סופר מיני היברידית: MG3 (1.5 ל’) מבחן דרכים

 

סופר מיני היברידית
MG3 (1.5 ל’) מבחן דרכים. צילום: רונן טופלברג

 

ה-MG3, מכונית סופר מיני בעלת הנעה היברידית, נחתה לאחרונה בישראל. מה משמעות ה’פלוס’ לצד תגית ה-Hybrid שמותקנת על תא המטען? האם מצאנו בה גם מינוסים? הכל במבחן שלפניכם

 

ה-MG3 מוצעת בישראל בשתי רמות גימור: “קומפורט” הבסיסית ו”לוקשורי” הבכירה, כאשר רמת הגימור לוקשורי מוסיפה, בין היתר: שמשות כהות מאחור, ציפוי עור לגלגל ההגה, ריפוד מושבים בשילוב ריפוד עור מלאכותי, דיפוני פנים בשילוב גוון אפור בהיר, התרעה על תנועה חוצה מאחור ורכב בשטח מת, מצלמת 360 מעלות וחימום במושבים הקדמיים ובהגה. מחירה של גרסת הקומפורט הוא 127 אלף שקל, ועבור הגרסה הבכירה, שאותה קיבלנו למבחן הדרכים, תיאלצו להיפרד מאלף שקלים נוספים. קבוצת לובינסקי, יבואנית MG לישראל, מציעה אחריות מלאה של שבע שנים או 150 אלף ק”מ, והסוללה זוכה לשנת אחריות נוספת.

 

MG היברידית
סופר מיני קלאסית. צילום: רונן טופלברג

 

מסתכלים

ה-mg3 מציגה צללית קלאסית של מכונית סופר מיני. בחזית יחידות תאורה צרות ושבכה קדמית גדולה יחסית, המותקנת בפגוש המעוצב באופן ספורטיבי למדי. מבט מהצד חושף את גובהו של תא המנוע, אולי בעקבות תקנות בטיחות, שמדגיש שחישוקי “16 כבר לא נראים היום גדולים כבעבר. מאחור עיצוב נאה עם יחידות תאורה המזוהות עם הקו העיצובי של המותג.

 

מיני היברידית מחיר
MG3 תא נהג. צילום: רונן טופלברג

 

מתיישבים

תא הנוסעים מציג סביבת נהג נאה, בעיקר הודות לשילוב הצבעים הבהירים והכהים שמציעה כאמור הגרסה הבכירה בדשבורד, בחיפויי הדלתות ובמושבים. איכות החומרים מתאימה לסגמנט ולרמת המחיר. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי קטן יחסית, עם שלל נתונים, חלקם מוצגים בגופן קטן מידי לגילי המופלג, ומימינו מסך מולטימדיה רחב עם ממשק נוח לתפעול. מתחת למסך המולטימדיה יש כמה פקדים לשליטה מהירה על פונקציות שונות, ובהם גם פקד המוביל למסך בקרת האקלים שמקל במעט את השליטה דרך המסך. 

באופן חריג לסגמנט, יש אפשרות לחימום המושבים, אך הם אינם מספקים תמיכה צידית גבוהה במיוחד. מושב הנהג מתכוונן לגובה וכך גם ההגה, שמתכוונן רק לגובה ולא פנימה והחוצה, מה שעלול להפריע לחלק מהנהגים למצוא תנוחת ישיבה נוחה. בין המושבים משענת יד המכסה על תא אחסון, ובקונסולה המרכזית בורר הילוכים בצורת גלגלת נאה למראה, אך עם ביצוע ותחושה מעט זולים. חיבור USB , Type C ו-12 וולט יבטיחו לנהג ולנוסע טעינה בלי צורך לריב ביניהם. סוככי השמש מספקים תאורה וגג המכונית כולל תא לאחסון משקפיים – לא רע עבור מכונית סופר מיני.  

המושב האחורי מאפשר מרווח מחייה מקובל לסגמנט. נוסע גבוה יוכל לשבת מאחורי נהג גבוה בלי לשפשף את ברכיו במושב, אך אם יחליט להזדקף, ראשו עלול לגעת בתקרה. לרשות הנוסעים מוצעים תאורה אישית, שקע טעינה ופתחי מיזוג – אבזור נדיב לקטגוריה. פתח ההטענה בתא המטען רחב יחסית, והתא מסוגל לאכלס 293 ליטרים של ציוד. הוא כולל ארבעה נקודות עגינה, ומתחת לרצפתו תא לאחסון ערכת ניפוח וחפצים קטנים שתחפצו בהם. 

 

MG היברידית מחיר
הספק של 194 כ”ס – MG3. צילום: רונן טופלברג

 

נוהגים

בחזיתה של ה-MG3 מותקן מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר ולצידו מנוע חשמלי. לכאורה נראה כי מדובר בהנעה היברידית רגילה, כמו זו של הרכב של השכן, אבל כאן יש כאמור פלוס, והסיפור מעט שונה. בעוד מנוע הבנזין מפיק 102 כוח סוס, המנוע החשמלי שמותקן ב-MG3 חזק למדי, יותר ממנוע הבנזין, והוא מפיק הספק מכובד של 136 כוח סוס. ההספק המשולב גבוה יחסית למכונית סופר מיני – 194 כוח סוס, ושייך למחוזותיהן של מכוניות ספורטיביות שלצערנו כבר לא משווקות כאן. המנוע החשמלי מקבל את האנרגיה שלו מסוללה בקיבולת גבוהה יחסית: 1.83 קוט”ש, מה שאפשר לנו לנהוג במהלך המבחן על חשמל בלבד לאורך כמה קילומטרים. מנוע הבנזין משודך לתיבה אוטומטית בעלת שלושה יחסי העברה, ועליה עוד נרחיב בהמשך.

נוחות הנסיעה בעיר טובה והמנוע החשמלי מספק כוח זמין בנהיגה מנהלתית. מכיוון שה-MG3 שוקלת 1,298 ק”ג, משקל נמוך ביחס לרכבי פנאי מודרניים ובטח ביחס להספק המשולב שלה, הביצועים נאים: 8 שניות להאצה מאפס למאה קמ”ש, על הנייר, ותחושת קלילות על הכביש. ברגע שתסחטו את הדוושה הימנית, המנוע החשמלי ייקרא מיד לדגל ויספק את האנרגיה הראשונית הדרושה לתאוצה. מנוע הבנזין יתרום את חלקו מעט מאוחר יותר, כתלות בסל”ד שאותו הצליחה תיבת שלושת ההילוכים להשיג, ואת התאוצה תהיה חזקה למדי.

 

מנוע בנזין, מנוע חשמלי וסוללה קטנה

 

עם זאת, חשוב לציין שרצף של סחיטות דוושה או עליות יוביל לריקון הסוללה, מה שישאיר אתכם עם מנוע הבנזין בלבד, למשך כמה דקות, שבהן תיאלצו להסתפק בביצועים “רגילים” של מכונית סופר מיני אטמוספרית, עד שהסוללה תיטען מחדש. במהירות תלת ספרתית נוחות הנסיעה טובה, הביטחון מאחורי ההגה גבוה, ולגנותה רשמנו שרעשי רוח חדרו לתא הנוסעים. 

בכביש המפותל ה-MG3 הציגה התנהגות כביש טובה למדי עם הרבה ביטחון מאחורי ההגה, ואפילו, סליחה על הביטוי התלוש בשנת 2024 בואכה 2025, הנאה מהנהיגה. זוג משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה ועוד שניים-שלושה יחסי העברה היו הופכים אותה למכונית ספורטיבית של ממש, כל עוד נשאר חשמל בסוללה כמובן. צריכת הדלק, כיאה למכונית היברידית, טובה: החל מכ-15 ק”מ לליטר, עם רגל מאוד כבדה על הדוושה הימנית, בואכה 20 ק”מ לליטר בנהיגה מתונה. 

 

mg3 היברידית
mg3 hybrid

 

מסכמים

ה-MG3 מציעה שילוב חריג בישראל: מכונית סופר מיני היברידית עם ביצועים טובים, אבזור נדיב וצריכת דלק נמוכה. אם אתם נוהגים הרבה, והוצאות הדלק הם מרכיב משמעותי בחייכם, ייתכן בהחלט שהפער בין מחירה של ה-MG3 ההיברידית לבין מכונית סופר מיני ללא הנעה היברידית, יהיה מוצדק עבורכם מבחינה כלכלית. 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *