KGM טורס TORRES (1.5 ל’ טורבו-בנזין 4X4) מבחן דרכים
הטורס הושק לאחרונה בישראל ונכנס ישירות לתחרות עזה בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים. מה יש לו להציע, מה אהבנו ומה פחות אהבנו? הכל במבחן שלפניכם
תמונות: רונן טופלברג
חברת סאנגיונג נקלעה לקשיים כלכליים ונרכשה במהלך שנת 2023 על ידי ענקית קוריאנית בשם KG. תהליך ההבראה כלל מיתוג מחדש ושם החברה הוחלף ל-KGM, כאשר האות M מסמלת את המילה Mobility (ניידות).
עיצוב חיצוני
מידותיו של הטורס נדיבות: בסיס הגלגלים 2.68 מטרים אך גולת הכותרת היא האורך: 4.70 מטרים. במבט ראשוני הטורס מביא עימו עיצוב חיצוני קשוח יחסית עם רמיזות ליכולות שטח. במבט יותר מעמיק ניתן לזהות את מקורות ההשראה: בחזית תמצאו דמיון מסוים למותג ג’יפ, ובאזור קורה C סממני עיצוב המוכרים לנו מלנד רובר.
תורמים לעיצוב הקשוח הן השבכה הקדמית, הכיסוי האדום של וו הגרירה, ידיות האחיזה שהותקנו על מכסה המנוע צמוד לקורה A (שהן פריט עיצובי בלבד), קשתות גלגלים שחורות וגדולות ותפיחה בדלת תא המטען שמאחוריה מסתתר כביכול גלגל חלופי. הקווים ישרים יחסית והתוצאה ייחודית ונאה לטעמנו. נאה עד מאד אם נשווה לחלק מדגמי העבר של היצרן הקוריאני, שאם נשתמש במילים עדינות, היו פשוט מכוערים (מישהו אמר סאנגיונג רודיוס?).
תא הנוסעים
תא הנוסעים של הטורס שופע עור סינטטי, או טבעוני אם אתם מעדיפים, בצבע חום המשרה אווירה יוקרתית, במיוחד ביחס לרמת המחיר. תורם לאווירה היוקרתית הוא שילוב צבעים בין שחור מבריק, שחור מט, כרום וחום. דיפוני הדלתות, משענת היד שבין המושבים והדשבורד כוללים תפירה המעצימה את תחושת היוקרה.
גלגל ההגה כולל ארבעה חישורים, עודף של פקדים (אחד מהם אינו פעיל והותקן שם לטובת הסימטריות) והוא קטום בחלקו העליון והתחתון. מאחוריו מסך דיגיטלי המשמש כלוח מחוונים, ומהווה למעשה מסך אחד מתוך שלושה מסכים שהותקנו בתא הנוסעים. המסך השני הוא מסך מולטימדיה הכולל פונקציות בסיסיות יחסית ומתחתיו מסך נוסף המשמש לשליטה בעיקר על מערכת בקרת האקלים. נאה אך פחות נוח לשימוש לעומת פקדים פיזיים.
המושבים בחזית נוחים ומציעים חימום ואוורור. בהחלט תוספת ראויה ומבורכת. מושב הנהג מתכוונן באופן חשמלי וכולל תמיכה מצוינת לגב התחתון אך ברך ימין של נהגים גבוהים עלולה להיתקל בפלסטיק בולט במקצת, המהווה אלמנט עיצוב מסוים בקונסולה המרכזית. בין המושבים משענת יד, שאינה מתכווננת, המכסה על תא אחסון נדיב בגודלו.
המושב האחורי מציג מרחב פנימי מצוין שכולל מרווח ברכיים וראש נדיבים במיוחד. לנוסעים שישבו שם מוצעים שקע 12 וולט, פתחי מיזוג, כיסים בגב המושבים, וילונות לחלונות הצד ומשענת יד בגב המושב. תעלת גל ההינע אינה גבוהה במיוחד ולכן לא מפריעה לרגלי הנוסע השלישי.
גם תא המטען מציע נפח אחסון נדיב – 599 ליטר ליתר דיוק. הוא כולל רצפה שטוחה (אך נמוכה מסף ההטענה, מה שפוגם במקצב בשימושיות), כיסוי נגלל לטובת הרחבת נפחו בקלות עד התקרה, שקע 12 וולט ורצועות גומי לעיגון. מתחת לשטיח הרצפה, שהוא בעל תחושה זולה באופן תמוה יש לציין, תמצאו תאי אחסון צרים ושימושיים. לטורס אין גלגל חלופי וזה קצת סותר את העיצוב הקשוח, שכולל תפיחה בדלת תא המטען, המרמזת על יכולות שטח.
נוהגים
בחזיתו של הטורס מותקן מנוע בנפח 1.5 ליטר הלוגם בנזין ויונק אוויר באמצעות מגדש טורבו. הוא מסוגל להפיק 163 כ”ס בטווח שבין 5,000 ל-5,500 סל”ד ו-28.6 קג”מ בטווח שבין 1,500 ל-4,000 סל”ד. על פניו רצועת כח נדיבה אך הנתונים אינם מסמרי שיער בשנת 2024, וכשהם משולבים עם תיבה אוטומטית פלנטרית ומשקל הקרוב ל-1.7 טון (בגרסת ההנעה הכפולה), הטורס בהחלט לא מציע התנהלות נמרצת במיוחד: 10.9 שניות מעמידה ל-100 קמ”ש אם תרצו לתרגם זאת למספרים. בנוסף, הלחיצה על הדוושה הימנים מלווה בהשהיה מסוימת והמחסור במצבי הנהיגה לא מציע אפשרות לטפל בזמן התגובה הזה.
נוחות הנסיעה של הטורס בעיר סבירה. תורמים לכך חישוקי ה-“20 העוטפים בצמיגים בעלי חתך נמוך במיוחד (245/45/20) שמעבירים לא מעט מידע משברי הכביש לתא הנוסעים, אך כמקובל, ככל שמהירות הנסיעה עולה הנוחות משתפרת. בכבישים המפותלים הטורס מספק התנהגות כביש בטוחה ונשלטת אך שוב, לא מדובר בפרטנר אידאלי לתקיפת פניות. זמן התגובה של דוושת התאוצה ארוך יחסית, דוושת הבלם ספוגית ותיבת ההילוכים, למרות שכוללת אפשרות לתפעול ידני, אינה מתמסרת ובוחרת להתנהל בעצלתיים. הטורס כולל מערך מגוון של מערכות בטיחות אך ברמת המחיר הזו חסרה לנו מערכת לבלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ובקרת שיוט אדפטיבית.
לטורס, בגרסה הנבחנת, הנעת 4×4 הנשלטת באמצעות מחשב שמשלב אותה בעת הצורך, כאשר עד 40 קמ”ש ניתן לשלבה באופן קבוע. מערכת זו אמורה לספק יכולות שטח מסוימות, אך השילוב בין העדרו של גלגל חלופי וצמיגי כביש בחתך נמוך למדי מנעו מאיתנו לבדוק זאת לעומק. במעט שבדקנו, נוכחנו לראות כי חתך הצמיגים הנמוך מעביר הרבה “מידע” לתוך תא הנוסעים והחוויה אינה נעימה במיוחד. החתך הנמוך גם אינו מאפשר הורדת אוויר לטובת שיפור נוחות הנסיעה בשטח. גם בתחום צריכת הדלק לא זכינו לבשורה חיובית במיוחד, כאשר היא עמדה על כ-9-10 ק”מ לכל ליטר.
מסכמים
הטורס מביא לאחת הקטגוריות התחרותיות והצפופות בשוק הרכב הישראלי עיצוב חיצוני נאה, תא נוסעים יוקרתי ומרווח פנימי נדיב וראוי לציון. מנגד, הוא אינו מציע חווית נהיגה דינאמית או נוחות נסיעה טובה במיוחד. גרסת ה-4×2, עליה טרם נהגנו, תציע ככל הנראה נוחות נסיעה טובה יותר בזכות חתך צמיג גבוה יותר, לצד צריכת דלק עדיפה וביצועים נמרצים יותר. במחיר נמוך ב-15,000 שקלים, ולאור העובדה שרוב מדינת ישראל אינו מכוסה בשלג בחודשי החורף, גרסת ה-2X4 היא לדעתנו, הגרסה המועדפת מבין השתיים.
קרוסאובר קומפקטי חדש: KGM טורס 2 גרסאות הנעה מ-174,900₪
KGM רקסטון בגרסת הנעה אחורית (רכב שטח 7 מושבים) ב-214,990₪
דינוזאור רקס-טון: KGM רקסטון המחודש Premium – מבחן דרכים