יצאנו לטייל: טעימה משביל ישראל 4X4 ומהסובארו פורסטר החדש 

 

רכב פנאי שטח
שביל ישראל 4X4

 

מנגישים את השטח – טעימה מ”שביל ישראל 4X4″ וגם מהסובארו פורסטר החדש 2024 

 

ביום שישי האחרון, הצטרפנו לטיול לקוחות ייחודי של חברת סמלת, יבואנית סובארו לישראל, במסגרת פעילויות Samelet Adventure. הטיול נערך ללקוחות סובארו קרוסטרק (XV), והשתתפו בו 18 רכבים. המסלול הנבחר כלל חלק ממקטע 6 וחלק ממקטע 7 של שביל ישראל 4X4, והיווה למעשה השקה לפרויקט משמעותי מאד שבוצע על ידי סמלת ובשיתוף עם חברת למטייל. שביל ישראל 4X4 הוא פרויקט פורץ דרך, שחיבר למעשה בין שבילים המיועדים לרכבי 4X4 “רכים” ומאפשר להם לחצות את הארץ מהצפון ועד הדרום בשטח.

שביל ישראל 4X4 נפרש לאורך של 1,128 ק”מ המחולקים ל-18 מקטעים הכוללים יחד לא פחות מ-428 נקודות עניין. בכל מקטע תוכלו למצוא מידע על שלל נקודות חשובות כגון: מה ניתן לאכול בסביבה, מיקומי תחנות דלק, מקומות לינה והמלצות לפעילויות שונות בקרבת המסלול. המסלול כאמור נבנה באופן כזה שהוא מתאים לרכבי 4X4 “רכים”, כמו הסובארו קרוסטרק (XV) והסובארו פורסטר, והוא מספק חווית שטח נהדרת לכל מי שמעוניין להגיע למקומות שרכב הפנאי של השכן, בעל הנעת 4X2, לא יוכל להגיע. 

 

סובארו פורסטר 2024
סובארו קרוסטרק וסובארו פורסטר

טיול שטח מועדון

 

הטיול, אליו התלוונו עם הסובארו פורסטר החדש, שעליו נערוך בהמשך מבחן דרכים מקיף, החל בשעות הבוקר עם התכנסות וקבלת פנים חמה שכללה מתנות למשתתפים. לאחר מכן, קיבלנו הדרכה מקיפה מסבסטיאן ריי, מדריך שטח מקצועי והאיש שהיווה למעשה את עמוד התווך בתכנון שביל ישראל 4X4. סבסטיאן סיפר לנו על המקטע שנבחר לטובת ההשקה החגיגית ועל האתגרים הצפויים לנו לאורך המסלול. ההדרכה כללה גם טיפים לנהיגת שטח בטוחה ויעילה, מה שהוסיף לתחושת הביטחון של הלקוחות, שחלקם הגיעו לטעום את השטח בפעם הראשונה.

המסלול במקטעים בהם טיילנו כלל עשרות קילומטרים של שבילים פשוטים יחסית, שלא הציבו אתגר משמעותי לרכבי הסובארו 4X4. המקטעים הללו מתאפיינים בנוף טיפוסי של הרי ירושלים הכולל יערות ונקודות תצפית מרשימות. הרכבים התמודדו בקלות רבה יחסית עם השבילים בעלי האופי והגובה המשתנים. 

 

סובארו קרוסטרק
צלחנו מכשולי מים. סובארו קרוסטרק ופורסטר

 

באחד מקטעי הדרך נדרשנו לעבור מעבר מים בעומק של כ-40 ס”מ, שהוסיף עניין לנסיעה. רכבי הפנאי של סובארו עברו בקלות את מעבר המים, מה שהגביר את הביטחון בקרב הלקוחות. בכמה מקטעים טכניים יותר, הכללו מעבר על שטח סלעי, נדרשנו להפעיל את מערכת ה-X-Mode של סובארו. מערכת זו, שעושה שימוש במערכת ה-ABS, מזהה את הגלגלים שעולים לאוויר, שבמקרים אלו מועבר אליהם כל כוח המנוע, ובולמת אותם. הבלימה הזו מעבירה את כוח ההינע לגלגלים שאוחזים בקרקע, ובכך מאפשרת לרכבי הפנאי של סובארו לעבור מכשולים טכניים בקלות יחסית ומבלי להיתקע. 

הדרך לנקודת המפגש והנסיעה בשטח הציגו את התמצית של הסובארו פורסטר החדש, אשר מצליח לשלב לשלב בין נוחות עירונית, גמיעת מרחקים בין עירוניים בנינוחות ויכולות שטח מרשימות יחסית לרכב פנאי. בהמשך, אנחנו ניקח את הסובארו הפורסטר החדש למבחן דרכים מקיף שבו נבחן את כל ההיבטים של הרכב: הביצועים, השימושיות, הנוחות והמערכות הטכנולוגיות.

 

סובארו ישראל
מדריך נהיגה בשטח

 

18 משפחות השתתפו בטיול, הכללו הורים וילדים, סבים ונכדים, אשר נהנו מהחוויה המשותפת. הטיול הסתיים בנקודה גבוהה הצופה על שער הגיא, שם נהנינו מתצפית על השטח ההררי ורווי היערות, שהיוותה למעשה סיכום ליום מהנה וגדוש בחוויות. 

במידה ויש לכם רכב 4X4 ואתם מעוניינים לחוות גם כן את יכולות השטח שלו ולהכיר פינות טבע שטרם הכרתם, תוכלו להכנס לאתר שביל ישראל 4X4. באתר תוכלו להכיר את המקטעים השונים, לקבל הסברים על כל מקטע ולצאת לטיול עם המשפחה בקלות – למידע נוסף.

 

טיול בשטח סובארו
שביל ישראל 4X4 עם מועדון לקוחות סובארו
טיול שטח מומלץ
שביל ישראל מנגיש את המסלולים לקהל הרחב

 

בנימה אישית – החוויה הכללית בטיול הלקוחות של Samelet Adventure עם רכבי סובארו הייתה חיובית מאוד. בתקופה כל כך לחוצה שאנחנו חווים בחודשים האחרונים, היציאה לשטח מחברת אותנו לטבע ולשקט, ומאפשרת לנו להתאוורר קצת. ועכשיו, כשפרויקט שביל ישראל 4X4 הושק, השבילים והטבע מונגשים בצורה קלה ופשוטה יותר ליותר אנשים, ולציבור שאינו מתמצא בטיולי שטח.  

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *