מותג הספורט אלפין חושף סופרמיני חשמלית ספורטיבית – Alpine A290

Alpine A290 
אלפין A290

 

מותג הספורט אלפין חושף סופרמיני חשמלית ספורטיבית, הכירו את החלום הרטוב של חובבי הנהיגה – Alpine A290

 

רנו הפסיקו לייצר את הקליאו RS, פיג’ו הוציאו לפנסיה את סדרת הסופרמיני GTI שלה ויונדאי הודיעו שאחרי דור אחד מוצלח במיוחד של i20n הם לא ייצרו לה יורשת. עולם הספורטיביות הקטנות נראה אבוד. אחרי שרנו הציגו את רנו 5 החדשה, מכונית חשמלית כמובן, מותג הבן, אלפין, דאגו לאנחת רווחה בקרב חובבי הנהיגה. 

היום (חמישי) לקראת הזנקת מרוץ 24 השעות של לה-מאן, מותג הספורט אלפין הציגו את ה-A290. סופרמיני חשמלית והעיקר, ספורטיבית.

לפני מספר חודשים אלפין הציגו לעולם את אלפין A290_β, מכונית קונספט מוגזמת ותלת מושבית לרכב הייצור, והיום נחשפנו לגרסה האמיתית, הסטנדרטית וההגיונית יותר. קל לזהות את העיצוב הבסיסי של רנו 5 החדשה אבל מעליו, בולטים בראש ובראשונה: 4 פנסים קדמיים עם X עליהם, הומאז’ לפסי הדבק שהיו מדביקים בשנות ה-70 על מכוניות הראלי, שם המותג “אלפין” ALPIN גדל והתפרסם, עם ה-A110 המקורית משנת 1973. 

 

מכונית חשמלית ספורטיבית
בשורות טובות לחובבי הנהיגה. אלפין חשמלית קטנה ולוהטת
Alpine EV
חשמלית ספורטיבית. Alpine A290

 

הפגושים בעיצוב ייעודי, כולל דיפיוזר בפגוש האחורי וג’אנטים בגודל של 19″, בעיצוב/דוגמה של פתית שלג, משלימים את המלאכה. מחלקת העיצוב של אלפיין הרחיבו את הפרונט והזנב, וכמובן לא דילגו על חצאיות לאורך הרכב. כיוון שהרכב הוא 4 דלתות, ניפוחים בצורת האות “E” התווספו לדלת האחורית למראה אגרסיבי יותר.

פנים הרכב הינו שילוב של רנו 5 ואלפין A110. הדשבורד מזכיר את רנו 5 אבל עיצוב ההגה, קונסולה ומערכת המולטימדיה מגיע מאלפין. כיאה לרכב ספורטיבי, מקדימה, הנהג והנוסע ייהנו ממושבי ספורט.

אלפין A290 תושק עם 2 יחידות הנעה, הנעה קדמית כמצופה מהקטגוריה, החזקה יותר – מפיקה 220 כ”ס, מומנט של כ-30.6 קג”מ ותאוצה מ-0 ל-100 שאורכת כ-6.4 שניות. טווח הנסיעה החשמלי בתקן WLTP עומד על 380 ק”מ. 

 

Alpine A290 INTERIOR
Alpine A290 תא נהג

 

והגרסה “החלשה” יותר מפיקה 180 כ”ס וההאצה המסורתית ל-100 קמ”ש לוקחת 7.4 שניות. מעבר ליחידת ההנעה, אלפין ביחד עם מהנדסי סאונד, יצרו צליל מנוע שמזכיר את מנועי הבעירה הפנימית שלהם. אלפין השקיעו מאמצים רבים בפיתוח הרכב, אבל זה לא אמור להיות עוד מפלצת נהיגה עם יכולות תאוצה מ-0 ל-100, כמו שיצרניות אחרות משווקות, אלא הוא אמור להיות רכב לנהיגה בפיתולי ההרים (אלפין… אמרנו?). 

A290 הוא לא עוד דגם תחת מותג אלפין, זהו הרכב החשמלי הראשון שלהם, שאמור להתוות את הדרך לחישמול מלא של המותג. אנחנו, חובבי הנהיגה צריכים שהוא יצליח, כדי שעוד יצרני רכב יחזרו לקטגוריה.

 

 

מחיר הבסיס הינו 30,000 יורו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *