DS4 החדשה 2022 במבחן דרכים: מכונית ייחודית לקהל מצומצם

 

DS4 החדשה 2022
DS4 החדשה 2022 זו לא קרוסאובר…

 

מבחן דרכים לDS4 החדשה 2022 בגרסת פלאג אין הייבריד (נטענת בחשמל)

 

צילום: רונן טופלברג

 

אנחנו נמצאים בתקופה שמכוניות נמוכות כבר לא ממש באופנה. מכוניות רגילות כאלה, משפחתיות, רכבי מנהלים, מכוניות משפחתיות קטנות, לא להיט. בראשי מצעדי המכוניות ניצבות בגאון מכוניות קרוסאובר (משפחתיות מוגבהות), עם פאסון של ג’יפ, ושובל מעריצים. לא כל המכוניות הנמכרות ביותר ראויות, אבל הן מוגבהות, וזה מה שמוכר. לכן גם לא הופתעתי, שמכונית הפרמיום החדשה, DS4, של המותג הצרפתי DS, שהחלה להמכר בישראל, זוהתה כמכונית פנאי-שטח, והיא ממש לא. היצרן עשה את המיטב כדי שתראה מוגבהת, והקהל אהב את העובדה שהיא נראית “פנאי שטח”. המשימה הושלמה.

DS4 החלה את מסעה בעולם ב-2010 כמכונית מנהלים קומפקטית בניחוחות פרימיום, של מותג סיטרואן, סיטרואן DS4. DS למי שזוכר הייתה אז חטיבת היוקרה של סיטרואן, וב-2015 עם תחילת השיווק של מתיחת הפנים של הדגם, הצהירה על הפיכתה למותג רכב עצמאי של רכבי פרימיום ,מפונפנים, ומושקעים מאד, עתירי פרטים ודיוקים, וסטייל שופע. לזכות כל העוסקים במלאכה, היצרן, והמותג, מבחינתי לפחות, הם הצליחו לבדל דיי מהר את DS מסיטרואן, וההבחנה בין השתיים היום, ברורה מאד. סיטרואן זה מכוניות נוחות לעם, DS – מכוניות פרימיום מתוחכמות לקהל מצומצם, הייטקיסטי, שמבקש להבדיל עצמו עם מכונית שלא דומה לאף רכב אחר. המותג בארץ ובעולם עובד קשה בלחבר את DS עם מותגי אופנה צרפתיים יוקרתיים, ולהפוך אותו למותג אופנה-רכב עילית בעצמו.

אהבתי מאד את הסיטרואן DS4 הישן, ההוא, הוא סיפק תחושות נהיגה ספורטיביות, היה לו מראה יפה ונכון, וכרווקה תל אביבית (בזמנו…), לא הייתי צריכה מושב אחורי מרווח, והחיבור ביננו היה מיידי. בשנה שעברה DS הצרפתית מודיעה על הדור השני של הדגם DS4, ובדור הזה הוא נראה משהו אחר לגמרי. הוא יפה ומרשים מאד, פי כמה, ונראה שעבדו על העיצוב שלו קשה מאד. כמי שביקרה במחלקת העיצוב של DS בצרפת ב-2018, והתרשמה עמוקות מכמות הפרטים שהמעצבים לוקחים בחשבון בעת עיצוב הדגמים (ברמה של איך הגימורים על תא הכפפות ייראו עם קרני שמש ישירות עליהן), ברור לי שה-DS4 החדש היה פרויקט מטורף.

 

DS4 מחיר
DS4 פלאג אין הייבריד (נטען בחשמל)

 

מדובר בדגם אחד, שמשווק ב-3 רמות גימור מורכבות מאד, עד שכמעט תטעו לחשוב שמדובר ב-3 דגמים. כל רמת גימור נתפרה ללקוחות הייחודיים, מתוך הקהל הייחודי גם ככה. האחד מגיע עם עיצוב ספורטיבי ומכונהDS4 PERFORMANCE LINE  ועיצובו כולל בין היתר, גג שחור, חישוקים ייחודיים, פס בין יחידות התאורה האחוריות, גריל ומסגרת חלונות בצבע שחור. השני הייטקיסטי ומפונפן, והשלישי מעוצב בהשראת רכבי קרוסאובר, זוכה לתגי “CROSS” בצדדיו, (אפרופו המאמץ לשוות לו מראה של רכב פנאי). לכל אחד מרמות הגימור, מפרט אבזור שונה ומגוון, על ריפודיו, גימוריו, חישוקי  הסגסוגת שלו, ועוד ועוד.

ה-DS4 משווקת ארץ עם שתי יחידות הנעה: PHEV המדוברת, הכוללת מנוע בנפח 1.6 ליטר בנזין טורבו, עם הספק של כ-180 כ”ס ומומנט של 30.6 קג”מ, ולצד מנוע הבנזין, “פועם” מנוע חשמלי עם הספק של עוד 110 כ”ס ומומנט של 33 קג”מ (זה הרבה הספק עם מומנט מכובד). הגרסה השנייה המשווקת, למי שהאג’נדה הירוקה פחות על סדר היום שלו, וגם לא נמאס לו לבקר בתחנות דלק, כוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר טורבו עם הספק של 225 כ”ס ומומנט של 30.6 קג”מ. שתי גרסאות ההנעה הללו משודכות לתיבת הילוכים אוטומטיות, עם 8 יחסי העברה הילוכים, של החברה היפנית AISIN. רוב המתעניינים ב-DS הזו, וברכב בכלל, יבדקו ראשית את האופציה הההיברידית – חשמלית.

 

DS4 טווח חשמלי
DS4 היברידי נטען בחשמל, עם טווח של 45 קילומטר על חשמל

 

לאנשים שהנסיעות שלהם ברכב כוללות “הלוך חזור” בית עבודה, ופה ושם סידורים, העובדה שקיימת סוללה חשמלית ברכב, בהספק של 12.4 קוט”ש עם טווח נסיעה חשמלי של 45 ק”מ, יכולה מאד להפחית את תכיפות המפגשים עם הדלקן בתחנת הדלק, ומאידך, להשאיר אותם רגועים ושלווים, בידיעה שגם אם הטווח החשמלי אזל, יד מנוע בנזין להסתמך עליו. קטע, אני כבר שנים אומרת שהאופציה השפוייה בדרך לחשמול כל עולם הרכב, עוברת ברכבי פלאג אין, ולאו דווקא במכוניות חשמליות מלאות. עוד מעט נקנה אותן בהמונינו. זה לא נכון לכולם בעת הזו.

מבחן הדרכים התקיים עם ה-DS4 היברידית נטענת ברמת אבזור E TENSE. יחידת ההנעה שלה טובה למדי. הרכב זריז מאד, ומהנה לנהיגה, אך פעולת תיבת ההילוכים לא חלקה. לא זיהיתי אחזור משמעותי של אנרגיה בשימוש בבלימה רגנרטיבית. אולי בהאטות בעת נסיעה בינעירונית ממושכת. סך הכל, שקט יחסית בתא הנהג והנוסעים, והנוחות נשמרת בכבישים סלולים ומהודקים.

 

DS4 סקירה
DS4 תא נהג
DS4 2022
DS4 תא נוסעים

 

תא הנהג והנוסעים

אין דרך אחרת לתאר את תא הנהג והנוסעים, מבלי לעשות עוול למחלקת העיצוב ומהנדסי הרכב, מלבד לפרט לכם באריכות, על כמויות האבזור ברכב: רמת הגימור הזו כוללת לוח מגע מיוחד במרכז הקונסולה, על גבי ניתן לשלוט במולטימדיה, לתפעל אותה וגם לכתוב על גבי מסך המגע הקטן והמיוחד אותיות בעברית ולהזין את הכתובת במערכת הניווט, למשל. אני מודה שהשתעשעתי איתה סתם להנאתי, וכתבתי את השם שלי, כדאי לראות את ההילה שנשארת עם כתיבת כל אותו… האותיות הלבנות הזוהרות על גבי הלוח השחור תפסו את עיני. כל אחד והבעיות שלו.

בנוסף יש תצוגה עילית, שבעצם מקרינה את האינפורמציה של לוח המחוונים על גבי השמשה הקדמית, ועוזרת לנהג/ת לשמור על העיניים “על הכביש”, יש גם ארבעה מצבי נהיגה, המשפיעים על מערכת ההנעה והמתלים (חשמלי, היברידי, ספורט, נוחות), מתלים אקטיביים (הנסיעה ברכב נוחה למדי, ומבודדת רעשים), “העשרת” צליל המנוע בתא הנוסעים במצב ספורט, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, חיישני חניה היקפיים, וארבע מצלמות חניה, מראה מרכזית אלקטרו-כרומטית, גג פנורמי נפתח עם הצללת וילון, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ’ בעברית, ו-8 ערכות צבעים לבחירה, כניסה והתנעה ללא מפתח עם חיישן קרבה, שמזהה אתכם קרובים לרכב ופותח בפניכם את הדלתות ומראות הצד.

בקרת אקלים מפוצלת גם למושב האחורי עם פונקציית הפעלת מיזוג או חימום עוד טרם נכנסתם לרכב, כשהרכב נעול וכבוי (גם דרך אפליקציה ייחודית של DS, שכל בעל רכב מקבל הרשאה אליה, עת מכניסים אותו למערכת ומשייכים לו את הרכב ופרטי הרכב.

 

DS דגמים
רכב אחד שלוש גרסאות שונות. DS4

 

במרכז ניצבת מערכת המולטימדיה עם מסך 10 אינץ’, עם קישוריות ל-Apple CarPlay  וAndroid Auto. יש בה מערכת ניווט מקורית שמאד חיבבתי, דוברת עברית וכוללת דיווחי תנועה, ואני מודה שמערכת הניווט היא המערכת היחידה כמעט שהבנתי בכל השפע הטכנולוגי ברכב, ותפעלתי בקלות. כן, לא הבנתי למה המערכת לא מתאפסת מדי התנעה, וממשיכה לשלוח אותי ליעד אליו הגעתי בנסיעה האחרונה. בעיני, מערכת המולטימדיה ב-DS4 החדש תהיה המסננת הראשונה של הלקוחות עם בחינתם את הרכב החדש והמרשים. אלה שיכירו את המערכת, ויפגשו באופי התפעול שלה, וגם התצוגה שלה, יהיו אלה שיאהבו את הרכב באמת, ויתחברו אליו מאד.

 

DS אולם תצוגה
חיבור מיידי או לא מוחלט

 

סינון טבעי

 

יש לי הרגשה, שלקוחות רנדומליים שיבואו לראות את הרכב, “ינשרו” עם פגישתם במולטימדיה, במתגים החיצוניים, בלוח המחוונים, וגם במסך המגע הקטן למטה (לא המסך הראשי), כל אחד מאלה, וכולם ביחד יוצרים תפעול סבוך, וממש לא אינטואיטיבי. DS והדגמים שלה מספיק מיוחדים ונבדלים מהמתמחרים, והיה מיותר, לייצר את כל ההתעסקות ה”מיוחדת” הזו גם בתפעול המערכות ברכב. לנהג ביום יום זה לא מוסיף או תורם.

לגרסה הנבחנת “אי טנס” יש אפשרות להוסיף בתשלום, חבילת אבזור גבוהה יותר, שכוללת ריפודי עור בגוון בהיר, מושבים קדמיים חשמליים מתכווננים עם זיכרון למושב הנהג, 8 תוכניות עיסוי במושבים הקדמיים, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, וגם חימום להגה שפעיל בטמפרטורות שמתחת ל-20 מעלות. מזל שיש סרטוני הדרכה מובנים לתפעול הרכב והמערכות השונות בו, בשפה העברית. ה-DS4 החדש שופע גם אבזור בטיחות מתקדם וחשוב, וזכה גם ב-5 כוכבים במבחני ריסוק אירופאיים רשמיים, ציון בטיחות מקסימלי. המחיר, לגרסה הפותחת עם מנוע בנזין, 218,990 ש”ח, עד רמת הגימור הגבוהה, הנבחנת, בעלת היחידה ההיברידית נטענת החזקה, במחיר 278,990 ש”ח.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *