הפתעה מסין: צ’אנגן דיפל S07 קרוסאובר חשמלי – סקירה וחווד
אחד הרכבים החשמליים המעניינים שהגיעו במהלך 2024 הוא ללא ספק צ’אנגן דיפל s07. הגיעו עשרות מכוניות חשמליות לישראל אם לא מאות, שלמען הכנות, אפשר בכמה שניות להבין מה איכותן, ואיך הולכת להיות נסיעת המבחן. בהשקה של הצ’אנגן, ככל השקה, הייתה מצגת ובמצגת סיפרו על היצרן של הדגם, יצרן גדול בבעלות ממשלתית, שזה מעיד הרבה על יציבות החברה. ובכל הקשור ליבואן הישראלי שמייבא את הרכב – מכשירי תנועה, אנחנו יודעים להגיד שמדובר ביבואן ותיק ויציב, “עם גב” מה שנקרא.
הבסיס החזק הזה של הרכב הוא התחלה טובה, אבל יש המשך. נתוני הבטיחות של הדגם מפתיעים, כמו מבחני ריסוק אירופאים רשמיים עם ציון מירבי, מה שמעיד על הרצון החזק של היצרנית הסינית להיכנס ולהיטמע בשוק הרכב האירופאי. ודירוג הבטיחות הישראלי מירבי – 8 מתוך 8. מפרט הבטיחות מציב את הרכב החדש עם השם הסיני המוזר במקום טוב מאד, בעיקר מול המתחרות.
**אקדים ואומר, אם העליתי את עניין הבטיחות. יש כמה התראות בטיחות ברכב, שיותר מטרידות ממועילות, כמו התראה על סטייה מנתיב, עירנות נהג, ושמירת מרחק. הייתי מכבה אותן, או שמה את ההתראות “על רטט”, כדי לנסוע בשקט ושלווה.
נגמרה המצגת, הגיע הזמן להתרשם מהרכב עצמו, לפתוח דלתות, למשש, ולהבין מול מה אנחנו נמצאים. הרושם הראשוני בהחלט קובע, עיצוב הרכב מושך ויפהפה, הקווים שלו מאוד אלגנטיים מאד, נגיעות ספורטיביות מלפני, וקימורים במקומות הנכונים. מהצדדים מבחינים שאין מסגרות בחלונות, וזה מוסיף למראה, מאחור החלונות מושחרים והגג כולו שקוף, גג פנורמי (עם וילון).
בתוך תא הנהג והנוסעים האלגנטיות ותחושת הפרימיום ממשיכים, עם תא נקי, נטול לוח מחוונים/שעונים (כל המידע החשוב מוקרן דרך הצג העילי, מול הנהג/ת על גבי השמשה), ומסך מולטימדיה גדול ובולט מוצב במרכז, בגודל 15.6 אינץ’, שגם פונה לעבר הנהג/ת אוטומטית עם הישיבה ברכב. מערכת התפעול של המולטימדיה מורכבת מלא מעט הגדרות, ואפשרויות. אם תגיעו לכ-20% מהאופציות במערכת, עברתם את רוב המשתמשים. מזל שיש אוטו אנדרואיד או אפל קאר פליי שמתממשק ללא כבל ומציג את מסך הטלפון שלכם על גבי מסך המולטימדיה, כך כל התפעול נוח ופשוט יותר.
איכות החומרים בתא טובה אבל עדיין סינית במגע ומישוש. התא נראה מצוין ומזמין, וזה היתרון הגדול שלו. יש משענת יד מעוצבת לנהג, משטח טעינה לנייד עם אוורור, חימום ואוורור למושבים, חימום להגה, בקרת אקלים נאה, ופתחי אוורור נסתרים. בקרת אקלים ופתחים גם ליושבים מאחור, גג שקוף פנוראמי עם וילון, מערכת שמע לא רעה בכלל (של DEEPAL), חיישני קירבה לרכב שפותחים את הדלתות עם הקירבה לרכב, מצלמות 360, ועוד ועוד. באולם התצוגה פגשתי בתא נהג בצבע כתום, ורכב המבחן הגיע עם תא בצבע אפור כהה / שחור. אני הייתי מעדיפה דווקא את האופציה השלישית – תא נהג בהיר ולבן.
קפצתי חודש קדימה ליום מבחן הדרכים, רכב המבחן היה עם צבע מרכב צהוב בוהק, צבע ראוי לרכב נסיעות מבחן, אבל אם היה זה הרכב הצמוד שלי, הייתי בוחרת באפשרויות סולידיות יותר והולכת על הצבע הכחול עדין מטאלי, או אם אין ברירה על הצבע השחור שהוא יפהפה, אבל צריך לפנות חצי משרה כדי לנקות אותו.
בואו נדבר על נתונים חשובים, כמו יחידת ההנעה החשמלית, שכוללת מנוע עם הספק של 218 כוחות סוס, מומנט של 35.6 קג”מ, האצה מהמקום ל-100 קמ”ש ב-7.9 שניות, והסוללה בקיבולת 79.9 קוט”ש, שיכולה לספק לכם טווח ריאלי עד 390 קילומטר בנסיעה משולבת, עירוני ובין עירוני, או אם תיסעו רק בעיר (עד 50-60 קמ”ש), ובאזור שלכם, עד 90 קמ”ש, תצליחו להשיג טווח גבוה יותר.
במהלך מבחן הדרכים לא הצלחתי להשיג אנרגיה נוספת משמעותית מעצם הרגנרציה. אם תרצו להשיג עוד טווח מהרגנרציה, כלומר מההאטות והבלימות בנסיעה, תצטרכו קצת “לעבוד בזה”, ולנסוע במצב אקו חסכוני, או לבחור במצב רגנרציה גבוהה, מצב בו הרכב בולם את עצמו בעדינות, ללא צורך בלחיצה על דוושת הבלם. במבחן הדרכים נסעתי במצב קומפורט לנוחות מירבית או במצב ספורט, עם התאמת הרגנרציה ל-70%. אין אפשרות נסיעה של one pedal. כלומר שהרכב נבלם לגמרי ברגע שמורידים את הרגל מה”גז”.
אם עסקינן במצבי נהיגה, הצ’נגן דיפל s07 היה נוח ומשכך למדי בכבישים בין עירוניים וגם בידוד הרעשים היה גבוה מהציפיות שלי. בעיר, בנסיעה איטית, המתלים הצליחו להתמודד עם הבאמפים והכבישים הפחות עשויים בעיר במידה. ההיגוי שלו מכוייל על הצד הרך, והמתלים על הצד הקשה (קשיחים יחסית), אבל לכל אחד מאלה יש אפשרות להתאמה אישית, וכך מגיעים לתחושת נהיגה טובה ונוחה יותר. המנוע החשמלי מספק ביצועים זריזים גם בהאצה מהמקום וגם בהאצות ביניים, ההיגוי הפתיע לטובה, ורק במהירויות גבוהות ממש הורגשה ירידה בתפוקה, כשהמהירות המרבית היא עד 180 קמ”ש.
אני לוקחת את כל המשתנים האלה בחשבון, בידיעה שהרכב אינו אירופאי, המחיר שלו תחרותי (עלה החודש ל-201,900 ש”ח), ומשקף מאד את כל מה שיש לרכב להציע – המון אבזור נוחות ובטיחות, סטייל מבפנים ומבחוץ, וביצועים מפתיעים. גם אם הצ’אנגן דיפל s07 הוא לא 100% הוא היה הרבה מעבר לציפיות שהיו לי כשניגשתי לרכב, והוא לחלוטין “חבילה” מצוינת מול המתחרות שלו.
לא בטוחה מה יהיה המחירון שלו עוד 3-4 שנים, זו מניה שכל מי שקונה רכב חשמלי סיני סוחר / משחק בה. נהיה יותר חכמים בשנתיים-שלוש הבאות. מה שאני כן יודעת – אילו הייתי קונה רכב סיני חשמלי היום, הוא היה נכנס לרשימת האופציות. באופן אישי, אם הייתי קונה רכב סיני, נכון להיום, הוא היה מהמותגים: ניאו, זיקר, צ’אנגן וחלק מדגמי אקספנג.
בשורה טובה למכשירי תנועה, שנכנסה ל”שוק החשמליות” באיחור, אבל לקחה הימור נכון.
@queenoftheroad.il אז מה הקטע של הרכב החשמלי החדש? #changan #changandeepals7 ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש
@queenoftheroad.il מותג רכב חשמלי חדש נחת בישראל הבוקר – מבית מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, צ’אנגן ומכונית חשמלית חדשה שמתחרה באקספנג G6 וטסלה מודל Y #changan #changandeepals7 ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש