בישראל: שברולט קורבט סטינגריי בתצורת קופה וקבריולט מ-779,000 שקלים
שברולט קורבט סטינגריי, הקורבט הראשונה בעלת מנוע מרכזי (V8 אטמוספרי, 6.2 ליטר, ו-490 כ”ס), משווקת בישראל בתצורת קופה וקבריולט, מ-779,000 שקלים
קבוצת UMI, יבואנית קאדילק, שברולט ואיסוזו לישראל, תחל בשיווק רכב הספורט האייקוני, שברולט קורבט. הדגם ישווק ברמת גימור 2LT בתצורת קופה או קבריולט, עם חבילת תוספות Z51 ופריטים נוספים שיכללו במפרט בישראל. אספקת הדגמים במהלך יולי אוגוסט.
רקע
מכונית הספורט האמריקאית שברולט קורבט היא אחד הדגמים האייקונים ביותר של GM, הקורבט שהוצגה לראשונה ב-1953 מכרה קרוב ל-2 מיליון יחידות והיא חלק משמעותי מהתרבות המוטורית האמריקאית. הקורבט 8C סטינגריי, שירשה את שמה מהדור השלישי של הקורבט שיוצר בשנת 1969, היא הקורבט הטובה ביותר שיוצרה עד כה. זוהי הקורבט הראשונה בעלת מנוע מרכזי, שמספק התנהגות כביש יוצאת דופן ויכולות מסלול שקוראת תיגר על מותגי העל מאירופה. זוהי גם הקורבט הראשונה שמיובאת לישראל ביבוא רשמי.
יחידת הנעה וביצועים
הסטינגריי בעלת מראה קרבי וספורטיבי, עם ספוילר אחורי מוגדל וחרטום אגרסיבי, שעוצב בהשראת מטוסי הקרב האמריקאיים, מצוידת במנוע מרכזי V8 אטמוספרי, בנפח 6.2 ליטר, עם הספק של 490 כ”ס, ומומנט של 65 קג”מ. התיבה רובוטית דו מצמדית בעלת 8 הילוכים. הכוח עובר לגלגלים האחוריים, עם האצה מהמקום, ב-2.9 שניות מ-0 ל-96 קמ”ש ומהירות מרבית של כ-296 קמ”ש.
הקורבט תשווק בישראל עם חבילת אבזור ושיפורים Z51 – שכוללת בלמי ביצועים משופרים עם קאליפרים 4 בוכנות של ברמבו, מערכת בולמי זעזועים ספורטיבית עם בקרת שיכוך מגנטית ניתנת להתאמה, מערכת פליטה ספורטיבית משודרגת, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני, ספוילר אחורי מוגדל, ספליטר קדמי, צמיגי ספורט בעלי ביצועים משופרים, מערכת קירור מנוע מוגדלת Heavy Duty, ויחס העברה סופי מקוצר. בנוסף מאובזרת הקורבט בחישוקים קדמיים בקוטר “19 וחישוקים אחוריים “20.
לקורבט רשימת אבזור שכוללת מסך מגע “8 צבעוני, לוח מחוונים דיגיטלי “12 ,תצוגה עילית עם מצבי תצוגה משתנים, תמיכה בממשק Apple CarPlay / Android Auto* אלחוטי, ממשק בלוטות’ התומך בחיבור שני מכשירים במקביל, ממשק NFC לחיבור אלחוטי מהיר של הטלפון, טעינה אלחוטית, מושבים בעלי אפשרויות התאמה מגוונות (כולל תמיכה צידית) בתפעול חשמלי, מערכת שמע פרימיום 14 רמקולים BOSE, PDR – מערכת הקלטת נהיגה וביצועים במסלול לצרכי ניתוח ולמידה.
מחוץ למסלול הקורבט מאפשרת שימוש יום יומי תודות לכך שתגיע מצוידת במערכת בקרת נסיעה מגנטית הקוראת את מצב הדרך עד 1,000 פעמים בשנייה ומתאימה את הרכב לתנאי הנהיגה והכביש.
בנוסף, מצויד הדגם בבקרת אקלים אלקטרונית, דו אזורית, שלט חכם עם כניסה והתנעה ללא מגע, כולל זיהוי הגדרות נהג, פתיחת תא מטען בשליטה משלט הרכב, הגה בציפוי עור, מתכוונן חשמלית ומחומם. מושבי ספורט משודרגים GT2 בשילוב סיבי פחמן, ריפוד עור נאפה מחורר, חימום ואוורור למושב נהג ונוסע, זכרונות לנהג ולנוסע הכוללים התאמת מיקום והגדרות מושב, מראות והגה, כפתור Easy Exit להגדרת מושב והגה ליציאה נוחה מהרכב, תמיכת גב תחתון למושב נהג ונוסע, תמיכה צידית מתכווננת למושב נהג ונוסע. פנסים ראשיים LED עם כוונון גובה אלומה אוטומטי, מראות צד מתקפלות חשמלית, מראה צד נהג בעמעום אוטומטי.
בטיחות: 4 כריות אוויר, התראת שטח מת, התראת תנועה חוצה מאחור, חיישני חניה אחוריים, מערך מצלמות היקפי לתמרון מיטבי, מערכת התראות בהתקנה מקומית.
מחירים:
קורבט סטינגריי קופה: 779,000 שקלים
קורבט סטיגריי קבריולט: 851,000 שקלים
נתונים ומידות: קופה/קבריולט
אורך (מ”מ) 4,630
רוחב (מ”מ) 1,933
גובה (מ”מ) 1,234
בסיס גלגלים (מ”מ) 2,722
מרווח סרנים קדמי (מ”מ) 1,648
מרווח סרנים אחורי (מ”מ) 1,585
משקל עצמי משוער (ק”ג) קופה 1,610 קבריולט 1,645
נפח תא מטען מירבי משולב, קדמי ואחורי (ל’) 357
צמיגים וחישוקים
צמיג קדמי (אל-תקר) 245/35ZR19
צמיג אחורי (אל-תקר) 305/30ZR20
חישוקים קדמיים 19″
חישוקים אחוריים 20″
הילוכים ויחסי העברה
הילוך 1 2.91
הילוך 2 1.76
הילוך 3 1.22
הילוך 4 0.88
הילוך 5 0.65
הילוך 6 0.51
הילוך 7 0.4
הילוך 8 0.33
יחס העברה סופי (עם חבילת Z51) 5.2:1
צריכת דלק עפ”י נתוני יצרן (ליטר ל-100 ק”מ) CT5 BLACK WING
נסיעה עירונית – משוער 18.1
נסיעה בינעירונית – משוער 10.7
נפח מיכל דלק (בליטר) 66