סיכום שנה: הרכבים הנדירים ביותר שהגיעו לישראל

 

מימין לשמאל: מרצדס, פרארי ודלארה. צילום: עידו סחייק

 

מסכמים שנה – הרכבים הנדירים ביותר שעלו על כבישי ישראל בשנת 2024

 

כולנו מסכימים על זה, השנה האחרונה הייתה שנה קשה ומורכבת עבור כולנו. אבל דווקא בתוך האתגרים הרבים, חשוב לעצור לרגע ולהתמקד בדברים שמספקים לנו השראה ושמחה – המכוניות היוצאות דופן שעשו עלייה לכבישי ישראל השנה. רכבים נדירים וייחודיים שהפכו את 2024 לשנה בלתי נשכחת על הכבישים.

 

פורשה 911
פורשה 911 S/T. צילום: אלון ונטורה

 

פורשה 911 S/T

לכבוד 60 שנה להולדת ה-911, פורשה הציגה את ה-S/T – גרסה נדירה ומוגבלת שנבנתה כמחווה ל-911 המקורית משנת 1963. מדובר ברכב שאינו רק דגם נוסף בסדרת ה-911, אלא סמל למורשת של פורשה. ה-S/T יוצרה במהדורה מוגבלת של 1,963  יחידות בלבד ברחבי העולם, כמספר השנה שבה הוצגה לראשונה ה-911, מה שהופך אותה ליקרה ונדירה במיוחד.

מה שמייחד את ה-S/T מדגמים דומים (GT3 טיורינג לדוגמה) הוא הקשר הישיר לעיצוב ההיסטורי של פורשה: הדלתות כוללות כיתוב “63” כמחווה לשנת הולדת ה-911, ובכלל עיצוב הרכב כולו שואב השראה ממכוניות העבר עם נגיעות רטרו מוקפדות. 

ה-S/T מצוידת במנוע האגדי של ה-GT3RS בנפח 4.0 ליטר בוקסר אטמוספרי, שמפיק 518  כ”ס ומגיע עד 9,000 סל”ד, ומתחבר לתיבת הילוכים ידנית בלבד בת 6 הילוכים, המשיבה לחיים את חוויית הנהיגה הקלאסית של פורשה. בנוסף, היא קלה יותר מה-GT3RS בלא פחות מ70 קילו. ה911 S/T אינה עוד פורשה קיצונית, היא יצירת אומנות נדירה.

יחידה אחת בלבד של ה-911 S/T יובאה לישראל, מה שהופך אותה לרכב הנדיר בישראל.

עלייה ראשונה לכביש : דצמבר 2024
מחיר משוער: 2.8 מיליון (ייבוא סדיר,  Porsche OSC)

 

דלארה סטרדרלה
דלארה סטרדרלה. צילום: עידו סחייק

 

דלארה סטרדרלה

הדלארה סטרדרלה היא אחת ממכוניות הנהיגה הטהורות ביותר שיוצרו אי פעם – שילוב מושלם בין טכנולוגיית מרוצים לחוויית נהיגה גולמית שלא ניתן למצוא כיום ברוב מכוניות העל. עם משקל קל להפליא של 855  ק”ג (לשם ההשוואה, משקלה של פיקנטו הוא כ-990 ק”ג). בקרביים שלה מנוע טורבו 2.3  ליטר שנלקח ישירות מפורד פוקוס RS, המפיק 400 כ”ס. הסטרדרלה מתהדרת באחד מיחסי הכוח-משקל הטובים ביותר בתעשייה. השלדה עשויה כולה מקרבון, מה שהופך אותה לקשיחה ועמידה, וכמובן מקנה לה את יתרון המשקל. מערכת המתלים, שמבוססת על טכנולוגיה מעולמות הפורמולה 1, מעניקה אחיזת כביש יוצאת דופן ומאפשרת דיוק בפניות, לצד יציבות במהירויות גבוהות.

התכונה המרכזית שמייחדת את הסטרדרלה היא הפשטות שבה: אין בה מערכות סיוע אלקטרוניות, אין בקרות מיותרות – רק נהג ורכב, מה שהופך כל נסיעה לחוויית נהיגה טהורה ומסעירה. אמנם לרכב יש רישוי צהוב, אך לא מדובר במכונית שנועדה להסיע את הילדים לגן – היא נועדה לנהיגה אמיתית.

גם מהדלארה סטרדלה הגיעה יחידה בודדת לארץ.

עלייה ראשונה לכביש: נובמבר 2024
מחיר משוער: 2 מיליון ש”ח (ייבוא אישי, בוואריאן מוטורס)

 

טסלה סייברטרק
טסלה סייברטראק

 

טסלה סייברטראק

אחרי שעוררה סערה עולמית עם העיצוב הרדיקלי שלה, הסייברטראק של טסלה סוף סוף עשתה את דרכה לישראל. מדובר בטנדר חשמלי פורץ דרך שמסמל את החזון של אילון מאסק לעתיד התחבורה – עמיד, ייחודי, ובלתי ניתן להתעלם ממנו. הרכב בנוי מפלדת אל חלד חסינה שנבנתה לעמוד בפני כמעט כל נזק, כולל כדורי אקדח (9 מ”מ), מה שהופך אותה לאחת ממכוניות הכביש הקשיחות ביותר (מה שגרם קצת בעיות ברשימת הרכב בישראל, אבל עברנו את זה). 

מבחינת יכולות, הסייברטראק לא נשארת מאחור. היא מציעה טווח נסיעה של מעל 550 ק”מ על טעינה אחת, מתלי אוויר מתכווננים שמאפשרים התאמת גובה לגובה השטח, והיגוי לכל ארבעת הגלגלים. הטנק האמריקאי מגיע מעמידה ל100 קמ”ש תוך פחות מ-3 שניות, נתון מטורף לכל רכב, ובטח לגוש פלדה ששוקל 3 טון.

העיצוב של  הסייברטראק, שנראה כאילו נלקח מסרט מדע בדיוני, שובר את כל החוקים של תעשיית הרכב עם קווים זוויתיים ופשטות תעשייתית, מאוד שנוי במחלוקת, יש לו קהל מעריצים רחב אך גם קהל הייטרים, ואת שניהם אפשר להבין. אגב, בעקבות אותו העיצוב הזוויתי והחד, הסייברטראק אינה מאושרת לכבישי אירופה מחשש שהמבנה מסוכן להולכי רגל במקרה של תאונה.

הטסלה סייברטראק מצטרפת לפורשה 911 S/T ולדלארה סטרדלה ומקבלת גם היא את הטייטל “הרכב הנדיר בישראל” כאשר ישנה יחידה בודדת על הכביש.

עלייה ראשונה לכביש: יולי 2024
מחיר משוער: 1.1 מיליון ש”ח (ייבוא אישי, גוגל קארס)

 

למבורגיני הורקאן
למבורגיני הוראקן STO. צילום: אלון ונטורה

 

למבורגיני הוראקן STO

למבורגיני הוראקן STO אינה עוד מכונית יוקרה נוצצת – היא כלי נהיגה שפותח במפורש כדי להעניק חוויית מסלול אמיתית לכל נהג שחולמים על שלמות דינמית. ה-STO,  שמבוססת על דגמי המרוצים של למבורגיני, מביאה את הטכנולוגיה והעוצמה של המסלול היישר לכבישים הציבוריים.

הרכב מצויד במנוע V10 אטמוספרי בנפח 5.2  ליטר, שמפיק 640  כ”ס ומסוגל לשגר אותו מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 3  שניות. השלדה תוכננה בקפידה ונבנתה ברובה מקרבון, מה שמפחית באופן דרמטי את משקל הרכב, ומשפר את הביצועים, במיוחד בפניות חדות ובנסיעות במהירויות גבוהות.

העיצוב האווירודינמי הקיצוני, הכולל ספוילר אחורי ענק ודיפיוזר מוגדל, מבטיח הצמדה מקסימלית לכביש, בעוד מערכת הבלמים הקרמיים מתפקדת מצוין גם תחת עומס גבוה. תא הנהג המינימליסטי, המעוצב כולו סביב צרכי הנהג, מבטיח שכל פעולה – מהעברת הילוכים ועד שינוי מצבי נהיגה – תהיה אינטואיטיבית וממוקדת.

השנה נחתו בישראל שתי יחידות בלבד של ה-STO, לא מובן מאליו בארצנו.

עלייה ראשונה לכביש: ספטמבר 2024
מחיר משוער: 3 מיליון ש”ח (ייבוא אישי, בוואריאן מוטורס) 

 

לוטוס אמירה
לוטוס אמירה. צילום: אלון ונטורה

 

לוטוס אמירה

הלוטוס אמירה היא סמל להתחדשות של המותג הבריטי האגדי, והיא מביאה עמה עידן חדש שמשלב בין מסורת עתיקת יומין לבין טכנולוגיה מודרנית. הרכב מצויד במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר עם מגדש-על, המפיק 400 כ”ס, ומציע חוויית נהיגה מרגשת שמרגישה מחוברת לכביש בצורה טהורה ומדויקת. עם שלדה קלילה, שתוכננה במיוחד להתנהגות כביש מושלמת, האמירה משמרת את המורשת של לוטוס כרכב ספורט שמתמקד בנהיגה ולא רק בביצועים ישרים.

האמירה מביאה עמה גם שדרוג משמעותי בכל הקשור לנוחות וטכנולוגיה. תא הנוסעים מצויד במערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע גדול, גימור איכותי ונגיעות מודרניות שמאפשרות לה להתחרות ברכבי ספורט יוקרתיים בשוק.

השנה הגיעו שתי יחידות בלבד לישראל, שמצטרפות למועדון הקטן של לוטוס מודרניות בישראל.

עלייה ראשונה לכביש: ספטמבר 2024
מחיר: משוער: 850 אלף ש”ח (ייבוא אישי, בוואריאן מוטורס)

 

סיכום אופטימי לשנה הבאה

 

תהיו כנים עם עצמכם – אם הייתם קוראים את הכתבה הזו לפני עשור, הייתם מאמינים? כנראה שלא, ועם כמה שהשנה האחרונה הייתה קשה, כיף להסתכל על התפתחות התחום המוטורי בישראל במהלכה, ולזכור שיש גם דברים חיוביים בין לבין. עם תקווה לשנה רגועה יותר, להחזרת החטופים ולבשורות טובות, אנו מצפים לראות מה טומנת בחובה השנה האזרחית הבאה 2025, בתחום החדשנות והמוטוריקה.

 

עידו סחייק (@Idoshayek)
אלון ונטורה (@supercarsinearth)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *