3 גלגלים ותא מטען – הפריווילר של הארלי מגיע לישראל (270,237₪)
׳אלבר מוטו׳, יבואנית אופנועי Harley-Davidson הארלי דוידסון בישראל מודיעה על הגעתו של FREE WHEELER מסדרת ״טרייק״ (לאחר אישור מוסדר ותקינה רשמית מול משרד התחבורה), לראשונה אצלנו בארץ הכלי הייחודי (3 גלגלים ותא מטען) – בייבוא סדיר. מחיר השקה: 270,237 ₪
במשך שנים דגמי ״טרייק״ בעלי 2 גלגלים מאחור היו אסורים בייבוא, משום שלא הייתה להם הגדרה במשרד התחבורה – בשונה מדגמי הקטנועים והאופנועים התלת-גלגליים בעלי צמד גלגלים מלפנים. כעת, לאחר תהליך שארך מספר שנים בהובלת ׳אלבר מוטו׳, הושג האישור המיוחל, שיאפשר לחובבי ולחובבות אופנועים מקומיים ליהנות מסגנון רכיבה ומראה ייחודיים בישראל – בתקן רשמי L5E.
השם TRIKE שניתן לדגמים אלה, מקורו בהלחם של המילים TRI – שלוש, ו-BIKE – אופנוע. החלק הקדמי של ה-TRIKE מבוסס על דגם Harley Davidson אחר, ובמקרה של FREEWHEELER, הוא מבוסס על ה- ROAD KING המוכר ממשפחת אופנועי התיור של המותג האמריקאי. אל החלק הקדמי המוכר מחוברת תת-שלדה אחורית עם שני גלגלים שדומים יותר לגלגלי רכב המונעים באמצעות סרן, וביניהם תא מטען.
למרות שהגיע רק לאחרונה לישראל, ה-TRIKE אינו חדש ויוצר באופן סדיר על ידי Harley Davidson עוד בשנות ה-30׳ כרכב שירות פרקטי וזול בתקופת השפל הגדול. במשך השנים הקונספט הפך לאהוב על ידי האמריקאים שהתחילו לבנות ו”לקסטם” TRIKE ייחודיים עם פרשנויות שונות, עד שהחל ייצור סדרתי של הדגמים האלה.
הארלי דוידסון Freeweeler – מאפיינים
- יציבות גדולה יותר ברכיבה
- יציבות בבלימה שעוברת בשלושת הגלגלים
- אפשר לרכוב ולהרכיב בביטחון
- מערכת בקרת אחיזה ב-3 הגלגלים למניעת איבוד אחיזת כביש, לשליטה מלאה על האופנוע גם בפניות וגם בכבישים בעייתיים
- נוחות גבוהה וחוויית רכיבה רגועה יותר בכביש הפתוח
למי מתאים ה-Freeweeler
רוכבים בגיל 40+ שרוצים לרכוב על אופנוע מיוחד לבד או בזוג, למרחקים ארוכים או סתם לסיבוב ראווה בעיר
רוכבים שכבר לא יכולים לרכוב על דו”ג מסיבות שונות, ולא רוצים לוותר על חוויית הרכיבה של Harley Davidson
רוכבים שבני/בנות הזוג שלהם מבקשים להימנע מרכיבה על שני גלגלים
נהגי מכוניות שחלמו להוציא רישיון על אופנוע ולא עשו זאת בשל מחסום מנטלי
מפרט הטכני
- מנוע Milwaukee-Eight® 114 V-Twin (1,868 סמ”ק), מפיק 87 כ”ס ו-16.2 קג״מ
מערכות בטיחות מתקדמות:
- בלימה אלקטרונית משולבת C-ELB
- מערכת למניעת נעילת גלגלים מותאמת לפניות C-ABS
- מערכת בקרת אחיזה מותאמת לפניות C-TCS
- מערכת לניהול מומנט בהאטה למניעת החלקה DSCS
- מנוע חשמלי לנסיעה לאחור בלחיצת כפתור
- תא מטען אחורי עם דלת לאחסון ציוד
- אורך כללי 2.5 מ׳
- גובה מושב 70 ס״מ
- בסיס גלגלים 1.67 מ׳
- משקל יבש 496 ק״ג
מחיר השקה לזמן מוגבל: 270,237 ₪ (במקום 275,237 ₪)
דניאל פרימן, מנכ”ל אלבר מוטו: “לאחר שנים של מאמצים, אנחנו שמחים שסוף סוף נוכל לראות את ה-Freeweeler על כבישי ישראל. זו בשורה של ממש לחובבי וחובבות אופנועים בכלל ומותג Harley Davidson בפרט, כמו גם לאוהבי רכבים ומכוניות יוקרה שעד היום נרתעו מרכיבה על שני גלגלים. ה-Freeweeler מביא איתו סגנון ייחודי וחוויית רכיבה שונה, וזו בשורה של ממש בשוק הרכב והאופנועים בישראל”.