Experiences Per Mile: טכנולוגיית התאמה אישית של הרכב לנהג
מי האדם שמאחורי ההגה: העובדה שבעתיד הקרוב ניתן יהיה לזהות במדוייק מי האדם שמאחורי ההגה יאפשר לספק לו, באמצעות הענן וקישוריות אלחוטית (OTA), שלל אפליקציות מותאמות אישית. ברוכים הבאים לעידן ה- Experiences Per Mile
מאמר אורח, מאת: מיכל גבע, מנכ״לית HARMAN ישראל
לתוכנה יש כיום מקום יותר ויותר חשוב ככל שמדובר במכוניות שלנו. זו גם הסיבה מדוע כמה וכמה חברות טכנולוגיה ידועות כבר מתחילות ׳לפזול׳ לכיוון. Apple מדווחת על בניית מכונית חשמלית וסוני הפתיעה לא מכבר עם מכונית משלה ה- Sony Vision S החשמלית אף היא (ואף אמרה כי אין כל כוונה למכירות לציבור).
אחת השחקניות הגדולות והוותיקות בזירה, HARMAN מבית סמסונג, בחרה מסלול מעט שונה, כזה המתמקד באלמנטים הכרוכים בחוויית המשתמשים, או במקרה הזה, הנהגים והנוסעים, כשבינהם מערכות ADAS (מערכות סיוע מתקדמות לנהג) וקישוריות. החברה מפתחת (ואף חשפה) לדוגמה, מצלמות ומסכים שמחליפים מראות כמו גם מערכות ניווט במציאות רבודה – כחלקים ממה שהחברה מכנה תא הנהג הדיגיטלי (digital cockpit), ומתמקדת בעיקר בהתאמה האישית של סביבת הנהג – לנהג ולנוסעים. אין ספק, מדובר כאן במהלך שובר שוויון אמיתי.
רבים רואים במערכות ששומרות עלינו מסטייה במסלול הנהיגה כתכונה חשובה לנסיעה, אבל, יש לא מעט שלא סובלים את המערכות הללו. הסיבה? הן מגיבות לעתים בדרך שאנו מתקשים להבין. כמו שאנו רואים זאת, נקודת המוצא היא התאמה אישית. זה מה שמניע בני אדם. העובדה שבעתיד הקרוב ניתן יהיה לזהות במדויק מי האדם שמאחורי ההגה ואנו נוכל לספק לו באמצעות הענן וקישוריות אלחוטית (OTA) שלל אפליקציות מותאמות אישית, היא היא פריצת הדרך הקרובה בתחום הרכב.
מעבר לכך, בעתיד הקרוב, מעבר לעובדה שכשתכנס למכונית, היא תתאים לך את הפודקאסט שהחמצת ערב קודם, כולל ההעדפות השמורות במערכת, מגוון אמצעי עזר לנהיגה, דוגמת מערכות שמירת מרחק, או בלימת חירום. הכוונה היא שהנהג יכול להתאימם לסגנון הנהיגה האישי, מהתנהגות ׳סלחנית׳ ונינוחה ועד דפוסי נהיגה אגרסיביים יותר. אחרי שתשמור את ההעדפות האישיות במערכת, בפעם הבאה שתכנס למכונית היא כבר תדע שזה אתה והמערכות יותאמו לך. זה חלק מטכנולוגיית ההתאמה האישית בתוך המכונית, מגמה שאנו מכנים Experiences Per Mile.
מערכות האינפוטיינמנט, הן חלק מהתמונה הכללית והמגמה. ודי ברור מדוע: גם אם לך ולבן/בת הזוג יש בדיוק את אותו דגם סמארטפון, לכל אחד יש עליו את האפליקציות המועדפות שנבחרו אישית, או הרקע למסך עצמו. מדוע שמסך המגע במכונית יתנהג אחרת? מדוע שלא יותאם לנהג? במכוניות מדגמי אאודי החדשים, לדוגמה, המשתמשים כבר יכולים להזיז אייקונים על המסך במכונית ולהתאימו לצרכיהם, ממש כמו בטלפון האישי.
ומה לגבי תכנים ש׳תפורים’ למשתמש הספציפי? מוסיקה אישית, התאמות מערכת בקרת השיוט? כל אלה ותכונות רבות אחרות יותאמו לנהג ספציפי, וכאן נכנסת לתמונה חברת האם, סמסונג. שם כבר פיתחו מערכות זיהוי פנים, מעקב אחר האישונים ותכונות נוספות שמצויות כיום בטלפונים הניידים, ומחר נמצא אותם במכוניות על הכבישים. המעבר לא אמור להיות מורכב במיוחד.
היכולות להציע התאמות אישיות יאפשרו ליצרני המכוניות לבדל את מוצריהן, בימים בהם גוברת הפופולריות של רכבים חשמליים ונהיגה חצי-אוטונומית. מספיק לדמיין את המכונית ש-Apple תבנה בשיתוף אחת היצרניות הגדולות. סביר להניח שעיקר הפוקוס יהיה סביב חוויית המשתמש והעיצוב ולא בכמה מהר היא מאיצה מ-0 ל-100…