הרגלים מגונים בנסיעה ברכב שהגיע הזמן להיפטר מהם

 

כיוון מושב נהג
כיוון מושב הנהג באופן בטיחותי

 

4 הרגלים מגונים בנסיעה ברכב שהגיע הזמן להיפטר מהם 

 

נהיגה היא פעולה יומיומית, אבל הרבה פעמים אנחנו לא שמים לב להרגלים שלנו שהופכים לאוטומטיים – כאלה שלא בהכרח תורמים לבטיחות שלנו ושל הסובבים אותנו. אלה דברים שנראים קטנים, אולי אפילו חסרי משמעות, אבל בפועל הם עלולים להוביל לתוצאות מסוכנות הרבה יותר ממה שנדמה. אז הנה ארבעה הרגלים מגונים שכדאי להיפטר מהם, ומהר.

 

LEGS ON DASHBORD
דונט! רגליים על הדשבורד

 

רגליים על הדשבורד


נסיעה ארוכה, נוף פתוח, ורגליים על הדשבורד – נשמע כמו סצנה מושלמת, נכון? לא ממש. אם חס וחלילה קורה משהו והרכב נכנס לתאונה, כרית האוויר נפתחת בכוח אדיר ומעיפה את רגלי הנוסע ישר לפנים… שלו, כנגד הכיוון הטבעי להם. זה עלול להוביל לפגיעות חמורות שיכולות לשנות את החיים ברגע אחד. גם אם זה נראה נוח לרגע, עדיף למצוא תנוחה אחרת ולא לקחת את הסיכון המיותר הזה.

 

קליפס בשיער


קליפסים לשיער הם פתרון קל ונוח לאסוף את השיער, אבל בזמן נהיגה הם עלולים להפוך למסוכנים מאד. במקרה של תאונה, הקליפס יכול להפוך לנשק ולחדור לעור הקרקפת או הראש ממש כמו סכין. זה אולי נשמע דמיוני, אבל תרחישים כאלה קרו לא פעם (חפשו ברשת – HAIR CLIPS WHILE DRIVING). אז בנהיגה, כדאי שלא לקחת סיכון, ולהשתמש בגומייה רכה – זה בטוח יותר, ונוח באותה מידה.

 

 

מוזיקה בנהיגה
להשאר מחובר להתרחש בכביש

 

אוזניות

 

בעבר, לפני עידן הבלוטוס ומערכות המולטימדיה המתקדמות, היה נהוג להשתמש בדיבוריות באוזניה כדי לשוחח בזמן הנהיגה, ההרגל שהופך פחות ופחות רלוונטי, הוא גם מסוכן. האוזניות לא רק מסיחות את הדעת, אלא גם מנתקות אתכם מרעשי הסביבה, ומהמתרחש בכביש – כמו צפירות, התראות והוראות חשובות מהכביש. 

זה לא נגמר כאן; במקרה של תאונה, האוזנייה עלולה להבלע עמוק בתוך תעלת האוזן, להיתקע ולגרום לפציעות חמורות כמו קרעים בעור התוף וחמור יותר. השאירו את האוזניות מחוץ לנהיגה והשתמשו במערכות הרמקולים של הרכב – זה הרבה יותר בטוח. ואם כבר רמקולים, נסו לכוון על עוצמת שמע, שתשאיר אתכם מחוברים למתרחש בדרך.

 

 

כיוון מושב
כיוון מושב נהג

 

כיוון לא נכון של המושב לפני הנסיעה


כיוון נכון של המושב הוא אחד הדברים שהכי פחות שמים לב אליהם, אבל הוא קריטי לאיכות הנהיגה ולבטיחות שלכם. מושב שמכוון לא נכון מגביל את התנועה, פוגע בנוחות, בשדה הראייה שלכם, ועלול לגרום לפציעות במקרה של תאונה. אז איך לכוון את המושב נכון:

תחילה, ודאו שאתם רואים את כל לוח השעונים בצורה ברורה מבלי להטות את הראש. שהמושב גבוה מספיק כדי לראות קדימה מעבר להגה. רגל שמאל צריכה לנוח בנוחות על תושבת הרגל השמאלית – החלק הכי שמאלי ברכב שנועד לתת לרגל לנוח ולספוג חלק מהאימפקט במקרה של תאונה. חשוב שהרגל תהיה מעט מכופפת ולא ישרה לגמרי, כי ברך ישרה עלולה להישבר במצב חירום.

בנוסף, כוונו את המושב כך שהמרחק מההגה יאפשר לכם להניח את פרק כף היד הימנית על החלק העליון במרכז ההגה בלי למתוח את הזרוע יתר על המידה, כשהכתף נשארת צמודה לגב המושב. משענת הראש צריכה להיות בגובה הראש כדי להגן על הצוואר במקרה של תאונה. 


מסכמים

 

הרגלים קטנים יכולים לעשות הבדל גדול בכל מה שקשור לבטיחות בנהיגה. מה שנראה לנו כ-תמים, פשוט, ושגרתי, עשוי להפוך לסכנה אמיתית במצב חירום. ויתור על ההרגלים המגונים האלה יכול להביא לשינוי גדול בבטיחות בדרך, וגם להפחית נזקים במקרה של חלילה תאונה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *