יונדאי איוניק N5 מושקת רשמית בישראל עם 30 הזמנות ומחיר מעודכן

 

יונדאי איוניק 5N
יונדאי 5N

 

החשמלית הספורטיבית יונדאי איוניק 5N נחתה בישראל באופן רשמי. 30 הזמנות רכב בוצעו במכירה המוקדמת במחיר השקה. המחיר המעודכן – 439,900 ₪

 

כלמוביל משיקה את גרסת הביצועים של יונדאי איוניק 5 – יונדאי איוניק 5N החשמלית הספורטיבית “הקיצונית” שמציעה ביצועים גבוהים במסלול, באמצעות טכנולוגיות ויכולות המגיעות ממסלולי המרוצים -“רכב חשמלי עתיר ביצועים וממוקד נהג”.

בזמן קצר מיום השקה, זכתה האיוניק 5N בפרסים מרשימים, כמו World Performance Car award לשנת 2024, פרס “Car of the Year” על ידי TopGear.com, ה-EV Hot Hatch הטובה ביותר בטקס פרסי TopGear.com Electric לשנת 2024 ואת זמן ההקפה המהיר ביותר של רכב שטח חשמלי ב-Nürburgring Nordschleife עם Sport Auto של גרמניה. האיוניק 5N עברה מקצרה שיפורים תחת ידיהם של מהנדסי חטיבת הביצועים של יונדאי אשר ביצעו התאמות נרחבות לגיאומטרית המרכב, מידותיו והקשחתו, זאת לצד הטמעת יחידת כוח אגרסיבית עם מערכת העברת כוח חכמה.

 

יונדאי N
609 כ”ס בתנאים רגילים, או 650 כ”ס במצב N Grin Boost
מכונית חשמלית ספורטיבית
מכונית חשמלית למסלול ביבוא סדרתי. יונדאי N5

 

מנועים:

יחידת הכוח מצוידת בשני מנועים חשמליים בעלי מהירות סיבוב של 21,000 סל”ד, כ-6,000 סל”ד יותר מיונדאי איוניק 5 סטנדרטית ומפיקים יחדיו 609 כ”ס בתנאים רגילים, או 650 כ”ס כאשר תכונת N Grin Boost של המכונית מופעלת, כלומר תוספת של עד 345 כ”ס בהשוואה לאיוניק 5 סטנדרטית עם מערכת הנעה כפולה. הזינוק מ-0 ל-100 קמ”ש אורך 3.4 שניות בעזרת מערכת בקרת שיגור, והמהירות המרבית מוגבלת ל-260  קמ”ש.

סוללה: הסוללה החדשה בעלת הספק 84 קוט”ש מאפשרת טווח נסיעה של כ-448 ק”מ. מערכת חשמל במתח גבוה (800V) מאפשרת טעינה אולטרה מהירה של 240 קילוואט ומשך מילוי כ- 18 דקות מ-10% ל-80%. 

 

hyundai n5
hyundai N5

יונדאי איוניק 5 תא מטען

המידות לאחר מקצה השיפורים הנרחב מביאות את הרכב לאורך של 4,715 מ”מ (+80 מ”מ), רוחב 1,940 מ”מ (+50 מ”מ) הודות למפסק סרנים מורחב, גובה 1,585 מ”מ (-20 מ”מ) ובסיס הגלגלים נותר 3,000 מ”מ. 

 

מפרט ממדים

 

אורך 4,715

רוחב 1,940

גובה 1,585

בסיס גלגלים 3,000

מרווח גחון 142

מרווח רגלים מושב קדמי 1,060

מרווח רגלים מושב אחורי 1,013

מרווח ראש מושב קדמי 1,010

מרווח ראש מושב אחורי 982

מרווח כתפיים מושב קדמי 1,465

מרווח כתפיים מושב אחורי 1,470

מרווח מותניים מושבים קדמיים 1,368

מרווח מותניים מושבים אחוריים 1,362

נפח תא מטען (ל’) 480

נפח תא מטען בקיפול המושבים(ל’) 1,540

משקל עצמי (ק”ג) 2,230

משקל כללי מורשה (ק”ג) 2,660

 

מכונית ספורטיבית

 

שליטה בהעברת הכוח – טכנולוגיית ה-N e-Shift מאפשרת לשלוט בהעברת הכוח ולחוש בהחלפות ההילוכים כדי להרגיש את השליטה ולקבל משוב טוב יותר לנהג. האיוניק 5N מאפשרת לשמוע ולהרגיש את הנהיגה ולהתאים את הצליל שלה. מערכת ה-N Active Sound+ מתממשקת עם מערכת ה-N e-Shift ומעצימה את הסאונד / חווית הנהיגה.

מערכת השמע מורכבת מ-10 רמקולים וכוללת 3 ערכות סאונד המגיבות בצורה דינמית בהתאמה לסגנון הנהיגה ועל בסיס מצב המצערת והמהירות. בנוסף, טכנולוגיית ה-N  Drift Optimiser מאפשרת לבצע החלקות (“דריפט”) על ידי יצירת התנאים הנדרשים בין המערכות השונות במכונית בזמן אמת.

 

מכונית למסלול
11 אפשרויות לחלוקת מומנט בין הסרן הקדמי והאחורי. יונדאי N

 

מצבי N מיוחדים

 

N e-Shift – הדמיית החלפת הילוכים על ידי שליטה במומנט המנועים וחלוקת מקטעי סל”ד המאפשרת חוויית נהיגה מדויקת ואינטראקטיבית.

N Grin Boost – תגבור ההספק מ-609 כ“ס ל-650 כ“ס למשך 10 שניות.

N Drift Optimiser – מסייע על שמירת זווית ההחלקה (“דריפט”) על ידי יצירת איזון בין המערכות השונות (בקרת יציבות ואחיזה) תוך מתן מענה לפעולות הנהג בזמן אמת.

N Launch Control – מאפשר זינוק והאצה חזקה, במקרה זה, עפ”י היצרן, 0-100 קמ”ש ב-3.4 שניות בתנאי אחיזה שונים (אחיזה נמוכה, בינונית וגבוהה)

N Torque Distribution – כיוון חלוקת המומנט בין הסרן הקדמי והאחורי, בחירה בין 11 אפשרויות.

N Battery Preconditioning – פעולה זו מאפשרת להפיק מקסימום ביצועים על ידי הגדרת יעד הטמפרטורה של הסוללה. קיימים שני מצבים לבחירה:

מצב Drag למקסימום כוח והאצה ומצב Track לשמירה על טמפרטורה קבועה.

N Race – מצב נהיגה זה מאפשר למערכת לנהל את הספק המנוע וטמפרטורת הסוללה בהתאם לסגנון הנהיגה שנבחר. מצב Sprint מאפשר שימוש בהספק המקסימלי, בעוד שמצב Endurance מאפשר לנהל את האנרגיה לשימוש ממושך במסלול.

 

Pirelli P-Zero
חישוקי סגסוגת “21 צמיגי פירלי Pirelli P-Zero

 

עיצוב

 

סביבת הנהג המעוצבת והספורטיבית עברה עדכון בכדי לתמוך ברמת הביצועים הגבוהה ותוכננה עבור אוהבי רכבים ומתמקדת בביצועים – זו כוללת מושבי N Bucket Seats עם אזורי יציבות ורפידות ייעודיות לברכי הנהג, תמיכה לשוקיים, ומשענת יד התומכים בחוזקה בפלג הגוף העליון והתחתון במהלך האצה ופניות חדות.

במרכז לוח המחוונים נמצא צג רחב המשלב בין מסך מגע 12.3 אינץ’ ללוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ’ עם שלל אינפורמציה בצורה נוחה נגישה. על המסכים ניתן להציג מגוון רחב של נתונים ולבחור את אופי הנהיגה הספורטיבית בהתאמה אישית.

מושבים ספורטיביים תומכים המעוטרים בסמל N נמוכים בכ-20 מ“מ בהשוואה למושבים הסטנדרטיים לתחושת נהיגה ספורטיבית ותומכת. העיצוב החיצוני עבר התאמות במטרה לספק אווירודינמיות מירבית, ואת כוח ההצמדה והקירור הנדרשים למערכות ההנעה. מלפנים: החלק הקדמי כולל פגוש בעיצוב N עם גריל כוורת, כונסי אוויר ופתחי אוורור פונקציונאליים שיחד עם תעלת אוויר חדשים אקטיביים משפרים את יכולות הקירור. 

מאחור: הספוילר האחורי בצורת כנף N משפר את הביצועים האווירודינמיים. השילוב עם הדפיוזר והאלמנטים העיצוביים בגוון אדום מדגישים את האופי והעיצוב האגרסיבי של האיוניק 5N. חישוקי סגסוגת בגודל “21 לשיפור ההתנהגות והאחיזה, עם צמיגי Pirelli P-Zero בעלי אחיזה גבוהה לשיפור הנהיגה וההתנהגות.

 

מושבי באקט
מושבי באקט עם חתימת N

 

אבזור

 

יונדאי איוניק 5N מגיעה ברמת אבזור אחת עשירה, הכוללת קונסולה מרכזית עם אזורי תמיכה לפלג גוף תחתון, בלמים מחוזקים, קליפר בלמים בצביעה אדומה, הדמיית החלפת הילוכים N e-Shift, מושבי “באקט”, N Green Boost, כפתור להגברת ביצועי הרכב, Launch control בקרת שיגור, בורר מצבי נהיגה, N MODE+ מסך מולטימדיה 12.3″ הכולל קישוריות אלחוטית ל-Apple car play ו-Android auto’, מצלמה אחורית ושליטה קולית, N Drift Optimiser, מערכת שמע ממותג BOSE, מנופי שליטה מגלגל ההגה על רמת אחזור אנרגיה (רגנרציה), בלם יד חשמלי AUTO HOLD, בורר מצבי נהיגה בכביש DRIVE MODE, בורר הילוכים אלקטרוני בצד ההגה – SBW, לוח מחוונים דיגיטלי מלא ” 12.3 הכולל משטח מגנטי – SVC.

ידיות דלתות שקועות עם פתיחה אוטומטית, קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, ספויילר אחורי עם תאורת  LED, שמשות כהות Privacy Glass, תאורת LED קדמית, אחורית ואור גבוה, תאורת אווירה משתנה, תאורת יום LED-DRL, תאורת LED פנימית, חיישן אורות וחיישן גשם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, גג שמש פנורמי, תצוגה עילית, ECM מראה מרכזית דיגיטלית, מפתח חכם – התנעה וכניסה ללא מפתח, גלגל הגה מצופה עור עם חימום, ריפוד מושבים אלקנטרה משולב עור, 5 שקעי USB-C מלפנים ומאחור, חימום מושבים קדמיים ואחוריים, אוורור מושבים קדמיים, שקע 12V, פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, דלת תא מטען חשמלית עם אפשרות לכוונון גובה ומהירות, N Active Sound +, אפשרות כוונון מושב נוסע לגובה ועוד. 

 

מערכות בטיחות יונדאי

 

בטיחות

 

7 כריות אוויר

FCA-JT בלימה אוטונומית בעת חירום הכוללת זיהוי הולכי רגל, כלי רכב, דו גלגלי ותנועה חוצה בצומת.

LKA – מערכת אקטיבית הכוללת תיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה.

חדש: ISLA – מגביל מהירות חכם כולל זיהוי תמרורי מהירות.

BCA – מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת. מערכת ההתרעה על תנועה בשטחים מתים מספקת התרעה לנהג, ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב המקביל. 

AVM – מערך מצלמות היקפי

BVM – הצגת צילום חי של “שטח מת” על גבי לוח השעונים הדיגיטלי בעת הפעלת איתות לצורך מעבר נתיב.

SCC – בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים.

DAW – התרעה במצב של עייפות או הסחת דעת הכוללת זיהוי פנים

RCCA – זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית.

ROA– מערכת המתריעה על שיכחת ילד/נוסע במושב האחורי.

LFA – מערכת אקטיבית לסיוע בשמירה על מרכז נתיב הנסיעה.

HBA – מערכת למעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך בכדי למנוע סנוור.

PCA – מערכת אקטיבית להתראה ומניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחניה.

SEW – מערכת “יציאה בטוחה” המתריעה על תנועה מסכנת בעת פתיחת דלתות.

LVDA – התרעה על תחילת נסיעה של רכב. בזמן עמידת הרכב ובמידה ויש רכב מלפנים המערכת תתריע על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים.

 

מחיר – 439,900 ₪

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *