MG5 בישראל: מכונית חשמלית סטיישן 5 מקומות במחיר 163,888 שקלים
MG5 החדשה, משפחתית סטיישן החשמלית הראשונה בישראל. ה-MG5 הודות למבנה הסטיישן מציעה מרחב פנימי גדול, לצד נפח הטענה נדיב במיוחד של 479 ליטר בתא המטען ועד כדי 1,367 ליטר בקיפול שורת המושבים האחורית. בנוסף ניתן להעמיס על מסילות הגג עד 75 ק”ג ולה גם יכולת גרירה עד 500 ק”ג. ה-MG5 מצוידת במנוע בהספק של 156 כ”ס אשר מניע את הגלגלים הקדמיים וכן בסוללה בקיבולת של 61.1 קילוואט המאפשרת טווח נסיעה של 380 ק”מ (לפי תקן WLTP) בין טעינות. היא מצוידת במטען פנימי תלת-פאזי בהספק של 11 קילוואט וכן ביכולת טעינה מהירה בהספק של 87 קילוואט, אשר תביא את הסוללה ממצב ריק לגמרי לכדי 80% תוך 40 דקות בלבד. MG5 תוצע בישראל ברמת אבזור עשירה יחידה Luxury.
המכונית תוצע עם אפליקציית ה-iSmart של MG אשר תופעל רק לאחר הרשמה, המאפשרת קבלת מידע מלא על הרכב ומצב הטעינה, פתיחה וסגירה של הדלתות מרחוק, הפעלת המיזוג מרחוק קודם לנסיעה ועוד. בימי ההשקה, שתי מכוניות אלה יוצעו עם הטבות ייחודיות ללקוחות אשר הזמינו בעבר MG ZS EV ולא קיבלו את רכבם בשל קשיי האספקה.
MG5 החדשה, הנה מכונית הסטיישן משפחתית בעלת נוכחות אלגנטית נעימה. אורכה 460 ס”מ ורוחבה 181.1 ס”מ וממדיה מעניקים לה הופעה מכובדת לצד שימושיות גבוהה. ה-MG5 מבוססת על פילוסופיית העיצוב האבולוציוני של MG, ליצירת מראה ותחושה מודרניים ומינימליסטיים, למיקסום הנוחות ומזעור הסחות הדעת. חזיתה שואבת השראה משאר דגמי MG החדשים, וגם היא משלבת בין יחידות תאורה זוויתיות עם נורות לד נאות לצד פגוש זוויתי ופתחי אוורור מודגשים. קו הגג המתקמר לאחור אל מול קו חלונות (מושחרים) גבוה, עם קורת C שנדחקה אל פינות הרכב, שומרים על מראה זורם ודינמי. חלקה האחורי, שומר על קווי העיצוב של החזית, הודות ליחידות תאורת לד בחתימה ייחודית ונגיעות עיצוב אישיות בפגוש.
תא נוסעים
תא הנוסעים של MG5 החדשה תוכנן להעניק חוויה שימושית ונעימה מאוד עבור כל נוסעי הרכב ובני המשפחה. הפלטפורמה החדשה שנבחרה לדגם זה מציעה מרחב מחיה נדיב ליושבים מלפנים ומאחור והודות לשימוש בסוללה דקה במיוחד שמשולבת לתוך רצפת שלדת הרכב, זו אינה גוזלת כלל מרחב מתא הנוסעים. תא המטען מציע נפח מכובד מאוד של 479 ליטרים, וזה מסוגל לצמוח לכדי 1,367 ליטרים בקיפול שורת המושבים האחורית, לשם הובלת מטען ארוך מקופסאות גדולות, מזוודות, אופניים וציוד לעבודה.
חלקו הקדמי של תא הנוסעים עוצב גם כן בסגנון מודרני נקי, עם קווים אופקיים שמעצימים את תחושת המרחב, חומרים איכותיים וריפוד דמוי עור. המושבים (מושב נהג חשמלי) חובקים את הגוף ותומכים בו היטב בנסיעות ממושכות. במרכז הדשבורד ישנו מסך מגע בגודל 10.25 אינץ’ עבור מערכת המולטימדיה המתקדמת ולשם תפעול רוב מערכות הרכב באמצעות מתגי קיצורי דרך יעילים. במערכת זו ניתן למצוא שליטה במערכת המיזוג, במצבי הנהיגה, במערכות הבטיחות, במערכת המצלמות ההיקפיות, בממשק ניהול האנרגיה והטעינה וכמובן במערכת השמע האיכותית. כדי ליהנות ממערכת משודרגת זו וכדי להפוך את תא הנוסעים לשקט עוד יותר, כל חלל תא הנוסעים עושה שימוש בחומרי בידוד אקוסטי בתחתית המרכב, מתחת למכסה המנוע, בדלתות הרכב ובבתי הגלגלים. כמו כן, גם המנוע החשמלי עצמו קיבל חיפוי אקוסטי שמפחית את צליל הפעולה האופייני של מנועים חשמליים.
בנוסף ל-6 כריות אוויר ושלל מערכות ייצוב, בלימה, תאורה מקוריות, בהתאם לרמות הגימור, ה-MG5 מציעה מגוון מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות:
- מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה הכוללת תיקוני היגוי
- מערכת התרעה לסטייה מנתיב הנסיעה
- מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מוחלטת
- מערכת בלימת חירום אקטיבית
- זיהוי תמרורי מהירות והתרעה במעבר על המהירות המותרת
- שליטה אוטומטית באורות המעבר (גבוהים)
- סיוע בזחילה בפקקים
MG5 החדשה מציעה כאופציה גם את אפשרות הטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים באמצעות פונקציית V2L כאשר סוללת הרכב הנה מקור האנרגיה (2,200 וואט, 11 אמפר).
הנעה
MG5 החדשה, בהתאם לייעודה במשפחתי, מכוילת להעניק נסיעה נינוחה, שליווה ונעימה בכל תנאי הדרך. עיול המתלים מאפשר לה לספוג את זעזועי הדרך ולייצר חוויית נסיעה נוחה. המנוע החשמלי שבחזיתה מפיק 156 כ”ס וכן 28.5 קג”מ והביצועים מצוינים – 7.7 שניות בלבד מעמידה ל-100 קמ”ש לצד מהירות מרבית של 185 קמ”ש. ה-MG5 מורשית גרירת גרור במשקל של עד 500 ק”ג (עם או בלי בלמים).
הסוללה בקיבולת של 61.6 קוט”ש מצוידת במטען פנימי תלת-פאזי בהספק של 11 קילוואט וכן ביכולת טעינה מהירה (DC) בהספק של 87 קילוואט. בחיבור לעמדה מהירה תואמת, ניתן להביא את טעינת הסוללה ממצב ריק לגמרי לכ-80 אחוזים תוך כ-40 דקות בלבד.
ה-MG4 מאפשרת בחירה מבין שלושה מצבי נהיגה (ECO, Comfort, Sport) המשפיעים על תגובת הרכב, הביצועים וכמובן טווח הנסיעה, והם יאפשרו לנוהגים לבחור את אופי וסגנון הנהיגה שמתאים להם. כמו כן, שלוש רמות רגנרציה (השבת אנרגיה בהאטה ובלימה) יאפשרו ניצול מקסימלי של תאוטת הרכב להשבת אנרגיה לסוללה והארכת טווח הנסיעה.
שירות ואחריות
MG5 מוצע עם מרווח טיפולים של 24,000 ק”מ או שנה. הדגם נמכר בישראל עם אחריות מלאה לרכב של 5 שנים או 150,000 ק”מ ועל הסוללה 8 שנים או 150,000 ק”מ.
מחיר
MG5 Luxury סוללת 61.1 קוט”ש: 163,888 שקל
רוכשי דגמי MG החדשים יקבלו כהטבה עמדת טעינה ביתית. בנוסף לכך יינתנו מבחר הטבות מימון וטרייד בכדי לפשט את תהליך הרכישה.
ללקוחות בעלי הזמנה לרכב מסוג ZS EV אשר עדיין לא מימשו את הזמנתם, תוענק הטבה בת 3,333 ₪ בה המקדמה ששילמו על סך 2,222 תהפוך למניה בשווי 5,555 ₪ עם המרת הזמנת ה-ZS EV ל-MG4 או MG5.
לקוחות קיימים של MG או כאלה שרכשוZS EV או EHS במהלך שנת 2022 ונאלצו לבטל את הזמנתם בשל האיחורים באספקה, ייהנו מהטבה של 2,222 ₪ עם ביצוע הזמנה על MG4 או MG5. ללקוחות אחרים תוענק הטבת מימון או טרייד אין עפ”י הצורך.