InCarEye נגד תאונות: טכנולוגיה למניעת הסחת הדעת מהטלפון הנייד
InCarEye מערכת בטיחות מתקדמת, תילחם בגורם המרכזי לתאונות דרכים – היסח דעת בנהיגה מהטלפון הנייד. הטכנולוגיה משלבת בין בינה מלאכותית (AI) לחיישן וידאו אנליטיקס, סורקת ומנתחת את תנועות ותגובות הנהג לטלפון הנייד במהלך הנהיגה
מדובר במערכת יחידה מסוגה המתריעה על סכנה מתקרבת בפני הנהג ובאין תיקון התנהגותי שלו, מופעלת התראה חיצונית להזהרת הנהגים והולכי הרגל המצויים בקרבתו
טכנולוגיה בלעדית פרי יוזמתם של בכירים מתחום האוטומוטיב, ביניהם יוצאי אגף התנועה במשטרת ישראל וצה”ל, תילחם בגורם המרכזי לתאונות דרכים בעולם- היסח דעת בנהיגה מהטלפון הנייד: InCarEye הטכנולוגיה היחידה בעולם המשלבת בין בינה מלאכותית (AI) לחיישן וידאו אנליטיקס, סורקת ומנתחת In Cabin בזמן אמת את תנועות ותגובות הנהג לטלפון הנייד במהלך הנהיגה. מדובר במערכת יחידה מסוגה המתריעה על סכנה מתקרבת בפני הנהג ובאין תיקון התנהגותי שלו לאחר שתי התראות רצופות, מופעלת התראה שלישית חיצונית באמצעות ארבעת אתתי החירום ברכב, במטרה להזהיר את הנהגים והולכי הרגל המצויים בקרבתו.
פתרון בלעדי זה InCarEye מיועד לשוק יצרני הרכב Teir 1, ל-OEM ולשוק ה-after market. ציי רכב, חברות ביטוח, שוק האוטובוסים, המשאיות ועוד. מערכת זו תתמשק בקלות עם מערכות טלמטריה מתקדמות כמו איתוראן, פוינטר, קווסטאר ודומיו, כך שהיא תוכל להוציא התרעות גם לחברות הביטוח על התנהגות הנהג. הודות ליכולותיה הרבות באיסוף דאטה על התנהגות הנהג, תתרום רבות לציי רכב וליצרני OEM שמידע מסוג זה מהותי עבורן. פיתוח זה מוביל פריצת דרך משמעותית, בהתחשב בעובדה שהמערכות הקיימות כיום, מזהות שימוש בטלפון רק כ-6 שניות לאחר המגע בנייד, חלקן מצריכות התקנת אפליקציה ייעודית, כך שמדובר בהחלט בבשורה גדולה שניתן יהיה ליישמה לשימושים שונים בהמשך.
InCarEye נועד לזהות את כל סוגי הסחות הדעת באמצעות התרעה בזמן אמת ואף, לשחזר היסטוריית התנהגות ולחזות התנהגות צפויה כשהדגש המרכזי בשלב זה יושם על הסחת דעת טלפונית. קבוצת הבכירים מעולמות האוטו-טק, מכובדת וכוללת את ניצב משנה בדימוס אילן מור, בכיר לשעבר באגף התחבורה במשטרת ישראל. שלומי אופיר אפריאט, מייסד ויו”ר החברה, עופר סגל, מנכ”ל ושותף, זוהר רז, שותף ומומחה בטיחות, חוקר תאונות לרלב”ד ואייל אבידוב, שותף ומנהל פיתוח עסקי בכיר ( שוק בינלאומי).
מערכת בהתקנה ארצית
מערכת InCarEye כוללת חומרה המוטמעת ברכב ומרגע התקנתה על ידי מתקין מקצועי, היא פועלת באופן עצמאי ללא כל צורך במעורבות מצד הנהג. אלגוריתמים של ה-AI מלמדים את המערכת לזהות את התנהגות הנהג, סנסורים ייחודיים ומצלמות חכמות זעירות ידעו לזהות, לייצר התראה בתא הנהג In Cabin ואף לשדר ולנתח את התנועות השונות, כך כשבמידת הצורך תתקבל התרעה קולית, או חיווי אחר. מתוך גישה ייחודית זו, ICE תספק יכולת הזיהוי של המערכת גבוהה במיוחד, ברמת דיוק שתאפשר לחבה להיות שחקן משמעותי גם בעולם הרכבים האוטונומיים, בו יעלה הצורך לניטור התנהגות נוסע, לעומת ניטור התנהגות נהג הנפוצה כיום.
פיתוח זה נוצר מצורך ממשי בשטח. מספר ההרוגים בתאונות דרכים בעולם גדל בקצב מתמיד, כשבמרבית המקרים מדובר בתאונות שניתן היה למנוע מראש ועימן גם הצלקות שילוו את משפחות ההרוגים למשך חייהם. נתונים מלמדים כי כ- 25% מכלל תאונות הדרכים בעולם, נגרמות כתוצאה מהתעסקות בנייד, על כן, נדרשת התערבות וחקיקה ממשלתית מהירה במסגרתה יחויבו נהגים, ארגונים, ויצרני רכב בהטמעת טכנולוגיות המצמצמות את היסח הדעת בזמן נהיגה. באירופה השכילו להבין את גודל הצרה והחל משנת 2023 כל רכב הנוסע על הכביש, יחוייב במערכת למניעת היסח דעת וקופסה שחורה לרכב. מדינות נוספות בארצות הברית (טקסס וקליפורנייה) החלו לאמץ גם הן תקינה זו במטרה להגן על חייהם של רבים.
אילן מור, ניצב משנה בדימוס באגף התחבורה במשטרת ישראל, מסר “קיימת התמכרות כלל עולמית קשה לטלפונים הסלולריים וככל שזו מתגברת, היא מעלה את הסיכון לתאונות דרכים ואת היקפן. בישראל היקף תאונות הדרכים משימוש בנייד עומד על כ-35%, כ-1.6 מיליון תאונות בשנה. בארצות הברית, עלות תאונות הדרכים למשק נאמדת בכ-300 מיליארד דולר בשנה. נתון גבוה במיוחד שאנו שואפים להפחיתו בפיתוח זה”.
שלומי אופיר אפריאט, מייסד ויו”ר החברה InCarEye, הוסיף “עיקר החדשנות שאנו מציגים מתאפיינת בניתוח תנועות גופם של הנהג והנוסע בחלל הרכב וחיזוי התנהגות חריגה. בזמן שטכנולוגיות קיימות שמות את הפוקוס על ניטור הנהג באזור הכתפיים ומעלה, InCarEye מנטרת את מושב הנהג במלואו, ומתוך כך מתקבלת הבנה עמוקה יותר לצורך חיזוי התנהגות חריגה (אנומאליה). לפיתוח זה רתמנו את מיטב המומחים בעלי רקורד של עשרות שנים להובלת אג’נדה שתעורר שינוי משמעותי ותציע פתרון רוחבי כולל. אנו צופים שבעתיד הקרוב הודות ליכולות ניתוח גבוהות של המערכת, נוכל להרחיב את היריעה בניטור היסח הדעת משימוש בנייד לאספקטים נוספים, כדוגמת מענה לרכבים אוטונומיים, שכחת ילדים ברכב ועוד”.
עופר סגל, מנכ”ל ושותף בחברת InCarEye, ציין “ייחודיותה של המערכת מקנה יכולת הטמעה בכל כלי רכב אפשרי, כולל רכבים כבדים וכאן חוזקתה, היא מותאמת הן ליצרנים והן לשוק ה-after market. לאור מספר תאונות הדרכים הגדל, אנו מצפים ממשלת ישראל להירתם לצו השעה ולהצטרף להנהגת מהלך זהה לזה שמוביל האיחוד האירופי, בין אם בחיוב כלי הרכב בהטמעת הטכנולוגיות השונות, סבסוד חלקי והטבה בפרמיה ביטוחית ועוד. זאת כדי לשמור על היקר לנו מכל- החיים עצמם ולצמצם את מספר תאונות הדרכים באופן דרסטי. אנו רואים בהשקה בישראל השקה אסטרטגית וחשובה, יחד עם זאת, אנו נערכים במקביל להטמיע את המערכות שלנו ברחבי העולם, כשהמיקוד העיקרי בשלב זה יושם על אירופה, ארצות הברית וקנדה”.