CT-2 הרכב העירוני המתקפל המעודכן של סיטי טרנספורמר נחשף
סיטי טרנספורמר חושפת באיטליה את גרסת הייצור הסדרתי של הרכב העירוני המתקפל, ה-CT-2, גרסה משודרגת ל-CT-1, לקראת פתיחת הייצור הסדרתי ברבעון האחרון של 2026. ה-CT-2 הוא רכב זעיר לשני נוסעים (אחד מאחורי השני), שעבר כעת “ליטוש לעיצוב, שיפור התכנון הארגונומי, שדרוג מערכת ההנעה החשמלית, והעלאת רף הבטיחות
סיטי-טרנספורמר, מפתחת הרכב העירוני המתקפל הראשון בעולם, נוסדה בשנת 2014, חושפת באיטליה באופן רשמי את ה-CT-2, גרסת הייצור הסופית של הרכב העירוני המתקפל הראשון בעולם. רכב זה תוכנן להציע לנוסעיו בטיחות, נוחות וביצועים של רכב פרטי, עם יכולת תמרון וחניה כשל כלי רכב דו-גלגלי. רכב זה תוכנן ועוצב מתוך המטרה להציע את הפתרון המושלם לתחבורה אישית בתחום העירוני והפרברי, תוך מתן תשומת לב משמעותית לבטיחות, לקיימות ואיכות הסביבה הודות לממדים זעירים, הינע חשמלי מתקדם ומודולריות פורצת דרך שמאפשרת לו להעצים מאוד את אפשרויות השימוש בו.
הרכב, שמבוסס על שלד פלדה וגוף אלומיניום קל משקל, יכול לשנות את רוחב מפשק הגלגלים בהתאם לצורך – מפשק גלגלים צר להגברת יכולות התמרון, הזריזות העירונית וצמצום ממדיו לצורכי חניה וכו’ וכן מפשק גלגלים רחב על מנת להגביר את יציבותו ובכך לאפשר לו להגיע למהירות מרבית של עד 90 קמ”ש.
המעבר מדגם האבטיפוס CT-1 לדגם הייצור הסדרתי, ה-CT-2, הביא עמו שלל עדכונים מתבקשים אשר גובשו לאחר מחקר למידה ארוך ומקיף ואלה כוללים ליטושי עיצוב רבים, מערך מתלים ומנגנון התרחבות משופרים, מנגנון ההיגוי חדש, שיפור משמעותי לארגונומיה בתא הנוסעים, אבזור בטיחות ואבזור נוחות רבים ועוד. ייצורו הסדרתי של דגם זה יחל ברבעון אחרון של 2026 בעיר טורינו שבאיטליה. סיטיטרנספומר חברה לכמה מהחברות המובילות בתעשיית הרכב, בהן CeComp אשר הביאה ניסיון רב ונרחב בפיתוח, תכנון וייצור של כלי רכב חשמליים ובין לקוחותיה נמצאים אסטון מרטין, פולקסווגן, אלפין-רנו ומקלרן. ל- CeCompחמישה מפעלי ייצור באירופה בהם היא מייצרת רכבי אבטיפוס, רכיבים לתעשיית הרכב ואף כלי רכב סדרתיים. בנוסף לכך, שיתוף פעולה עם BOSCH העניק לסיטיטרנספומר תוכנות קישוריות מתקדמות למערכת המולטימדיה שברכב.
ה-CT-2 החדש בעל ממדים חיצוניים זעירים אך מרחב פנימי שימושי – אורכו 2.5 מטר, גובהו 1.53 מטר, בסיס הגלגלים נפרש על פני 1.8 מטר ורוחבו משתנה בין 1. במצב “עירוני” ל-1.3 מטר במצב “ביצועים”. בנוסף, נפח תא המטען כ-450 ליטר.
ה-CT-2 החדש הוא בעל ממדים חיצוניים זעירים, אך מרחב הפנים שלו שימושי. אורכו 2.5 מטר, גבהו 1.53 מטר, בסיס גלגליו 1.8 מטר ורוחבו מסוגל להשתנות בין 1.0 ל-1.3 מטר. בהתאם לכך, קוטר הסיבוב שלו ה-CT-2 עומד על 8.2 מטר במצב הצר ו-8.5 מטר במצבו הרחב. סידור ישיבה של 1+1 (ישיבה בטור) מאפשר מרחב מחיה גדול ונדיב לשני הנוסעים, עם ראות מצוינת החוצה הודות לשטח חלונות גדול (כולל שני חלונות גג) וכן במידת הצורך בקיפול המושב האחורי, גם להציע תא מטען שנפחו 450 ליטר או אף 500 ליטר בעת הסרת המושב האחורי. תא הנוסעים של ה-CT-2 יציע לנוסעיו מיזוג וחימום, מערכת שמע איכותית מבית MOREL עם ממשק מלא לטלפון החכם, בקרת שיוט, מחשב נסיעה ועוד.
על ההינע אחראים צמד מנועים חשמליים בגלגלים האחוריים ותפוקתם נעה בין 15 קילוואט (כ-20 כ”ס) ועד 22 קילוואט (כ-30 כ”ס) בזמן BOOST. במצב “עירוני” יוגבל ה-CT-2 ל-40 קמ”ש ואילו במצב הבינעירוני בו הרכב מגדיל את מפשק הגלגלים לכדי 1.3 מטר, תעמוד המהירות המרבית על 90 קמ”ש. הכוח למנועים אלה מגיע מסוללת ליתיום בקיבולת של 15 קוט”ש וזו מאפשרת טווח נסיעה בין טעינות של עד 180 ק”מ. הטעינה של סוללה זו יכול להתבצע משקע חשמל ביתי רגיל (3.3 קילוואט) וטעינה מלאה תארך 4.5 שעות.
- שני מנועים חשמליים עם הספק של עד 30 כ”ס, עד 40 קמ”ש במצב גוף צר ועד 90 קמ”ש מחוץ לעיר במצב גוף רחב. סוללת 15 קוט”ש, עד 180 ק”מ בין טעינות (3.3 קילוואט, כ-4.5 שעות לטעינה מלאה)
אייל קרמר, מעצב סיטיטרנספורמר: “העיצוב של CT-2 הוא תוצאה של מחקר מקיף ומשוב שאספנו מה-CT-1. מאות משתמשים ואנשי מקצוע נהגו ב-City Transformer וסיפקו לנו תובנות חשובות שהיוו בסיס לרבים מעדכוני העיצוב והשימושיות ב-CT-2. בהתאם לאסטרטגיית העיצוב החדשה שלנו, שאפנו ליצור מוצר שהוא בוגר וחזק יותר, תוך התאמה למטרתנו של ביסוס עצמנו כמותג פרימיום במגזר מכוניות המיקרו. CT-2 מתאפיין בעיצוב נקי, המרוכז סביב קו אחד העובר בצורה חלקה סביב המכונית כולה, כאשר הקו הזה מופיע גם בתא הנוסעים כדי ליצור מראה מגובש והרמוני. בפנים, צמצמנו למינימום את מספר הממשקים כדי לשפר את קלות התפעול, תוך התמקדות בחוויות CMF ייחודיות (צבע, חומר, גימור) וחוויות מגע בנקודות מרכזיות. המטרה שלנו הייתה להשתמש בחומרים בצורה מחושבת ככל האפשר כדי ליצור תחושה אינטואיטיבית ומובחרת”.
צוות העיצוב, בראשותו של אייל קרמר, בולט בהרכבו הבינלאומי ובניסיונו הרב-תחומי הרב, המייצר “מוצרים” עטורי פרסים המגלמים את עקרונות עיצוב הרכב האירופי והחדשנות הישראלית. אייל קרמר הוא מעצב תעשייתי ומעצב רכב ישראלי שלמד באומו, שבדיה. הוא בילה שנים רבות בעבודה עם חברות כמו IDO, וולוו וסקודה. אייל הוא שותף מייסד ומנהל העיצוב הראשי של City Transformer, והעבודה שלו ושל צוות העיצוב הביאה את סיטי טרנספורמר לזכייה בפרסים יוקרתיים רבים בגרמניה בפרט ובאירופה בכלל, כולל מדליית הזהב בפרס העיצוב הגרמני 2023, זהב בפרס הגרמני לחדשנות 2022, זכייה בפרס “הטוב שבטובים” 2022 AB, ובין היתר גם בפרס ראשון ב-Mind Shifter 2022.
יעקב סאסא הוא מעצב תעשייתי מתל אביב. הוא למד הן בישראל והן בברלין ובילה שנים רבות כמעצב ב-Porsche Design באוסטריה ובגרמניה. בשלוש השנים האחרונות הוא הוביל את עיצוב הפנים ו-UX ב-City Transformer, תוך שיתוף פעולה עם חברות בינלאומיות כמו BOSCH ו-SDL. נמרוד אליעזר הוא מעצב תעשייתי ישראלי עם ניסיון רב בפיתוח מותגים, תקשורת חזותית וחומרים. הוא אחראי על תחום הצבעים, החומרים והגימורים ב-City Transformer ומשמש גם כמנהל האמנותי וחוקר הטרנדים של החברה למוצרים, מותגים ואסטרטגיות.
אודי מרידור, מייסד שותף, סמנכ”ל תפעול ואסטרטגיה בסיטי-טרנספורמר: “CT-2, המכונית החשמלית הייחודית המשנה את ממדיה אותה אנו משיקים כעת, היא תוצאה של שבעה שלבים אבולוציוניים. הרכב הזה הוא לא רק כלי תחבורה; הוא מייצג חווית ניידות עירונית טרנספורמטיבית אידיאלית, שנועדה לענות על הצרכים של תושבי ערים מודרניות עם וורסטיליות שאין שני לה וטכנולוגיה חדישה. CT-2 נוצר לאחר בדיקות מקיפות, משוב של מאות משתמשים ושיתוף פעולה עם שותפים בינלאומיים כדוגמתStockholm Design Lab (SDL) , BOSCH ו-CeComp.
שותפויות אלו אפשרו לנו לשלב תכונות חכמות, לעמוד בתקני בטיחות גבוהים, להעניק עיצוב ייחודי והציבו רף חדש במכוניות מיקרו עירוניות. CT-2 מיועד לסביבות עירוניות ולשמש גם עבור פתרונות של “מייל אחרון” עבור בתי עסק. הוא נע במקומות צרים עם טביעת רגל מינימלית של מטר אחד בלבד ומתרחב עד 1.3 מטר לשל נהיגה במהירות מרבית של 90 קמ”ש. למרות גודלו הקומפקטי, CT-2 מציע תכונות בטיחות מתקדמות, כולל כרית אוויר, ABS ו-ESP, ומערכות התראה המבטיחות חווית נהיגה בטוחה. הרכב, מצויד בקישוריות מלאה, צמד מסכי תצוגה ורמקולים איכותיים מאוד הודות לשיתוף פעולה עם חברת MOREL אשר יחד מציעים חוויית נסיעה מתקדמת וייחודית בעולם רכבי המיקרו.
CT-2 הוא רב-תכליתי כמו הערים בהן הוא נע: יש לו מושב נוסע שני מתקפל, הוא יכול להכיל מאחורי הנהג מושב ילדים והודות לנפח הטענה של 450 ליטר, גם מזוודות או חיות מחמד. אנו עובדים כיום גם על פיתוח גרסאות מסחריות עבור הובלת מטען, מה שמבטיח ש-CT-2 יכול לענות על מגוון רחב של צרכי ניידות עירונית, זאת בעזרת הינע חשמלי מלא וטווח של 180 ק”מ. מחויבות זו לקיימות, בשילוב עם התכונות החכמות שלו, הופכת את CT-2 לפורץ דרך בגזרת מכוניות המיקרו. CT-2 הוא יותר מסתם מכונית מיקרו; זוהי הצהרה של תחכום מתקדם. המשימה שלנו היא להביא בטיחות, קיימות ותחכום לניידות עירונית, ולאפשר ניידות יעילה יותר במרחב העירוני אשר תחסוך זמן וכסף ותיטיב עם הסביבה”.
אסף פורמוזה, מנכ”ל ומייסד סיטי-טרנספורמר: “ה-CT-2 הוא הדור השמיני של הרכב המתקפל שלנו ואב הטיפוס התעשייתי הראשון שלנו. לאחר תהליך ארוך של תכנון וייצור אבי טיפוס והנדסה עם מומחים מובילים כמו Roding Mobility מגרמניה ו-SEGULA מצרפת, השגנו התקדמות גדולה בכל היבט אפשרי. השותפים המדהימים שלנו בטורינו – CeComp ו-Bylogix, העבירו בהצלחה את החזון שלנו ואת הניסיון הקודם שלנו לרכב המתקפל המתועש הראשון שיוצר אי פעם. ה-CT-2 ייקח את היכולת הדינמית שכבר מוצגת ב-CT-1, עם שיפורים משמעותיים בעמידות, טכנולוגיה, ארגונומיה, חווית נהיגה ועוד.
ה-CT-2 יהיה הגרסה המסחרית המאפשרת למשתמשים להשתמש בו הן כמכונית והן כאופנוע הודות לשלדה הרשומה בפטנט לשינוי צורה. השלדה והתכנון הייחודי מאפשר למשתמשים לנסוע בצורה בטוחה ונוחה במצב רחב כמכונית, ולהתגבר על התנועה ולחנות בכל מקום בדומה לרכב דו-גלגלי במצב צר. רכבי החברה נהנים מהיתרונות של שני העולמות! ומפנים זמן יקר לדברים החשובים בחיים, במקום לשבת בפקקים.
ה-CT-2 לא רק יספק לנוהגים חווית נהיגה מעולה בערים, אלא גם מוסדות וציים לוגיסטיים ייהנו מה”נדל”ן” היקר המתפנה בשל טביעת הרגל המינימלית והיעילה שלו – ארבעה רכבי CT-2 תופסים מקום חניה אחד, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור הן ציי רכב עירוניים משותפים והן עבור ציי רכב לוגיסטיים. פינוי 75% מהשטח מאפשר לעיריות לקבל יותר אזורים ירוקים מאשר אזורי חניה ולנו תשובי הערים, ליהנות מהם.
אנו מעוניינים לקבל את תמיכתם של משקיעים מקומיים ובנוסף של רשויות איטלקיות על ידי שותפות לקבלת מענקים להבטחת ייצור סדרתי באיטליה עבור השוק הישראלי והאירופי. כך נוכל להשפיע לטובה ולעצב מחדש את עתיד הניידות העירונית”
@queenoftheroad.il סיטי טרנספורמר הוא רכב עירוני מתקפל חשמלי שיכול לנסוע עד 45 קמ”ש במצבו הסגור (רוחב 1 מטר) ועד 90 קמ”ש במצב הרחב שלו (1.4 מ). הטווח החשמלי בערך 150 ק”מ והוא נועד בעיקר לפתור את בעיית החניות והצפיפות העירונית, שכן, 3-4 כמותו נכנסים בחניה אחת רגילה. כרגע יש רק אב טיפוס, ורכב בייצור סדרתי נראה בישראל רק ב-2027. #citytransformerct1 #citytransformer #ct1 ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש
אודות CITY TRANSFORMER
החברה הוקמה בשנת 2014, כשמטרתה פיתוח רכבים עירוניים חשמליים זעירים, לייעול הניידות האישית, שיתופית ומסחרית בערים ברחבי העולם. ערים המתאפיינות בעומסי תנועה, מחסור במקומות חניה, נתיבים צרים וזיהום אוויר הפוגע בבריאות ובאיכות החיים. מייסד החברה והמנכ”ל ד”ר אסף פורמוזה- ד”ר בהנדסת מכונות אונ’ בן גוריון, בעברו הקים וניהל את חברת הסטארט אפ “מוב אנד דייט”. את סיטי-טרנספורמר הקים בתחילת שנת 2014 והוא אחד מהוגי ורושמי הפטנט של מנגנון הקיפול הייחודי של הרכב.
מייסד שותף וסמנכ”ל אופרציה ואסטרטגיה של החברה אודי מרידור – בעל תואר שני בננו פיזיקה. במהלך 2014 לקח אודי חלק בתוכנית של אוניברסיטת סינגולריטי של נאס”א, נטל חלק בהקמה של שתי חברות בתחום החלל, תקשורת ואנרגיה מתחדשת. מייסד שותף נוסף ומנהל עיצוב של החברה אייל קרמר – שותף להקמת חברת העיצוב התעשייתי הישראלית YAMA. לאייל קרמר ניסיון רב בעיצוב מוצר עבור חברות ישראליות, סוכנויות בינלאומיות ומוסדות ציבוריים ועירוניים. הוא גם זכה בפרסים רבים על עיצובים למותגים ישראליים ובינ”ל.
מפרט טכני CT-2
מפרט | מצב עיר | מצב ביצועים | |
אורך: | 2,500 מ”מ | ||
רוחב: | 1,000 מ”מ | 1,300 מ”מ | |
גובה: | 1,500 מ”מ | ||
בסיס גלגלים: | 1,800 מ”מ | ||
מרווח גחון | 135 מ”מ | ||
גלגלים: | 15 אינץ’ | ||
צמיגים: | 135/70 | ||
בלמים: | דיסק מלפנים ומאחור | ||
מושבים: | 1+1 או 1+מטען | ||
נפח תא מטען | 450 ליטר או 500 ליטר בהסרת המושב האחורי | ||
מהירות מרבית | 40 קמ”ש | 90 קמ”ש | |
תאוצה 50-0 קמ”ש: | 5 שניות | ||
הספק: | 15 קילוואט (20.4 כ”ס) | ||
הספק שיא: |
22 קילוואט (30 כ”ס) | ||
תיבת הילוכים: | הילוך יחיד | מצב BOOST | |
סוללה: | 15 קוט”ש, ליתיום | ||
טעינה: | 3.3 קוט”ש, 4.5 שעות טעינה מ-0 ל-100% | ||
טווח: | 180 ק”מ | ||
טווח עם מיזוג אוויר: | 120 ק”מ | ||
משקל עצמי: |
450 ק”ג | ||
משקל כללי: |
750 ק”ג | ||
חלוקת משקל: |
50:50 | ||
קוטר סיבוב: | 8.2 מטר | 8.5 מטר |
אבזור:
- בלם חניה חשמלי
- ABS
- ESP
- כרית אוויר
- מערכת התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של המראות
- התרעת התנגשות מלפנים
- מיזוג אוויר