תהליך מכירת הרכב שלי ב SWITCH
יש את זה ללקוחות של לבנת פורן, לא עלינו. ויש את זה גם במקרים אחרים, טובים, לשם שינוי.
לפני חודש פרסמתי ביד 2 את הרכב, מודעה עם תמונות יפות וכיתוב מאד כנה וברור, “הרכב שמור, אני רוצה מחירון”. במשך החודש הזה עשיתי למודעה שני שיתופים בפייסבוק ומדי כמה ימים הקפצתי את המודעה למעלה באתר בו פרסמתי. זהו. מה יצא מזה? 750 צפיות במודעה. 5 טלפונים, שניים מהם באו פיזית לראות את הרכב, זוג אחד גם עשה סיבוב של רבע שעה ברכב. כולם התרשמו, כולם רצו את הרכב, אבל… לא במחיר שרציתי. מחירון לוי יצחק בשכלול עם הקילומטרז’ המאד נמוך הראה כמעט 43,000 אלף, מחירון יד2 הראה קרוב ל-46,000 אלף ש”ח, אז הלכתי על האמצע, ותמחרתי ב-44,500 ש”ח, עם אמונה שלמה שמגיע לי.
“נו באמת, למי אכפת, אתם חושבים לעצמכם”, ואתם צודקים. עם אמונה לא הולכים למכולת ומסתבר, גם לא מוכרים רכב.
1. אנחנו מקבלים רק כלי רכב עם בעלות פרטית, עד גיל 8, פחות מ-150,000 ק”מ, מנוע וגיר תקינים, ללא תאונות שלדה ורק רכב שעבר בדיקת מכון מורשה.
5. אם מתבצעת מכירה, יופרש 2.5% ממחיר המכירה לחברה על מתן השירות.
8. הרכב נקנה? מזל טוב! הרכב לא נקנה? הוא חוזר אלי בסוף היום עם נציג וממשיכים לחפש קונה.
10. זהו, הכסף עבר, העמלה נגבתה על ידי סוויץ’, הרכב נלקח ממני על ידי נציג, ואני כבר לא זוכה לראות את הרכב, וגם אין לי מושג מי הקונה.
השלב הראשון
שוחחנו ביום חמישי אחר הצהריים, וקבענו פגישה ליום ראשון בבוקר.
בבוקר יום א’ הגעתי עם המכונית שלי לסניף הראשי בפי גלילות (בטר פלייס לשעבר). בדלפק קיבל את פניי נציג שביקש שנלך יחד לרכב להתרשם ממנו ולקבל ממני כמה פרטים חשובים. העברתי לו את רישיון הרכב ותעודת הזהות שלי, ונשאלתי לגבי עיקולים ופרטים על הרכב. הוא נכנס לתא הנהג, בחן את תא הנהג, מזגן, תיבת הילוכים… נתתי לו את המפתחות והוא נסע להעביר את הרכב תהליך ראשוני, של ניקיון, ומאוחר יותר בדיקה מעמיקה במכון.
חזרתי לכניסה. הבנתי שיש עוד מספר לקוחות שאמורים להגיע, וכולנו נפגש יחד למצגת קצרה באודיטוריום.
הכנתי לי קפה, עלעלתי במגזין רכב (קודם כל, הטור של אריאל אלסיבוני), והמתנתי מספר דקות לא רב.
באודיטוריום חיכתה לנו נציגה שהסבירה לנו את המודל של סוויץ’, כל מה שכתבתי בסעיפים למעלה. הציגה מצגת, והעבירה לנו טפסים בהן כתובה הצהרת מוכר (שאנחנו מצהירים מה מצבו של הרכב וחותמים על כך).
מילאנו את הטופס, חתמנו עליו, ועל צג הנייד כבר הופיעה הודעה שהנהג מ”גט טקסי” מחכה לקחת אותנו הביתה. הרכב שלנו נשאר בידיים של סוויץ’ לבדיקת מכון מקיפה, אחריה נציג החברה יחזיר לנו את הרכב עד לחנית הבית. מהמם. אחלה שירות. ואכן, הרכב חזר תוך פחות מ-3 שעות, על ידי נציג נחמד שביקש שאעבור על הרכב, לראות שדבר לא קרה, הגיש לי את המפתחות ועלה למונית. כעת, כל מה שעלי לעשות הוא להמתין לשיחת הטלפון הבאה שתגיע תוך יום-יומיים ותבשר לי על תמחור הרכב שלי בהתאם לבדיקה של סוויץ’ ומצב השוק.
השיחה אכן הגיעה תוך 48 שעות, נציגת סוויץ’ שמחה לבשר לי שהבדיקה עברה טוב, והרכב תקין, מלבד בולמים קדמיים מעט חלשים, אך לא במצב שיש צורך למהר ולתקן זאת. “מחירון לוי יצחק, אמרה, מתמחר את ה206+ ידנית ממודל 2011 (עליה לכביש בסוף השנה, נובמבר), ב40,000 ש”ח בלבד. המלצתנו הסופית היא לתמחר את הרכב בכ-38,000 ש”ח” סיכמה. שאלתי מה לגבי שכלול הקילומטראז’ המאד נמוך – 27,000 ק”מ ביותר מ-3 שנים… והנציגה השיבה שאין הם מתייחסים לגובה הקילומטראז’, כי בגדול זה לא מעניין את הקונה. אבל על זה בניתי, אני חושבת לעצמי, שהרכב שמור וראה יותר חניות מנסיעות. אמא שלו (אני) בוחנת מכוניות אחרות ברוב ימות השנה. איך זה לא נחשב?
השלב הבא לא הגיע (צילום הרכב ופרסומו באתר החברה). ביקשתי לסיים את התקשורת בינינו, כי התמחור נמוך מדי, וסוויץ’ מצידם דבקים בדרך תמחור זו, על פי המתרחש בשוק. זה מה שקובע, וכך מצליחים למכור רכב.
אילו היו מתחשבים בשכלול הקילומטראז’ של הרכב שלי, שוויו היה 41,600 ש”ח, ואז הייתי ממשיכה בתהליך המכירה. אך מכיון שהשכלול לא נכלל והרכב תומחר נמוך מדי לטעמי, נפרדנו כידידים. חזרה ללוח יד 2.
הכניסה לאולם סוויץ’ |
בסך הכל, אני מרוצה מהשירות של סוויץ’, זהו מודל מצוין שיכול לחסוך זמן וכאב ראש ממוכרים פוטנציאליים. בתנאי שמסכימים בין היתר על גובה התמחור לרכב. אני אישית חזרתי חזרה ללוח יד 2 אחרי שבוע הפסקה, ופיצחתי את הסטטיסטיקה, שקובעת כי מכירת רכב בלוחות לוקחת בערך חודשיים. בסופו של דבר מכרתי את הרכב שלי במחיר שרציתי בחודש ושבועיים.
בהצלחה לכל מוכרי ורוכשי המכוניות באשר הם.
נשמע כמו אופציה מעניינת וחיובית מאד לבדוק
שכחת לציין שגם הקונה משלם 1.5%
במרץ 2016 המיזם נסגר. חבל – נראה שהם מיהרו לסגור: שנה וחצי זה לא הרבה זמן, לדעתי, לתת סיכוי למודל חדשני, בטח כשהוא מגובה על ידי חברה עם כיס עמוק כמו כלמוביל.
הכי סביר שהם התייחסו לזה כמרכז רווח שלא הוכיח את עצמו אז זבנג וגמרנו.
היי, אכן, שמעתי. וגם אני מצרה על כך.
אני חושבת שהבעיה העיקרית היא הפער בין המחיר שהלקוח מבקש על הרכב מול התמחור של החברה.
ענת