חשמלית ספורטיבית מבית טוב: MG סייברסטר – התרשמות
יש כאלה שמשיקים מכוניות ויש כאלה שצועקים – WE ARE FUCKING MG, ביצ’ס – נהיגת התרשמות ברודסטר החשמלית החדשה של מותג MG, סייברסטר
מכונית הספורט החשמלית החדשה של MG, הגיעה בדיוק בזמן לחגיגות ה-100 של מותג MG בעולם. המותג חוגג מסורת ארוכת שנים של מכוניות ספורט אלגנטיות וקלאסיות, ובטוח מאד בדרך שלו קדימה, כאשר הוא משיק מכונית שלא דומה לאף מכונית אחרת. דגם חשמלי שהוא קודם כל אמירה – “אנחנו עם הפנים קדימה בכל הכוח”, “אנחנו יוצאי דופן, אפילו שוברי מוסכמות”, “אנחנו חזקים ויכולים”. הסייברסטר היא הצגת תכלית של תראו מה אנחנו יכולים לייצר.
רכב שהוא קטגוריה בפני עצמה, אין לו בדיוק מתחרים, ועדיין MG מצהירים שהם מסתכלים בלבן של העיניים של מכוניות ספורט מהמעלה הראשונה, דוגמת אסטון מרטין DB11, ב.מ.וו Z4, לקסוס LC500h, ואפילו פורשה פנאמרה, בזכות מרכז כובד נמוך וספורטיבי, אווירודינמיות, והספק מרשים.
חייבים להודות שהביטחון הזה של היצרן, של המותג, ואפילו של היבואנית הישראלית (לובינסקי) בדרך שלה ובמוצר שלה, עושה חצי מהעבודה.
הגענו לצרפת ל-48 שעות קצרות, לפגוש את כלת האירוע, איתה נסע בשלל כבישים ומסלולים, כשלצידה קיבלנו גם תגבורת של MG ZS HYBRID החדשה, הקרוסאובר ההיברידי שנחת לא מכבר בישראל, שטרם יצא לי לנהוג בו בארץ, אז פיציתי על כך בנהיגה ארוכה בין כפרים צרפתיים נידחים, וגם ה-MG EHS PHEV החדשה, שחזרה יפה ואלגנטית יותר, ועליה אני יכולה להגיד בגדול, שזו מכונית נעימה מאד, מרווחת, עם יחידת הנעה חזקה ומשופרת.
את היומיים האלה התחלנו עם הסייברסטר. קשה להסתכל על מכוניות אחרות כשהמכונית הזו מול העיניים. אני והקולגה שלי התמגנטו לעבר האדומה הבוהקת. בוהים בדלתות המספריים הגדולות שנפתחות מעלה, בשלושה מסכים שמעטרים את תא הנהג, מעל ההגה, ועוד מסך אחד מול יד ימין (של הנהג). יש הרבה לראות, לתפוס ולעכל, ואין ספק שצריך להתחיל מלשים גז.
יצאנו לדרך. היציאה מנמל התעופה בתוך מעברים צרים ויציאות מחניונים מדגישה שמדובר ברכב רחב, נמוך, וחריג בנוף. מחלף ראשון מאחורינו, ואנחנו שמים פעמינו קדימה, כמה עשרות קילומטרים ליעד הבא. בדרך הספקנו לעצור כדי לחפש קפה צרפתי ראשון, וכדי לפתוח את הגג הרך. מתעלמים מהעובדה שמזג האוויר חורפי – חמש מעלות, שמרגישות כמו 2, ושיורדים גשמים לפרקים. איך נרגיש את הרודסטר הספורטיבית הזו עם גג סגור, ואיך נחווה את החוויה במלואה? הפור נפל.
לוחצים את הדוושה למטה, כאילו לא מדובר ברכב חשמלי חזק מאד, עם שני מנועים, 536 כ”ס, מומנט של כמעט 74 קג”מ, והאצה קצרה מאד ל-100 קמ”ש (3.2 שניות), וחשוב מזה, עם סוללת 77 קוט”ש, טווח מוצהר עד 503 ק”מ, אבל בינינו, עם נהיגה כזו, הלוואי שנצליח להפיק 300 וקצת ק”מ טווח ריאלי. הרכב נוסע מהר, נטוע באספלט, ובמצב ספורט כאילו מנסה להשאב החוצה מהאטמוספרה.
צעירים לרגע
we are young we run green
Keep our teeth nice and clean
See our friends, see the sightsFeel alright
המוזיקה בפול ווליום, בקרת האקלים מחממת את התא כמו קיץ מהביל באילת, ואנחנו באמת מרגישים צעירים לרגע. גם חימום המושבים אפקטיבי, כמו גם חימום גלגל ההגה, ואני חמושה בחיוך ובכובע “בדאלק” מצמר כחול, שלא מחמיא בשום צורה, ומחצין מאד את הגן הרבע עיראקי שלי. אין ספק שזה רגע למסגר ולתלות. אלה רגעים בשבילם אנחנו חיים.
הנהיגה ברכב מהנה מאוד, יציבה, אוחזת ונוחה. ברקע, נוסף לאווירה צליל/סאונד יפה ונעים לאוזן של “מנוע מגרגר”, סאונד טוב של “ביצועים”, לא מוזר או חריג לאוזניים, לכן גם לא כיביתי אותו, הוא היה בול לאווירת הנהיגה, ולרכב. הסייברסטר חזק בצורה יוצאת דופן, וזה גם מבלי ללחוץ חזק על הדוושה, וגם בלי לבחור במצב ספורט. הרבה מעבר למה שצריך ביום יום. את הצלחות והדריפטים עם הרכב, השארתי לקולגה שלי לעשות, בזמן שהחזקתי חזק בידיות. ניכר שהוא נהנה מאוד, והאחיזה בכביש מרשימה.
פחות התחברתי לטכנולוגיה ברכב וגם להנדסת האנוש, ארבעה מסכים, שלושה מול הנהג, ואחד מימינו, עם לא מעט התעסקות, ולא הרבה כוח או פנאי להבין מה כל פונקציה עושה, ואיפה כל הגדרה מתחבאת. בזמן הקצר שהיה לי לנהוג ברכב, זה הדבר האחרון שחשבתי עליו, ללמוד את המסכים את המולטימדיה ואת ההגדרות. אני מניחה שיש אנשים שייהנו לשקוע בשלל הפונקציות שהרכב מציע, בארץ, בניחותא. גם מערכת השמע, שנבדקה רק עם הגג פתוח, הייתה קצת מתחת לציפיות, והיא הראשונה שהייתי משדרגת, ואולי מוסיפה רמקולים וסאבוופר. פשוט חובה.
המכונית המיוחדת עתידה להגיע עד אמצע 2025. בתחילה, במשלוח הראשון צפויים להגיע כ-50 מכוניות, עם צפי לעוד 100 מכוניות ב-2026. היבואן מדווח על רשימת המתנה מכובדת, ואחרי כל הטלפונים ההודעות והוואטסאפים שקיבלתי, אני נוטה להאמין שאכן תתגבש רשימת המתנה ארוכה ומכובדת. אנשים מסתבר מחכים הרבה זמן למכונית הזו, ואחוז גדול מהממתינים גם יקנו. אם הצלחתי להבין מי קהל היעד, אומר שזה קהל של 100 אחוז גברים, מגילאי 40+ עד 50+, חובבי רכב, ולאו דווקא חובבי רכב חשמלי, אלא רכבי ספורט, רודסטרים, ורכבים קלאסיים. המחיר, גם להערכתי, יתחיל ב-300 וקצת אלף שקלים, כשתהיה תוספת מחיר על צבע.
האם באמצע 2025 נראה את כל היחידות האלה מסתובבות בכביש בימי ראשון בבוקר? אני לא חושבת. הסייברסטר תהיה מכונית שנייה או שלישית של מי שרכש אותה, ובמקרה הטוב היא תראה את אור השמש בסופי שבוע, הרבה “בגלל” דלתות המספריים המיוחדות, שהופכות את המכונית החשמלית המיוחדת הזו ל”פיס”, לסייברסטר מיוחדת אחת מבין 50 או 100 מכוניות בישראל. דלתות מגניבות, אך פחות פרקטיות ליום יום.
mg חוזרת אחורה לשנות ה-50, למכוניות הספורט הקלאסיות שלה בתחילת דרכה, MGA ו-MGB, אלה שהיוו את ההשראה ליצירת הסייברסטר. המכונית הזאת אמורה למצב ולמתג את MG במקום טוב, גבוה ואיכותי. יותר מאשר למכור כמה שיותר מכוניות. הסייברסטר היא תצוגת תכלית של היצרן, היא מציגה את כל מה שהוא יכול לעשות וכל מה שהיא עתידה לעשות. להחצין את העיצוב, להשוויץ במכלולים, ובביצועים, ולצעוק לעולם, אנחנו פא%ינג MG!
כאמור, בישראל הסייברסטר הולכת להיות מכונית ללא קטגוריה, את העבודה הזו, היבואנית לובינסקי, תצטרך לעשות, ונראה שהיא תדע איך לעשות זאת. לבנות קטגוריה סביב רכב חדש. קהל שמורכב גם מהלקוחות שלה, אבל גם קהל אחר, של רכבי ספורט, רכבים חשמליים חזקים, וקהל שבא עם כסף. ככל הנראה, אותה קבוצה מצומצמת שאנחנו מכירים, בעלי מכוניות מיוחדות בחניה.