שנת החשמל: סיכום מסירות רכב בישראל בשנת 2024
למרות שאת שנת 2024 התחלנו עם ירידה חדה במסירות רכב חדש, באופן מפתיע לשנת מלחמה, סיימנו אותה בעלייה קלילה של 0.6% ביחס לשנת 2023, עם 271,735 רכבים חדשים, כאשר רק ברבעון האחרון נמכרו 78,7691 רכבים. אז מהו הרכב הנמכר השנה? וכמה רכבים סיניים עלו בפועל לכביש? כל הפרטים
חמשת הדגמים הנמכרים בישראל ב-2024:
במקום החמישי: טויוטה ראב4, 6,634 יחידות שעלו על הכביש
במקום הרביעי: טויוטה קורולה קרוס, 6,653 יחידות
במקום השלישי: סקודה אוקטביה, 7,443 יחידות
במקום השני: יונדאי אלנטרה, 8,374 יחידות
ובמקום הראשון, הרכב הנמכר בישראל – BYD Atto 3, שומר על הכס משנת 2023 עם מס’ מסירות של 10,607 יחידות
הרשימה המלאה:
מיקום | דגם | מסירות 2024 |
1 | BYD אטו 3 | 10,607 |
2 | יונדאי אלנטרה | 8,374 |
3 | סקודה אוקטביה | 7,461 |
4 | טויוטה קורולה קרוס | 6,653 |
5 | טויוטה ראב4 | 6,634 |
6 | טויוטה יאריס קרוס | 6,572 |
7 | צ’רי FX | 6,489 |
8 | יונדאי קונה | 6,377 |
9 | קיה נירו | 6,286 |
10 | קיה פיקנטו | 5,353 |
11 | מיצובישי אאוטלנדר | 4,987 |
12 | קיה ספורטאז’ | 4,654 |
13 | BYD דולפין | 4,584 |
14 | ג’ילי גיאומטרי C | 4,446 |
15 | סוזוקי קרוסאובר | 4,389 |
16 | מאזדה 2 | 4,342 |
17 | סיאט ארונה | 4,321 |
18 | טסלה מודל Y | 4,227 |
19 | צ’רי טיגו 8 פרו | 4,133 |
20 | טסלה מודל 3 | 3,956 |
היצרניות המובילות
בראש הרשימה עומדת טויוטה, עם 34,464 מסירות בשנת 2024, ולמרות שהקורולה האהובה לא מגיעה אלינו, טויוטה צברה עלייה של 8.2% משנה שעברה, ששם כיכבה במקום השלישי.
במקום השני הינה יונדאי הקוריאני, עם 28,381 מסירות. ככל הנראה כל יבואן אחר היה שמח להיות במספרים הללו, אך ביונדאי נרשמת ירידה דרסטית של 32.1% (!) ביחס לשנה שעברה, ששם עמדה בפער גדול במקום הראשון.
במקום השלישי, נרשמת קיה, עם 25,727 מסירות השנה, גם ירידה גדולה ביחס לשנה שעברה (21.7%).
יצרניות נוספות שמסמנות שנה מוצלחת עם עלייה במכירות הן סקודה (מקום 4, עלייה של 32.4%) וסיאט (מקום 10, עלייה של 54.6%!).
מיקום | יצרן | מסירות 2024 | אחוז ביחס לכלל המסירות השנה | מסירות 2023 | שינוי ב-% |
1 | טויוטה | 34,464 | 12.68 | 31,865 | 8.2% |
2 | יונדאי | 28,381 | 10.44 | 41,790 | -32.1% |
3 | קיה | 25,727 | 9.47 | 32,873 | -21.7% |
4 | סקודה | 19,260 | 7.09 | 14,543 | 32.4% |
5 | BYD | 16,698 | 6.14 | 15,145 | 10.3% |
6 | מאזדה | 13,716 | 5.05 | 13,780 | -0.5% |
7 | צ’רי | 12,945 | 4.76 | 11,162 | 16.0% |
8 | מיצובישי | 10,572 | 3.89 | 10,299 | 2.7% |
9 | סוזוקי | 9,256 | 3.41 | 8,851 | 4.6% |
10 | סיאט | 8,729 | 3.21 | 5,647 | 54.6% |
11 | טסלה | 8,202 | 3.02 | 6,767 | 21.2% |
12 | MG | 6,631 | 2.44 | 5,421 | 22.3% |
13 | סיטרואן | 5,143 | 1.89 | 6,609 | -22.2% |
14 | פולקסווגן | 4,919 | 1.81 | 4,248 | 15.8% |
15 | אקספנג | 4,869 | 1.79 | 0 | |
16 | ג’ילי | 4,446 | 1.64 | 7,129 | -37.6% |
17 | סובארו | 4,412 | 1.62 | 4,482 | -1.6% |
18 | רנו | 4,174 | 1.54 | 4,581 | -8.9% |
19 | ניסאן | 3,833 | 1.41 | 2,711 | 41.4% |
20 | פיג’ו | 3,735 | 1.37 | 6,844 | -45.4% |
21 | שברולט | 3,578 | 1.32 | 3,203 | 11.7% |
22 | מרצדס | 3,346 | 1.23 | 4,014 | -16.6% |
23 | זיקר | 2,632 | 0.97 | 3 | 87633.3% |
24 | ב.מ.וו | 2,432 | 0.89 | 2,241 | 8.5% |
25 | אודי | 2,425 | 0.89 | 2,903 | -16.5% |
26 | לקסוס | 2,420 | 0.89 | 1,636 | 47.9% |
27 | וולוו | 1,770 | 0.65 | 1,679 | 5.4% |
28 | סרס | 1,729 | 0.64 | 867 | 99.4% |
29 | פורד | 1,724 | 0.63 | 1,304 | 32.2% |
30 | דאצ’יה | 1,667 | 0.61 | 1,492 | 11.7% |
31 | אורה | 1,611 | 0.59 | 932 | 72.9% |
32 | אופל | 1,498 | 0.55 | 2,218 | -32.5% |
33 | איסוזו | 1,465 | 0.54 | 1,266 | 15.7% |
34 | קופרה | 1,380 | 0.51 | 1,787 | -22.8% |
35 | ג’אקו | 1,358 | 0.50 | 0 | |
36 | סמארט | 1,083 | 0.40 | 13 | 8230.8% |
37 | ג’יפ | 955 | 0.35 | 1,135 | -15.9% |
38 | פיאט | 761 | 0.28 | 794 | -4.2% |
39 | KGM | 731 | 0.27 | 0 | |
40 | סקייוול | 680 | 0.25 | 618 | 10.0% |
41 | ג’נסיס | 666 | 0.25 | 819 | -18.7% |
42 | EVeasy | 593 | 0.22 | 408 | 45.3% |
43 | WEY | 577 | 0.21 | 422 | 36.7% |
44 | לינק אנד קו | 456 | 0.17 | 404 | 12.9% |
45 | לנד רובר | 433 | 0.16 | 479 | -9.6% |
46 | הונדה | 406 | 0.15 | 582 | -30.2% |
47 | פורת’ינג | 397 | 0.15 | 9 | 4311.1% |
48 | מיני | 355 | 0.13 | 267 | 33.0% |
49 | ווייה | 278 | 0.10 | 142 | 95.8% |
50 | מקסוס | 254 | 0.09 | 275 | -7.6% |
51 | ליפמוטור | 203 | 0.07 | 459 | -55.8% |
52 | פולסטאר | 200 | 0.07 | 251 | -20.3% |
53 | סאנגיונג | 189 | 0.07 | 432 | -56.3% |
54 | פורשה | 179 | 0.07 | 245 | -26.9% |
55 | אלפא רומיאו | 177 | 0.07 | 337 | -47.5% |
56 | JAC | 174 | 0.06 | 170 | 2.4% |
57 | אינפיניטי | 152 | 0.06 | 117 | 29.9% |
58 | DS | 136 | 0.05 | 111 | 22.5% |
59 | קאדילק | 95 | 0.03 | 535 | -82.2% |
60 | NETA | 86 | 0.03 | 0 | |
61 | אבארט | 69 | 0.03 | 79 | -12.7% |
62 | Weltmeister | 48 | 0.02 | 5 | 860.0% |
63 | הונגצ’י | 44 | 0.02 | 84 | -47.6% |
64 | מזראטי | 34 | 0.01 | 54 | -37.0% |
65 | Foton | 24 | 0.01 | 0 | |
66 | SWM | 24 | 0.01 | 0 | |
67 | דיפאל | 20 | 0.01 | 0 | |
68 | GMC | 20 | 0.01 | 0 | |
69 | דונגפנג | 19 | 0.01 | 2 | 850.0% |
70 | MAN | 19 | 0.01 | 24 | -50.0% |
71 | יגואר | 12 | >0.01 | 20 | -65.0% |
72 | פרארי | 7 | >0.01 | 369 | -98.1% |
73 | איווייז | 7 | >0.01 | 18 | -61.1% |
74 | בנטלי | 7 | >0.01 | 2 | 250.0% |
75 | אלפין | 6 | >0.01 | 0 | |
76 | ReHigh | 3 | >0.01 | 5 | -40.0% |
77 | אסטון מרטין | 2 | >0.01 | 0 | |
78 | Arcfox | 0 | 0 | 22 | -100.0% |
79 | LEVC | 0 | 0 | 0 | 0 |
נתח החשמליות
כיאה לשנים האחרונות, אחוז הרכבים בעלי מנוע חשמלי גבוה (בין אם היברידי קל, חשמלי, או פלאגין), ועומד על כ44.2 אחוזים (16,557 רכבים) מסך כלל הרכבים שנמסרו, כאשר 23.2 אחוזים ממכלל המסירות הם רכבים חשמליים, בהתאם למצופה – עליה ביחס משנת 2023 (17.9%).
המדינות המוכרות ביותר
כמובן שבמקום הראשון, נראה לא אחר מאשר את סין. עם עלייה של לא פחות מ-35 אחוזים משנת 2023 (שגם אז הייתה במקום הראשון), וסך מסירות של 63,701 יחידות. ובראש הרשימה אחריה ממוקמות דרום קוריאה עם 46,799 מסירות, ויפן עם 43,941 מסירות.
הידניות האחרונות… (אם שאלתם את עצמכם)
בישראל נמכרו פחות מ1000 רכבים ידניים – פרטיים, מספר שעומד על פחות מחצי אחוז (0.31% אם להיות מדויקים), נתון שמדאיג את חובבי הנהיגה בישראל, אבל הם יכולים להתנחם שמרבית מהדגמים הידניים שנותרו הם רכבי ספורט – הונדה סיוויק טייפ R, יונדאי i20N, ומה שנשאר מהאבארט 595, שלאחרונה עזבה את עידן הבעירה ועברה לייצור חשמלי בלבד.
מסכמים
שנת 2024 מסתיימת עם מגמות מעניינות בשוק הרכב הישראלי, שהושפעו מהעדפות המשתמשים וממגמות גלובליות. על אף פתיחה עם ירידה משמעותית במסירות בעקבות המלחמה, השנה הסתיימה בעלייה קלה עם 271,735 רכבים חדשים שנמסרו. הדגמים הנמכרים השנה מראים על התחזקות רכבים חשמליים והיברידיים לצד יציבות של דגמי פנאי-שטח פופולריים. טויוטה שומרת על מקומה כיצרנית המובילה, בעוד שיצרניות סיניות רושמות זינוק מרשים של 35% במכירות לעומת השנה שעברה. רכבים חשמליים מהווים כ-23.2% מסך כל המסירות, ומסמנים את המשך המגמה לעבר תחבורה ירוקה וטכנולוגיות חדשניות.