MG4 סקירה וחוות דעת: ביצועים | טעינה וטווח חשמלי
אחרי שבוע יחד, זמן לסיכומים, MG4 המכונית החשמלית המשפחתית האצ’בק החדשה שנחתה אצלנו במחיר מפתיע (144,888 ש”ח), היא מכונית שימושית מאד, עם טווח בריא, וקנייה טובה, גם אם אין לה סאנרוף ומולטימדיה מצוינת
תמונות: רומן חרמר
מכונית חשמלית חדשה נכנסה במיני סערה לשוק הרכב הישראלי, ושמה MG4. מכונית משפחתית חשמלית במרכב האצ’בק, במידות שמתחרות בשתי מכוניות חשמליות, אחת מהן כבר הושקה בארץ, אורה פאנקי קט, השנייה תגיע אלינו רק בסוף השנה, BYD דולפין. המידות של הרכב מתאימות למשפחה של שלוש או ארבע נפשות, ואם תתעקשו, יש עוד מקום לבוסטר. תא המטען, בנפח 350 ליטר לגרסה הבכירה, 363 ליטר לשתי הגרסאות הפותחות. רחב, נמוך, בעל מפתח שטוח, ונוח לטעינת עגלה (אפילו עגלת אמבטיה, שני חלקים) או שולחן מתקפל לדוגמא… יתאים ליחידים, זוגות, ומשפחות קטנות. תחתיו יש את ציוד הטעינה החשמלית, וערכת ניפוח צמיגים.
MG4 וידאו – ולוג
בואו נדבר על המפרט הטכני
הפרטים החשובים של ה-MG4, בגדול, כמו הנעה אחורית, הכוללת מנוע חשמלי בהספק של 204 כוחות סוס (בקרות מתנתקות…), מומנט של 25.4 קג”מ, האצה מ-0-100 קמ”ש ב-7.9 שניות בגרסת האבזור הבכירה, ומהירות מרבית של עד 160 קמ”ש. הסוללות, בקיבולת 51 קוט”ש (עד 350 ק”מ טווח), לרמת הגימור הפותחת, ובשתי הרמות הנוספות, האמצעית והבכירה, סוללת 64 קוט”ש (435-450 ק”מ טווח).
התחושה בנהיגה, היא שיש מספיק כוח חשמלי בכל מצב, ההאצות מהמקום ותאוצות הביניים מיידיות. המכונית זריזה באופייה, ולכן לא הרגשתי בכלל בצורך להשתמש במצב נהיגה הספורטיבי, חוץ מלנגוס בטווח החשמלי הוא לא יכול להועיל לי הרבה.
התרשמתי גם מבידוד הרעשים של ה-MG4, בנסיעה בינעירונית, ונוחות הנסיעה, גם היא גבוהה, בעיקר במהירות בינעירונית. לבלמים היה צורך להתרגל, הם היו רכים מדי לתחושתי, בהתחלה. הייתי צריכה ללחוץ את דוושת הבלם יותר פנימה, ולא אהבתי את זה. ככל שעברו הימים, התרגלתי אליהם, ופתאום זה לא היה נראה ומרגיש קריטי כמו בהתחלה. לחיצה עמוקה פנימה, והרכב בולם במקום. גם לגבי ההיגוי היו לי ספקות, כשיצאתי מהמטה הראשי של לובינסקי בראשון לציון. בתחילה חשבתי שההגה אולי “קל” מעט, ככל שעברו הימים שלי בחברת המכונית החשמלית החמודה הזו, התחברתי גם לאופי ההיגוי, שגם אותו, אגב, אפשר להגדיר ולהתאים דרך מסך המולטימדיה, בהגדרות הנסיעה.
יש 5 מצבי נהיגה, ו-4 מצבי בלימה, אין אפשרות לנסיעה עם פדל אחד. העדפתי שלא להשתמש במצב נהיגה חסכוני, כדי לא לפגוע לי במהירות הנסיעה או קצב הנסיעה, ופשוט לבחור במצב הרגנרטיבי הגבוה ביותר “strong”, לתת לרכב לגלוש כמה שאפשר, בעיר, ומחוץ לעיר, ובהאטות ובבלימות, לראות האם הוא מצ’פר אותי בתוספת אחוזי סוללה. והוא אכן עשה זאת. אני מודה, לא הרביתי ללחוץ חזק, ולהאיץ בכוח, סתם כך, חשבתי שראוי יותר לבדוק ולשקף איך ה-MG4 תשמש נהג/ת, משפחה, זוג, ביום יום, בלי דרמות, ונהיגה אגרסיבית, ולרוב לא משקפת.
ובכך, הצלחתי להוציא כ-400 קילומטרים בנסיעה, והייתי יכולה “להוציא” יותר, כי עדיין, בחנתי את הרכב, וכן, לעיתים, בדקתי האצות מהמקום ועוד. הטעינה החשמלית, הגיעה בתום 6 ימים עם הרכב. נשארתי עם 17 אחוזי סוללה, וקצת פחות מ-80 ק”מ טווח, והחלטתי לבדוק איך הרכב טוען, ובכמה זמן. התחברתי לעמדת 22 kwh בחניון צמוד לבית שלי, וב-5 שעות, התמלאה הסוללה, והראתה טווח יפה ומעודד של כ-462 ק”מ טווח. הטעינה, אגב נעצרה ב-99% סוללה, בשל הגדרת המערכת. ב-100% סוללה, הטווח היה קרוב ל470 ק”מ.
האבזור ברכב כולל מגוון מערכות בטיחות ונוחות, תאי אחסון, משטח טעינה לנייד בגרסה הבכירה, מערכת מולטימדיה קלה לתפעול, אבל איטית מדי לדעתי, בגודל 10.25 אינץ’, אך מפרט האבזור לא כולל סאנרוף, ופתחי אוורור, באף אחת מרמות הגימור, וברמה הבכירה והאמצעית, מקבלים סט רמקולים, טוויטרים וסאב וופר, בהתקנה מקומית, שמקפיץ את חווית השמע גבוה גבוה. תא מטען חשמלי תקבלו רק בגרסה הבכירה ובתוספת תשלום.
סיכום שבוע
היה חכם, לאפשר סקירה ארוכה יחסית, של שבוע ימים עם הרכב, להבין אותו לעומק, להתנהל איתו ביום יום, כחלק מלוח הזמנים של החיים. לנסוע בעיר, לצאת לכבישים המהירים, לחנות איתו, להתנהל איתו, להטעין אותו. בקצב החיים הרגיל, וכך גם להבין את הרכב הכי טוב, ולהעריך אותו הערכה מלאה מקצה לקצה. כי בשבוע ימים, אפשר להתקל בסיטואציות מגוונות, ולראות איך המכונית משרתת או לא משרתת היטב את הצרכים היומיומיים של משפחה, קטנה, במקרה הזה.
מה אגיד ומה אומר, ה-MG4 מכונית חשמלית שימושית מאד, ששירתה אותי היטב בימי המבחן. היא נוחה, וזריזה בנסיעה, היא מהנה לנהיגה, והמערכת הרגנרטיבית בה עבדה מצוין (הטווח עלה באחוז שניים, כשנתתי לרכב לגלוש), בזכות זה חרדת הטווח לא הטרידה אותי. ואוהה! כמה זה חשוב.
תשובות לשאלות שעלו ברשתות, ואתם מוזמנים להמשיך לשאול גם פה וגם בפרטי:
- יש MG4 למוניות
- יש אפשרות לוו גרירה, עד 500 ק”ג נשיאה.
- עד 150,000 ק”מ אחריות לרכב (עד 5 שנים) ויחידת הנעה (עד 8 שנים)
- יש קישוריות מלאה עם חיבור כבל לאפל קארפליי ואוטו אנדרואיד
@queenoftheroad.il MG4 מכונית ההאצ’בק החשמלית החדשה בישראל, משווקת עם 2 גרסאות סוללה ו3 רמות גימור, החל מ-144,888₪ – האם היא הולכת לשבור את שוק הרכב החשמלי? #mg4 #mg @mgmotoreurope ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש
MG5 בישראל: מכונית חשמלית סטיישן 5 מקומות במחיר 163,888 שקלים