רובנו מכירים בעיקר את דלתות הרכב הסטנדרטיות לרכב, אך ישנן מכוניות אקזוטיות עם דלתות ייחודיות; מכניות וחשמליות, וכאלה שנמתחות לאורך כל הרכב ולא רק לחלק של הנהג.
תכננו אותן מכל מיני סיבות פרקטיות פחות או יותר, הנה 5 מהן – חמישה סוגי דלתות לרכב:
דלתות פרפר
דלתות פרפר מחוברות לקורה הקדמית של הרכב, הידוע גם בכינוי “קורה A”. הצירים בדלתות אלה מחוברים לאורך הקורה, וכך, כשפותחים את הדלת, היא עולה למעלה והחוצה.
דלתות מספריים מחוברות גם הן לקורה A של הרכב. אך הפעם, הצירים הם בתחתית הקורה, כך שפתיחת הדלת היא ישירות למעלה, ולא למעלה והחוצה. סופר שימושי במקומות חנייה צרים.
מקומות חנייה צרים כבר יש לכם, כל מה שחסר עכשיו זה למבורגיני:
היו לנו דלתות שמחוברות לקורה הקדמית, היו לנו דלתות שמחוברות לגג. עכשיו נזוז עוד קצת אחורה לדלתות שמחוברות בצידן האחורי. דלתות אלה נפתחות לאחור, דבר שמאפשר כניסה ויציאה נוחים. מצד שני, זה אומר שאם הן נפתחות במהלך נסיעה, כמעט בלתי אפשרי לסגור אותן בגלל כיוון הרוח.
נסיעה עם דלת פתוחה בעידן שבו לא היו חגורות בטיחות ברכב גרם לדיי הרבה אנשים ליפול מרכב נוסע, וכך הדלתות קיבלו את שמן – דלתות “התאבדות”.
כולנו מכירים או נתקלנו בדלתות הזזה. בדרך כלל ברכבי מיני-וואן או רכב מסחרי, שכן דלתות הזזה מאפשרות פתיחה מקסימלית של דלתות הרכב וחושפות פתח הטענה ענק ומבלי שהדלתות יבלטו החוצה, לכביש לדוגמא.
בדגם Z1, ב.מ.וו הוכיחו שאפשר לשלב דלת הזזה גם ברכב ספורט (!) דו מושבי באופן מגניב ביותר:
ענת דניאל - עורכת אתר הרכב והצרכנות 'מלכת הכביש' מהקמתו ב-2011.
כתבת רכב צרכנות ולייף סטייל, ומובילת דעת קהל בתחום ב-12 שנים האחרונות.
שופטת בטקס הבינלאומי השנתי לבחירת רכב השנה - Woman's world car of the year.
כל הפוסטים של ענת דניאל
תגובה אחת ל “מה משותף לפרפר, שחף ומספריים? סוגי דלתות לרכב – הרשימה”
החכמתי
תודה