רכב וצרכנות: מכוניות חדשות ומעניינות שהושקו לאחרונה בישראל 2023
שנת 2023, כך מסתמן, המשיכה את המגמה של שנת 2022 בכל מה שקשור להרחבת היצע המותגים והדגמים המשווקים בישראל. בחרנו מספר דגמים מעניינים שהושקו כאן לאחרונה, החל מרכבי פנאי חשמליים ועד רכבים ספורטיביים טהורים לוגמי בנזין.
הסיטרואן C4 X היא למעשה גרסת הסדאן המוארכת של מכונית הפנאי הקומפקטית של סיטרואן, ה-C4. מכיוון שהיא מבוססת על מכונית פנאי, מדובר בגרסת סדאן מוגבהת בעלת עיצוב קצת חריג בנוף המוטורי. ה-C4 X מציגה מרווח פנימי טוב יותר לנוסעים מאחור, בזכות זווית שונה למשענת הגב; וגולת הכותרת שלה היא תא המטען הענק, שמסוגל להכיל 510 ליטר. לרשות הרוכשים מוצעות בישראל שלוש גרסאות, כולן ברמת גימור זהה: מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר, מנוע טורבו דיזל בנפח 1.2 ליטר, וגרסה חשמלית, שמחיריהן 163,990 שקל, 174,990 שקל ו-184,990 שקלים בהתאמה.
בשיאה של המהפכה החשמלית, כשיצרניות מציגות רכבי פנאי בקצב שקשה לעקוב אחריו, סמלת, יבואנית סובארו לישראל, החלה לייבא רכב נהיגה טהור בטעם של פעם: מנוע אטמוספרי, תיבת הילוכים ידנית והנעה אחורית (למעוניינים מוצעת גם גרסה בעלת תיבת הילוכים אוטומטית). ה-BRZ החדשה מספקת מענה לנקודת הביקורת המרכזית של הדור הראשון, שהתמקדה במחסור בכוח: נפח המנוע צמח ויחד איתו גם נתוני ההספק, המומנט, ויותר חשוב מאלה – רצועת הכוח. כך שכעת הם עונים לציפיות הנהגים. ה-BRZ נותנת מענה למי שרוצה רכב נהיגה טהור במחיר נגיש (יחסית). החל מ-229,990 שקל.
המרצדס EQE SUV מבוססת על מכונית הסדאן EQE, אך היא מיועדת לאנשים שאוהבים לשבת גבוה. במרצדס, כמו במרצדס, ה-EQE SUV מציעה תא נוסעים איכותי ומאובזר בשלל מערכות טכנולוגיות. הגרסה המשווקת בישראל מונעת באמצעות זוג מנועים חשמליים המפיקים יחד 292 כ”ס, ומסוגלים לשנע את מכונית הפנאי החשמלית לטווח של עד 510 ק”מ באמצעות סוללת 89 קוט”ש. מחירה ההתחלתי של ה-EQE SUV בישראל עומד עד 650,000 שקל.
עם ישראל אוהב מכוניות פנאי קומפקטיות, והשברולט טראקס הגיעה לתת מענה בדיוק לצורך הזה. אם אתם מאלה שחוששים מהמעבר למכונית חשמלית, הדור השני של הטראקס, שגדול ומרווח מקודמו, יספק את הצרכים שלכם. הטראקס מונעת באמצעות מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר, שמספק 139 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. הטראקס משווקת בישראל בשתי רמות גימור ומחירה ההתחלתי הוא 150,990 שקל.
למי שמחפש מכונית משפחתית קומפקטית חשמלית בתצורת 5 דלתות, יוכל למצוא את מבוקשו ב-MG4. ה-MG4 מבוססת על פלטפורמה חשמלית ייעודית ומציעה עיצוב מודרני ואבזור מודרני, יחד עם יכולת דינאמית שמפתיעה לטובה. לרשות הרוכשים מוצעות שתי גרסאות הנעה: מנוע חשמלי המספק 171 כ”ס באמצעות סוללת 51 קוט”ש, המאפשרת טווח נסיעה של 350 ק”מ; ומנוע חשמלי המספק 204 כ”ס ומאפשר טווח נסיעה של 450 ק”מ באמצעות סוללת 64 קוט”ש. מחירה ההתחלתי של ה-MG4 בישראל עומד על 144,888 שקל.
MG5
ה-MG5 מציעה חלופה לאוהבי הסטיישנים שלא מוכנים להתנייד באמצעות מנוע בעירה פנימית. כמקובל במכוניות סטיישן, תא המטען של ה-MG5 נדיב למדי ומציע נפח אחסון של 479 ליטר. את המטען והנוסעים משנע מנוע חשמלי המספק 156 כ”ס, שמקבל את האנרגיה שלו מסוללת 61.1 קוט”ש המסוגלת לספק טווח נסיעה של 380 ק”מ. האבזור בתא הנוסעים נדיב, וכולל מושבים העטופים בריפוד דמוי עור שמציעים חימום לנהג ולנוסע שלצידו. ה-MG5 משווקת בישראל ברמת גימור אחת, ומחירה עומד על 163,888 שקל.
אם אתם מחפשים מכונית חשמלית ושימושית שמסובבת ראשים – יונדאי איוניק 6 מסוגלת לתת את המענה לכך. גולת הכותרת של האיוניק 6, נוסף לעיצוב הייחודי, היא מקדם הגרר הנמוך, המאפשר טווח נסיעה של עד 614 ק”מ, בהתאם לגרסה. האיוניק 6 משווקת בישראל בשלל גרסאות ורמות גימור, כאשר הגרסה הבכירה מציעה הנעה כפולה והספק מנועים משולב של 325 כ”ס. מחירה ההתחלתי בישראל עומד על 213,900 שקל.
פורשה 911 דקאר
הדור הנוכחי של רכב הספורט האייקוני משטוטגרט מציע גרסה לא שגרתית, בייצור מוגבל של 2,500 יחידות המסוגלות לנסוע גם בשטח. על מנת לעשות זאת, גרסת הדקאר מציעה, נוסף להנעה כפולה, מרווח גחון גבוה יותר בחמישה ס”מ מגרסאות הכביש, עם אפשרות להגבהה בעוד שלושה סנטימטרים. מנוע הבוקסר בעל ששת הצילינדרים המותקן מאחור מפיק 480 כוחות סוס, באמצעות שני מגדשי טורבו. המנוע מסוגל להזניק את רכב הספורט-שטח ל-100 קמ”ש תוך 3.4 שניות בלבד. רק שלוש יחידות של הפורשה דקאר ינועו על כבישי ושבילי ישראל, ומחירה ההתחלתי עומד על 1,850,000 שקל.
ה-A110 של אלפין מספקת מענה לחובבי הנהיגה אניני הטעם שמעוניינים לנהוג במכונית ייחודית. המשקל העצמי הנמוך, המנוע המרכזי שמספק בגרסה הבכירה 301 כ”ס, וההנעה האחורית – מספקים ביצועים מצוינים, אך לא פחות חשוב מכך, ואולי אף יותר – הנאה מנהיגה. אם אתם אוהבים באמת לנהוג, ואם זוג מושבים מספק את צרכיכם, וגם הממון נמצא בכיסכם, האלפין, שמחירה ההתחלתי בישראל עומד על 480,000 שקל, יכולה להיות בדיוק מה שאתם צריכים בחניה.
שברולט קורבט, מכונית הספורט האייקונית מארה”ב, החלה להיות משווקת סוף סוף ביבוא סדיר בישראל. בניגוד לדורות הקודמים, הדור השמיני מציג מנוע מרכזי שמשפר את התנהגות הכביש והיכולות הדינאמיות באופן משמעותי. באמריקה, כמו באמריקה, אין תחליף לנפח ולכן הקורבט מונעת באמצעות מנוע V8 גדול ממדים בנפח 6.2 ליטר המספק 490 כ”ס. המנוע מסוגל להזניק את רכב השרירים מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 2.9 שניות בדרך למהירות מרבית של 296 קמ”ש. לאוהבי הרוח בשיער מוצעת גם גרסה נטולת גג. מחירה ההתחלתי של הקורבט בישראל עומד על 779,000 שקל.
הסיוויק טייפ R מיועדת לאנשי המשפחה שלא מוכנים לוותר על היכולות הספורטיביות. עם מבנה חמש דלתות תוכלו להסיע את הילדים לגנים ולבית-הספר במהלך השבוע, ובזכות מנוע הטורבו בנזין המספק 329 כ”ס ותיבת ההילוכים הידנית, תוכלו, בסוף השבוע, לפרוק את המתח במסלולי המרוצים. הביצועים מרשימים: 5.4 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש והתנהגות הכביש, ביחס לרכב הנעה קדמית, נחשבת בעיני רבים לטובה במיוחד. מחירה של הסיוויק טייפ R בישראל עומד על 314,000 שקל.
פיג’ו 408
אם חשקה נפשכם ברכב משפחתי, אבל אתם מאלה שלא מוכנים להתפשר על עיצוב פושר, הפיג’ו 408 היא כנראה המכונית שתשמחו לראות בחניה שלכם. ה-408 מציגה חזית נאה, זאת בין היתר הודות לשבכה קדמית בעיצוב ייחודי, וחלק אחורי בתצורת פאסטבק המייצר תא מטען שימושי ונדיב בגודלו. ה-408 משווקת בישראל בגרסה אחת, המונעת באמצעות מנוע ה-1.2 טורבו בנזין. אותו מנוע מוכר של הקבוצה, המספק 130 כ”ס. מחירה של ה-408 בישראל הוא 168,990 שקל.