צוות פוינטר במרוץ אסיה קרוס-קאנטרי ראלי של ה-FIA – עדכונים
סיכום היום הראשון:
היום הראשון לתחרות של רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר מקבוצת PowerFleet במירוץ “אסיה קרוס-קאנטרי ראלי” התקיים בלחות של קרוב ל- 80% וטמפרטורה של כ- 32 מעלות מה שהביא את צוות הישראלים להזיע כהוגן בצהובה שלהם, שהיא ללא מזגן כידוע לעומת שאר המתחרים אשר רכבי המירוץ שלהם מגיעים עם מזגן.
המסלול ביום הראשון התקיים לאורך 370 ק”מ מתוכם 206 ק”מ תחרותיים (ספיישל). בתוך ג’ונגלים סבוכים עם שבילים חלקים ובתוך מטעים עם ענפים אשר מלטפים את הרכב משני צידיו.
צוות פוינטר סיים במקום ה- 18 לאחר מספר טעויות ניווט בלתי צפויות. ביום הראשון התרחשה גם תאונה חזיתית בין שני רכבי מירוץ כאשר המסלול עצמו כלל קטע שביל שבו גם חוזרים את אותה הדרך.
הראלי מתקיים בין התאריכים 13-19.8.2023 התחיל בפטאיה שבתאילנד ומסתיים בלאוס השכנה שם גם יערך טקס הסיום. בראלי משתתפים 43 צוותי רכבים ו- 25 רוכבים על אופנוע מ- 10 מדינות כולל סין, ארה”ב, אוסטרליה, יפן, ויאטנם, טיוואן, תאילנד, קמבודיה, הודו ואינדונזיה.
הראלי לאורך מסלול מאתגר של כ- 2,000 ק”מ יעבור בתוואי ייחודי ומגוון של שבילי אדמה ובוץ בג’ונגלים, בנחלים והרים ובמטעים של תאילנד ולאוס.
סיכום היום השני:
היום השני לתחרות של רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר מקבוצת PowerFleet במירוץ “אסיה קרוס-קאנטרי ראלי” שיפר במעט את מצבם של הישראלים ביום ארוך של נהיגה. לאורך הדרך עקפו צוותים מקצועיים אך נפילה לבור “שתקף” אותם עלתה להם במחיר של 12 דקות וחילוץ מחקלאי מזדמן והחלפת גלגל כי הצמיג נקרע.
המסלול ביום השני התקיים לאורך כ- 490 ק”מ מתוכם 207 ק”מ תחרותיים (ספיישל) חלקו על שבילים מהירים שניתן להאיץ בהם וברוב הזמן באזורים מגוונים ואף סלעיים בעיקר בשטחים חקלאיים, מטעים, שדות, יערות והרים שהביאו לנהיגה איטית וטכנית.
צוות פוינטר סיים במקום ה- 12 ביום השני ו-13 בכללי מול קבוצות מפעל כמו ראלי ארט מיצובישי וטויוטה גאזו רייסינג אשר משופעים בצוותי עזרה וסיוע.
לדברי רז הימן שאר המתחרים ידידותיים וחברים והיו מופתעים לראות את הישראלים בסיום יום ארוך ומתיש, בהגיעם למלון מסתערים על הרכב על מנת לתקן, לשקם ולהשמישו ליום המירוץ הבא בעוד שאצלם צוותי הסיוע עושים זאת. וכך הם הפכו לארקטציה של המירוץ.
הראלי מתקיים בין התאריכים 13-19.8.2023 התחיל בפטאיה שבתאילנד ומסתיים בלאוס השכנה שם גם יערך טקס הסיום. בראלי משתתפים 43 צוותי רכבים ו- 25 רוכבים על אופנוע מ- 10 מדינות כולל סין, ארה”ב, אוסטרליה, יפן, ויאטנם, טיוואן, תאילנד, קמבודיה, הודו ואינדונזיה.
הראלי לאורך מסלול מאתגר של כ-2,000 ק”מ עובר בתוואי ייחודי ומגוון של שבילי אדמה ובוץ בג’ונגלים, בנחלים והרים ובמטעים של תאילנד ולאוס.
סיכום היום ה-3
היום השלישי לתחרות של רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר מקבוצת PowerFleet במירוץ “אסיה קרוס-קאנטרי ראלי” השתרע לאורך רק 180 ק”מ.
את המירוץ סיימו במקום 14, בזמנים קרובים מאוד לשאר המתחרים ובכללי טיפסו שלב אחד למקום 12.
היום יצאו וחצו את הגבול עם לאוס, שם יזנקו 3 ק”מ מהגבול לספיישל של 170 ק”מ. בשלושת הימים הקרובים השטח יהיה שונה. השבילים פחות מתוחזקים, לאוס פחות מתקדמת בתשתיות לעומת תאילנד, לכן יהיו יותר חציות נחלים שלא על גשרים, שבילים משובשים וגם המון בוץ כיוון שהאזור קיבל מנת גשם גדושה לאחרונה.
הראלי מתקיים בין התאריכים 13-19.8.2023 התחיל בפטאיה שבתאילנד ומסתיים בלאוס השכנה שם גם יערך טקס הסיום. בראלי משתתפים 43 צוותי רכבים ו- 25 רוכבים על אופנוע מ- 10 מדינות כולל סין, ארה”ב, אוסטרליה, יפן, ויאטנם, טיוואן, תאילנד, קמבודיה, הודו ואינדונזיה.
הראלי לאורך מסלול מאתגר של כ- 2,000 ק”מ עובר בתוואי ייחודי ומגוון של שבילי אדמה ובוץ בג’ונגלים, בנחלים והרים ובמטעים של תאילנד ולאוס.
על רז והלל מצוות פוינטר:
רז והלל חולקים את תא הרכב של צהובה יחד כבר 19 שנים ברציפות, התחרו ביותר מ- 30 מרוצי ראלי בינלאומיים ונחשבים לנהגי השטח הבכירים והמעוטרים ביותר בישראל, זוכי פרס שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים לשנת 2009. הלל סגל, נווט הצוות, בן 74, בעל מוסך ליוגב. הנהג רז הימן, בן 59, בעל חברת ראלי טריפ. בשני העשורים האחרונים חזר הצוות מתחרויות הראלי בהן השתתף עם הישגים רבים שהבולטים ביניהם:
- 2022 – מקום ראשון כללי בבאחה רומניה
- 2019 – מנצחי “באחה 70” – מרוץ הראלי הבינלאומי הראשון בישראל.
- 2018 – אלופי ליגת הראלי רייד של מזרח אירופה.
- 2017 – אלופי ליגת הראלי רייד של מזרח אירופה.
- 2013 – אלופי ליגת הבלקן.
- 2012 – מנצחי קטגוריית ה Rookies בראלי “דקאר”.
- 2009 – זוכי פרס שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים.