ארוך טווח: BYD סיל U בגרסת פלאג אין – סקירה

 

byd סיל U
byd סיל U פלאג אין

 

‏byd סיל U פלאג אין – מכונית מאוד מעניינת שהגיעה אליי למבחן דרכים, אחרי שהכרתי את אחותה החשמלית המלאה, ונהגתי בה בכמה הזדמנויות. לדעתי, זו הגרסה הכי נכונה לזמנינו אנו.

אפתח באנקדוטה מעניינת: לפני ארבע שנים הזמינו אותי להשתתף בכתבה ברשת 13 ולדבר על הבאזז הגדול שיש על מותג טסלה בישראל (זה היה בתחילת דרכה), ועל ההצלחה הגדולה של טסלה בכלל, אילון מאסק וכו. הזמינו אותי להיות הצלע הפחות אוהדת, מול שלושה לקוחות שקנו טסלה, ועפים על המותג. זה לא היה הזמן הנכון להיות אנטי, כשנרשמה כזו התלהבות מהמותג ומהמנכ”ל של טסלה, מהמכוניות, הטעינות האולטרה מהירות והכל. ועדיין, שאלו אותי, אז איזה רכב היית קונה או ממליצה עליו (נכון ליום הראיון זה היה ב-2020, ואמרתי, או יותר נכון פלטתי שהייתי ממליצה בכלל על רכב פלאג אין, שזו יחידת ההנעה הכי נכונה למדינה שלנו ולצרכנים הישראלים. אמרתי והתחרטתי 10 דקות אחרי… ו-וואו כמה שמחתי לראות שהכתבה עלתה בלי המשפט הזה.

 

@queenoftheroad.il גרסת הפלאג אין של byd seal U הגיעה אלי… עם 1000 ק”מ טווח משולב. הפלאג אין חוזר ובגדול. החל מ- 209,990 ₪ #bydsealu #bydsealudmi #byd ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

ב-2021 המיסים התחילו לעלות, והפלאג אין הפך להיות רכב לא כדאי כלכלית, ובאמת ראינו אותו פחות ופחות בשנתיים שאחרי, ואני מצידי, נשארתי עם אותה מחשבה בראש, כדאי לא כדאי – רכב פלאג אין זה הדבר הכי נכון לישראל ולישראלים בכביש ביום. והנה, שניה לפני 2025, “כל העולם ואשתו”, יצרניות רכב גדולות וקטנות שמות את כל יהבם ברכבים היברידים ורכבי פלאג אין הייבריד נטענים בחשמל, כי מה לעשות, יש גבול לכמות האנשים שאפשר להמיר מרכב בנזין לרכב חשמלי מלא,לא בשלו התנאים בהרבה מדינות מסביב לגלובוס, ואנשים לא משתנים כל כך מהר, ועוברים מרכב דיזל שמזהם כמו תחנת כוח קטנה על גלגלים לרכב חשמלי עירוני קומפקטי, וצריך למצוא לזה פיתרון. ולא צייצתי על תשתיות החשמל ועמדות הטעינה שהכניסו הרבה אנשים להתקף של חרדת טווח – לעמוד מול עמדת טעינה תקולה בערב שישי, לדוגמא… או לעמוד בתורי ענק בערב חג, עם 3 עמדות ו-20 אנשים שרוצים להטעין את הרכב טעינה עד 80%.

 

byd פלאג אין
אותו עיצוב, אותם ממדים. byd סיל U בגרסת פלאג אין
DMI
פלאג אין הייבריד – טכנולוגיית DM-I

 

יצרניות הרכב, וכבר כתבנו על זה פה ודיברנו על זה לא מעט, שינו את התחזיות הבומבסטיות שלהן, על מעבר מלא לחשמל עד 2030-2040, והאטו בצורה משמעותית את הריצה לעבר המהפכה החשמלית המלאה, גם כי אין מספיק משאבים ליצירת מאות מיליוני סוללות, ואין 100% אנשים שיקנו מכונית 100% חשמלית. הפשרה? מכוניות היברידיות ירוקות יותר מבנזין, שמזהמות פחות, ועומדות בתקנות הזיהום, מראות צריכת דלק נמוכה, וגם מוכיחות נתוני מכירות גבוהים ופופולריות שעולה ועולה. ויותר מזה, רכבי פלאג אין יכולים לאפשר לנו לנסוע רק על חשמל, ואם הסוללה התרוקנה אז נוסעים רק על בנזין, עד הפעם הבאה שנרצה או נוכל להטעין את הסוללה. קטע (בציניות).

 

אוקיינוס
שפת עיצוב ב”רוח” האוקיינוס
יבואן BYD
BYD מבית שלמה מוטורס

 

כל ההקדמה הזו, היא בעיקר כדי להבין שהמכונית שמולי – BYD סיל U פלאג אין היא, נכון לימינו, “החבילה השלמה”. היא מאפשרת לנהג או הנהגת לנסוע בעיר על חשמל, עשרות קילומטרים, לפחות 80 קילומטר על חשמל בלבד ביום יום, או לנסוע רק על בנזין בלי חשבון ובלי דאגה, בתוך העיר או מחוץ לעיר. כשהסוללה מלאה הטווח המשולב ומירבי הוא כאלף קילומטרים, גם בזכות המערכת הרגנרטיבית, שמחזירה אנרגיה לסוללה בבלימות/האטות בדרך.

את ה-סיל יו אני מכירה מכמה הזדמנויות, העיצוב של הרכב אותו עיצוב, המידות אותן מידות, חוץ ממשקל הרכב, כי יחידת ההנעה שונה ולכן משקלה שונה. ויש גם כפתור אחד שמבדיל בין הגרסה החשמלית לגרסת הפלאג אין, שממוקם בין מושב הנהג למושב הנוסע, כפתור ה-EV או HEV בעזרתם אפשר לבחור אם לנסוע רק על חשמל או לנסוע נסיעה משולבת של בנזין וחשמל יחד. הרכב יעדיף חשמל בהתנעה ובנסיעה איטית ולא מאומצת, וברגע שתרצו או תצטרכו יותר כוח, מנוע הבנזין יכנס לפעולה ויתגבר בעוד הספק ומומנט. הסוללה קטנה ולכן הטעינה שלה תהיה מהירה, גם בטעינות ביתיות/איטיות.

 

טווח byd סיל U פלאג אין
עד 1000 קילומטרים. byd סיל U פלאג אין
byd סיל U מחיר
תא נהג. סיל U DM-I

 

התקרבתי לרכב, אין חיישני קרבה, והדלתות לא נפתחות עם התקרבותי לאוטו. עיצוב הרכב למי שזוכר הוא ברוח שפת העיצוב היחסית חדשה של BYD, מעולמות המים ו”אוקיינוס”, כמו הדולפין ו-סיל שגם הגיעו אלינו. יצאתי מהחניון, ניכר שיש עניין סביב הרכב, ולא מעט מבטים. סקרנות גם בשל הצבע השחור של המרכב הבוהק, והשם הארוך שמתנוסס שם מאחור – BYD SEAL U DM-I.

בתוך הרכב, הכל דיי אותו דבר כמו בגרסה החשמלית, מרווח מאד משפחה, סאנרוף פאנורמי, וקווים גליים לאורך התא, כמו גם ידיות מעוגלות כמו גל בים. מערכת השמע פה טובה, וזה תמיד כיף. יש חיבור/קישוריות לאנדרואיד אוטו ללא כבל, והחיבור מהיר וטוב. ישנם מצבי נהיגה לבחירה, ספורט, אקו (חסכוני), נורמל ושלג, שלושה מצבי רגנרציה, (חלשה עד חזקה), מצלמות 360 עם ציון של מרחק הרכב מהמדרכה ומהעצמים שלפניכם, בסנטימטרים. זה גאוני בחניית הרכב, וגם המצלמות טובות ואיכותיות. עוד בחזית האבזור ברכב, שני משטחי טעינה ללא אוורור לניידים, שמטעינים טוב את הניידים, אך אין מה שישמור על טמפרטורת המכשירים. ואם בחימום עסקינן, לנהג ולנוסע חימום מושב, חימום הגה, ואוורור למושבים. לוח המחוונים דיגיטלי, עם גוונים מיושנים למדי, כמו גם הצג העילי, אינפורמטיבי לנהג (מציג את המהירות והתראות של מערכות הבטיחות), אבל לא אלגנטי למראה.

 

byd DMI
תא נהג byd סיל U
הספק byd סיל U פלאג אין
שני מנועים חשמליים לצד מנוע בנזין 1.5 ליטר

 

נדבר קצת על הביצועים?

רכב המבחן ברמת הגימור DESIGN מגיע עם יחידת הנעה כפולה בעלת הספק כולל של 324 כ”ס – שני מנועים חשמליים (204 כ”ס מלפנים ו-163 כ”ס מאחור) הניזונים מסוללת להב של BYD בקיבולת של 18.3 קילוואט, לצד מנוע טורבו בנזין, ארבעה צילינדרים, בנפח 1.5 ליטר עם 130 כ”ס.

הסיל U פלאג אין חזק מאד ונוח. “עושה את העבודה”. בהאצות ותאוצות חזקות הורגשה איזושהי השהייה קטנה בכוח. דיליי שפחות מורגש בהאצות ביניים. אפשר לחיות עם זה. ההגה של הסיל U קל כמו רכבי byd אחרים, אבל מחוץ לעיר, במהירות גבוהה מקשיח, כמו גם במצב היברידי HEV ובמצב ספורט (שמקשיח גם אותו, מקשיח את המתלים ומשפר את האחיזה), ולכן, הרביתי לנסוע על מצב הספורט. ראיתי שהוא לא מחסל לי את הסוללה, נהפוכו, אני רואה יותר את “עבודת הרגנרציה”, ומעט אנרגיה שחוזרת לסוללה בכל האטה. צריכת החשמל הראתה 11 קוט”ש ל-100 קילומטרים. זה נתון טוב, וצריכת חשמל נמוכה בזמן מבחן.

בשורה התחתונה, עושה רושם שמדובר בגרסה כדאית וטובה אם אתם רוצים “ליהנות” משני העולמות. חשמלי לעיר, בנזין+חשמל מחוץ לעיר. נשאלתי לא מעט, מה עדיף – סיל יו PHEV או ג’אקו 7 פלאג אין – לא בחנתי את גרסת הפלאג אין של ג’אקו J7, אבל מבחינת מתלים/נוחות מתלים, אני נוטה לבחור ב-BYD.

 

BYD SEAL U INTERIOR
תא נוסעים BYD SEAL U
תא מטען byd סיל U
תא מטען byd סיל U פלאג אין

 

רשימת האבזור ב-SEAL U DMi כוללת:

גג פנורמי נפתח הכולל ווילון גלילה חשמלי, פנסי חזית ופנסים אחוריים בטכנולוגיית LED, תאורת יום LED, תאורת ליווי בכניסה ויציאה מהרכב – Follow Me Home, מערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע בגודל 15.6 אינץ’ (מסתובב לתצורה אופקית או אנכית) לוח מחוונים דיגיטלי 12.3″ מערכת שמע בעלת 10 רמקולים מבית Infinity©, תצוגה עילית לשיקוף נתוני נסיעה, שני משטחי טעינה אלחוטיים לטלפון הנייד, תאורת קבלת פנים דינאמית, הגה רב תכליתי בציפוי עור טבעוני, מחומם ובעל אפשרות שליטה על מערכות הרכב, ריפודי עור טבעוני.

מושב נהג הכולל כוונון חשמלי וזיכרון מיקום, מחומם ומאוורר, מושב נוסע קדמי הכולל כוונון חשמלי, מחומם ומאוורר, בקרה אוטומטית באורות גבוהים HMA, דלת תא מטען חשמלית, פסי אלומיניום בגג הרכב, חישוקי סגסוגת אלומיניום במידה 19 אינץ’ בשילוב שני צבעים, שמשה קדמית בעלת הגנה מקרינת UV ובידוד תרמי וחלונות אחוריים ושמשה אחורית כהים, שקע Type-C 60W ועוד שקע Type-C 18W מלפנים ושני שקעי Type-C 18W מאחור, מושבים אחוריים מתקפלים ביחס 40:60, תאורת אווירה חד גוונית, תאורת קריאה אחורית וקדמית LED, מראה פנימית בעלת עמעום אוטומטי, שקע 12V, חיישני גשם בשמשה קדמית, תאורת אווירה רב-צבעונית דינאמית, מערכת טיהור אוויר PM2.5 ועוד.

 

מחירים

מחיר ה-BYD SEAL U DMi לגרסת הנעה הקדמית, ברמת גימור Boost הוא 209,990 ₪
בתוספת אגרת רישוי 2643 ₪

מחיר גרסת ההנעה הכפולה ברמת גימור Design הוא 234,990 ₪
בתוספת אגרת רישוי 2643 ₪

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *