רכב שטח.. לכביש – מבחן דרכים ניסאן קשקאי 2.0
בתחילה, ב”ניסאן” ניסו לשווק את הקשקאי כרכב לשטח, אבל די מהר הבינו שזה יומרני מדי ותייגו אותו כרכב למשפחה. ואכן, הרכב הזה בנוי בעיקר לאספלט ואולי גם לשבילים נוחים ומישוריים, רכב מוגבה מעט, מעוצב יפה, למשפחה עד 7 נפשות (קיים גם דגם מוארך של הקשקאי, חמישה מושבים + שניים נוספים).
נתונים טכניים –זהו רכב ארבע על שניים (4X2) – כלומר ארבעה גלגלים שמונעים על ידי שניים, המנוע שולח כוח לשני גלגלים (קדמיים במקרה זה) ואלה מניעים את כל הארבעה.
מנוע 2000 סמ”ק, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם שישה הילוכים, תאוצה של 10.7 שניות מ-0 ל100 קמ”ש (דיי דומה למתחרות), והספק של 140 כוחות סוס (הספק נמוך יחסית שמורגש בעיקר בהאצה), לעומת 163 כ”ס למתחרה יונדאי ix35 ו152 כ”ס לטויוטה ראב 4.
נהגים שירכשו קשקאי, יתחדשו ברכב מהנה, נוח, מפנק ושקט מאד, עם האצה רגועה וביצועים לא מרשימים. ובמשפט – רכב המותאם לנסיעה עם המשפחה.
בדגם “ויזיה אסנטה” ישנה תוספת יפהפייה בצורת גג פנורמי שקוף, וחישוקי מגנזיום.
ישנן שלוש רמות האבזור – הראשונה, סטנדרטית, נטולת הגג השקוף, החל מ160 אלף ש”ח. השנייה, עם הגג, החל מ174 אלף ש”ח, ורמת הגימור הגבוהה מגיעה גם עם ריפודי עור. האמינו לי, עדיף לוותר על “התענוג” המפוקפק הזה. בכל הדגמים ורמות האזור תקבלו מערכת שמע מקורית ומעולה, ובקרת מיזוג מפוצלת ואפקטיבית מאד.
גג שקוף – תוספת משובחת |
תא נהג מפנק ואסתטי |
ביצועים – את האחיזה ברכב לא אתגרתי, כן, אני יכולה להעיד שיש ג’יפים מאסיביים ממנו, שישבו טוב יותר על הכביש, והרגשתי “בטוחה” יותר בנסיעה בהם. אך למאסיביות ולביצועים טובים יותר יש מחיר – צריכת דלק.
וזה מה שהרשים אותי בקשקאי, זהו ג’יפ אחרי הכל, והוא צורך ליטר אחד כל 10.7 קילומטרים, שזה מרשים ומעודד לרכוש כמותו.
בטיחות – לקשקאי 6 כריות אוויר, מבחני ריסוק טובים לפני 2009 ומקרה אחד לפחות שקרה ל”חבר של חבר” שניצל בנס מתאונה קשה מאד בזכות הקשקאי.
ציונים דומים לטויוטה ראב 4, רק שזו מצויידת ב7 כריות אוויר. ומולם, ביתרון, המתחרה יונדאי IX35 עם חמישה כוכבים במבחני הריסוק, בציונים גבוהים מאד, ו6 כ”א.
מרחב/מרווח – נהגים גבוהים או גדולי מידות יחושו מספיק נוח במושב המתכוונן (מקסימום, עוד כמה לחיצות קלות מטה על הידית משמאלכם). במושב מאחור, מקום לשלושה מבוגרים רזים, או שני מושבי בטיחות לפעוטות וילד. לאקסטרא מקום, בידקו את דגם הקשקאי ויזיה + 2, דגם מוארך, בו שני מושבים נוספים והנעה של 4X4.
תא המטען מרווח מספיק – תוכלו לצבור 410 ליטר של דברים שאין לכם צורך בהם. או עזרו לחבר להעביר דירה, קפלו את המושב האחורי וקבלו 1500 ליטר של תכולה.
תא מטען נפתח עד 1500 ליטר |
ואם תצפינו מעט, לאזור ה”סיליקון ואלי” של מרכז הארץ (דוגמת צפון ת”א, הרצליה), תבחינו בהרבה הרבה פורד אקספולרר, ג’יפ מאסיבי ומרשים מאד שמתומחר החל מ-240 אלף ש”ח.
שמירת ערך, או ירידת ערך אם תרצו – בין 9 ל12 אלף ש”ח בשנה. עם מצב השוק בארץ, זה סביר מאד עד מעודד.
ולסיכום
למה כן V – נוחות, תא נהג מפנק, צריכת דלק טובה לעומת המתחרות.
למה לא X – ביצועים בכביש ובשטח. כמו אחותה (הצולעת) ניסאן ג’וק.
למי כן, V – נהגים ומשפחות שאוהבים להרגיש על הגובה, בתנאי שלא יורדים מהאספלט.
למי לא, X – ג’יפאים – אנשי הג’יפים/ חסידי הנהיגה בשטח.
הידעתם?!
קשקאי זה ניב נוסף בשפה הטורקית. דוברי שפת הקשקאי חיים באזור נידח באיראן.
כעת שתפו את המידע הזה עם חבריכם ותיראו חכמים.
אני דווקא מאוד אוהב את הסקירות שלך. הן קצרות, ענייניות וכתובות להפליא!
מקווה שאת לא מתרגשת יותר מידי מביקורות מתלהמות, שמן הסתם מתערבבות עם אינטרסים סמויים (שאם לא כן, אז למה להגיב…).
אלעד
תודה אלעד.. מוזמן להמשיך לעקוב ולהגיב
ענת
ענת שלום אני חושב שניסאן מאז הטראנו לא שיחזרו את ההצלחה שלהם בתחום השטח רק הפאתפינדר הוא הדגם שטח שלהם.
נ.ב האם תעשי מבחני רכב לג'יפים המאסיבים?
SHAY
סובארו פורסטר נחשב? זה הג'יפ הבא שחשבתי עליו. אם לא, אתה מוזמן להמליץ..
דבר ראשון זה ג'יפון וליא ג'יפ
דבר שני ניסאן ג'וק לא צולע
דבר שלישי לקשקאי יש תיבת הילוכים רציפה הנועדה לחסוך בדלק ובגלל זה יש לו פחות סוסים על הנייר אבל הוא ממש קרוב למתחרים הגרועים שלו (חוץ מטויוטה) בביצועים כשהוא בין ה4500 ל6500 סלד והוא מאוד ספורטיבי גם באחיזה לאומת מתחרים וג'יפים בכלל היותו נוקשה
ג'יפון מומלץ מאוד