מבחן המשומשות: מאזדה 2 מודל 2011 – סקירה
כמו ה’ישראלי’, כך המאזדה 2: חצופה, ואימפולסיבית. הוצאתי את הסופרמיני הסופר שווה הזו לטיול וחזרתי (תודה לאל) עם כמה תובנות על חיסכון בדלק
הכתבה נכתבה בתאריך ה-26.9.2011
ונערכה בתאריך ה-11.11.2019
אחרי מבחן דרכים רגוע יחסית על רנו מגאן סדאן בשבוע שעבר, קיבלתי לידיי מכונית קטנה וזריזה או אם אדייק – תזזיתית, המכוונת לקהל מטרה אחר לגמרי. המאזדה 2 מודל 2011 (דור 1), עם מנוע בנפח 1.5 ליטר, אטמוספרי, עם 102 כ”ס, (12.5 שניות מאפס ל-100 קמ”ש), ותיבה אוטומטית. המאזדה 2 בדור הראשון היא שדרוג מוצלח מאד של המאזדה 121 המכוערת, מתחילת שנות ה90. ב-2007 היא לבשה צורה כל כך אטרקטיבית עד כדי כך, שסולחים לה על חולשות בפרמטרים מהותיים, אותם אפרט בהמשך.
החיסרון היחיד לדעתי, הוא העדר תצוגה של מד חום המנוע, מד חשוב שמשאיר אותך עם ‘יד על הדופק’ ולא רק לנהגים/ות פסיכים (כמוני) שרוצים להיות בשליטה מלאה. ליתר דיוק, קיימת נורת אזהרה שתהבהב במידה וחום המנוע ‘עלה על גדותיו’.
מראה מקום
בגזרת הנהג, המרחב צנוע למדי, היה לי מקום למנוחת רגלי השמאלית ומינימום מקום להתרווחות, כך גם במושב האחורי: עיצוב מינימליסטי, 3 משענות ראש מתכוונות, ומרחב סביר.
בכבישים הבינעירוניים, רעש הנסיעה סביר מאד יחסית למהירות שהמאזדה סוחפת אותך אליה, קל מאד לטפס גבוה במעלה הקמ”ש, גם מבלי לסחוט את הגז. אבל כאן נכנס למשוואה פרמטר היציבות – תמיד הרגשתי צורך לתפוס את ההגה בשתי ידיים, האחיזה שלה בכביש בעייתית בשל משקלה, ואולי זה אחלה תירוץ לצבור מטען כבד ומיותר בתא המטען. לכל זה מתווספת בעיתיות קלה של הגה ‘מנותק’ ורגיש לתזוזות.
חבל על כל טיפה
על פניו, נתוני צריכת הדלק של המאזדה הקטנה והשובבה הזו סבירים יחסית למתחרות בקבוצה שלה – בין 11.9 ל-14.7 ק”מ לליטר, כשבטווח הזה, היצרן מורה על 13.7 (ק”מ/ליטר) וצריכה גבוהה יותר בבדיקות של נהגים פרטיים.
אני מצידי ניסיתי להתכלב (=לחסוך, למצות עד תום) ולהגיע לתפוקת הדלק המקסימאלית שהמאזדה 2 יכולה לתת.
קבלו את כללי הברזל לנהיגה חסכונית:
A סגרו את חלונות המכונית > למנוע כניסת רוח ויצירת התנגדות לנסיעה
A ותרו על המזגן > שימו אוורור.
A הורידו את הרגל מהגז > נסיעה מתונהתביא אתכם לאותו מקום.
A לא לעקוף/להשתגע > שינויים תכופים במהירות ודפוס הנהיגה מביא לצריכה מוגברת.
A הכירו את N – (ניוטרל) – אם לא התגלשתם מגן חובה, זה הזמן להכניס ל – N ולהתדרדר (לא מומלץ לנהגים עם קשיי קשב וריכוז שרגילים לגיר אוטומטי, * לתשומת ליבכם, בהילוך N הברקס נחלש משמעותית).
בעזרת העצות הנוראיות האלו, הצלחתי בגאון לפרוס 18.5 ליטר על פני 300 קילומטר = סה”כ 16.2 (ק”מ/ליטר).
*כמובן שכל הנ”ל הנם בגדר המלצה והלצה.
יתרונות: אמינה, צעירה, מספקת.
חסרונות: פחות יציבה במהירויות גבוהות, יש מרווחות ממנה באותה קטגוריה, תא מטען קטן.
V למי כן: למי שעיצוב ומהירות עושים לו את זה. לקחת בחשבון ששילוב בין מכונית קלילה וזורמת ורגל קלה על הגז יכולה להיות בעייתית ומסוכנת. אז למופרעים, נא לחזור לפוסט על הרנו מגאן.
X למי לא: לגבוהים, גדולים פיזית (סליחה, כן? פשוט אין מקום) משפחות, ועל אף תוצאות נאות במבחני ריסוק, מבחינה בטיחותית המאזדה 2 לא מספיק בטיחותית בדור זה.
"A הכירו את N – (ניוטרל) – אם לא התגלשתם מגן חובה, זה הזמן להכניס ל – N ולהתדרדר (לא מומלץ לנהגים עם קשיי קשב וריכוז שרגילים לגיר אוטומטי, * לתשומת ליבכם, בהילוך N הברקס נחלש משמעותית)."
שימו לב שזה משהו שמאוד לא חוקי לעשות בארץ.
איזה שטויות לא יציבה?!
יש לי מאזדה 2 ואני עושה איתה דברים שאנשים חולמים לעשות עם ב.מ.וו עם קצת ידע בנהיגה האוטו הזה עושה פלאים עם היציבות שלו על הכביש!