הונדה Super cub c125 (סופר קאב) סקירה וחוות דעת

 

הונדה קטנוע זול
סופשבוע עם הונדה סופר קאב C125

 

קיבלתי משימה, לבלות סוף שבוע עם ה-Super cub c125 של הונדה. הגיע יום חמישי, אני יוצא בבוקר לאסוף את ה-cub. במבט ראשון, הוא זורק אותי למזרח, שם ה-Super cub c125 משמש ככלי רכב משפחתי, ואפשר למצוא משפחה שלמה, כולל קניות, על שני גלגלים צרים, בצורה שגורמת לך לחשוב על משמעות החיים. לאחר שחזרתי במחשבותיי לארץ הקודש, יצאתי לדרך, לשייט ברחובות תל אביב. 

 

כתבה ותמונות: אדם אביאל

 

אין ספק ש-Super cub c125 מושך תשומת לב ומסובב ראשים. העיצוב הייחודי שלו בולט בנוף האורבני ולא משאיר עיניים אדישות. הגוונים שלו, והגיר החצי אוטומטי שלו, שמסקרן כל רוכב קטנוע שעמד לידי ברמזור. ההילוכים בתחילה הרגישו מוזר ואולי מעט מיושנים, אך לאחר מספר דקות גיליתי את ה”קסם” שבמשחק עם ההילוכים, מה שמאפשר לך שליטה טובה יותר, וחיבור טוב יותר עם הכלי. לאחר מספר סידורים/סיבובי פוזה החלטתי לחזור הביתה, ולהלן הדילמה – אני גר 40 קילומטרים מתל אביב, ואני לא בטוח כמה זה יהיה נכון לצאת עם הSuper cub- c125 לכבישים מהירים. אז החלטתי לבצע מבחן קטן וירדתי לכביש איילון. הכביש יחסית פתוח בשעות הצהריים, מה שאיפשר לי לבדוק את ה-Super cub בצורה נאותה.


90 קמ”ש לערך, זו המהירות שהצלחתי לייצר לאחר סחיטה של המצערת. אני חייב לציין שהתחושה בנסיעה בינעירונית לא מרגישה ממש בטוחה – הגלגל הקדמי מספק תחושה חלקית במהירות שכזו, וגורם לך לחשוב על המהלך הבא בזהירות מוגברת. גם העדר מגן רוח לא סייע להנות מנסיעה בכביש פתוח. אז הפתרון לבעיה (איפה אני ישן הלילה) הייתה קלה, קלה תרתי משמע.

 

Super Cub C125
עולה על החסרונות. סופר קאב C125

 

משקלו של ה-Super cub c125 כשהוא רטוב, 108 ק”ג, מה שאפשר לי פשוט להרים אותו ולהכניסו לוואן שלי בקלות יחסית, וככה שנינו עמדנו ביחד בפקקים לכיוון השרון. כשהגעתי לדירתי כבר הייתי במצב רוח הרפתקני ושובב, אז החלטתי לאתגר את המערכת עוד טיפה. מפה לשם, ואל תשאלו אותי איך, אבל הכנסתי את ה-Super cub c125 אלי לדירה, פריט עיצובי ללא ספק, ובשמחה הייתי ממקם אותו בסלון כתוספת קבועה להקפצת האווירה.

יום שישי, שעות צהריים. הרצון לבלות בתל אביב עם Super cub c125 גדלה שחלפו הדקות, את התרגולת אני כבר מכיר, היפ הופ והכלי הקטן נמצא בירכתיי הוואן, ואנחנו יוצאים לעיר תל אביב. הפעם לקחתי איתי נהגת משנה כדי לאתגר את ה-Super cub c125 מחד ומאידך להנות קצת מהסופ”ש היפה שמגיע עלינו לטובה. התחושה מהנה ללא ספק, הכלי צר ומאפשר שיוט קל, ותמרון מהנה בין המכשולים. ההילוכים עושים עבודה טובה, פתאום הגלגל הצר מראה את יתרונו בנוף האורבני, והשלדה, אשר מאוזנת בצורה מרשימה מאוד נותנת תחושה טובה. יש לציין שהבלמים ב-Super cub c125 מספקים, יעילים, עמידים לאורך המבחן, ונותנים תחושת ביטחון באופן משמעותי. דבר שהפתיע אותי לטובה.

אין ספק שהמקום הטבעי של הונדה Super cub c125 זה העיר. שם אתה יכול ממש לשמוע אותו נהנה מהזגזוג בין גורדי שחקים. 

 

הונדה קטנוע
חניה שמורה. הונדה סופר קאב
קטנוע לבנות נשים
הונדה קאב 125

 

אך ישנם מספר חסרונות פרקטיים לקטנוע העירוני הקטן, העיצוב המהמם לא השאיר מקום אפילו לא לתא קטן למקם את הארנק או את הנייד. אין מקום אחסון קטן, שלא לדבר על ארגז קטן מתחת למושב כדי לשים קסדה נוספת או כל פריט אחר אשר ליבי חפץ בו. אכן ישנה אפשרות להוסיף ארגז בירכתיי ה-Super cub c125 אך הייתי שמח לא לקלקל את העיצוב. הפיתרון הקל הוא להצטייד בתיק קטן או פאוצ’ כדי לשמור על מטלטליך ובמידה ואתה מרכיב, צריך למצוא מקום מראש לקסדות, ולא, תאלץ להסתובב איתן במשך כל היום.

בשבת אחרי הצהריים החלטתי לאתגר אותי ואת ה-Super cub c125 בסביבה לא מוכרת, אשר תעמיד אותו במבחן. התארגנות קלה, תיק על גב שותפתי לפשע, והופ, יצאנו לכיוון הים, נסיעה של כ-20 דקות, בעיקר בכבישים בינעירוניים ו-2 ק”מ מאתגרים בכביש מהיר. התחושה אמביוולנטית – תחושת החופש, הרוח, וזרועות הבחורה מאחור מתערבבים עם תחושת הרכבים הגדולים משמעותית מאיתנו, שעוקפים אותנו במהירות, וללא התייחסות אלינו ולגודל שלנו

.

קטנוע Super Cub C125
השתלב טוב בשבת התל אביבית

 

בכביש המהיר, נגענו במאמץ רב ב-80 קמ”ש, ובכבישים הבינעירוניים היה ל-Super cub c125 קושי לייצר מהירות כששני אנשים ישובים על גבו (אפילו שאנו רזים וחטובים!) השבת הסתיימה בשקיעה יפה לצד אישה יפה והסופר קאב החמוד למדי. החזרה הביתה הייתה נוחה יותר, עקב ריבוי רכבים בכבישי ישראל אשר מנע מהם “לגלח” אותנו בצידנו השמאלי.

 

בכביש המהיר, נגענו במאמץ רב ב-80 קמ”ש, ובכבישים הבינעירוניים היה ל-Super cub c125 קושי לייצר מהירות כששני אנשים ישובים על גבו (אפילו שאנו רזים וחטובים!)

 

איך כדאי באמת להנות מה-Super cub c125 אתם שואלים? צריך לדעת את ההיסטוריה שלו והיא מפוארת, עד מאוד. נתחיל בנתון מדהים – במהלך ההיסטוריה שלו מאז ייצורו, נמכרו יותר מ -100 מיליון יחידות, כן, 100 מיליון כלים ברחבי העולם. נתון מרשים ללא ספק שלוקח אותנו אחורה לשנות ה-50. נתחיל בכך שהשם cub, בעברית “גור”, הוא כינוי שניתן לקיט של מנוע הבנזין הקטן, אשר הותקן על אופניים בתחילת שנות ה-50 . רק ב-1956 עלה הרעיון לפתח רכב דו גלגלי בנפח 50 סמ”ק, ומשם הכל להשתדרג ולהשתפר.

Super cub c125 הוא כלי רכב דו גלגלי יעיל וחסכוני מאוד, 66 ק”מ לליטר וזול יחסית לתחזוקה. בשורה התחתונה: הוא יספק מענה טוב לאנשים שגרים בעיר, ורוצים להתנייד בנוחות, בקלות, בזול, ובסטייל. העיצוב שלו, האמינות ותחושת הגמישות שהוא מספק בעיר, עולים על חסרונו בהתנהלות מחוץ לעיר.

 

הדרכת נהיגה ספורטיבית DNA racing – סקירה וחוות דעת

VOGE 525DSX (ווג) אופנוע אדוונצ’ר חדש – סקירה וחוות דעת

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *