כנס התחבורה המתקדמת הגדול EcoMotion נחתם עם כ-1,000 משתתפים
למרות התקופה, כנס התחבורה המתקדמת הגדול בישראל הסתיים בהצלחה גם השנה: EcoMotion 2024: קהילת התחבורה החכמה חותמת את האירוע הבינלאומי זו השנה ה-12 עם כ-1,000 משתתפים, עשרות אורחים מחו”ל כולל בכירי BMW ופולקסווגן
אירוע התחבורה החכמה הגדול בישראל, EcoMotion Assembly 2024 בשת”פ עם חברת Innoviz, רשם גם בשנה מורכבת זו, הישגים חשובים של התעשייה המקומית, שממשיכה לזכות בהשקעות אסטרטגיות של החברות המובילות בעולם.
האירוע השנתי של EcoMotion, זו השנה ה-12, הוכיח את כוחה ועמידותה של ישראל כמוקד השפעה עיקרי בנושאי תחבורה חכמה עם כ-1,000 משתתפים, פיתוחים חדשים, אורחים בינ”ל ובשורות חדשות על השקעה בטכנולוגיה כחול לבן.
גם השנה, על אף המצב הלא רגיל, הכנס הציג את התעניינותם של יצרני הרכב, חברות Tier1 וחברות הטכנולוגיה בקהילת התחבורה החכמה בישראל עם עשרות נציגים של חברות בינלאומיות המגיעים ממספר נרחב של מדינות מחו”ל במסגרת משלחות מאסיה, אמריקה ואירופה.
האירוע המתקיים ברצף מאז 2012 וצמח לממדי ענק עם מספרי שיא של 4,000 משתתפים ב-2023, הפך לאחד האירועים המרכזיים והמסקרנים בעולם עבור תחום התחבורה החכמה.
התמה של האירוע עסקה השנה בתחבורה וחדשנות בימים של הפרעה, במובן של השינוי החל בתעשייה הודות לפיתוחים החדשניים, והן לאור ההפרעה לפעילויות והתהליכים. EcoMotion אימצה בהתמודדותה עם הנושא את הניווט בתוך השינויים המתרחשים, תוך שבו זמנית היא רותמת את הכישרון והפוטנציאל של חדשנות לטובת העניין.
את האירוע כיבדו בנוכחותם, על אף המצב, בכירים מתעשיית הרכב והתחבורה העולמית וביניהם: ד”ר אלידה וורץ, דירקטורית BMW, ניקולאי ארדיי, ראש תחום חדשנות וחבר הנהלה בקבוצת פולקסווגן, מרטין קלנר וקרסטן היינקה, מהמרכז לתחבורה עתידית ושותפים בתאגיד הייעוץ מקינזי, ד”ר מקסים פלמנט מארגון GAA5 – התאגדות של יצרני הרכב וענקיות הטכנולוגיה, עומר כילף, מנכ”ל ומייסד Innoviz, נותנת החסות המרכזית של הכנס, דרור בין, מנכ”ל רשות החדשנות, הילה חדד חמלניק, לשעבר מנכ”לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, ג’ניפר שוורץ, מנכ”לית קהילת התחבורה החכמה EcoMotion ועוד.
במהלך הכנס התקיימו אירועי ה- Side Sessions הכוללים דיונים בנושאים מגוונים בנוגע לעתיד עולם הרכב והתחבורה החכמה. חברת Driivz, פלטפורמה לניהול טעינת רכב חשמלי ואנרגיה חכמה – דנה בהשפעת טעינת הרכב החשמלי על רשת החשמל (grid). ארגון ה-5GAA, הוביל דיון בנושא תפקיד הקישוריות לרכב במערכות הסיוע לנהג (ADAS), כאשר ענקית כלי העבודה והטכנולוגיה סטנלי, בלאק אנד דקר הובילה שיחה על מינוף טכנולוגיות הרכב לתחומים נוספים. קרן ההון סיכון מניב מוביליטי עסקה במרכזיותה של סין כמעצמת ייצור רכב.
האירוע כלל תערוכה של מעל ל-40 גופים המציגים בה, ובהם מיזמים חדשניים שיציגו את הטכנולוגיות פרי פיתוחם באירוע, ובהם Revoltz המפתחת כלי מיקרו מובילטי, ובהם אופניים חשמליים המיועדים למשלוחים במרכזי ערים, עם יכולות תמרון משופרות.
באירוע לקחו חלק כמה מהחברות הגדולות בתחום שרשמו הצלחות משמעותיות בשנה האחרונה, דוגמת חברת Hailo, יוניקורן בתחום הבינה המלאכותית, שהודיעה לאחרונה על גיוס של כ-120 מיליון דולר, NoTraffic המפתחת מערכות רמזורים חכמות שגייסה כ-50 מיליון דולר ועוד.
לצידם, השתתפו גם נציגי הגופים הבינלאומיים של גופי ההשקעות והמחקר של חברות ענק, ובהן ג’נרל מוטורס, פורד, ו-NTT.
ג’ניפר שוורץ, מנכ”לית קהילת EcoMotion: “גם בשנה לא פשוטה זו, קהילת EcoMotion המשיכה לקיים את האירוע המסורתי זו השנה ה-12, תוך נקיטת האמצעים הנדרשים לאירועי השעה. אנחנו מודים לעשרות המשתתפים אשר הגיעו אלינו מעשרות מדינות שונות ברחבי העולם – נתון המעיד על העוצמה וההערכה הרבה שיש לקהילת התחבורה החכמה הישראלית. EcoMotion מרכזת את האקו סיסטם יחד כבר 12 שנה, ועל אף השנה האחרונה והמאתגרת, קיימת חשיבות עליונה של ההתכנסות יחד כקהילה, תוך ההדגמה לכך שגם ברמה המקומית, וגם ברמה הגלובלית – הטכנולוגיה הישראלית ממשיכה להתקדם ולהתרחב גם השנה.
האירוע היום, בתקופה המורכבת הזו, הוא הוכחה ניצחת לחוזקה וחשיבותה של ישראל בעולם התחבורה המתקדמת הגלובלי.”