האס שבשרוול? מיני אייסמן קרוסאובר חדש בישראל
מיני משיקה בישראל את האייסמן (Aceman), קרוסאובר חשמלי קטן שפותח כמענה לקטגוריית ה-B-SUV החשמליים-יוקרתיים ההולכת וצומחת. מדובר בדגם שממוקם בין הקופר הקומפקטית לקאנטרימן הגדולה, והוא מציע עיצוב חיצוני ייחודי, מערכת הנעה חזקה ואבזור עשיר.
עיצוב: מודרני או רטרו?
האייסמן שומר על כמה מהמאפיינים העיצוביים הקלאסיים של מיני – פנסים עגולים גדולים, גריל מעוצב ומבנה אייקוני – אך נדמה שבמאמץ להפוך את הרכב למודרני יותר, הוא איבד מעט מהקסם הקלאסי של המותג. מכירים את מכוניות הקונספט המוגזמות שמדי פעם יצרני רכב מפרסמים, ואח”כ הם יורדים לקרקע עם העיצוב בדגם שיוצא בפועל? אז מיני שכחו לרדת לקרקע. יש כאלו שיאהבו את העיצוב האקסטרה מודרני וזה בסדר, אבל אנחנו פחות התחברנו.
עם אורך של 4.08 מטר ובסיס גלגלים של 260 ס”מ, האייסמן ארוך יותר מהקופר המוכרת, אך קטן משמעותית מהקאנטרימן. כך מתקבלת פרופורציה שמאפשרת יותר מרחב פנימי לעומת הקופר, אך בלי המאסיביות של הקאנטרימן.
מערכת הנעה וביצועים
האייסמן מגיע לישראל בגרסה אחת בלבד, SE, המצוידת בהנעה קדמית חשמלית בהספק של 218 כ”ס ו-33.6 קג”מ. התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומדת על 7.1 שניות, והמהירות המרבית היא 170 קמ”ש. ביחס למתחרים כמו זיקר X ודומיה, נתון התאוצה אולי לא מלהיב במיוחד, אבל חשוב לזכור שהאייסמן עומד באותו נתון כמו הקופר S הספורטיבית, כך שאם מישהו חושב שהוא “צריך יותר כוח” לנסיעה יומיומית, אולי כדאי שיבחן מחדש את סדרי העדיפויות שלו.
מערכת הסוללה בקיבולת נטו של 49.2 קוט”ש מספקת טווח נסיעה מוצהר של 396 ק”מ, נתון לא גבוה לשנת 2025, אבל גם לא מביך. טעינה ביתית בהספק של 11kW מאפשרת טעינה מלאה תוך 5.5 שעות, בעוד טעינה מהירה של 95kW מאפשרת טעינה מ-10% ל-80% תוך 30 דקות בלבד. נראה שמי שמבצע נסיעות עירוניות ביומיום יסתפק לגמרי בנתונים אלו.
פנים הרכב: מרכז הבמה
תא הנוסעים של האייסמן מבוסס על הקו העיצובי החדש של מיני, עם הדגש הברור על חדשנות וטכנולוגיה. במרכז הדשבורד ממוקם מסך המולטימדיה העגול, שאנו מכירים משאר הדגמים החדשים של המותג כמו הקאנטרימן והקופר. המסך, בקוטר 24 ס”מ, שולט על כל מערכות הרכב ומאפשר חיבור מלא לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
המושבים הקדמיים החשמליים כוללים זיכרון לנהג ותכונת עיסוי, ותאורת האווירה המתקדמת מוסיפה אלמנט יוקרתי. אך כשעוברים לשורת המושבים האחורית, מתגלה מגבלה במרווח, במיוחד בהשוואה למתחרים שמציעים תחושת מרחב טובה יותר. תא המטען, בנפח 300 ליטר, יספיק לצרכים עירוניים יומיומיים, אך אינו מצטיין בשוק רכבי הפנאי.
אבזור ובטיחות
האייסמן מוצע ברמת אבזור “Favorite”, הכוללת מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית קדמית ואחורית, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים. מערכת Parking Assistant Plus מוסיפה מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים וחניה אוטומטית.
מחיר ותחרות
אז נכון, ביחס למתחרים האייסמן מציע טווח נמוך והמחיר אינו משחק כאן לטובת מיני (החל מ-299,990 ש”ח), אך לאייסמן יש יותר סטייל גם מהמתחרים המגניבים ביותר (סמארט #1 בראבוס, מדברים עלייך), ככה שאם בסדר העדיפות שלכם רכב עם ייחודיות ואופי בולט באה על חשבון הטווח, נראה שהאייסמן היא הבחירה הנכונה בשבילכם.