מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר
לדור החדש של הסוזוקי קרוסאובר עיצוב חדש, מנוע 1.4 טורבו דינאמי, ותג מחיר אטרקטיבי. מה עוד אפשר לבקש, אתם שואלים? יצאנו לבדוק
מאת: אלעד לרך
לאחרונה השיקה סוזוקי את הדור החדש של הקרוסאובר הפופולרי שלהם – ממשיך דרכו של הסוזוקי SX4. הקרוסאובר החדש קיבל מנוע טורבו חדש בנפח 1.4 ליטר, וגם מספר שינויים קוסמטיים מבפנים ומבחוץ. הדור הקודם של הקרוסאובר היה רכב “שעושה את העבודה”, אך היה ותיק קצת בנוף רכבי הפנאי בארץ, ומתיחת פנים הייתה עניין של זמן.
סוזוקי קרוסאובר החדש עבר כמה שינויים עיצוביים:
הבולט מביניהם הוא עיצוב חזית הרכב – הפנסים הראשיים גדולים יותר, והגריל במרכז גדול ואגרסיבי. יש גם פנסי ערפל קדמיים, קישוטי כרום, טמבון חדש, וצמיגי 17′. ובגדול – לסוזוקי החדש יש הרבה יותר נוכחות מהדור הקודם, ואם תשאלו אותי, לחזית הרכב יש דמיון גדול לדור החדש של ה-BMW X1.
מאחור ישנם גם שינויים בעיצוב, אך מי שלא מכיר היטב את שני הדורות, לא ירגיש בהבדל משמעותי. העיצוב החדש נותן תחושה שהרכב גדול יותר ממה שהוא באמת (4.3 מטר). והוא ללא ספק רכב עם הרבה יותר נוכחות. מה שמאד יעזור לו להשתלב בשוק הג’יפונים הכל כך תוסס בישראל, ואולי אף לתת פייט.
בפנים הרכב, לסוזוקי בהחלט יש במה להתגאות. הדבר הבולט ביותר הוא מסך המגע בגודל 7 אינץ’ של מערכת המולטימדיה. אמנם מדובר בהתקנה מקומית, ולא מקורית של היצרן, אך זו מערכת אנדרואיד נוחה לשימוש, וגם נראית טוב.
לקרוסאובר החדש מפתח חכם הכולל פתיחה ונעילה של הרכב ללא מפתח, כמו גם התנעה ללא מפתח. יש מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים. והמזגן אפקטיבי מאד. יש גם מערכת בקרת שיוט ומערכת הגבלת מהירות, כניסת USB חבויה בתא הקטן שבין הכיסאות, ועוד. נכון שאיכות החומרים והפלסטיקה לא גבוהה מדי בהשוואה לרכבי פנאי בקטגוריה, אך אם מתחשבים במחיר הרכב (124,900 ש”ח), הרי שהאיכות מספקת.
מלבד העיצוב המשודרג, הרי שהבשורה האמיתית נמצאת מתחת למכסה המנוע – מנוע חדש. לדור הקודם היה מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי “רגיל”, עם הספק של 120 כ”ס, ואילו הדור החדש, מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר. המעמיד לרשות הנהג 140 סוסים נמרצים למדי. (לשם השוואה, ההספק של הקרוסאובר החדש גבוה יותר מטויוטה קורולה, יונדאי אלנטרה, קיה פורטה, ועוד כמה משפחתיות מתחרות. על אף שהיא חצי קטגוריה מעל.
המנוע נמרץ מאד, ונותן תחושה של הרבה כוח זמין. למעשה, אפילו קצת יותר ממה שבאמת יש, וזה מצוין בנהיגה. בכלל, חווית הנהיגה בסוזוקי מהנה, נוחה, שקטה ומשדרת ביטחון, ויחד עם זה, חסכונית למדי (בנסיעה משולבת נרשמה צריכת דלק – 12.8 ק”מ לליטר).
הישיבה גבוהה, והחלונות הגדולים מאפשרים שדה ראייה רחב וטוב מאוד. המנוע די שקט, אם לא תאיצו בו בכוח, ובידוד רעשי הרוח טוב למדי. למרות שזו לא מכונית עם אופי ספורטיבי, ניתן בהחלט לחוות ספורטיביות בנהיגה, בין היתר בזכות מנוע דינאמי וגמיש, תיבת הילוכים טובה, ופדלים מאחורי ההגה להעברת הילוכים ידנית. כך שאם ממש תמהרו לעבודה תוכלו להגיע בזמן ועם חיוך.
סוזוקי קרוסאובר החדש הוא רכב די נוח. נעים ונוח לשבת בו, והמתלים “משתדלים” מאד לעשות עבודה טובה גם במהירויות גבוהות וגם במהירויות נמוכות בתוך העיר, אך לא תמיד מרככים את הדרך בהצלחה רבה.
בתוך הקרוסאובר יש מקום לחמישה נוסעים, עם מרווח טוב לכולם, בזכות בסיס גלגלים ברוחב 2.6 מטר, וגג די גבוה. כך שגם הגבוהים מבינינו ישבו בנוח. בזכות החלל הפנימי הגדול ותנוחת הכיסאות, ההרגשה בפנים הרכב היא שנמצאים ברכב גדול יותר, מה שתורם להרגשה כללית טובה.
כל הכבוד למכשירי תנועה שלא מוותרים על הפלח השל חובבי גיר ידני. זה רכב שבהחלט הייתי שוקל לקנות.
אני אוסיף ואומר, דבר מה על האמינות של סוזוקי. עם כול המילים החמות והטובות בכתבה, יש להוסיף שהרכב נהנה מאמינות גבוה מה שבד״כ ניתן למצוא בסוזוקי. כמו גם צריכת דלק ממוצעת לא רעה בכלל 1:14 לפי מבחן שאני עשיתי לרכב עם המנוע 1.6 ליטר במשך שבועיים וזאת על פי המחשב של הרכב, נכון שזה לא 1:20 אבל נראה לי על פניו ש-1:14 ועוד היד נטויה שכן אני לחצתי את הרכב יכול להניב תוצאות טובות אף יותר.
תודה על התגובה החשובה
ענת
ואכן, בדיעבד, אחרי שנתיים עם הגרסה הידנית של הקרוסאובר של סוזוקי, שעולה 15 אלף שקל פחות מהאוטומטית (מעבר לזה המפרט של שתי הגרסאות זהה), אני יכול לומר שמדובר בבחירה מעולה.