פורד אקספלורר המחודש 2024 (6/7 מקומות) מ-354,900₪
דלק מוטורס משיקה מתיחת פנים לדור השישי של פורד אקספלורר, רכב הפנאי האמריקאי הפופולרי. העדכון מגיע אחרי ארבע שנים, וכולל את החידושים האחרונים מבית פורד ישירות אל תוך הדגם – עיצוב חיצוני מעודכן ומודרני יותר, ריענון לתא נוסעים, וסביבת נהג חדשה, הכוללת טכנולוגיות נוחות ובטיחות עדכניות. אקספלורר 2024, ב-3 גרסאות, החל מ-354,900 ש”ח
עיצוב חדש – פורד שמרה על קוד העיצוב המסורתי של הדגם שבו קורות A ו-D של השמשות מושחרות, יחד עם מראות הצד, בעוד קורה C הרחבה מקבלת את צבע המרכב. הפלטפורמה החדשה מאפשרת לקצר את סרחי העודף – בעיקר בחזית – לטובת מראה דינמי מן החוץ וחלל פנים משופר מבפנים. לכך מצטרפים פנסי חזית בעיצוב חדש מסוג Adaptive LED שבכה קדמית בעיצוב מעודכן התורם לנוכחות של הדגם. עיצוב חדש לחישוקי הסגסוגת (בקוטר 20 אינץ’), מראות צד שחורות, גריל קדמי בגימור כרום, ספוילר בצבע המרכב, מסילות גג כסופות וידיות דלת בצבע המרכב – משלימים מראה דינמי המזוהה מייד כ-Ford Explorer.
יחידות הנעה
פורד אקספלורר החדש ישווק עם שתי יחידות הנעה: הראשונה כוללת מנוע טורבו-בנזין EcoBoost בנפח 2.3 ל’, המפיק 300 כ”ס ב-5,500 סל”ד ונתון מומנט של 42.86 קג”מ ב-3,500 סל”ד. ובשתי אפשרויות הנעה: הנעה אחורית (RWD) או כפולה קבועה – לכל ארבעת הגלגלים. יחידת הנעה נוספת היא דגם ה-ST, שכוללת מנוע טווין-טורבו בנפח 3.0 ל’ המפיק 400 כ”ס, ומומנט של 57.3 קג”מ, שתי יחידות ההנעה משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית Select shift בעלת 10 הילוכים. בדגם ה-ST ההנעה תמיד AWD כפולה קבועה והשליטה בתיבת ההילוכים מתאפשרת גם באמצעות פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה.
מערכת מצבי הנהיגה עודכנה גם היא וכוללת כעת שישה מצבי נהיגה שונים שיתאימו למגוון של תנאי דרך, בכביש או בשטח. בנוסף ישנה אפשרות “נהיגה” נוספת – שימוש במערכת למניעת הידרדרות במדרון.
Ford Explorer מסוגל לגרור (עם בלמים) עד 2,268 ק”ג עם (שיפור של 907 ק”ג לעומת דגם טרום מתיחת הפנים), והוא מצויד במערכת בקרת נדנוד הגרור וגם במערכת לייצוב כנגד רוחות צד.
תא נוסעים חדש
פורד אקספלורר ישווק בישראל ברמת גימור אחת מהודרת – PLATINUM. גרסה שמגיעה לראשונה לישראל וכוללת רשימת אבזור ארוכה מבעבר (LIMITED), הכוללת, מערכת השמע מתוצרת B&O שתוכננה מחדש וכוללת Sound-bar בחלקו הקדמי של הרכב ובסה”כ 14 רמקולים והגברה איכותית, חלון שמש פנורמי הנפתח, בתכנון של יחידה אחת גדולה, מכסה את מרבית שטח התקרה – ללא שינוי.
את צג המגע המרכזי במידה של “8 החליף מסך ענק בגודל של “13.2, מסך גדול אשר מאפשר תמונה רחבה למערך המצלמות ההיקפי 360 ולמצלמת חניה עם קווי הנחיה אקטיביים. משטח טעינה אלחוטי (למכשירים תואמים) שינה מיקום ותורם לעיצוב זורם יותר. סביבת הנהג בדגם החדש עוצבה מחדש לטובת שימושיות ביום יום. במרכז הקונסולה המרכזית יש בורר חוגה אופייני לדגם, באמצעותו מתאפשרת השליטה על תיבת ההילוכים. לוח המחוונים החדש כולל כעת מסך “12.3 המציג לנהג את כל המידע לו הוא זקוק בצורה ברורה ומודרנית.
פורד אקספלורר הוא רכב מרווח בזכות בסיס גלגלים של 302 ס”מ, כשהוא יכול להכיל בנוחות עד שבעה נוסעים. יש בקרת אקלים תלת-אזורית שנשלטת גם משורת המושבים השנייה וכוללת פתחי אוויר לכל אחד מהנוסעים. בנוסף – קיימים וילונות צד נגללים לפרטיות והצללה המצטרפים לשמשות הכהות.
גם אחרי מתיחת הפנים יוצע ה-אקספלורר בישראל בתצורת שישה מושבים (בדגם PLATINUM RWD בלבד) עם סידור של “מושבי קפטן” מפנקים בשורה האמצעית. שורת המושבים השלישית מתקפלת חשמלית ויוצרת משטח טעינה ישר. כל המושבים נהנים מריפודי עור רכים בגוון כההMojave Dusk.
מושב הנהג והנוסע בעלי כיוון חשמלי ל-10 מצבים עם כרית תמיכה לגב התחתון וזיכרונות שניתן לתכנת מראש והמראות החיצוניות. המושבים הקדמיים מפנקים מאד וכוללים מערכת עיסוי ובנוסף הם מחוממים ומאווררים, בשורת המושבים השנייה ובגלגל ההגה קיימת אפשרות לחימום בלחיצת כפתור.
קיפול חשמלי של שורת המושבים השלישית משחרר תא מטען עצום בנפח של 1,302 ל’ (401 ל’ כששורת המושבים השלישית ניצבת). הגישה לתא המטען נעשית מדלת אחורית עם פתיחה חשמלית, אם באמצעות הפקד על הדלת עצמה, מפנים הרכב, מכפתור על גבי המפתח או באמצעות העברת הרגל מתחת לפגוש האחורי.
ST – גרסת הקצה
פורד אקספלורר ישווק בישראל גם בגרסת ST (שבעה מושבים), גרסת הקצה הספורטיבית של הדגם שכוללת מנוע טווין-טורבו 3 ליטרים, עם 400 כ”ס. רשימת האבזור זהה למעט מאפיינים שהם חלק מגרסת ה-ST כמו עיצוב ורכיבים טכניים. גרסת ה-ST בעלת עיצוב חיצוני שונה שמתאים לאופייה הספורטיבי, וכוללת חבילת עיצוב חיצונית ופנימית שונה מדגם ה-PLATINUM. לדוגמא, שלל גימורים בגוון שחור מבריק, חישוקי סגסוגת בקוטר “21 בעיצוב ייחודי, קאליפרים אדומים, ו-4 יציאות מפלט בחלקו האחורי של הרכב.
המתלים ומערכת הבלמים בגרסת ה-ST עברו כיול מחדש, כך שיתאימו לביצועי המנוע, ומאפשרים נהיגה דינאמית חווייתית וגם בטוחה ל-7 נוסעים. תא הנוסעים גם שונה וכולל חבילת עיצוב ייחודית המתאימה לאופיו של הדגם. בנוסף לגימורי ST בחלל הפנימי לנוסעים, הדגם כולל מושבים קדמיים ספורטיביים עם לוגו ST בגב המושבים. הריפוד Active X שחור בשילוב תפרים אדומים. גלגל ההגה בגימור ST, וכולל פקדי העברת הילוכים לטובת חווית הנהיגה ושליטה על תיבת ההילוכים.
מערך בטיחות Ford Co-Pilot 360 Assist 2.0
בדגם זה קיים מערך הבטיחות המתקדם ביותר של מותג Ford אשר מציע מגוון יכולות בטיחות אקטיבית וגם מערכות לנהיגה סמי-אוטונומית:
- מערכת להתראה מפני התנגשות (AEB) הכוללת זיהוי הולכי רגל וסיוע בבלימה
- מערכת להתראה בפני סטייה מנתיב וסיוע בהחזרת הרכב לנתיב המקורי (LKS)
- מערכת בקרת שיוט מסתגלת הכוללת שמירת מרחק, עצירה מלאה וזינוק מעמידה
- מערכת Lane Centering פועלת לשמירת הרכב במרכז הנתיב בעת שימוש במערכת בקרת שיוט אדפטיבית
- מערכת המסייעת אקטיבית בהתחמקות מפני התנגשות Evasive Steering Assist
- מערכת לאיתור שטחים מתים (BLIS) עם מערכת התראת תעבורה צולבת (RCTA) עם סיוע בבלימה
- מערכת המסייעת בבלימה בעת נסיעה לאחור
- מערך מצלמות היקפיות -360 מעלות
- חיישני חניה מלפנים ומאחור
בנוסף לאלו קיימות גם מערכות בטיחות מסוג בקרת משיכה ויציבות, ושמונה כריות אוויר.
מחירים:
Ford Explorer 2.3L RWD PLATINUM
מחיר: 354,900 ₪
Ford Explorer 2.3L AWD PLATINUM
מחיר: 379,900 ₪
Ford Explorer ST
מחיר: 419,900 ₪