אלפא רומיאו ג’וניור (היברידי/חשמלי) החל מ-169,900₪
אלפא רומיאו ג’וניור, SUV קומפקטי חדש, בגרסה היברידית מתונה או חשמלית, החל מ-169,900 ש”ח
סמלת משיקה את אלפא רומיאו ג’וניור החדשה, מכונית SUV קומפקטית עם 3 רמות גימור, כאשר שתי רמות הגימור הראשונות מגיעות ב-2 תצורות הנעה – היברידית מתונה וחשמלית מלאה, ורמת הגימור הגבוהה ביותר ולוצ’ה, רק בגרסת הנעה חשמלית.
אלפא רומיאו ג’וניור בגרסה היברידית מתונה – גרסת הג’וניור ההיברידית המתונה עם הנעה קדמית, אליה בקרוב תתווסף אפשרות לגרסת הנעה Q4 לכל ארבעת הגלגלים. גרסה זו כוללת מנוע טורבו-בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, המשתמש בטכנולוגיית VGT (טורבו בגאומטריה משתנה) עם 136 כ”ס. מערך ההנעה ההיברידי המתון משלב סוללת ליתיום-יון במתח 48 וולט עם מנוע חשמלי מובנה בתיבת ההילוכים כפולת המצמדים, המפיק 28 כ”ס. התיבה כוללת שישה יחסי העברה, עם אפשרות לנסוע במצב חשמלי בלבד במצבי חניה ותמרונים עירוניים במהירות נמוכה.
אלפא רומיאו ג’וניור בגרסה החשמלית זמינה בגרסה בעלת הספק של 154 כ”ס, ועם סוללה בקיבולת 54 קוט”ש המספקת טווח נסיעה של עד 410 ק”מ לפי תקן WLTP, או עד 580 ק”מ בנסיעה עירונית. ניתן להטעין את הסוללה מ-10% ל-80% בפחות מ-30 דקות.
עיצוב ומידות
דגמי אלפא רומיאו מבוססים על עיצוב של מורשת ארוכת שנים. לג’וניור החדשה מימדים קומפקטיים – אורך של 4.17 מטרים, רוחב של 1.78 מטרים וגובה של 1.5 מטרים. המעצבים של אלפא רומיאו עיצבו את המרכב הזה על מנת להפיח בו חיים באמצעות עיצוב ייחודי שמושך את תשומת הלב מהמבט ראשון. פרופורציות העיצוב מבוססות על מאפיינים הקשורים למסורת, כגון סרחי עודף קצרים, קשתות גלגלים מנופחות ו”זנב קטום” אייקוני, המהווה קריצה לג’וליה TZ האגדית. ה’פשטות’ של הסגנון האיטלקי, במיוחד זה של אלפא רומיאו, מהווה אתגר משמעותי לאחד מהתהליכים היצירתיים והמורכבים בתעשיית הרכב: עיצוב מכוניות.
אלפא רומיאו ג’וניור הוא בעל זהות חזקה, המורכבת ממספר תכונות הכוללות את מגן המשולש האגדי שבחזית, שמהווה את חתימת העיצוב המפורסמת בעולם הרכב. יחידות התאורה האדפטיביות “3+3”, מסוג LED מטריקס, שהותקנו בחזית. למרות גודלה הקומפקטי של הג’וניור, היא בעלת תא מטען בנפח של עד 400 ליטר. תא מטען חשמלי.
עיצוב פנים
בתא הנוסעים, מיקום הפקדים השונים בהישג ידי הנהג, כמו גם על גלגל ההגה. לוח המחוונים והעיצוב ה’טלסקופי’ ההיסטורי של ההגה יוצרים חיבור החזותי הישיר בין הנהג למכונית. מאחורי ההגה הותקן מסך TFT דיגיטלי מלא בגודל “10.25, עם מידע והגדרות שונים. במרכז הדשבורד הותקן מסך מגע בגודל “10.25 הפונה לנהג, באמצעותו ניתן לשלוט על מערכת המולטימדיה בעלת ממשק נוח, שמציעה שלל אפליקציות ואפשרויות להתאמה אישית. באפשרותו של כל משתמש ליצור דף בית משלו, שיציג את האפליקציות והתכונות המועדפות.
פתחי מיזוג האוויר עוצבו בצורת תלתן בעל ארבעה עלים (Quadrifoglio), הסמל המוכר של הדגמים הספורטיביים מבית אלפא רומיאו. בנוסף, הותקנו בתא הנוסעים (כאופציה בתשלום) מושבים ספורטיביים של חברת Sabelt, לתמיכה צידית גבוהה.
רמת גימור CORE
רמת הגימור CORE כוללת גריל קדמי Leggenda, חישוקי 17 אינץ’ (או 18 אינץ’ בגרסה החשמלית), פנסי FULL LED קדמיים ואחוריים, בתי מראות צד בצבע שחור מבריק ופרטים עיצוביים ייחודיים כמו ידיות בצבע הרכב וספוילר. תא הנוסעים מעוצב בסגנון ספורטיבי עם מושבי בד בגימור כחול, הגה שטוח מצופה עור עם כפתורי שליטה, ומשענת יד לנהג. במרכז, מסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ’, לוח שעונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ’, תמיכה ב-Apple CarPlay אלחוטי, בקרת אקלים דיגיטלית ובקרת שיוט אדפטיבית. בגרסת ההיברידית המתונה יש גלגל רזרבי קטן לשימוש במקרי חירום.
מחיר החל מ-169,900 ש”ח.
רמת גימור SPECIALE מוסיפה: מערכות בטיחות מתקדמות, כמו נהיגה אוטונומית ברמה 2, לצד מערכות נוחות, כמו דלת תא מטען חשמלית ויחידות תאורה קדמיות מסוג LED מטריקס. בתא הנוסעים, המושבים משולבים בד ויניל, מושב הנהג מתכוונן חשמלית עם פונקציית עיסוי, תאורת אווירה אלגנטית, דוושות אלומיניום וספי כניסה מאלומיניום.
מחיר החל מ-189,900 ש”ח.
רמת הגימור VELOCE, מגיעה בגרסה חשמלית מלאה בלבד ותושק בישראל בקרוב.
בטיחות
באלפא רומיאו ג’וניור שלל מערכות סיוע לנהג, הכולל בין היתר נהיגה אוטונומית ברמה 2. בנוסף, בג’וניור מותקנים חיישני חניה היקפיים, מצלמה אחורית המציגה תמונת 180 מעלות. כמו כן, טכנולוגיה לפתיחה ונעילת הג’וניור באופן אוטומטי על ידי התקרבות אליה או התרחקות ממנה מוצעת כאופציה.
התנהגות כביש
הצוות שריכז את פיתוח ההתנהגות הכביש של הג’וניור הוא אותו הצוות שפיתח את ה-ג’וליה GTA. ההיגוי מהישירים בסגמנט (14.6) בגרסת ה-VELOCE, כיול מדויק במיוחד. בנוסף, בגרסת ה-VELOCE, המתלים הספורטיביים מנמיכים את מרכב המכונית ב-25 מ”מ, המוטות המייצבים הקדמיים והאחוריים עבים יותר, לטובת יכולת פנייה מהירה לצד אחיזה גבוהה, מערכת הבלימה כוללת צלחות קדמיות בקוטר של 380 מ”מ העטופות בקאליפרים בעלי ארבע בוכנות, ודיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג TORSEN מציע את אחיזת כביש בתנאי דרך השונים. יש חישוקי “20, צמיגים שתוכננו עבור רכבים חשמליים, לאחיזת כביש גבוהה.
מערכת ה-DNA של אלפא רומיאו מוצעת גם בג’וניור: מצב ה-“Dynamic”, כולל כיול ספציפי להיגוי ולדוושת התאוצה, ומציע ביצועים מרביים בזמן הנהיגה. מצב ה-“Natural” מיועד לשימוש יומיומי, ומצב ה-“Advanced Efficiency” מכויל לטובת יעילות אנרגטית, על ידי הפחתת צריכת האנרגיה.