5 מכוניות היברידיות נטענות שאנחנו חולמים שישווקו בישראל
5 רכבי פלאג-אין שלא נמכרים בישראל וחבל שכך…
נהיגה ברכב היברידי היא ככל הנראה חוויית הנהיגה היומיומית האידיאלית – היא משלבת את היתרונות של חשמל וחיסכון עם גמישות, שימושיות ונוחות של מנוע בעירה פנימית. רכב בעל סוללה מציע נסיעה שקטה וחסכונית יותר, אך במקביל לא משועבד לאחוזים ומטענים. עבדכם הנאמן נוהג במיני קאנטרימן היברידית ונהנה מכל היתרונות הללו ביום יום.
לרכבים היברידיים מצטרפים כלי רכב היברידיים נטענים בחשמל, פלאג אין הייבריד (PHEV) שפחות פופולריים פה בישראל, מאז עליית המיסים האחרונה. יחד עם זאת, ועל אף מחירם, אני, ואנחנו פה במערכת מאמינים שהשימושיות הגבוהה שלהם לא נופלת מכלי רכב היברידיים סטנדרטיים (HEV), עם טווח חשמלי אמיתי בפועל של 50-100 ק”מ.
בשוק הישראלי אין היצע גדול של רכבי פלאג-אין, ויש לא מעט דגמים מעניינים שנמכרים באירופה, ולא הגיעו לישראל. ריכזנו לכם חמישה דגמי פלאג אין, שיכולים להיות תוספת מבורכת ומעניינת לשוק הישראלי:
קופרה לאון VZe
לאון קופרה VZe היא אחד מרכבי הפלאג-אין הייבריד המגניבים ביותר בשוק. הרכב מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר המשולב עם מנוע חשמלי, שיחד מפיקים לא פחות מ-245 סוסים צוהלים. הלאון הנטענת מבית קופרה מציעה ביצועים ספורטיביים מכובדים, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-6.7 שניות בלבד, ויכולה לספק טווח חשמלי של עד 60 ק”מ, מה שהופך אותה למכונית שימושית גם לנסיעות עירוניות יומיומיות.
אגב, גם את אחותה הגרמנית הספורטיבית-היברידית, הגולף GTE, לא זכינו לקבל, למה לבאס צ’מפיון?
מאזדה MX30 EV-R
מאזדה MX30 הוא רכב Mid-SUV פלאג-אין היברידי עם עיצוב ייחודי ומרשים. הדגם מצויד במנוע בנזין בנפח 0.8 ליטר בלבד ומנוע חשמלי, המפיקים יחד 170 כוחות סוס. הטווח החשמלי של המאזדה MX30 עומד על כ-50 ק”מ, מה שמתאים לנסיעות קצרות בעיר. בנוסף, מאזדה מחזירה לנו “חבר ילדות”, את המנוע הרוטורי. לאחר שנים בהן עולם הרכב זנח את הטכנולוגיה הזו, מאזדה מחזירה אותו ל-MX-30 בגרסת ה-PHEV.
פנים הרכב מאובזר בטכנולוגיות מתקדמות ומושבים נוחים, מה שהופך אותה לבחירה מצוינת למשפחות צעירות המחפשות רכב ירוק וחדשני.
אלפא רומיאו טונאלה PHEV
אז נכון שאת אלפא רומיאו טונאלה בעלת מנוע בעירה ובמקביל גם את גרסת הטונאלה מיילד הייבריד, אנחנו מכירים בארץ, אבל לא משווקים את הגרסה הכי מעניינת – הגרסה ההיברידית נטענת של הדגם.
אלפא רומיאו טונאלה פלאג אין הייבריד משלבת בין עיצוב איטלקי מרהיב לטכנולוגיה מתקדמת. הרכב מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.3 ליטר, ובמנוע חשמלי, המפיקים יחד 275 כוחות סוס. מספר מרשים. הטווח החשמלי של הטונאלה עומד על כ-50 ק”מ. תא הנוסעים מעוצב באופן יוקרתי עם אפשרויות קישוריות ובידור.
ביצועי הכביש כך שמענו, מרשימים, והעיצוב המפואר הופכים את הטונאלה לאחד הרכבים המבוקשים בקטגוריית הפלאג-אין הייבריד בחו”ל. מתי פה?
רנו קפצ’ור – captur e-tech plug-in hybrid
רנו קאפצ’ור E-Tech PHEV הוא רכב קרוסאובר היברידי פלאג-אין בעל מנוע בנזין 1.6 ליטר ושני מנועים חשמליים, המפיקים יחד 160 כוחות סוס. הוא מציע טווח חשמלי של עד 50 ק”מ לנסיעות עירוניות ללא פליטות מזהמים. אחד המאפיינים הבולטים של הקאפצ’ור הוא טכנולוגיית טעינה מהירה, המאפשרת טעינה מלאה “איטית/ביתית”, של הסוללה תוך כ-3 שעות משקע חשמל ביתי. מה שהופך אותה לשימושית יותר, וידידותית לסביבה.
פנים הרכב מאובזר בצורה אינטואיטיבית ופשוטה, עם מערכת מולטימדיה מתקדמת וממשק משתמש ידידותי. רנו קאפצ’ור eTech יכולה הייתה להציע לנהג הישראלי חוויית נהיגה מהנה וחסכונית. פתרון מצוין למי שמחפש רכב ירוק קומפקטי וצעיר.
פיג’ו 408 פלאג אין הייבריד
פיג’ו 408 פלאג אין הייבריד החדשה מציגה עיצוב דינמי ומודרני עם פרופיל קופה ספורטיבי, וגריל קדמי מרשים. הרכב מגיע בשתי גרסאות היברידיות: פלאג אין הייבריד 180 עם 180 כוחות סוס ופלאג אין הייבריד 225 עם 225 כוחות סוס, שתיהן מציעות טווח נסיעה חשמלי של כ-60 ק”מ. בישראל קיבלנו את פיג’ו 408 בגרסת בעירה פנימית בלבד, ללא אופציה לפלאג-אין. לפחות נוכל עדיין ליהנות מעיצוב חדשני ושובה לב.
למרות כל ההתמרמרות, צריך לזכור שלא רק הדשא של השכן ירוק – אלא גם שלנו. יש לנו מבחר רחב של רכבים היברידיים נטענים מצוינים בשוק המקומי, ונראה שהשוק אוהב אותם. ב.מ.וו 330e, קיה נירו PHEV וטויוטה RAV4 הן רק דוגמאות לכך. אז עד שיבואני הרכב יפנקו אותנו בעוד כמה דגמי פלאג-אין מגניבים, נסתפק במה שיש.
5 מכוניות חשמליות טובות שאנחנו לא רואים מספיק בכבישים
תקציב לחוץ: 5 מכוניות ספורטיביות עד 50 אלף שקלים
תקציב חנוק: 5 מכוניות מעניינות מיד שנייה עד 20,000 שקלים
עד שהמהפכה החשמלית תושלם: 5 מכוניות היברידיות מומלצות וחסכוניות