BYD דולפין (מכונית חשמלית קומפקטית) סקירה וחוות דעת (כולל וידאו)

 

BYD דולפין
מכונית חשובה בשוק הרכב. BYD דולפין

 

מכונית חשמלית חשובה הגיעה אלינו בתחילת החודש, BYD דולפין, למה חשובה? כי היא ממוקמת בקטגוריה שמיועדת, לקהל צרכנים גדול מאד, מנהגים יחידים, ועד משפחות של 4-5 נפשות. כאלה שזה הרכב החשמלי הראשון שלהם, ומשפחות שרוצות רכב שני חשמלי להתניידות בסביבת הבית ולעבודה. היא חשובה כי היא מתחרה בכמה מכוניות חשובות ומעניינות, ג’ילי גאומטרי סי, MG4, שהגיעה לא מזמן, ופתחה חזית רצינית בקטגוריה, ואורה פאנקי קט המעוצבת. כל אחת מהן עולם ומלואו, והדולפין הגיעה כדי לתת הכל מהכל, וגם כדי להמשיך לסמן את BYD כמותג חשמלי מוביל בישראל, אחרי שה-אטו 3 עשה פה מיני מהפכה בשוק, ומגיע לכ-15 אלף מכירות רכב.

BYD דולפין היא משפחתית חשמלית קומפקטית, חלק מסדרת האוקיינוס של יצרנית הרכב הסינית BYD, בעלת פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה (ה-e-Platform 3.0), שכוללת גם את סוללות הלהב המתקדמות ובטיחותיות, עליהן כתבתי בכתבה בראשית המוסף, על הביקור שלי במטה הראשי של החברה. הדולפין היא מבחינתי בשורה, כי היא הקטגוריה “שלי”, גם כנהגת, וגם כצרכנית, זה מה שאני רוצה ברכב, וזה מה שאני צריכה מרכב, מבחינת גודל, ביצועים ושימושיות. מידות הרכב, אורך 4.3 מ’, רוחב 1.7 מ’, ובסיס גלגלים של 2.7 מ’, ותא מטען בנפח 345 ל’. הרצפה בתא הנוסעים שטוחה, ויש תחושה מרווחת מאד, לרגליים וגם לראש, הרבה בזכות, המקום שחוסכת סוללת ה-Blade בצורתה הדקה והשטוחה.

 

צבעוני, צעיר, אחר

 

המכונית החשמלית הקומפקטית של BYD משדרת משהו צעיר ומרענן, עם עיצוב פנסים ותאורה ייחודית, בעיקר מאחור. היא קצת מרובעת, ולא נראית כמו דולפין. בתוך תא הנהג והנוסעים כן אפשר לפגוש בידיות עגלגלות ומעוצבות (כמו דולפין), וגם במבט מהצד, הקונסולה המרכזית מעוצבת בהתאם.

מסך המולטימדיה וגם ההגה מוכרים היטב מהאח הגדול (הקרוסאובר החשמלי, BYD ATTO 03). המסך הגדול, “12.8 מסתובב, וכולל ממשק יחסית נוח לתפעול והבנה, אם כי נראה מיושן בעיניי. החיבור לאוטו אנדרואיד הוא אלחוטי, ובשניות התחברתי לטלפון הפרטי שלי – לWAZE, לאנשי הקשר, ולפודקאסטים שהספקתי לשכוח שנרשמתי אליהם. מתביישת להגיד שעם כל הקידמה הזו, אני מעדיפה את החיבור הפשוט והטוב לבלוטות’ ולמוזיקה שלי. לא מעניין אותי שהנייד ישתקף למסך גדול.

@queenoftheroad.il byd דולפין סקירה ראשונית לפני מבחן דרכים. מה דעתי עליה, את מי היא מזכירה לי, ואיך היא מול המתחרות? #byddolphin #bydדולפין #byd ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

יחידת ההנעה הקדמית כוללת מנוע בהספק מירבי של 204 כ”ס, מומנט של 29.6 קג”מ (מורגש מאד), והאצה מהמקום למאה קמ”ש ב-7.1 שניות. הנהיגה בדולפין זריזה מאד, וייחודית מאד. היא לא מזכירה את חוויית הנסיעה במתחרות שלה כלל וכלל, שמרגישות הרבה יותר מיושבות ו”בוגרות”. היא לא קלת משקל (1.4 טון) ועדיין, מרגישה קלילה, עם הפרעות קשב קלות. דוושת המיאוץ שלה קלה, ההגה קל, היא יציבה, מהנה, הבלמים אפקטיביים, ואפשר לומר שהיא נוחה בעיר ומחוצה לה. היא לא מבודדת מספיק מרעשי דרך, ובמהירות נמוכה תשמעו סאונד חזק למדי, עד 30 קמ”ש, המלווה את מערכת הבטיחות לשמירה על משתמשי הדרך. סאונד שבדרך כלל שומעים מחוץ לרכב, ופחות בתא הנוסעים.

 

סוללה, טווח, רגנרציה

 

הסוללה ברכב, סוללת בלייד בקיבולת 60.4 קילוואט, המאפשרת טווח חשמלי של עד 427 ק”מ, ובפועל אפשרה לי כ-350 ק”מ. כן, אפשר לבחור במצב נסיעה “אקו” חסכוני, לנסוע לאט בעיר, ולשייט בכבישים בינעירוניים, בלי להאיץ יותר מדי, ולשמור טוב יותר על הטווח. אם תבחרו במצב נסיעה רגיל, תקבלו את כל הכוח וההאצות שאתם צריכים, ומצב ספורט הוא מוגזם ו”חותך” את הטווח. המערכת הרגנרטיבית במצב הנורמלי / רגיל לא מסייעת לשמור על הטווח, גם בשיוט, בלימות והאטות, רק בנסיעה במצב “אקו” הבחנתי באחוזי הסוללה יציבים. במהלך נסיעת המבחן הקצרה, לא אוחזרה אנרגיה מספקת לסוללה, ברמה כזו שאראה את אחוזי הסוללה עולים, מה שהיה מעיד על כך שהסוללה נטענת מעצם הנסיעה. עובדה חשובה כשמדובר ברכב חשמלי.

 

BYD דולפין מחיר
BYD דולפין תא נהג
BYD דולפין מידות סקירה
תא נוסעים מרווח בזכות בסיס גלגלים באורך 2.7 מ’. BYD דולפין

 

העיצוב בתוך תא הנהג והנוסעים מרענן וצעיר גם הוא, עם ריפודים נאים, “טבעוניים” ונעימים מגע, צבעים תואמים את צבע הרכב (ורוד…), סאנרוף פנורמי כולל וילון, תאורה שנדלקת ונכבית במגע, כניסות C USB, ופתחי אחסון מגוונים, אחד מהם חבוי למדי, מתחת לקונסולה המרכזית. ברמת הגימור של רכב מבחן אין פתחי אוורור מאחור.

לא אהבתי את המתג להעברת הילוכים והמיקום שלו, בשורת המתגים מתחת למסך המרכזי, לא ברורה. לוח המחוונים קטן המציג מידע שימושי, כמו את הנתון המפתיע של צריכת החשמל, 17.8 קוט”ש ל-100 קילומטרים. אפשר לומר שהשתדלתי, ואחרי שראיתי נתוני צריכה גבוהים, ואת הטווח הולך ומתקצר, נרגעתי וניסיתי לדמות נסיעה רגילה ויומיומית.

מבחינת בטיחות, הדולפין ה”קטנה” קיבלה דירוג בטיחות 8 מתוך 8 מירבי, עם מערך בטיחות מתקדם מקיף, מערכות בטיחות כמו התראה בעת פתיחת דלתות, אם במידה חוצה אתכם רכב קרוב, מע’ שמירת הנתיב אגרסיבית, ומערכת בטיחות למניעת שכחת ילדים, שלוקחת את העניין כמה צעדים קדימה, מהתראות שנשלחוץ לנייד של בעלי הרכב, שליחת מייל לנהג/ת, ואם אחרי הכל לא חזרו לרכב, המיזוג ידלק לטובת הנוסע שחלילה נשכח מאחור.

 

BYD דולפין מחיר
BYD דולפין השקה מקומית בשבוע שעבר

 

נ.ב (מהלב)

 

שוחחתי עם אחד העוקבים היקרים שלי (שאני כל כך אוהבת לשמוע מה דעתם על התכנים, וסקירות הרכב). הוא שלח לי לינק למבחן דרכים שעשו לדולפין ביבשת אחרת לגמרי, ומדיית רכב לא קטנה. הכתב נתן שם רקע ארוך על BYD, על ההשראה העיצובית, כתב בצורה שלא משתמעת לשני פנים, הבחור לא מרוצה מהרכב. הוא דיבר על הגה לא מתקשר ובלמים חלשים ופסק שהרכב לא בשל להיות משווק.

ביני לבין עצמי כעסתי קצת, לא כי יש לי בעיה עם חוות דעתו המקצועית, אלא כי יש עיתונאים וכתבים שלא מחוברים כל כך לקרקע, ובטוחים שכל צרכן בתחום הרכב, כל איש ואישה שעומדים לפני רכישת רכב, נסעו על מאתיים מכוניות לפני, ומרגישים את ההבדלים הדקים שבין רכב לרכב, התנהגות הרכב, וכל הרגישויות, שכתב רכב מיומן מרגיש “בישבן”, ובגוף כולו. (כן, ברגע שיושבים ברכב, מי שנהג בהרבה הרבה מכוניות, מרגיש באופן מיידי איכויות של היגוי, מתלים, חומרים בתא הנהג, ועוד). הבנתי מזמן שה”צרכן” צודק, ושחייבים להסתכל על רכב חדש שמגיע דרך העיניים של הצרכנים, של קהל היעד.

כשמכוניות כמו “דייהטסו סיריון” עדיין מומלצות ברשתות ובלוחות, נחטפות ביום, ושומרות על מחיר 20 שנה (ואני בשום אופן לא ממליצה על הרכב הזה, הוא מיושן ולא בטיחותי, ולא אכפת לי כמה הוא אמין), מבינים שאין באמת מה לכתוב “גבוהה גבוהה” במבחני דרכים, כי אז מפספסים את מה שכנראה יקרה במציאות – לקוחות יבואו לקנות את הרכב שנקטל במבחן, ייהנו מהנסיעה בו, לא יזכרו מילה על הדוושה הקלה, או ההגה הלא “מתקשר”, וירכשו אותו, כי הוא קומפקטי מבחוץ, מרווח מבפנים, כי יש 8 שנות אחריות, והם רוצים רכב חשמלי ראשון למשפחה.

 

החל מ-141,990 ש”ח

 

גלריה BYD דולפין

 

 

BYD סניפים / אולמות תצוגה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *