ג’נסיס GV80 קופה (היברידי קל) סקירה וחוות דעת
התשובה הדרום קוריאנית לרכבי יוקרה ספורטיביים נחתה בישראל לפני קצת פחות מארבע שנים, אחרי שיצאה לעולם לפני עשור כמעט. מותג ג’נסיס (GENESIS), חטיבת היוקרה של קונצרן יונדאי, בסיסו בדרום קוריאה והוא פועל בעיקר בארצות הברית, בקנדה ובאוסטרליה, אצלנו ובעוד כמה מדינות אקזוטיות. ג’נסיס ביסס את עצמו כמותג יוקרה ואיכות במגוון דגמים ותצורות, עם פילוסופיית עיצוב של “אלגנטיות אתלטית”.
כעת משיק המותג את דגם ה-SUV ג’נסיס GV80 החדש בגרסת קופה, כדי לתת פייט למתחרות הגרמניות הממוסדות, עם עיצוב מסובב ראשים, וגם הפתעה קטנה – יחידת הנעה היברידית קלה, המשלבת מנוע V6 טווין טורבו, בנפח 3.5 ליטרים, עם הספק של 409 כוח סוס ו-56 קג”מ, החל מ-1,300 סל”ד וסוללה של 48 וולט. המערכת במתח 48 וולט משמשת כגנרטור, כשהיא ממלאת תפקיד של טעינת סוללת הליתיום במתח 48 וולט במהלך בלימה רגנרטיבית. המנוע מוגדש במגדש-על חשמלי, מה שמגדיל את ההספק והמומנט המרביים ומסייע באופן העברת הכוח.
הדבר הבולט ביותר ברכבי ג’נסיס, ובכללם ה-GV80 קופה שלפניי, הוא “גריל המעוינים” גריל בדוגמת G-Matrix כפול עם עיטורי כרום חדשים המשתרעים לצדדים, גם פנסי הלד הקדמיים ייחודיים למותג, בעיצוב של שני קווים מקבילים, ולמטה פתחי אוויר גדולים ודקים יותר. קו הגג משופע, “קופה”. הרכב ספורטיבי מאוד למראה ומוצע עם חישוקי “20 ו-“22, עם עיצוב בלעדי לדגם. בחלק האחורי, ל-GV80 קופה יש שילוב של יחידות תאורה לד ונורת בלם עזר, הממוקמת בדלת תא המטען. מעל מכסה תא המטען המרכזי יש ספוילר אחורי שמשפר את האווירודינמיקה ומעניק לרכב עוד קצת בולטות בכביש.
מידות הרכב מכובדות, עם אורך של 4.96 מטרים, רוחב 1.97 מטרים, גובה של 1.71 מטרים, בסיס גלגלים באורך 2.95 מטרים, ומרווח גחון 20.1 ס”מ. בצבע שחור בוודאי היה נראה מאיים וגנגסטרי, אבל בצבע האפור היפהפה שקיבלתי הוא נראה כמו רכב יוקרה ספורטיבי, שיתאים לאנשי עסקים שרוצים להתבלט ולהיות שונים ומיוחדים בנוף, זוג שחי טוב ולשניהם טעם ייחודי ברכבים.
@queenoftheroad.il ג’נסיס GV80 החדשה בגרסת קופה וצורת מרכב קלאסית – השקה רשמית באולם התצוגה בהרצליה פיתוח – ידיעה מלאה באתר מלכת הכביש #מלכתהכביש #גנסיס #genesiscoupe #genesis #genesisgv80 ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש
בתוך הרכב, העיצוב מפואר אך ממש לא אירופי. זה נראה ומרגיש משהו אחר. אבל לא מעודן או אלגנטי מספיק כמו המתחרות ממערב אירופה. דפוס גימור מיוחד על הקונסולה המרכזית, גלגל ההגה בעל חיתוך D, מושבי העור עם דוגמאות ותפירה בלעדיים לג’נסיס, דיפוני עץ, חיפויים מהודרים לדלתות, ובדגם הקופה בפרט, ודוושות הבלמים וההאצה כוסו במתכת בדגם החדש.
במרכז הרכב – מולטימדיה ולוח מחוונים בתצוגת מסכי OLED ברוחב “27. הממשק בעברית, מלא באופציות כיוון והגדרה ודורש למידה והיכרות מוקדמת. יש בו המון פיצ’רים שלא הספקתי להגיע אליהם. יש מערכת שמוסיפה/מתגברת צלילים מגרגרים למצב הספורט, יש מצלמות 360, עם אפשרות לתצוגה מקדימה של הדרך, ומערכת שמזהה אוטומטית את תנאי תוואי הדרך, שואבת מידע על הכביש ומכוונת את המתלים למצב אופטימלי מבחינת נוחות ובטיחות.
גלגלת ההילוכים במרכז הקונסולה מבלבלת, ברוב הרכבים אני רגילה להזיז את הגלגלת ימינה להילוך רוורס, ובג’נסיס זה הכיוון של הילוך D, וגם עצם קיומה של גלגלת נוספת מעליה, ששולטת במולטימדיה, תרמה לבלבול, כי לפעמים היד “ניגשת לשם”. עוד הפתיע אותי שהחיבור לאפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו מתבצע רק עם כבל, ולא באופן אלחוטי.
ברכב יש מערכת סאונד של Bang & Olfsen עם 18 רמקולים, מערכת טובה אבל לא מצוינת. יש גם מפתח חכם – המאפשר חניה מרחוק (צילמתי סרטון על זה בטיק טוק של מלכת הכביש), מתלים אדפטיביים סורקי כביש, דיפרנציאל מוגבל החלקה אחורי, זיהוי טביעת אצבע המאפשר להגדיר פרופיל משתמש, עיסוי, חימום מושבים מקדימה, שמדליק גם חימום למשענת היד לנהג, חימום במושבים מאחור, אוורור מושבים קדמיים וזיכרונות מושב, בקרת אקלים מפוצלת לשלוש, מנגנון סגירה רכה של הדלתות ומראה אחורית מתכהה. ברמת הגימור הבכירה תקבלו מערכת בקרת רעשי כביש אקטיבית, שמזהה רעשי כביש המגיעים לתא הנוסעים ויוצרת סביבה שקטה יותר, באמצעות שחרור גלי קול הפוכים לנטרול הרעש.
דגם האולטימייט הנבחן כולל גם חישוקי “22 ספורטיביים, תצוגה עילית קצת אנמית ולא אלגנטית, ריפוד עור נאפה, דיפון פנימי – קארבון, פסי קישוט כרום כהה בצידי הרכב, מושבים חשמליים עם אוורור – גם בשורת המושבים השנייה, מראה אחורית עם תצוגה דיגיטלית לנסיעה אחורה ו-וילונות צד אינטגרליים בשורה השנייה.
מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות: בנוסף לעשר כריות אוויר (כולל כרית ברכיים לנהג וכרית אוויר בין המושבים הקדמיים להפחתת פגיעה בתאונה צידית). אני בעד קידמה בנושא בטיחות בנסיעה, אבל הבלימה האוטונומית לאחור אגרסיבית, מתריעה עם רטט חזק ומרתיע מאוד ומשתחררת רק לאחר שתי לחיצות על הבלם. עם זאת, מדובר במערכת בטיחות חשובה מאוד, לשמירה על חיי הנוסעים ברכב, אם חלילה עובר בהפתעה רכב מאחור, וגם על הולכי רגל.
בנסיעה הופתעתי מכמה המפלץ הגדול והיפה הזה נוח בתוך העיר, גם מבחינת נוחות ושיכוך המתלים את הכביש, וגם כמה התמרון איתו קל בתוך תנועה צפופה מאוד. המעבר על במפרים לא מורגש. ההאצות של הרכב, מהמקום או בהאצות ביניים, חזקות מאוד. הרכב משרה ביטחון בנסיעה. ואם הזכרתי האצות חזקות, אציין לטובה גם את הבלמים הטובים והנוחים שבולמים היטב ובמתינות. עם הדלקת הווינקר קיבלתי תזכורת ליונדאי, עם מערכת המצלמות הצידית, שמציגה לי מה קורה בצידי הכביש, כמו במכוניות יונדאי אחרות שכולנו מכירים.
הרכב הזה יפה בצורה יוצאת דופן, מה שמקנה לו הרבה נקודות זכות, ויחידת ההנעה שלו חזקה במיוחד. הוא רוצה לשחק במגרש של הגדולים – והוא יכול. יש לו כל מה שצריך כדי להציק למתחרים, אבל חלק מהקסם שלו היה המחיר שלו, שעד לפני שנתיים-שלוש “שבר את השוק” מול המתחרות הגרמניות היקרות מאוד, וכעת עלה למחוזות ה”רכב לעשירים בלבד” שמחפשים רכב מפואר, ספורטיבי שונה בנוף. בלי שום אפשרות גישה למעמד הביניים, שנהנה מאוד לקנות בכמויות את ה-GV60.
שתי רמות אבזור – אולטימייט ולוקסורי. בין 669,000 שקל ל-719,000 שקל.