שימוש בטכנולוגיית 5G בעולם הרכב – מאמר אורח HARMAN

 

5G CAR
טכנולוגיית 5G בעולם הרכב

 

 

מיכל גבע, מנכ״לית הרמן ישראל: “מסחור השימוש ב- 5G במכוניות דורש תשתיות מתאימות, רגולציה, חדשנות ושותפויות נכונות” – מאמר אורח

 

ל-5G יש את היכולת להניע נהיגה אוטונומית מעבר לתכונות מהן נהגים נהנים מהן כבר היום ואיסוף נתונים קריטיים על הרגלי הנהגים יאפשרו לספק להם חוויות נהיגה מותאמות אישית.

מספר משתמשי ה-5G ברחבי העולם זינק מפחות מ-200 מיליון בשנת 2019 ל-660 מיליון בשנת 2021 – נתון שמונע בעיקר על ידי ההתקדמות במכוניות מחוברות ואוטונומיות, הדורשות תקשורת שניתן להשיג רק על ידי טכנולוגיות 5G. בכל רחבי העולם, חברות וארגונים עדים לצמיחה מהירה במספר מנויי 5G, במיוחד בשנה האחרונה.

״הערך המלא של יתרונות השימוש ב-5G יכול להתממש רק אם כל ׳שחקן׳ בזירה – ממפעילי רשתות סלולריות ועד יצרני OEM ומפתחי תשתית ורגולטורים ממשלתיים – יעבדו יחד כדי לשתף פעולה״, אומרת מיכל גבע, מנכ״לית הרמן ישראל. גבע אומרת כי כמובילה עולמית בטכנולוגיות מקושרות וחברה באיגוד הרכב 5GAA, התמקדה חברת האוט-טק הרמן במינוף רשתות 5G לפיתוח פתרונות תקשורת מתקדמים לרכב המסוגלים להעביר מידע למכוניות בזמן אמת. ״הרמן השיקה לאחרונה את HARMAN Savari MECWAVE, פלטפורמת מחשוב קצה מרובת גישה, הראשונה בתעשייה שמאפשרת ליצרניות רכב ולמפעילי רשתות סלולריות לרתום את העוצמה המשולבת של תקשורת 5G, V2X (היכולת של מכונית לתקשר עם הסביבה ועם מכוניות אחרות על הכביש) וטכנולוגיות Edge, כדי להציע רמות מוגברות של תובנה, בטיחות וקישוריות לנהגים״.

לדברי גבע, הרמן כבר החלה להרחיב את את מה שהיא מכנה 5G Experiences (חוויות 5G) לכיוון שישנה באופן מהותי את אופי ה׳ניידות׳ עבור נהגים, נוסעים והקהילות שסביבם: ״אם מסתכלים לדוגמה על מונח כמו ׳העיר החכמה” הרי שהמחר כבר כאן, הודות ליכולות ה- V2X שמסייעות להימנע מהתנגשויות, מצמצמות את העומס על הכבישים ומאפשרות לבצע נסיעות בצורה פשוטה יותר״. לדברי גבע, ל-5G יש את היכולת להניע נהיגה אוטונומית מעבר לתכונות מהן נהגים כבר נהנים מהן היום, כשהטכנולוגיה, לדוגמה, תאפשר למכוניות “לראות” סביב פינות עיוורות, או להגיב למצבי תנועה באמצעות מודעות של 360 מעלות לתנועה שמסביב. ״טכנולוגיית 5G  גם תאפשר ליצרני ציוד מקורי לאסוף נתונים קריטיים על הרגלי נהג כדי ליצור חוויות נהיגה מותאמות אישית במיוחד לפי העדפות הנהג והנוסע״.

 

את כל היתרונות הללו ועוד, אומרת גבע, ניתן לממש באמצעות הכוח של 5G, אך לא מבלי להתגבר על כמה אתגרים ייחודיים. ״כדי שמסחור 5G יצליח יש כמה מרכיבים מרכזיים שחייבים להתקיים:

 

  • התשתית היא המפתח: כדי להבטיח אימוץ של הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, צריך זמינות שלה בקנה מידה רחב. משמעות הדבר היא הבטחת תשתית בנויה היטב ואמינה שתעזור לגשר על פערי ההשהיה בין הרשתות של היום לטובת פתרונות ה- 5G של המחר.

  • רגולציה נחוצה כדי להרוויח את אמון הצרכנים: רגולציה היא צעד חשוב בהנעת אמון הצרכנים וכבוד לשירותי 5G. תיעדוף תקנים, נהלים ומסלולים לאימוץ יסייעו להבטיח השקה חלקה.

  • חדשנות שמונעת על ידי שותפויות: פיתוח מערכות חדשות אלו בבועות מבודדות לא ידחוף את החדשנות קדימה ורק יעכב את ההתקדמות. על ידי התחייבות לתקשורת פתוחה ושקופה בין חברות, כולם יכולים לעזור לקיים את ההבטחה של חוויית ה-5G.

 

“אנו מאמינים שההבטחה ש-5G טומנת בחובה עבור תעשיית הרכב מוכנה להתממש. על ידי ביצוע השקעות חכמות, יצירת שותפויות חוצות תעשיות חזקות וטיפוח אמון עם צרכנים, 2022 יכולה להיות השנה שבה 5G באמת ישפיע על הקהילות שלנו ברחבי העולם.”

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *