לנד רובר דיפנדר 110 (5 מושבים) גרסת כניסה – סקירה וחווד
סקירה וחוות דעת על לנד רובר דיפנדר 110 חמישה מושבים בגרסת כניסה מעניינת ו”נגישה” יותר (3 ליטר דיזל, 200 כ”ס)
לנד רובר ישראל משווקת גרסת “כניסה” לרכב השטח הבכיר שלה, לנד רובר דיפנדר 110 עם 5 מקומות/מושבים (גרסת ה-7 מקומות לא כלולה), ויחידת הנעה, שאולי בתחילה העלתה אצלי גבה, אבל אחרי מבחן הדרכים, הגבה חזרה למקומה – מערכת הנעה הכוללת מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר, המפיק 200 כ”ס. וזאת אחרי שבחנתי גרסת פלאג אין הייבריד עם הספק משולב של 404 כ”ס. אז ה”דאגה” הייתה ברורה. גרסת הכניסה הזו חסרה כמה מערכות שהרבה חובבי ג’יפים מחוספסים לא ירגישו בחסרונם – אין מערכת זיהוי רכב בשטח מת, אין מתלי אוויר, ואין בקרת התנגשות לאחור.
כן יש, כמו יתר דגמי לנד רובר, כניסה של מערכת המולטימדיה החדשה לכלל הדגמים, שמחליפה את שני המסכים שהיו בעבר, מסך מולטימדיה ותחתיו מסך נוסף לשליטה בבקרת האקלים – מערכת מולטימדיה בטכנולוגית pivi pro תומכת אפל קאר פליי ואוטו אנדרואיד, עם מסך מגע אחד בגודל 11.4″ ששולט על כל מערכות הרכב כולן, כמו בקרת האקלים, מצבי הנהיגה – ספורטיבי, חסכוני, סטנדרטי ונסיעה בשטח, הגדרת מערכות בטיחות שונות ועוד.
וגם מושבים חדשים, דמויי עור, אלגנטיים מאד. לא נראים פרימיום, אבל אמורים לעשות את העבודה ברכב שיראה שטח, יהיה קל לנקות אותם, והנהג/ת לא ידבקו אליהם בימים החמים.
@queenoftheroad.il לנד רובר דיפנדר 2024-25 בגרסת כניסה חדשה, 3 ליטר דיזל 200 כ”ס – 540 אלף ₪ #landrover #landroverdefender #landroverdefender110 ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש
כמובן שבתחילה ניסיתי למצוא דברים שפחות מוצאים חן בעיניי, כמו כיוון מכני למושבים (גם ברמת הגימור הגבוהה הכיוון רק חצי חשמלי), למה יש רק 6 רמקולים למערכת שמע (180 וואט), וכן, גם יחידת ההנעה נראתה לי מוזרה – מנוע גדול עסיסי ומזהם, עם הספק שעל פניו נראה לא הולם את הרכב הגדול והמרשים שלפניי. איזה מזל שלפניי היה סופשבוע שלם להבהיר את כל התלונות הללו.
לפני הביצועים, אתחיל במה כוללת גרסת הכניסה הזו, איזה אבזור מוצע בתוך תג המחיר הזה של 540 אלף ש”ח – שמשות כהות, חבילת OFF-ROAD: נעילת דיפרנציאל, מסילות גג, צמיגי All-Terrain, חיישן צליחת מים עד 900 מ”מ, חימום מושבים, הגה וידית הילוכים בציפוי עור Resist, תאורה ראשית מסוג LED, חישוקי ״19, ריפוד Resist, בקרת אקלים דו אזורית, מסך שליטה ובקרה בגודל של 11.4״, משטח טעינה אלחוטי, לוח שעונים אינטראקטיבי ומערכת מצלמות 360 3D.
ואז הגיע סוף השבוע, ונראה שלאן שלא לקחתי את הדיפנדר, הרגיש כמו “הבית” שלו. אם בכבישים מהירים, או בשבילים, בסידורים, ב”דווארות” בכיכרות, הוא פשוט הרגיש נוח, אוחז ומהנה לנהיגה. סיטואציה אחת בלטה במיוחד ביום שבת בבוקר. ביקרתי את משפחתי בדרום, ואמא שלי, המתוקה הזו, מסתבר שהיא מאכילה כלב שנמצא בקצוות העיר, בפזורה הבדואית, נסיעה של 5-6 דקות, בקרבת היציאה מהעיר. לא דרך לעשות עם פרייבט, לא לאט ולא בעדינות. דרך קלאסית לדיפנדר או ג’יפ בסדר גודל הזה, לכל הפחות. הדיפנדר S פרץ לתוך השטח בקלות כזו מעוררת השתאות.
חצה גבעה ובאמפים בקלות, שיכך בורות לארוחת בוקר, וצלל בירידות ברעב ותאווה לעוד מכשולים. המהירות שכל זה קרה, הייתה גבוהה כמובן, התוואי דרך הזה קל לרכב עד גיחוך, והדרך חזרה כבר הייתה בדהרה, כשהוא נכנס חזרה לכביש העירוני, כאילו לא קרה דבר, הופ הוא קופץ למרכז העיר, בלי לנקות מעליו את האבק. המעברים האלה גרמו לי להרגיש שזה הרכב האולטימטיבי לכל בית בישראל. הוא מרווח, הוא חזק, הוא לא רואה בעיניים. ותכף אני אצא איתו לתוך הכבישים המהירים, וגם שם הוא יראה לכולם מה הוא שווה. מנוע השני ליטר התגלה כמתאים והולם את הדגם, משקלו והוויתו – הוא חזק, אם בהאצות ביניים או תאוצות מהמקום. הוא נשמע טוב, וצריכת הדלק… ובכן, תלוי באיך אתם נוהגים, אבל כן, הצריכה יכולה להיות גם 10 ק”מ לליטר, במקרה הטוב.
נכון, זה לא דגם אידיאלי לעיר, הדיפנדר הזה מצריך חניה גדולה, פרטית, וכמה שפחות מכוניות וצפיפות סביבו, אבל גם בהתנהלות עירונית צפופה לא רציתי לוותר על הנסיעה והתמרון איתו. והיו מכוניות שגרמו לי להתחרט על הרגע שנסעתי איתם בעיר. אז איך הבריון הענק הזה עושה את כל המשימות הקטנות וגדולות של היום היום בצורה חלקה? התמרון איתו נוח מאד, ההיגוי קל, כראוי לרכב שטח, ונוח בין מכוניות ובחניות, המתלים משככים הכל, הכל – להאט לפני באמפרים זו רק המלצה, הישיבה בו גבוהה, עם שדה ראייה רחב וטוב לכל הכיוונים, ויש תחושה של ביטחון מאחורי ההגה… אני אגלה לכם בסוד, שחשבתי לעצמי, והרהרתי לתומי, מה הייתי מעדיפה – דיפנדר או מרצדס S CLASS.
תא הנהג והנוסעים שלו פונקציונאלי מאד ורחוק מלנקר עיניים, זהו תא נוסעים שקל לתפעל בו הכל, וקל לנקות אותו, במידה ונכנסים לשטח לטיול – מניקיון הדשבורד, המושבים ועד שטיחי הפלסטיק המעוצבים וכבדים.
כאמור, המחיר הוא החל מ-540 אלף שקלים, כשגרסת “הכניסה” הזו, כמו יתר דגמי לנד רובר, תקבל אחריות מורחבת ל-5 שנים. ומשפט אחרון, מבחינת שמירת הערך של דגם הדינפנר, בעת שיווק דגם הכניסה, נדב טל, סמנכ״ל המכירות של חברת המזרח לשיווק מכונית, יבואנית לנד רובר ציין: ש”דיפנדר משומשת ממודל 2023 נמכרת כ-20 אלף ש״ח מעל המחירון.
לנד רובר דיפנדר היה ונשאר רכב לאנשים עם כסף, גם עת השקת גרסת הכניסה הנגישה יותר. ואני אומרת, אילו היו לי 540 אלף שקלים עודפים, הייתי יודעת מה לעשות איתם.