יונדאי טוסון 1.6 טורבו-בנזין (Elite) מודל 2024 – מבחן דרכים 

יונדאי טוסון 2024 מחיר
יונדאי טוסון 2024 מבחן דרכים

 

הטוסון המחודש עבר מתיחת פנים קלה שהתמקדה בעיקר ביחידות תאורה בעלות חתימות אור חדשות, תא נוסעים מעודכן, ומנוע שמציע הספק נמוך ב-20 כ”ס מהדגם היוצא. האם יצליח לשמור על מקומו בקטגוריה, ומה דעתנו עליו? הכל במבחן שלפניכם

 

יונדאי טוסון המחודש הוא הדור הרביעי של אחד הרכבים הפופולריים ביותר בקטגוריית רכבי הפנאי-שטח בישראל. מאז השקת הדגם הראשון בשנת 2004, נמכרו בישראל יותר מ-73,000 יחידות ממנו, מה שמעיד על ההצלחה הרבה של הדגם בשוק המקומי. הגרסה מתוחת הפנים של הטוסון משווקת בישראל עם יחידת הנעה אחת בארבע רמות גימור שונות: גרסת הפרימיום מציגה צביעה דו-גוונית וגג שחור, כולל מערכות מתקדמות וביניהן מסך מולטימדיה בגודל “12.3 עם חיבור ל-Apple Car Play ו-Android Auto. במראות מתקפלות באופן חשמלי, בלם היד מופעם באופן חשמלי יחידות התאורה הן נסוג LED וחיישנים ייעודיים יפעילו את האורות ואת המגבים בעת הצורך. היא עונדת חישוקי “18 ומחירה 184,900 שקלים. 

רוכשי גרסת הפנורמיק יזכו לגג שמש פנורמי, תאורת אווירה ומושב נוסע המתכוונן לגובה תמורת 8,000 שקלים נוספים. תוספת של 18,000 שקלים לעומת גרסת הכניסה תאפשר לכם לרכוש את גרסת הלוקשורי, שכוללת חישוקי “19, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל “12.3, דלת תא מטען הנפתחת ונסגרת באופן חשמלי ועוד. גרסת העלית, אותה קיבלנו למבחן הדרכים, בעלות 219,900 שקלים מוסיפה מושבי עור המתכווננים באופן חשמלי שמציעים חימום ואוורור, טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות הבונות תמונת 360 מעלות וחיישני חניה היקפיים.

 

יונדאי טוסון 2024 מחיר
יונדאי טוסון 2024 מבחן דרכים

 

מסתכלים

הטוסון זכה לשינויים עיצוב קלים עד לא מורגשים במסגרת מתיחת הפנים. בחזית – שבכה קדמית גדולה המשתלבת באופן ייחודי עם יחידות התאורה, מהצד קשתות גלגלים בעלות קווים ישרים יחסית, כנפיים נפוחות וחישוקים גדולים (“19) המשדרים יחד דינאמיות. מאחור, הדינאמיות נשמרת באמצעות ספויילר מובנה מעל השמשה, יחידות תאורה בעלות עיצוב ייחודי המתחברות ביניהן וזוג פתחי מפלט (זוכרים שפעם לכל רכב היה כזה?) מתחת לצידו הימני של הפגוש. 

 

יונדאי טוסון 2024 מחיר
יונדאי טוסון 2024 תא נהג
יונדאי טוסון 2024 מבחן
יונדאי טוסון 2024 סקירה וחוות דעת

 

מתיישבים

 

לפני שנתחיל, נזכיר כי רכב המבחן שקיבלנו הוא ברמת הגימור הגבוהה, ולכן כל הנאמר בחלק זה מתייחס לרמה זו, משום שבין הרמות השונות קיימים כאמור הבדלים משמעותיים ברמת האבזור. אחרי שהבהרנו את הנקודה הזו נוכל לספר לכם כי תא הנוסעים של הטוסון ברמת הגימור הגבוהה מציג שילוב בין מגוון חומרים וצבעים כהים ובהירים. על הדשבורד הותקן מסך רחב למדי ומקומר כלפי הנהג, שמשמש כלוח מחוונים וכמסך מולטימדיה. מערכת המולטימדיה מספקת ממשק אינטואיטיבי בשפה העברית. מתחת למסך המולטימדיה הותקנו כפתורים פיזיים השולטים על פונקציות חיוניות שונות, ומתחתיהם שליטה נפרדת ונוחה על מערכת בקרת האקלים. 

זוג המושבים הקדמיים מתכווננים באופן חשמלי, ומציעים תמיכה מתכווננת לגב התחתון, חימום ואוורור. ביניהם קונסולה מרכזית גבוהה עם משענת יד רחבה שאינה מתכווננת המכסה על תא אחסון נדיב בגודלו ומשטח טעינה אלחוטי. בורר העברת ההילוכים בטוסון המחודש עבר אל מאחורי ההגה, מה שפינה מקום בקונסולה המרכזית. מבט מעלה חושף גג פנורמי גדול הנפתח בחציו הקדמי. 

 

יונדאי טוסון מחיר
יונדאי טוסון מולטימדיה
יונדאי טוסון 2025 חוות דעת
קונסולה מרכזית עם משטח טעינה לנייד
יונדאי טוסון הילוכים
ידית הילוכים

 

איכות החומרים מלפנים ממשיכה גם לסביבת המושב האחורי, שמציע מצידו מרחב פנימי נדיב: הן לרגליים והן לראש. הרצפה במרכז שטוחה כמעט לחלוטין ותאפשר לנוסע שלישי למצוא מקום לרגליו. לרשות הנוסעים אבזור נדיב יחסית: פתחי מיזוג עם בקרת טמפרטורה נפרדת, וילונות גלילה לחלונות הצד, תאורה אישית לכל נוסע, משענת יד, כיסים בגב המושבים ושני שקעי טעינה. 

תא המטען מציג נפח אחסון נדיב והוא מסוגל להכיל 515 ליטר. הוא נפתח ונסגר באופן חשמלי, הוא כולל מנופים נגישים לטובת קיפול גב המושב האחורי להגדלת נפחו ל-1,694 ליטר, שקע 12 וולט וארבעה ווי עיגון. הרצפה ממוקמת בגובה סף הפתיחה, מה שמאפשר הטענה ופריקה קלים, ומתחתיה גלגל חלופי בגודל מלא. פריט אבזור שנהיה נדיר יחסית במחוזותינו. 

 

יונדאי טוסון 2024 תא נוסעים מידות
יונדאי טוסון תא נוסעים
יונדאי טוסון מחירון
גלגל רזרבי. יונדאי טוסון
יונדאי טוסון תא מטען
יונדאי טוסון 2024 תא מטען

 

נוהגים

בחזיתו של הטוסון הותקן מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 160 כ”ס (20 כ”ס פחות מבדגם היוצא) ב-5,500 סל”ד ו-27 קג”מ בטווח שבין 1,500 ל-4,500 סל”ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה, המעבירה את הכח לזוג הגלגלים הקדמיים. במידה ואלו ימצאו אחיזה טובה, הם יזניקו את הטוסון מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 9.9 שניות – לא מספר ששווה לספר עליו לחברים בשנת 2024. תורמים לנתון התאוצה הזה הם הספק נמוך ב-20 כ”ס מבדגם היוצא ותיבת הילוכים שאינה מתמסרת מספיק בעת שלוחצים את הדוושה הימנית כמו תיבות הילוכים רובוטיות כפולות מצמדים אחרות עליהן נהגנו. גם לא במצב ‘ספורט’ וגם לא בתפעול ידני באמצעות משוטי העברת ההילוכים.

בנסיעה בעיר הטוסון מתגלה כמכונית נוחה יחסית ויאמר לזכות אותה תיבת הילוכים רובוטית שהיא פועלת באופן חלק למדי. מחוץ לעיר הטוסון שומר על שקט בתא הנוסעים, כאשר רעשי רוח קלים מתחילים לחדור במהירות תלת ספרתית. נוחות הנסיעה בכבישים המהירים נשמרת, ובפיתולים, כשדחקנו את הטוסון לקצה, הבטחון מאחורי ההגה היה גבוה והתנהגות הכביש הייתה צפויה ובטוחה, אם כי זוויות הגלגול הגבוהות יחסית, ותיבת ההילוכים שלא התמסרה כלל לגחמותינו, לא סיפקו חשק להמשיך ולדחוק בטוסון מפניה אחת לשנייה. צריכת הדלק בתום מבחן הדרכים, שהיה תובעני יחסית, עמדה על כ-10 ק”מ לליטר. לא נתון מרשים במיוחד.   

 

יונדאי טוסון מנוע 1.6
מנוע 1.6 טורבו בנזין

יונדאי טוסון מחירון

 

מסכמים

 

יונדאי טוסון ברמת הגימור הגבוהה (עלית) מציג אבזור נדיב, עיצוב עדכני ומרחב פנימי מכובד. לחובתו רשמנו יחידת הנעה המציגה ביצועים פושרים לצד צריכת דלק גבוהה יחסית. מגוון רמות הגימור בהם משווק הטוסון מאפשר ללקוחות לבחור את הגרסה המתאימה עבורם בהתאם לתקציב ולצרכים האישיים שלהם.

 

4 דורות והזרוע נטויה: יונדאי טוסון חוגגת 20 שנות פופולריות

יונדאי טוסון המחודש 2025 נחשף באמריקה – אצלנו בסוף השנה 2024

קצת יותר איוניק: יונדאי טוסון 2024 בישראל (מתיחת פנים) מ-184,900₪

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *