יורש העצר החדש של קיה: קיה סלטוס – מבחן דרכים

 

יורש העצר החדש של קיה: קיה סלטוס – מבחן דרכים

יום חמישי, אוגוסט 1995, אזור הבקעה. המפקד קורא בשמי ואני נעמד. הוא מציין כמה הצטיינתי השבוע, ואני כולי נרגש. מחכה ומצפה לשמוע איזה צ’ופר אני הולך לקבל. ואז לקראת הסוף, הוא מציין איזה פאק שעשיתי ומודיע בקול: “שבת, שב!”. כן, נשארתי שבת בבסיס. 25 שנה עברו מאז השיעור שלמדתי לחיים, שעדיף לפעמים להגיע בלי שום ציפיות.

כך קרה גם הפעם, שאספתי את הקיה סלטוס. הגעתי בלי שום ציפיות. רכב הפנאי השישי של קיה בישראל, שמצטרף לסורנטו, ספורטאז’, נירו, סטוניק והXCeed. שהושק לאחרונה בהשקה דינאמית בישראל, עוד בימים שהיו השקות פנים מול פנים ולא בזום בעידן הקורונה. אז מה, עוד רכב פנאי? 

כבר בשנייה שמסרו לי את המפתחות, הייתה לי איזו הארה… תובנה, שיש פה משהו אחר. רק בסוף המבחן הבנתי מהי. מבטיח לגלות לכם עד סוף מבחן הדרכים.

 

קיה סלטוס
מראה קרבי, מימדים נאים. קיה סלטוס

 

בעשור האחרון, כידוע, השוק קיבל תפנית, שינה מגמה לכיוון רכבי פנאי, את זה כולם יודעים. נתוני המכירות מוכיחים זאת, שנה אחרי שנה, ולכן, יצרניות רבות החלו להתמקד בדגמים פנאי שטח. יחד עם זאת, ברגע שהביקוש עלה, נכנסו לתמונה גימורים יוקרתיים, אבזור מתקדם, ומערכות בטיחות טובות יותר, והמחירים עלו. רק מה, הנהג הארץ ישראלי לא השתנה, הוא עדיין רוצה רכב פנאי, “ג’יפון”, בחניה. לא יותר. 

ברגע שרכבי פנאי גדולים או בינוניים התייקרו, הוא עבר לרכבי פנאי קטנים יותר, וכך, לבסוף, הוא מצא את עצמו רוכש רכבי פנאי שקשה ממש לקרוא להם רכבי פנאי. מדובר יותר במכונית משפחתית קטנה ומעט מוגבהת. קחו לדוגמא את הקיה סטוניק – רכב מצויין, אם כי קשה באמת להכניס בו יותר מזוג עם ילד וכלב. והישראלי? עדיין סביב הזוג ושלושה ילדים בממוצע, ועדיין, כאמור, רוצה ג’יפון, ושלא יהיה בו צפוף.

קיה ספורטאז’, רכב הפנאי הנמכר בישראל, התייקר לכיוון ה150 אלף שקלים, ובקיה הבינו שהוא כבר לא ברמת תמחור שיכולה להתאים לאותו פלח שוק. הבינו והחליטו לייבא לארץ את הקיה סלטוס.

 

תפס אמריקה


קיה סלטוס ממוצב מתחת לקיה ספורטאז’, ואתם יודעים מה? הוא ממש לא נראה או מרגיש נחות ממנו. למעשה, אם נשווה את הנתונים הטכניים, מה שנקרא “על הנייר”, אז אולי הוא קטן בסנטימטרים בודדים, אך בעין הוא ניראה גדול באותה מידה, ואולי אף מרשים יותר מהספורטאז’. העיצוב של הקיה סלטוס נאה מאוד בעיניי (בטח הבנתם את זה). הוא לא עוד רכב פנאי עגלגל. מאחר וקיה מכוונים בדגם הספציפי הזה בעיקר לשוק האמריקאי, יש לו חזית של רכב אמריקאי גדול, עם דמיון חשוד לדגמי הפנאי של פורד. בנוסף, כיאה לשוק האמריקאי, הוא מגיע עם מחזירי אור בצידי הפגושים, ומראות צד גדולות ומגדילות.

 

צביעה דו גוונית לבחירה
צביעה דו גוונית לבחירה. קיה סלטוס

 

שבכת הגריל גדולה ויפה ובשילוב תאורת לד במסגרת השבכה, בעלת גימור דמוי יהלום (נשבע שקיה קוראים לזה כך), מתקבלת מסגרת מוארת ומנצנצת בלילה, שמוסיפה פאן יוקרתי לרכב. בתחתית הפגוש חוצה פס שחור המסתיים בבתי פנסי הערפל-לד, המשווה מעין ‘חיוך ממזרי’ לסלטוס. דמוי מגן גחון כסוף גדול ונאה בתחתית החזית, ומאחור ניפוחי פלסטיק מסביב, המאכלסים צמיגי 17″, ומזכירים למי שפספס, שמדובר פה ברכב פנאי. 

קיה סלטוס מגיע בצביעת מרכב דו-גוונית ללא תוספת מחיר. למבחן הדרכים קיבלנו סלטוס בצהוב, שהחלק העליון צבוע שחור, ופס כרוס כסוף המפריד בינהם עד לחלק האחורי. על הגג, מגלשי גגון להטענה, אם כי נראה שהם יותר ליופי מאשר לשימוש מאסיבי. מאחור, פנסי לד הנחצים על ידי פס כרום לאורכו של תא המטען. 

מרווח גחון של 18 ס”מ מפרידים בינו לבין הקרקע ומוסיפים למראה הגבוה, והמראה הכללי לוק ייחודי ומרשים. לא כזה שיסובב ראשים או יפיל לסתות, אבל מראה מעט קשוח, יותר מכמה וכמה רכבי פנאי שמסתובבים פה בכבישים.

פנים הרכב שחור ופרקטי, מאוד מזכיר דגמי קיה אחרים. יש פה ושם נגיעות פלסטיקה כסופה דמויית כרום, אם זה בידית ההילוכים או פתחי המיזוג, ואף בידית האחיזה במרכז הקונסולה, ליושב ליד הנהג. יש איזה ריצוד יהלום בפלסטיקה השחורה שמעל תא הכפפות, ויחד עם זאת, למרות הפשטות וריבוי הפלסטיקה השחורה, הוא נאה ושימושי לטעמי.

 

ישיבה גבוהה ונוחה. תא נהג קיה סלטוס

 

הישיבה גבוהה ונוחה, בזכות מושבים רחבים משולבי בד ועור, עם משענת יד רחבה בחיפוי עור, תחתיה תא אחסון גדול. בסלטוס לא חסר תאי אחסון, כמו מקום לבקבוק גדול וקטן בין המושבים, שיתאים לכוסות הגדולות של הFASTFOOD באמריקה. גם הנוסעים מאחור יזכו למרווח ישיבה גדול, במיוחד מרווח הברכיים. הגג ישר וללא חלון גג, וכך, גם מרווח הראש מצויין, גם לגבוהים ביננו. כסא בטיחות ו2 ילדים נכנסו בקלות ובנוחות. תא המטען בנפח של 469 ליטר, בעל פתח הטענה ישר, הניתן לפירוק והגדלת שטח ההטענה.

אמרנו אמריקה? אז איכות ההרכבה מעולה. יש לא מעט נגיעות עור, וישנו מרווח פנים גדול ומפנק בזכות תכנון מעולה. את ההגה מחופה העור וסביבת הנהג מעטרים לא מעט לחצני בקרה ומערכות. מסך מולטימדיה גדול של 10.25″ ניצב מעל הדשבורד הכולל לא מעט אפליקציות, מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית לא מפוצלת, כולל פתחי מיזוג מאחור, בלם יד חשמלי, Auto Hold לעמידה ברמזור, חימום לכיסאות הקדמיים, בקרת מדרון, כניסה והנעה KEYLESS ללא מפתח, תאורת לד טאצ’ פנימית, והשוס – הנעה בשלט רחוק של הרכב. אמריקה ורסנו, אמריקה.

 

תא נוסעים קיה סלטוס

 

תא מטען רחב בנפח 469 ליטר. קיה סלטוס.
תא מטען רחב בנפח 469 ליטר. קיה סלטוס.

 

מי צריך טורבו?


קיה סלטוס מגיע עם מנוע 2.0 ליטר 149 כ”ס בנזין אטמוספרי, כלומר ללא כל נוכחות של טורבו, אך עם הספק לא רע של 150 כ”ס ו18.3 קג”מ כבר ב4400 סל”ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה 8 הילוכים, תיבה שגרמה לי לחשש קל, שמא אתקל באיבוד כח ורעשי מאמץ, אבל בשביל זה אני פה, תיכף נבדוק את גם זה.

אני מניע את הרכב מהשלט והמנוע ניעור לחיים יחסית בשקט. אני משלב הילוך והסלטוס מתחיל בשיוט נעים. למרות היותו בעל צמיגי All Train ומראות גדולות, רעשי הדרך והרוח כמעט שלא חודרים לתא הנוסעים. הנסיעה חלקה והתיבה הרציפה לא גורמת לסלטוס להתאמץ, גם כשהרגל לוחצת בכבדות על הגז. העדר הטורבו לא מורגש הרכב נמרץ, ולמרות נתון האצה של 9.6 שניות מ-0 ל100 קמ”ש, הוא מרגיש הרבה יותר מהיר ודינאמי. 

קיה סלטוס מפגין יציבות ונותן תחושה בטוחה גם כשנכנסים במהירות גבוהה לעיקול. אני משתלב לכביש 6 ועולה במהירות, כאן מתחילים להשמע רעשי דרך, אבל לא יותר מידי. ליד תיבת ההילוכים יש חוגה שמחליפה בין מצבי הנהיגה, לצערי, במצב ספורט, למעט תחושה טיפה יותר חדה מדוושת הגז, לא הורגש כל שינוי. בשאר מצבי הנהיגה לא הורגש כל שינוי בדוושה או בתיבה.

הסלטוס מגיע עם שלל מערכות בטיחות, החל מבקרת שיוט (לא אדפטיבית וחבל), דרך שמירה ותיקון סטיה מנתיב, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת לבדיקת הישארות נוסעים במושב האחורי, מצלמת רוורס, 6 כריות אוויר ועוד שלל מערכות, שהביאו אותה לציון בטיחות ישראלי של 6 מתוך 8.
הסלטוס יודע לשמור מרכז נתיב מצויין, גם כשהידיים לא על ההגה, ואם תחליטו לא ללחוץ על לחצן עם סמליל של הגה, הוא גם לא יתריע לכם על כך, ותאורטית תוכלו לנסוע את כל כביש 6 ללא ידיים, כשמערכת ה-LKA לשמירת ותיקון סטיה מנתיב עושה את העבודה עבורכם.

בסיום המבחן צריכת הדלק עמדה על 13.4 ק”מ לליטר בנסיעה רגועה, וקצת יותר מ-10.5 ק”מ לליטר בנסיעה אגרסיבית. לא רע בכלל.

 

נוקאאוט בצורת תמחור הוגן ואטרקטיבי – 133,900 ₪ לגרסת האורבן, ו-141,000 ₪ לגרסא הנבחנת. סלטוס

 

The Game Changer

מעטים הרגעים שאתה מבין שאתה נוהג בלהיט המכירות הבא. עוד יותר מעטים הרגעים שאתה נוהג במכונית שהולכת לשנות את שוק הרכב הישראלי. לא פחות. הפעם זה זמנה של הקיה סלטוס. יש בסלטוס כל מה שמר ישראלי מחפש ברכב פנאי: רכב גבוה, מפנק, עם המראה הנכון, ועם שלל מערכות בטיחות. הביצועים לא רעים, לצד צריכת דלק סבירה, כמו של משפחתית ממוצעת. אבל זה לא הסוף. קיה הביאו פה נוקאאוט בצורת תמחור הוגן ומאד אטרקטיבי – 133,900 ₪ לגרסת האורבן, ו-141,000 ₪ לגרסא הנבחנת. מחיר שלעיתים זול יותר ממשפחתית רגילה.

כשהחזרתי את הסלטוס התברר שעד הסגר השני של הקורונה, נמכרו כ-50-60 יחידות ביום(!!!). לדעתי, בקיה צריכים אם כבר לחשוש מקניבליזם עסקי, מאחר והסלטוס עלולה לפגוע במכירות של דגמים אחרים שלהם. היא עד כדי כך משתלמת שאין טעם להסתכל על דגמים אחרים. אפשר גם להמר שהיא תהיה להיט לא רק בשוק הליסינג, אלא גם בשוק הפרטי. 

אם אני היום הייתי מר ישראלי שמחפש את הרכב הבא שלי, בלי לחשוב פעמיים הייתי קונה את הסלטוס. ברוך הבא סלטוס, דפקת כניסה של כוכב, אמריקאי.

 

38 Replies to “יורש העצר החדש של קיה: קיה סלטוס – מבחן דרכים”

  1. אחרי נסיעת מבחן חייב לציין שהסלטוס ממש אחלה, גם מבחינת גודל, גם מבחינת נוחות,גם ביצועים טובים ובוודאי תהיה אמינה כמו כל קיה, עוד הצלחה של קיה!

  2. הרכב נראה בסדר..אבל אל תסתכלו על הקנקן אלה במה שיש בתוכו..מנוע אוכל דלק .למה לא טורבו.
    למה אין בלימה אדפטיבית.
    ורעש בזמן הנסיעה יש.עם ישפרו את אלה יהיה רכב מושלם..בארהב: המחיר.29 אלף דולר על הטורבו.

  3. חברים יקרים
    אני עוקב אחר הרכב הזה מעל שנה במגוון נושאים שונים ומה שקרה זה שהיבואן הביא דגם יחסית פשוט ולא כפי שצויין בעבר . גם בפרסום הכללי ובקטלוג ובטלויזיה היבואן מתעה את הציבור בכול מה שקשור ברכב .
    חבל מאוד שהיבואן לא הביא גם את 1600 טורבו הכולל 177 כ”ס במקום האורבן אף אחד לא יקנה את האורבן חבל על הכסף . בקיצור היבואן פישל וחבל מאוד.

  4. מי צריך טורבו? איזו שאלה טיפשית המראה שכל המבחן הממומן עומד על רגלי תרנגולת. רק לישראלים קיה ויונדאי מנסות לדחוף את המנוע האטמוספרי 2 ליטר , אפילו ההודים כבר לא רוצים אותו. עצה לי לרוכשי רכב ישראלי , תדפדפו גם במגזינים מחו”ל על מנת לדעת טוב יותר מה אתם קונים.

  5. אם הכתבה זו פרסומת של קיה זה בסדר.
    אם זאת כתבה שמספקת נתונים אמיתיים זה עצוב.
    יורש העצר החדש של קיה!! באמת???
    יורשי העצר של כל המכוניות בכל העולם הם רק מכוניות חשמליות או היברידיות פלאג אין. מכוניות עם דירוג בטיחות 7 לפחות, ותכונות אוטונומיות גבוהות.
    עדיין יש צורך בנהג לחמש השנים הבאות.
    מכוניות אלו קימות גם בישראל. כל היתר הן טכנולוגיה ישנה של מאה שנה.
    הגיע הזמן לזוז קדימה.
    האם היום מי שהוא יקנה טלפון של לפני מאה שנה!!!
    הרכבת עזבה את התחנה , ומוטב שנקפוץ על הרכבת ולא נשאר מאחור!!
    אודי אריאלי

  6. האמת? לא מבין את התגובות פה.זה לא שרשמו שזה הרכב הכי טוב בכביש.הסיכום זה שעם התמחור הזה ומכלול הדברים שמקבלים הוא יהיה להיט מכירות.והנה גם נתוני המכירות מראים את זה.
    אצלנו בפלאפון הציעו הליסינג את הmg. הגיפון הסיני.אמרתי מי יקח אותו, מתברר שכולם רוצים אותו כי זה גיפון.זה מה העדר(או כמו שרשמו פה הנהג הישראלי) רוצה וזה מה שיקבל.טוב לא טוב, זה רק בראי ההיסטוריה.
    בסוף כולם רוצים דיפון זול

  7. רכב קומפקטי מעולה, נוחות ונהיגה כיפית .לוח מולטימדיה גדול ומרשים.
    בהצלחה לנוהגים.

  8. עדיף רכב סיני חשמלי.
    לרכוש היום רכב שהוא לא היברידי, פלאג-אין או חשמלי, זו טעות. החיסכון במחיר הרכישה הולך לדלק.
    לקיה יש דגמים הרבה יותר טובים.

  9. גובה גחון נמוך יחסית למתחרים זולים יותר זול כגון יונדאי וניו שגם צריכת הדלק שלו טובה יותר בהרבה באותה קטגוריית בטיחות למען ההגינות אני בעל וניו

  10. מתי תפסיקו לקרוא להם “רכב פנאי”, ותתחילו לקרוא להם בשם הנכון: רכב משפחתי, או לפחות “רכב שימושי” ?
    “רכב פנאי” יוצר רושם של משהו לא שימושי, יעודי, אליטיסטי. וזה ממש לא נכון.

    הרכבים שעד כה נקראו “רכב משפחתי” (תצורת סדאן) צריכים להקרא “ספורטיבי” על שום הצללית הנמוכה, חוסר גגון, אחיזת כביש ורגישות לאבני שפה שקורעת להם את הצורה.
    הרכב הקרוי “רכב פנאי” הוא הרכב המשפחתי האמיתי. מקום לנוסעים, ישיבה נוחה, לא בנוי למהירות, בנוי להובלת אנשים, קניות וחפצים בתוך הרכב ועל הגגון, לא בוחל בשטח ואינו מפחד מאבני שפה.

  11. עוד כתבה מכתב מלקק פנכת היבואן. הרי אם יכתוב את האמת לא יקבל יותר רכבים לנסיעות מבן” עלאק

  12. מערכת מלכת הכביש מרגישים חופשי להתבטא, גם אם זה גובל בכתבה שנראית כמו תוכן שיווקי גרידא.
    מאידך, במידת הצורך, אומרים את האמת הכואבת על הרכב, בפנים.

  13. לא ציינו בכתבה שהמנוע הוא אמנם 2000 סמ”ק , אבל זהו מנוע עם מחזור אטקינסון, בדומה למנועי בנזין שמתקינים ברכבים היברידית ( לדוגמה בנירו , איוניק ופריוס), מנועים כאלו הם בעלי פחות כוח ונצילות עדיפה, טורבו אינו קסם פלא, ” החיסכון” בטורבו מושג כל עוד לא מאמצים את המנוע.
    נסעתי נסיעת מבחן ברכב והתרשמתי מאוד, איכות נסיעה שקטה ומעולה, המנוע אינו מתאמץ לעקוף וכתיבת ההילוכים באמת מדמה בנאמנות תיבה אוטומטית פלנטרית.
    לדעתי החיסרון כאן אינו במנוע או בגיר, חסרה לי מערכת בקרת שיוט אפקטיבית.
    אני משוכנע שהרכב יצליח מאוד בארץ, כמו כל רכבי קיה.

  14. היי, השואל… מה שלומך?

    אני יכולה להבטיח לך, בתור עורכת האתר, שמדובר בכתבת מבחן רגילה, ולא ממומנת בשום אופן.
    כתבנו, ליאור אמסילי, ממש אהב את הסלטוס, וחושב שהמכונית הזו טובה וכדאית מאד ביחס לעלות שלה.

    בלי קשר, אנחנו תמיד ממליצים לקבוע נסיעת מבחן ולבדוק את המכונית בעצמך. לחוות, להרגיש, לשמוע, ולהחליט מה דעתך עליה.

    אנחנו פה לענות על שאלות.

    ענת דניאל
    [email protected]

  15. לפני 5 שנים זה עוד היה, אולי, הגיוני לנסות למכור לציבור רכב חדש שכולו בנזין. אנחנו ב 2021 ומי שיקנה רכב שכולו בנזין יגלה בעוד שנתיים שעבדו עליו ושהוא מאחרוני הרוכשים של רכב כזה. העולם התקדם כבר לחשמל וגם פה בארץ יש היצע חשמלי (או היברידי) לא רע.

  16. אני לא נציג סובארו אבל הם צודקים; לא 4X4 – לא ג׳יפ, לא ג׳יפון, לא קרוס אובר, ולא שום קיצור באנגלית ולא בטיח. מדובר במכוניות סטיישן שנראות כאילללו.

  17. רכב מצויין אבל זולל דלק באירופה זה לא משווק ללא טורבו היברידי אבל לארץ מביאים כי אם יביאו עם המס יגיע ל 200K אז יבואן יקר המשך ליבא לנו את אותו רכב בזבזן בצריכת דלק וב
    מוטי זיהום גבוה מה איכפת לך הלו אנחנו מדינה מהעולם השלישי

  18. כדאי שמישהו יעשה הגהה, בעיקר למילים באנגלית.
    הצמיגים מן הסתם הם ALL TERRAIN ולא כפי שנכתב.

  19. לכל חובבי הטורבו, תרגיעו. לטווח ארוך אין בזה כל יתרון. ואגב השם רכב פנאי הוא פשוט לקוח מאנגלית SUV

  20. חחח. רכב שובר שוק ! 10 אלף פחות מהדגם המתחרה. עד מתי יעלזו רשעים

  21. יש לי גולף עם מצמד כפול ומנוע חזק עם 150 כ״ס
    שלוש פעמים החלפתי במסגרת אחריות את המצמדים תוך חמש שנים , מאוד נהנתי מהרכב אבל מי שרוצה בעיות יקח סוג כזה של רכבים עם מצמד כפול וטורבו , לכן היום אני מלומד מלחמה אני רוצה מנוע אטמוספרי וגיר אוטומט רגיל ,עשיתי נסיעת מבחן על הקיה סלטוס וזה מה שאני הולך לקנות

  22. “המודרנה כבר כאן, לכן צודקים אלו שאומרים שהרכבת יצאה מהתחנה”. מנועים מוקטנים מוגדשי טורבו, גיר רציף, כפול מצמד ומה לא עושים בכדי “שעולמנו יהיה ירוק יותר”. לשם כך הקימו וועדות עם אנשים מלומדים שאין לי ספק בהבנתם בסביבה נקייה וגורל העולם עומד לנגד עיניהם, אולם ספק רב לגבי בקיאותם בתרבות מוטורית, הנדסת רכב ועמידותו לטווח ארוך. ועדות אלו קובעות קודי זיהום אוויר, מעלים תקני זיהום יורו… ובארץ אף “הגדילו ראש” ומספרו את רמת הזיהום עד לדרגה 15. האומנם? ממש לא. האם בשקלול כללי לגורמי זיהום הסביבה נלקחו בחשבון כל הגורמים המזהמים לטווח הארוך? במבחן המציאות ממש לא! נכון שמנוע מוקטן מוגדש טורבו “נותן בראש” למנוע אטמוספרי “גדול ממדים”, אולם כשהגדול יזדקן בכבוד, “המטורבט” כבר יהיה בבית אבות לאחר עלויות רבות ואין ספור “אשפוזים”. חברים מהנדסים לנו את המוח ולנו השפוטים לא נותר אלא לשתף עם זה פעולה. לכן חברי חובבי הטורבו למען יאריכו חייו, לא לשכוח להשאיר את המנוע פועל לאחר נסיעה ארוכה או מאומצת, אל תתפשרו עם היצרנים, יבואנים… על תקלות חוזרות ונשנות בחלק מהגירים כפולי המצמד, ומה לא… העולם משתנה ואנו איתו, זה מה יש, אבל יחד עם זאת אל תתנו “למהנדסי המוח להנדסכם” והכי חשוב סעו בזהירות, חיו ותנו לחיות, החיים קצרים תהנו מהם.

  23. בדקתי את המרווח במכונית. יש לי קיה פורטה ומסתבר שהרכב שלי ארוך ב 20 ס”מ מהסלטוס. ואצלי נכנסים 3 מבוגרים מאחור. אז הסלטוס די צפופה !!! מצד שני מנוע בלי טורבו חוסך בעיות בעתיד . סף הכל נראה רכב סביר.

  24. אמרו כבר הכל•
    בית קברות זה לא יחזיר את קיה למס׳ -1-
    היבואן מטומטם וציבור משלם
    עגלה-ישנה/בצורה חדשה):-
    בהצלחה•עם העדר,
    יש פתגם של סבא.
    -1-מטומטם=1,000,000עדר קונים
    אז בהצלחה קיה
    ותודה לטפשים**חג שמח

  25. לאחר שביצעתי נסיעות מבחן בחמישה רכבים ברמת המחיר של הסלטוס ושקללתי את כל המשתנים, קיבלתי החלטה מושכלת ורכשתי את ה-EX.
    היו לי בעבר רכבים מהמותגים המובילים עם מנוע טורבו ותיבה רובוטית כפולת מצמדים.
    אני יכול לקבוע בוודאות שמבחינת ההנאה בנסיעה, התנהגות תיבת ההילוכים והשילוב עם מנוע טורבו חזק אבל לעיתים הססני בהאצה ובתוספת בעיות התחזוקה לאורך שנים, פיתחתי העדפה ברורה למנוע אטמוספרי ותיבה פלנטרית.
    נכון, בסלטוס יש תיבה רציפה אבל היא מתנהגת ממש כמו פלנטרית ומשתלבת באופן מושלם עם המנוע.
    צריכת הדלק העודפת אולי מעיקה במעט על הכיס אבל עדיפה על עוגמת הנפש הכרוכה בהחלפת מוח בתיבה רובוטית או תקלה במגדש הטורבו…
    בקיצור, סעו ותיהנו!

  26. השיקולים שלי.
    אוהב ישיבה גבוהה.
    תיבה רציפה: ניסיון שלי עם 7 הילוכים (סוקוזי קרוסאובר 1600) – רק טוב, כבר 122,000 ק”מ.
    גלגלים 17 אינצ’ (לפחות) נדרשים כדי לא לגרד את המדרכה עם החלק התחתון בחניה, ובמעבר על במפרים גבוהים, במיוחד אם לא ראית אותם בזמן – הגירודים של מכוניות נמוכות לפני ואחר ברורים. לכן – עם כל הכיף – לא לקנות עם מערכת מיתלים רכה מדי, כמו בטוסון.
    מעדיף ללא טורבו, כי רוב הזמן בעיר ובפקקים הטורבו בכלל לא מגיע לפעולה. עם 8 הילוכים ומנוע 2,000 סמ”ק מהירות של 120-130 קמ”ש (כביש 6) הסל”ד הוא סביב 2000, שזה לא מרעיש. נכון, בעקיפה או בהאצה בעליה הסל”ד עולה כשאין טורבו. מצד שני, המנוע פשוט יותר ופחות בעיות.
    מאוד חסר מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, דווקא מחוץ לעיר, כשרכב עוקף אותך ומתיישב לפניך קרוב מדי, או כשיש האטה פתאומית זה חשוב. חבל שאין.
    דלק: אם זה לא מיני (ולא חשמלי) אז באופן גס 1:10 (קילומטר על ליטר, או 10 ליטר ל -100 ק”מ) וזה בערך בכל המכוניות 1600-2000 סמ”ק. מבחינתי זה בסדר.
    חשמלי לגמרי – בטוח שזה שקט, אקולוגי וכו’ אבל לא מרגיש נוח. כמו פחד שהבטריה תיגמר כמו בצעצוע חשמלי, ואין לי בטריות להחלפה במגירה… חוץ מזה, סוללות שהיום שיא הקידמה תהיינה בעוד שנתיים מיושנות בגלל פיתוח כזה או אחר. זאת תעשיה בהתפתחות מואצת.
    היברידי – נפלא. אבל אין בארץ רכב suv (פנאי… פנאי…) במחיר סביר.
    השיקול כלכלי – האם לקנות דגם יוצא של ספורטרג’ שנת 2021 (שאולי הוא יהיה קצת יותר זול) או סטוניק LX.
    אנהג בשניהם באותו יום (כמו שהציע מישהו לפני) ואחליט.
    הערות והארות – יתקבלו בברכה

  27. קראתי את כל החוות דעת אבל שוכחים שיש דגם פרמיום שזה כולל אדפטיבי אני עשיתי סקר של כל הרכבים במחיר של הסלטוס ואין מי שנותן יותר ויפה יותר מהסלטוס לאלה שמדברים על טורבו וחשמל יש פיטגם כל המוסיף גורע. בסלטוס כל שנה טיפול וזהו.. בלי כאב ראש. תיקון מערכת חשמל חלקים יקרים וטורבו מתקלקל אז נתקעים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *