבזור
אופל CORSA-e החדשה משווקת בישראל ברמת אבזור Elegance המציעה רשימת אבזור ארוכה, בעיקר בתחום הבטיחות ומערכות העזר לנהיגה. זו כוללת מערכת התרעת סכנת התנגשות מלפנים, מערכת התרעת ערנות נהג, מערכת בלימת חירום אקטיבית בעלת טווח מוגדל הפעילה בין 5 ל-140 קמ”ש, התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו-גלגלי, מערכת סיוע שמירה על נתיב הנסיעה הכוללת התרעת סטייה ותיקוני היגוי אקטיביים, שמירה על מיקום בנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה (פעילה מ-0 קמ”ש), התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של שדה הראיה, מערכת מורחבת לזיהוי תמרורים והמלצה לשינוי בהתאם בבקרת השיוט, מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת תאורה בהתאם לתנאי הדרך ועוד.
בתחום אבזור הנוחות נכללים חיישני חניה קדמיים ואחוריים הכוללים תצוגה גרפית, פנסים ראשיים וערפל קדמיים LED, כניסה והתנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 7 אינץ’ ותצוגה מתחלפת, מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 10 אינץ’ עם ממשק Apple CarPlay וניווט מקורי, בקרת אקלים, מראות צד מתקפלות חשמלית, משענת יד מרכזית הכוללת תא אחסון, כיוון גובה למושבים הקדמיים, חישוקי 17 אינץ’, חלונות אחוריים כהים, משטח טעינה אלחוטי (למכשירים תומכים), שני חיבורי USB לטעינה במושב האחורי, גג זכוכית פנורמי עם הצללה ועוד.
אחריות ושירות
גם את אופל CORSA-e ניתן לרכוש באופן מלא אונליין דרך אתר האינטרנט של אופל ישראל וגם היא תיהנה מאחריות יצרן מלאה ומקיפה למשך 4 שנים או 120,000 ק”מ (המוקדם מבניהם) וכן מאחריות של 8 שנים או 160,000 ק”מ על הסוללה. אופל CORSA-e מציעה עלות תחזוקה זולה במיוחד וזו עומדת על כ-2,668 שקל בלבד ל-4 שנים או 80,000 ק”מ! (בהנחה שאין צורך בהחלפת בלמים).
TCU (Total Cost of Usage) – עלויות שימוש מוערכות לפי סוג רכב (חשמל/בנזין) (2)
מרכיב עלות | CORSA ELEGANCE BEV
חשמלי 100% |
CORSA ELEGANCE ICE
בנזין |
פער מוערך לחודש | פער מוערך לשנה | פער מוערך
ל 4 שנים |
תחזוקה (עלות חודשית,
(טיפולים + בלמים) (3) |
56 ₪
[4 טיפולים, |
133 ₪
[5 טיפולים, כל 15 אלף ק”מ או שנה + החלפת רפידות] |
77- ₪ | 924- ₪ | -3,696 ₪ |
אנרגיה (חודש) (1) | 157 ₪ | 611 ₪ | 454- ₪ | 5,448- ₪ | -21,792 ₪ |
רישוי (חודש) (4) | 45 ₪ | 127 ₪ | 82- ₪ | 984- ₪ | -3,936 ₪ |
סה”כ (חודש) ללא פחת (2) | 258 ₪ | 871 ₪ | 613- ₪ | 7,356- ₪ | -29,424 ₪ |
(1) עלות אנרגיה משוערת מחושבת על בסיס אופי נהיגה משולב. בנזין ICE – 15.5 ק”מ/ליטר (נתוני יצרן WLTP בתוספת 10% לשם שמרנות), עלות ליטר בנזין 95 – 5.67 ₪ ß 36.6 אג’/ק”מ
חשמל BEV – 50 קוט”ש / 301.5 ק”מ (נתוני יצרן WLTP בתוספת 10% לשם שמרנות), עלות קוט”ש משולב 57 אג’ ß 9.5 אג’/ק”מ
(2) TCU – עלות שימוש תפעולית מוערכת מתייחסת לעלויות משוערות של תחזוקה, אנרגיה ורישוי, ללא ביטוח ופחת. על בסיס נסועה ממוצעת של 20,000 ק”מ לשנה, תקופת אחזקה 4 שנים, אופי נהיגה משולב (עירוני / בין עירוני בהתבסס על נתוני היצרן), שידועים נכון ל- 18/10/20 ומתבססים לשם נוחות ההשוואה על ממוצעים שעלולים להשתנות בפועל ממגוון סיבות לרבות אך לא בלבד, אופי הנהיגה, שינוי מחירים בשוק, שינוי במיסוי והיטלים החלים, שינוי מתודולוגית החישוב והבסיס לה ועוד. הערכים מוצגים בש”ח כולל מע”מ (17%).
(3) עלות מוערכת בגין טיפולים שוטפים (בהתאם למפרט יצרן) + בלמים בלבד ולא מתייחסים לטיפולים מיוחדים כמו במקרה תאונות וכד’. שימוש בחלפים מקוריים. מחיר שעת עבודה – בהתאם לתעריפון מרכז שירות היבואן הנהוג. מובהר כי סוגי הטיפולים ועלויותיהם משתנים משנה לשנה. הנתון המוצג מבוסס על עלות שנתית ממוצעת של הטיפולים השוטפים הנהוגים לתקופה שקדמה בהתאם להנחיות יצרן היכולות להשתנות.
(4) בהתאם לטבלת אגרות רישוי 01/04/2020, משרד התחבורה
מחיר מחירון אופל CORSA-e Elegance – החל מ-147,990 שקל
הצעת רכישה:
אופל CORSA-e Elegance תימכר במחיר זהה לזו של גרסת הבנזין המקבילה – 109,990 שקל בתוספת הלוואה בסך של 38,000 שקל ללא ריבית וללא הצמדה ל-4 שנים (תשלום חודשי של 792 שקל). בנוסף, יוצע טרייד-אין עתידי במחיר מחירון בכפוף לתקנון. הצעה ייחודית זו תאפשר לרוכש הרכב ליהנות מרכישת רכב חשמלי במחיר זהה לגרסת הבנזין ולמעשה לקזז את רוב הפרש עלות הרכישה הראשוני, בהחזר העלויות התפעוליות של הרכב החשמלי לעומת הבנזין וליהנות מרכב חשמלי מתקדם, מאובזר יותר מרכב הבנזין בגרסה המקבילה (גג פנוראמי ,מסך מולטימדיה 10″, צביעה דו-גוונית), ירוק וטכנולוגי בהפרש חודשי של כ-179 שקל בלבד וליהנות מרכב חשמלי מתקדם, מאובזר ויקר יותר.
.
אדון דויד לובינסקי, תתחיל להוריד מחירים של רכבים חשמליים, אין כאן 10 אחוז הטבת מס וזה מובן מאליו שהרכב חשמלי של קורסה יותר יקר מרכב דלק של קורסה, עוד מעט יהיה ועדת הכלכלה של הכנסת בעניין המחירים, תתכונן.
טוב לדעת שאפשר לקנות רכב חשמלי במחיק סביר שמאפשר אפילו לטייל בשבת ללא טעינה באמצע. וכמובן את הנסיעות לעבודה וכל הנסיעות היום יומיות. עם קצת יותר נקודות הטענה ותוספת של עוד קצת ק”מ כבר אפשר לוותר על הדלקים המזהמים. רק למה גג שחור? כדי לחמם את הרכב בשמש?
price must be max 100000
נחמד מאוד ובדיוק כמו הפיגו – אבל אלו חברות שצריכות לבנות את השם שלהן מחדש בארץ ובכלל.
יש סטיגמה מאוד רעה על הרכבים ואיכותם.
באופן אישי אני ממתין לרכב חשמלי מבית פולקסווגן או אחת מחברות הבת שלה.
כל או כך, כל תוספת של רכב חשמלי הוא מבורך
שימו לב שבכל המכוניות החדשות הקטינו את החלון האחורי משמעותית. לא מבין את הצעד הזה, במקום להגדיל את טווח הראייה מקטינים אותו בשביל אופנה חדשה. פשוט טמטום.
לא מבין איך מתקרבים לפיגו כשיש את אופל ששותה מהרוכש את הכל ובונה רכב הרבה יותר טוב,כל מהפכת החשמל אופל הביאו ודגמי אופל הם החשמליים הראשונים תמיד לצאת בקונצרן הזה,אז מי שלא מבין קונה פיגו בשביל גאגטים שמתקלקלים או ביום תום האחריות וזה אם יש מזל,או ב 100 קמ הראשונים…
אופל בנתה מברזלים אשכרה במחסנים של גי אם את האסטרה שפיצצה מוחות ב2017 באירופה וקטפה תמקום הראשון בהליכה,מלא אופלים מסתובבים בארץ ואני קורא תגובות,כולם מרוצים,0 ,ממש 0,תקלות,…
לעומת פיגו כן….הבעיה באופל זה המוסכים והשם,אבל אתם לא קונים לא שם ולא מוסך,אם זה רכב מהקונצרן הזה…בלי לחשוב,רק אופל,נקודה.
גם אני חשבתי שעל רכב חשמלי מס הוא 10%, אבל יש אותיות קטנות:
“המס על רכב חשמלי נותר על 10% לשנים הקרובות, אך גובה ההטבה הוגבל לסכום של עד 75,000 שקל.”
לכן חשמליות עדין יותר יקרות מבנזין
לחסוך 38 א’ שקל – צריך לנסוע כ 160 א’ ק”מ על רכב זה, היות ומקבילה בנזינית תעשה 1:18, מכאן שהחיסכון לק”מ כ 23 אגורות, בתנאי זה נסיעה של 160 א’ ק”מ תחסוך את ה 38 א’ ק”מ ששילמתם יותר, עיסקה לא שמהוא.
יבוא מקביל של כל סוגי הרכבים החשמליים בחיסכון ענק
0546445373
אופל קורסה חשמלית רק ב 120000 שקל
מיני מינור ב 175000
ועוד מבחר ענק של רכבים גם לפי הזמנה בהנחות גדולות מהיבואן
ניתן להזמין את כל סוגיי המנועים
חשמלי
חשמל משולב בנזין -פלג אין
חשמל משולב דיזל -פלג אין
מנועי בנזין
מנועי דיזל
איין צורך לממן הרכב בארץ משלמים ולוקחים
ניתן להזמין רמות גימור וצבעים
תמחור יקר ומוגזם. רכב חשמלי אמור להיות זול יותר מרכב בנזין!
היה לי אסטרה 2012 דיזל עלויות חלפים מטורפות,איכות שרות עלובה,מוסכים לא מקצועיים בקיצור לא להתקרב
מעניין מה יהיה המחיר שיבטלו הקלות מס ?
גם 40 אלף שקל יותר מדגם הבנזין וגם חסכון של 80 אחוז במס – כנראה באזור 250 אלף שח .
הרבה כסף נכנס לכיס של היבואנים במקום לכיס של המדינה !
לבטל את ההטבות מס ולשלם ישירות ליצרנים בונוס לפי מכירות
בנוסף לעמדת טעינה ביתית, ניתן לרכוש כבל טעינה נייד שמאפשר טעינה משקע ביתי. זה מאפשר לטעון את הרכב גם בעבודה וגם בביקור אצל חברים או בצימר. אפשר לראות תמונות באתר היצרן memtec.co.il
להבנת המשמאות של צריכת האנרגיה ניקח את המספרים שבמאמר: 50 קוט”ש ל-301.5 ק”מ.
נגיד, המכונית עושה את ה-300 ק”מ ב-4 שעות, שזאת נסיעה רגועה. בשעה אחת זה מרחק של 75 ק”מ ו-12.5 קוט”ש של אנרגיה. כלומר, מרחק של 75 ק”מ זה נסיעה של שעה בהספק מנוע של 12.5 קילוואט. 12.5 קילוואט זה 16.7 כוחות סוס.
אני יכול לדמיין נסיעה במכונית שמשקלה כטון וחצי עם כזה הספק. הייתה לי פעם “חיפושית” 1200 של פולקסווגןץ היה לה הספק קצת יותר מכפול מזה (26 קילוואט או 36 כ”ס) ומשקלה כמחצית מטון וחצי (750 ק”ג). לפני חמישים שנה זה היה בסדר, אבל לא יותר מזה… כאן זה הרבה יותר גרוע.