נהיגה ראשונה אאודי A5 החדשה 2024-25 – השקה בינלאומית

 

AUDI A5 Press
אאודי A5 דור חדש 2025

 

אאודי A5 החדשה בבכורה עולמית בדרום צרפת (ריביירה הצרפתית) – ניס, אבל במקום שמש חמימה ותיירים בבגדי ים, מקבלים את פנינו מזג אוויר אירופאי סגרירי, ויממה שלמה של ממטרים. גשמים שילוו אותנו גם בכבישים המפותלים, בין נופים פראיים בהרי האלפיים. כמו שהיצרנית רצתה. כבישים חד פעמיים, פניות הדוקות, ונופים הלקוחים היישר מסרט של ג’יימס בונד, מי שמכיר וצפה, בסרטים המוקדמים יותר.

את הדור החדש של אאודי A5, ואפילו אכליל ואומר שאת דגמי אודי החדשים שיבואו אחריו אפשר לנסות להגדיר להסביר על ידי שלושה דברים עיקריים: הטכנולוגיה החדשה בתוך הרכב, יחידות התאורה האקטיביות, ויחידות ההנעה ההיברידיות קלות.

 

אבל הכל מתחיל בפלטפורמה…

מדובר בפלטפורמה חדשה ומשופרת של ה-A5 בדור החדש, פלטפורמת פרימיום ייעודית למנועי בערה, ועליה הכל מתבסס. אודי מתגאה ב-DNA הספורטיבי של הדגם, ומפרטת על השלדה, על ההיגוי החדש, שהותקן ישירות למרכב ומשתמש גם במוט פיתול קשיח משמעותית, מה שמפחית את “האלסטיות” בין ההגה לגלגל, ומאפשר לנהג לקבל משוב מדויק מתנאי הדרך בכל מצב. ויש גם את מתלי הפלדה הדינמיים, כסטנדרט, ומתלי הספורט S עם בקרת בולם אלקטרוני. מתלי ספורט S אדפטיביים אופציונליים עם בקרת בולם ובחירה בין מצבי נהיגה באמצעות מערכת הניהול הדינמית של Audi drive select. מצב “דינאמי” או נוחות גבוהה לנסיעה רגועה.

 

AUDI A5 2025
אאודי A5 החדשה
AUDI A5 TEST DRIVE
ביי ספורטבק, שלום סדאן וסטיישן. אודי A5

 

יחידות ההנעה החדשות

יחידות הנעה MHEV plus מה שמכנים “היברידי קל” או מיילד הייבריד, אבל אודי הטמיעה סוללה גדולה יותר שמעורבותה בנסיעה גדולה ומשמעותית יותר, לא היברידי מלא, אבל לא הסוללה “דרדלה” שאנחנו מכירים מדגמים עממיים יותר. יש 4 יחידות הנעה, ודווקא גרסת הדיזל וגרסת ה-S קיבלו את תוספת הסוללה המיוחלת MHEV plus

מערכת 48 וולט מתונה-היברידית עם מחולל הנע, אלטרנטור מתנע רצועה וסוללת ליתיום ברזל פוספט. מערכת MHEV plus מעלה לרמה חדשה את הביצועים והיעילות של אודי A5 TDI ו-Audi S51 החדשים, הודות להספק חשמלי נוסף של עד 18 קילוואט (24 כ”ס), מה שהופך אותן ליעילות גם בתנועה העירונית, עם נסיעה “חשמלית” בזמן עצירה/האטה. הבלימה הרגנטיבית מחזירה אנרגיה לסוללת הליתיום הקומפקטית עד 25 קילוואט, ובזכות יכולת הטעינה הגבוהה, בדרך כלל יש מספיק כוח בסוללה לספק כוח חשמלי להאצה הבאה.

אודי מצהירה שמערכת ה-MHEV plus מפחיתה את צריכת הדלק, בנסיעה איטית בעיר, ושומרת על אנרגיה מספקת לטובת מערכות בעלות צריכת חשמל גבוהה עם חשמל, בתוך הרכב, גם כשהמנוע לא מונע – לדוגמא, ברמזורים. המערכת ההיברידית הקלה “פלוס” יכולה להפעיל את מדחס המיזוג באמצעות חשמל, ולשמור על טמפרטורה נוחה של תא הנוסעים.

 

AUDI 2025
נציגי היצרן מספרים על הדור החדש

אודי חדשה

אודי פנסים
חוויית נהיגה לילית והתרשמות מיחידות התאורה

 

טכנולוגיה בתא הנהג ונוסעים 

בכניסה לרכב בולטים שלושת המסכים, בזה אחר זה – לוח מחוונים דיגיטלי – וירטואלי בגודל 11.9 אינץ’, מסך מולטימדיה ראשי במרכז, MMI בגודל 14.5 אינץ’ בעיצוב מעוקל. ומסך נוסף, אופציונלי, לנוסע לצד הנהג, בגודל 10.9 אינץ’ MMI.

דגמי אאודי A5 החדשים כוללים עוזרת קולית “מתקדמת” שמבינה שפה טבעית (“היי אאודי”), וגם “לומדת” באופן עצמאי בסיוע AI, מה שפותח את האפשרות למענה של ה”עוזרת הקולית” לעד 800 פונקציות. הרבה מעבר ל”לפתוח את החלון”, או להעביר תחנה לגלגלצ 91.8 FM”.

מול הנהג/ת תצוגה עלית (HUD) גדולה למדי, שפותחה לאחרונה. עם שטח תצוגה שנראה גדול יותר מ-85 אחוז ותצוגה מדוייקת יותר. בנוסף, ה-HUD ניתן כעת להגדרה ויכול להציג תוכן נוסף לבחירה. ה-HUD מציג מידע כמו מהירות, מערכות סיוע, הוראות ניווט ונתוני מדיה.

 

AUDI PEOPLE
מאזינים למצגת לפני נהיגה
מיילד הייבריד מה זה היברידי קל
המכוניות בהשקה. רק ה-S5 והדיזל קיבלו “מיילד הייבריד”
אאודי מספרי דגמים
מספרים זוגיים יהיו דגמים חשמליים ומספרים אי זוגיים יהיו רכבי בנזין ודיזל

 

מערכת השמע ב-A5, שאני מחכה להאזין לה כשהרכב ינחת בארץ ואוכל לבדוק אותה כמו שאני אוהבת, היא ממותג Bang & Olufsen Premium עם צליל תלת ממד (זה צליל שממש עובר לכם דרך הגוף/דרך המושב), וארבעה מתוך 20 הרמקולים, מוטמעים בתוך משענת הראש (יש ברכב 20 רמקולים ושני מגברים בהספק של 810 וואט). חוויה עילאית לאנשים שאוהבים וחשובה להם חוויית שמע גבוהה ברכב. הרמקולים שמשולבים במשענות הראש הקדמיות תורמים לחווית השמע ההיקפית, אבל גם יעילים בעת ביצוע שיחות טלפון – הנהג מכוון את שמע השיחה לרמקולים במושב, ויכול לנהל “שיחה אישית” ובאותה דרך גם לקבל הוראות ניווט לרמקולים של המושב מבלי שיישמעו בכל חלל הרכב.

 

אאודי סטיישן
יחידות תאורה שהן גם מערכות בטיחות. אאודי סדאן וסטיישן
אאודי 2025
8 אפשרויות בחירה לעיצוב התאורה מלפנים ומאחור

 

יחידות תאורה חדשות שהן מערכות נוחות ובטיחות, עם חתימות אור אקטיביות לבחירה –

אני לא רוצה להיות דרמטית ולהגיד שהפנסים בדגמי ה-A5 החדשים הם גולת הכותרת, אבל אחרי שראינו איך אנשי אודי מדברים עליהם ומתלהבים מהם (בצדק), ומגרדים אותנו מהמלון לפני ארוחת ערב לעוד נסיעה, אבל בחושך, כדי שנתרשם מחתימות האור האקטיביות של הפנסים האחוריים וקדמיים, אז הבנו שמדובר פה בחתיכת כותרת. אאודי מדגישה את עיצוב התאורה וטכנולוגיית התאורה בדור החדש של הדגם. מלפנים, תאורת יום דיגיטלית הניתנת להתאמה אישית עם טכנולוגיית LED, ומאחור, תאורת OLED דיגיטלית מהדור השני, עם כ-60 חלקים לכל פאנל OLED דיגיטלי, שמשתנים ו”מתפתחים”.

אודי הפכה את ה”פנסים” למערכת בטיחות, כזו שמאפשרת תקשורת בין רכבים לנהגים וההיפך, גם כדי להגביר את הבטיחות בכביש. יחידות התאורה כוללות למשל, נורית תקשורת חדשה, המזהירה את משתמשי הדרך האחרים במהלך “חניה אוטומטית” שהנהג/ת הפעילו, או במקרה של תאונה או סכנה, באמצעות סמל אור ספציפי בתוך חתימת האור הדיגיטלית. אין מילה אחרת לתאר זאת, חוץ ממטורף.

יחידות התאורה דינמיות ומשתנות בעת פתיחת הדלתות, והיציאה מהרכב, להוסיף עוד קצת דרמה ויופי לכל פעולה, כחלק מה-DNA האסתטי של אודי – “אסתטיקה של התנועה”. חתימת האור הדיגיטלית האקטיבית ב-A5, בפנסים הקדמיים ואחוריים מצוירים בתלת מימד ומציעים 8 חתימות תאורה דיגיטליות אופציונליות.

 

 

@queenoftheroad.il השקה בינלאומית של מכונית הסדאן/סטיישן החדשה – אאודי A5 בדור חדש -24 שעות בדקה וחצי #audia5 #audia4 #audi ♬ Carro – yagobeats

 

כן, הייתה גם נהיגה – יצאנו לדרך

האירוע הבינלאומי נתפר לטובת בחינת הדינאמיות וביצועים של הרכב, ומהבחינה הזו הצליח לאודי – ה-A5 זו מכונית שיודעת לספק ביצועים ספורטיביים, ונהיגה ספורטיבית, והשלדה, היגוי ומתלים שלה, בנויים לכך. הכבישים בהם נהגנו היו מבחן שיכוך אחד גדול ומתמשך, הם היו צרים, מאתגרים, סדוקים וישנים, ורטובים בנוסף לכל, והמכונית “גיהצה” את רוב הדרך בצורה מוצלחת, ואחזה היטב באספלט. ניכר שהמתלים טיפל’ה קשיחים, גם במצב קומפורט, ואני מאמינה שזה בשל תוואי הדרך, שגם לא אפשר נסיעה “זורמת”, שיוטים ארוכים שלווים ושקטים, ובסופו של דבר גם צריכת הדלק בתנאי מבחן, לא יכולה הייתה להיות נורמלית, או כזו מאפיינת נסיעה רגילה ביום יום (ירדנו מ-10 קילומטר לליטר, בגרסת 2 ליטר 204 כ”ס, ללא מיילד הייבריד).

 

אאודי A5 2025 מחיר
2 ליטר טורבו בנזין עם 204 כ”ס. אאודי A5
אאודי סדאן
אאודי A5 סדאן

 

כשירדנו מ-ההר אל הכבישים העירוניים, והייתה גם הפוגה מהגשם, הרכב “חזר להרגיש” אודי – רכב פרמיום פלוס פלוס, הייטקיסטי, שקט ומבודד, נע באופן מרשים, בעל מראה מרשים, מבחוץ ומבפנים. מצב הספורט בו נהגנו, בו סחטנו את ההילוכים עבר למצב נוחות, ורעשי מאמץ המנוע לא נשמעו עוד. אודי רצתה להשוויץ בתצוגה התכלית שלה בדור החדש של ה-A5, והצליח לה – הטכנולוגיה החדשה בתא הנהג אכן מרשימה, עם 3 מסכים, לא פחות, נגיעות AI וצ’אט GPT, יחידות תאורה, שבמקום להיות סתם פנסים, הן מערכות בטיחות ותקשורת עם מכוניות ובני אדם בחוץ (כן כן), וגם יחידות ההנעה ההיברידיות קלות החדשות הן דור חדש של היברידיות שתלווה את דגמי היצרן בהמשך. יחידת הנעה היברידית קלה שהסוללה בה משמעותית יותר ומעורבת יותר בנסיעה, וצריכת הדלק אמורה להיות טובה יותר.

 

AUDI A5 AVANT
אאודי סטיישן AVANT לא תגיע לישראל
אודי דיזל
גם הדיזל לא…

 

מה יגיע ומה לא יגיע?

 

בדגם הספורט אודי S5 לא נהגתי, ולשמחתי, תהיה לי הזדמנות לפגוש אותה פה בארץ, עד סוף השנה. גרסת הדיזל ההיברידית קלה לא תגיע, ולכן, את הטכנולוגיה ההיברידית קלה החדשה של אודי נפגוש רק ב-S5. גם תצורת הסטיישן לא תגיע אלינו (אבנט AVANT). אם הייתה מגיעה, הייתה הופכת לאחת המכוניות היפות בישראל, ול”פיס” אמיתי בשוק הרכב. חבל.

הגרסאות שתגענה אלינו ממש ממש בקרוב:

 

A5 Sedan Advanced 40 TFSI (סדאן 2 ליטר טורבו בנזין, 204 כ”ס)

A5 Sedan Advanced 50 TFSIe quattro (סדאן, טורבו בנזין, הנעה כפולה, 299 כ”ס)

A5 Sedan S Line 55 TFSIe quattro (סדאן, טורבו בנזין, הנעה כפולה, 367 כ”ס)

S5 Sedan TFSI quattro (הגרסה הכי ספורטיבית “על הנייר” – סדאן, טורבו בנזין, הנעה כפולה, 367 כ”ס

 

מחירים ומלאים נדע בחודש נובמבר 2024 הקרוב

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *