פאנטיק קבאלרו 700 אופנוע דו-צילינדרי איטלקי מגיע לישראל במחיר 78,500₪
פאנטיק קבאלרו 700 החדש, האופנוע דו-צילינדרי הראשון של המותג האיטלקי, מגיע לישראל במחיר 78,500 ₪
הסקרמבלר המעוצב של פאנטיק מוטור, מגיע עם מנוע טווין מקבילי חזק ואלקטרוניקה מתקדמת, לשימוש בעיר, בשביל ובכביש. אופנוע הדגל של המותג מגיע לישראל ומביא לקדמת הבמה את הסטייל והמסורת האיטלקית. הקבאלרו הראשון עם מנוע טווין וטכנולוגיה מתקדמת הכוללת מסך TFT, מפות מנוע, בקרת אחיזה, ABS ועוד. שיתוף הפעולה בין המותג האיטלקי ויצרנית היפנית נושא פרי עם דגם מתקדם מלא סטייל.
קבוצת בן עזר, יבואנית מותג האופנועים האיטלקי ההיסטורי Motor Fantic, שמחה להודיע אחרי המתנה בקוצר רוח כי ה-700 Caballero הגיע לישראל, מצויד במנוע ימאהה 2CP כפול צילינדרים ומקורר נוזל. עם זאת, ה-700 Caballero אינו זונח את המאפיינים יוצאי הדופן של אחיו הסינגלים בנפח 125 ו500- סמ”ק, להיפך, הוא אותנטי יותר לרוח הסקרמבלר המקורית, הודות לביצועים, הטכנולוגיה המתקדמת ופרמטר הבטיחות.
FANTIC CABALLERO 700
ה-700 Caballero הוא פרויקט חדש – למרות שאין בו בורג אחד משותף עם אחיו הקטנים, הרוח נשארה זהה: קל משקל וקל לרכיבה. החל מהביצועים – הודות למנוע הדו-צילינדרי המקבילי בנפח 689 סמ”ק – דרך החבילה האלקטרונית ועד לשלדה, שיוצרו על פי מחלקת המחקר ופיתוח של Fantic. רק מאפיין אחד נשאר זהה, האיזון בין הרכיבה בכביש לשטח, כיאה לסקרמבלר אותנטי.
ה-700 Caballero בנוי להתמודד עם כבישים ושבילים עם: גלגלי 19 אינץ’ ו-17 אינץ’, עם גלגלי חישורים ומתלים מתקדמים בשילוב משקל של 175 ק”ג (ללא משקל דלק), לזריזות, בטיחות ורכיבה אופטימלית על מגוון סוגי קרקע.
העיצוב שואב השראה מאחת הגרסאות ההיסטוריות של ה-Caballero: ה-125 RC משנת 1974 עד 1976.
במבט ראשון, ניתן לזהות את 700 Caballero בשל הקווים הפשוטים שלו, שעוצבו בקפידה על ידי Centre Style Fantic. אלמנטים אייקוניים כמו המיכל האדום, הפנסים העגולים ופלטות המרוץ הצהובות בצידו מתמזגים עם נגיעות מודרניות כמו חיבורי המנוע ומשולשים ההיגוי בעיבוד CNC, ומגן הקרבון-פייבר של מערכת הפליטה. בנוסף לצבע האדום הקלאסי, יש גם כחול מטאלי מט, שגם הוא קשור להיסטוריה של הקאבלרו.
ספינת הדגל של המשפחה מצוידת במנוע הטווין המקבילי 2CP של ימאהה, שלראשונה יוצא מהדגמים היפניים וכולל שלדה איטלקית. הכוח המניע כולל הספק של 74 כ”ס ב-9,000 סל”ד, עם מומנט גבוה בכל טווח הסל”ד: 6.1 קג”מ קבוע עד 8,000 סל”ד, ושיא מומנט של 7.1 קג”מ ב-6,500 סל”ד.
“ערכים אלו נובעים מפיתוח, תכנון וכיול ממושך במערכות הפליטה והיניקה הכוללות תיבת אוויר ומיפוי מנוע ייחודיים.
איזון השלדה של ה-700 Caballero מגיע משלדת פלדה חדשה בעלת התנגדות גבוהה וזרוע אחורית מיציקת אלומיניום. מתלי Marzocchi כוללים מזלג הפוך בקוטר 45 מ”מ ומונושוק מתכוונן. הגדרות המתלים ו-150 מ”מ של מהלך גלגלים הם תוצאה של אופטימיזציה ואיזון. בנוסף לדיסק 330 מ”מ וקליפרים של Brembo עם 4 בוכנות מלפנים ודיסק 240 מ”מ עם קליפר Brembo מאחור.
יש מסך TFT עגול בגודל 3.5 אינץ’ עם בלוטות’ לשליטה בשיחות ומדיה. דרך המסך ובתי המתגים המורכבים על הכידון, ניתן לבחור באחת משלושת מצבי הרכיבה: מצב STREET, מצב OFFROAD לירידה מהכביש, ומצב CUSTOM, המאפשר לרוכב להגדיר את כל הגדרות ה-ABS לפניות ובקרת האחיזה, עד לביטול מוחלט. מערכת תאורת LED מלאה, מהפנס האחורי ועד הפנס הראשי והאיתותים.
בטיחות: מערכת ABS לפניות ובקרת אחיזה כסטנדרט. יחידת מדידת אינרציה המאפשרת שליטה באופנוע גם כשהאופנוע בהטייה, ומציעה התערבות אלקטרונית. ניתן לבטל את שתי המערכות באופן מלא במידה ותנאי הרכיבה ידרשו זאת, כמו בתנאי שטח התובעניים ביותר.
ה-700 Caballero הוא אופנוע הדגל של היצרן, הוא מצויד באמצעים טכנולוגיים ובמכלולים באיכות גבוהה, ואולי החשוב ביותר – מנוע הטווין המקבילי המוכר, בנפח ביניים. ה-700 Caballero הוא אופנוע יקר, ובאירופה מחירו של עומד על לא פחות מ-9,900 אירו.
מחיר ה-700 Caballero, בצבע האדום האייקוני ובצבע הכחול ההיסטורי, כולל הוצאות הרישוי ומע”מ, על הכביש 78,500 ₪
*Icon Red Historic Blue
עמית בן עזר, מנכ”ל קבוצת בן עזר: “אנחנו מתרגשים לראות את התפתחותו של מותג Fantic בשנים האחרונות, כשצעדים מחושבים ואסטרטגיים מסייעים לו לבסס את מעמדו שוב כיצרן מוביל באירופה. לאחר רכישת מפעל המנועים Minarelli, ב-Fantic החלו לחשוף כלים חדשים, ביניהם אופנועי אנדורו חדשים, אופנועי צעירים מרגשים ואפילו אבטיפוס חשמלי”.
“נעשו מיטב המאמצים לספק ללקוח הישראלי את חווית הרכיבה הייחודית של ה-700 Caballero במחיר נמוך ככל הניתן, ואנחנו בטוחים שכל מי שירכב על האופנוע יראה את התמורה למחירו. אנחנו מאמינים ב-Fantic בשל היותו יצרן איטלקי בעל מורשת. Fantic מחזיקים בקבוצות מרוצים בשלל אליפויות אספלט ושטח, ובשנים הקרובות נראה עוד הרבה חידושים וכלים מיוחדים מהיצרן”.
מפרט טכני:
מנוע: שני צילינדרים במקביל, 4 פעימות, מקורר נוזל, 4 שסתומים, גלז”כ
נפח מנוע: 689 סמ”ק
הזנת דלק: הזרקה אלקטרונית – גוף מצערת כפול 38 מ”מ
הילוכים: 6
מצמד: רב-דיסק רטוב
מערכת פליטה: אגזוז פלדת אל חלד כפול
שלדה: פלדת CrMo
זרוע אחורית מאלומיניום עם חתך משתנה ולינק פרוגרסיבי
צמיגים: R19 150/70 R17 110/80
גלגלים: חישורים עם חישוקי אלומיניום
בלמים: דיסק קדמי צף 330 מ”מ, קליפר רדיאלי 4.32P של Brembo עם 4 בוכנות –
דיסק אחורי 245 מ”מ, קליפר Brembo
מערכות בטיחות: ABS להטייה של Continental (ניתן לכיבוי) + בקרת אחיזה (ניתנת לכיבוי)
מתלה קדמי: מזלג הפוך Marzocchi-VRM בקוטר 45 מ”מ
בולם אחורי: מונושוק Marzocchi-VRM עם כוונון עומס קפיץ
לוח שעונים: מסך TFT בגודל 3.5 אינץ’ עם קישוריות בלוטות’
תאורה: LED מלא מלפנים ומאחור
מהלך גלגלים: 150 מ”מ
גובה מושב: 830 מ”מ
בסיס גלגלים: 1460 מ”מ
משקל: 175 ק”ג ללא דלק
מיכל דלק: קיבולת 13 ליטר
אודות פאנטיק
בשנת 1968 הוקם בבארזאנו שבאיטליה מפעל Motor Fantic כשמטרתו לבנות אופנועי מיניבייק, אנדורו וקארטינג עבור השוק האמריקאי. שנה אחר כך הוצג בתערוכת מילאנו דגם הקבאלרו, שיצא לשווקים ב-1970 והפך מאז לדגם המזוהה ביותר עם המפעל. הרעיון לשם נלקח מקופסת סיגריות מסוג ‘קבאלרו’ שעישן הנרי קפל, אחד מבעלי המפעל.
בשנות ה-70 הפכה פאנטיק ליצרנית האופנועים האיטלקית השנייה בגודלה ובעלת אחד המותגים החזקים בשוק, הודות לאופנועי הקבאלרו בנפחים 50 ו125- סמ”ק שהיוו חלום עבור הצעירים בשנים אלה. בשנות ה-80 המותג פאנטיק הפך למוביל במירוצי מוטוקרוס, תוך שהוא זוכה בשלוש אליפויות עולם.
בשנת 2003 נרכש המותג על ידי יזם מקומי אשר מיקם את החברה בטרוויזו, איטליה. כיום מעסיקה פאנטיק עשרות עובדים והינה בעלת מגוון טכנולוגי עשיר של מוצרים. בזכות עליונות טכנולוגית זכה המותג בשנת 2012 באליפות האנדורו האירופית בנפח של 300 סמ”ק ובשנת 2014 באליפות הלאומית האיטלקית והבלגית במוטו-ראלי בקטגוריית 50 ו-300 סמ”ק, בהתאמה.
בשנת 2014 נרכש המותג ע”י קבוצה עסקית גדולה אשר הציבה כמטרה להפוך את פאנטיק לשחקן מפתח במגזר האופנועים ע”י השקעה בטכנולוגיה חדשנית ובהתבסס על עיצוב איטלקי יוצא דופן. החברה צומחת בשווקים האירופאים הגדולים מתוך מטרה ליצור שותפויות עסקיות ולצמוח מחוץ לשוק האירופאי. בשנת 2020 רכשה פאנטיק את מפעל המנועים מינארלי מידי חברת ימאהה, כחלק מעסקת שיתוף פעולה נרחבת בין החברות