לינק אנד קו 02 – קרוסאובר חשמלי אורבני – סקירה וחווד
קלאס ב-0 מאמץ: מבחן לשוודית-סינית החשמלית, מעוצבת ואלגנטית – לינק אנד קו 02
י
מה מבדיל קרוסאובר חשמלי חדש מעשרות קרוסאוברים חשמליים אחרים שהושקו השנה? איך מוצאים הבדלים בין דגמים דיי דומים, שחלקם אף חולקים את אותם מכלולים? אני מרגישה שזו הפכה להיות משימה, ואולי אפילו אומנות, לנקות את התפל מהעיקר, ולגלות דגמים שמצליחים לזרוח ולבלוט בין המון המון מכוניות חשמליות חדשות.
י
הגעתי לאסוף את הלינק אנד קו 02, הקרוסאובר החשמלי החדש, ולראותו לראשונה, מאחר ולא הגעתי להשקה הרשמית שלו בארץ. ציפיתי לפגוש “וואנבי” זיקר X, כלומר, העתק של זיקר X ששואף להיות כמותו, עם כל מיני שינויים עיצוביים פה ושם, אבל מחשבות לחוד ומציאות לחוד. פגשתי מכונית שמזכירה את… אבל היא אחרת. הלינק אנד קו 02 תוכננה לפני הזיקר X, אז מי העתק של מי… ? לא ממש ברור.
י
י
י
בלי להיות קטנוניים ולחפור בדמיון בין השתיים – שתיהן מבית וולוו & ג’ילי וכל אחת מהן נועדה לקהל מעט שונה. מתחושת הנהיגה אומר, אפילו אכריז כבר עכשיו, הזיקר X זורחת ובולטת ביתרונותיה בנהיגה בעיר, מבחינת ביצועים ותמרון ברחוב צפוף, וגם מרגישה יותר הייטקטיסטית באופי ובצורה שלה. הלינק אנד קו 02, אלגנטית ממנו, ומתאימה לקהל יעד אחר, אולי סולידי יותר, פחות טכנולוגיה הגדרות והתאמות, ויותר ביצועים, וחוויית נהיגה מחוץ לעיר. הלינק אנד קו קיבלה יחס מועדף מבחינה מכנית – הטמעו בה יותר מכלולים ספורטיביים מבית volvo, ולכן, היא לא סתם מפליאה בביצועים… ארחיב על זה.
י
העיצוב של הרכב עדין, עגלגל ואסתטי מאד. יחידות התאורה, שהפכו לגולת הכותרת ומקור הגאווה בכל רכב חדש, בהחלט נאים, מיוחדים וכמו מוטמעים בגוף הרכב, לכדי עיצוב זורם וחלק. בתוך הרכב, אירופה לגמרי, לא תמצאו סין ולא תרגישו סין באף חלק. הבעיה היא רק שמערכת ההפעלה במולטימדיה הגדולה, בגודל 15.4 אינץ’, היא אירופה מדי, ואין צפי לעיברות שלה בקרוב (להפוך את מערכת ההפעלה שלה לדוברת עברית).
י
בעלי מכשירי apple, יוכלו להתממשק ללא כבל לאפל קאר פליי ולראות את מסך הנייד שלהם על גבי מסך המולטימדיה. בעלי מכשירי אנדרואיד התרגלו להמתין לאישורים מיוחדים, ורק בהמשך ייכנס ממשק אוטו אנדרואיד למכשירים תואמים. בהתאם לזאת, חיברתי את הנייד למולטימדיה דרך הבלוטות’ וניסיתי ליהנות ממערכת הניווט המקורית, שמציגה בצורה נאה וברורה מרחקים ומקומות, כולל נתון של כמה טווח חשמלי יישאר כשתגיעו אל היעד. וולוו קלאסי. מערכת הניווט לא תראה לכם התראות תנועה, ולכן היא תתאים לשימוש בנוסף לווייז ולא במקומו.
י
י
קצת נתונים: יחידת ההנעה של לינק אנד קו 02 היא הנעה אחורית הכוללת מנוע חשמלי עם הספק של 272 כ”ס, האצה חזקה מהמקום ל-100 קמ”ש שאורכת כ-5.5 שניות, ומהירות מירבית עד 180 קמ”ש. דיי והותר לקרוסאובר חשמלי משפחתי מקטגוריית c suv. מידותיו בהתאם: בסיס גלגלים באורך 2,755 מ״מ, אורך – 4,460 מ״מ, רוחב – 1,845 מ״מ, גובה: 1,573 מ״מ, ומרווח גחון מכובד, של 191 מ״מ, נתון גבוה מהממוצע, מה שהופך אותו למעין ג’יפון.
י
הסוללה בדגם, מכונה סוללת NCM עם קיבולת של 66 קוט״ש, טווח נסיעה מוצהר (על ידי היצרן), של עד 435 / 465 ק״מ משולב, בהתאם לגרסה, וטווח ריאלי משולב עד 380 ק”מ. כאשר בנסיעה עירונית בלבד תצליחו לעבור את ה-400 ק”מ. טעינה מהירה DC בין 20-80% אורכת כ-30 דקות. טעינה ביתית אורכת לילה.
י
י
י
י
י
תא הנהג והנוסעים נראה ומרגיש איכותי בהשוואה למתחרות וגם ביחס לתמחור שלה (החל מ169,900₪). יש משטח טעינה כפול ואנכי (הנייד נטען באופן אנכי). ההגה מרובע ומעוצב כמו רכב פורמולה ספורטיבי, בהתחלה נרתעתי ממנו, ובנהיגה משמעותית נהניתי מכל רגע איתו. תאורת האווירה לרוחב על הדשבורד מורכבת מיחידות תאורה קטנות מרובעות וחמודות. עיצוב התאורה “מתכתב” עם יחידות התאורה בחלק האחורי/חיצוני של הרכב. חמוד ומושקע, ומזכיר קצת את התאורה באיוניק 5 ואיוניק 6.
י
התא יפה ומרשים מאד. תא נהג ונוסעים מאוד אלגנטי, אירופאי ומזמין מאוד במראה ובתחושה – יש גם חימום למושבים, מערכת שמע של הרמן קרדון, גימורים נאים, גימורי נחושת בדלתות, במתג פתיחת הדלתות, על גבי ההגה, במקומות האחסון לכוסות/בקבוקים, על המושבים ועוד. ואני לא יודעת אם הייתה כוונה כזאת, אבל בקונסולה בין הנהג לנוסע, משענת היד לנהג בין היתר, יש מעטה גומי פלסטי, כך שאם תניחו עליו את הנייד, הוא”מחזיק” אותו (בדרך כלל הנייד מוגן בכיסוי פלסטי, ולכן נצמד למשטח ו”יושב טוב”). אני באמת לא בטוחה אם הייתה כוונה כזאת למהנדסי הרכב, אבל להם יצא טוב. פתחי האוורור גם מעוצבים יפה, נסתרים ומשתלבים בתוך הדשבורד. החיסרון הוא שכיוון המיזוג והאוורור מתאפשר רק דרך המולטימדיה, ולא באופן חיצוני מכני.
י
י
י
ההתנעה מתרחשת עם הישיבה ברכב, בצורה זורמת ואוטומטית, הרכב נדלק ברגע שהוא נפתח – יושבים, מעבירים הילוך, ונוסעים. זה קל, זה נוח, מתרגלים לזה מהר, וזה הופך את החיים לפשוטים יותר. *והמעבר למכוניות פחות מתקדמות לאחר מכן נהיה קשה.
י
דברים ראויים לציון, שאהבתי: קבלת הפנים של הרכב, הכוללת אורות וצלילים, מערכת סיוע בחניה שמציגה נתוני מרחק מהמדרכה או מהעצם שמלפנים בסנטימטרים. והערכתי את העובדה שכיוון המראות הוא מכני ולא נעשה דרך המולטימדיה (כיוון המושב כן דרך המסך, ופחות אהבתי את זה).
י
דברים שפחות אהבתי? התראות מציקות: הייתי מכבה את מערכת שמירת הנתיב וגם זיהוי תמרורים בשל התראות מרובות ולא מועילות במיוחד. מערכת שמירת נתיב לא מדויקת בנסיעה מהירה ועלולה להפריע למעבר בין נתיבים. עוד טעון שיפור הוא שדה הראיה הצר לאחור, אבל מסתדרים, בזכות המצלמות והמראות.
י
י
י
ממשיכים – הנסיעה ביום המבחן האחרון הצילה מבחינתי את כל מבחן הדרכים. אחרי יום וחצי של שיטוטים עירוניים ואזוריים, ולא מעט פיהוקים, החלטתי שאני הולכת לבדוק את הוולוו/ג’ילי הזו בכבישים פתוחים. הרי וולוו הצהירו שפיתחו אותה כמכונית חשמלית מוכוונת להנאה בנהיגה. זה דורש בדיקה.
י
התעסקתי קצת עם ההתאמות, הגדרתי לי היגוי קשיח, מתלים קשיחים, מצב ספורט, ויצאתי לדרך. חצי שעה אחרי, אני בכבישים מעניינים, עם חיוך מרוח על הפנים… הווו, איזה כיף היה. קשה להתרגש היום מנהיגה בעוד קרוסאובר חשמלי, זה יותר מעייף ממעניין. אז אם מגיע רכב שמצליח להדליק את הניצוץ בעיניים ובלב, חובה להכריז על זה.
י
י
י
אז נכון שעשיתי עוול לטווח הריאלי, שהצלחתי לשמור עליו דיי סטטי בנסיעה עירונית. כל כך נהניתי ש-למי אכפת? האצתי, בלמתי, תמרנתי, וחוזר חלילה. והכל היה חלק מהיר וזורם. ההיגוי התגלה במלוא תפארתו, והמתלים אחזו, כאילו הם נועדו לעשות דברים גדולים ומשמעותיים יותר מלהסיע את הילדים בבוקר לבית הספר. הלינק אנד קו יעילה ומתוקה ביום יום, אבל ברגע שיהיה לכם זמן פנוי לנהיגה, היא תזרח איתכם בכבישים המהירים הפתוחים. היא חזקה מספיק, מתנהגת טוב, אוחזת טוב, וכל הגנים השוודיים שלה נחשפים בבת אחת.
י