פיג’ו 3008 החדש 2024 היברידי | חשמלי מ-186,990 ₪
פיג’ו 3008 החדש מושק בישראל בדורו השלישי לאחר שעבר שינוי כולל – עיצוב חדש, תא נוסעים אלגנטי וטכנולוגי, ומערכות הנעה חשמליות והיברידיות לבחירה. פיג’ו 3008 החדש יוצע בישראל בשתי רמות אבזור – ALLURE ו-GT בגרסתו ההיברידית המתונה ואילו ברמת האבזור GT הגבוהה בגרסתו החשמלית, החל מ-186,990 שקלים
תמונות: רונן טופלברג
קבוצת לובינסקי משיקה את פיג’ו 3008 החדש – דגם הדגל של מותג פיג’ו, בישראל ובחו”ל, בדורו השלישי.
פיג’ו 3008 החדש המבוסס על פלטפורמת ‘סטלה-מדיום’ החדשה שתתאים למגוון יחידות הנעה מתקדמות ומגוון קטגוריות רכב (בקרוב גם ב-5008 החדשה). התכנון המחודש של המעטפת, לרבות הארכת הקו האחורי באלכסון חדש, מאפשרת ל-SUV החדש להשיג אווירודינמיות משופרת (0.28 CD) שתועיל לצריכת האנרגיה. מידות הרכב צמחו בדור החדש – 454 ס”מ לאורך (תוספת של 8.8 ס”מ), 189 ס”מ לרוחב (תוספת של 4.9 ס”מ), 164 ס”מ לגובה (תוספת של 4.2 ס”מ), 274 ס”מ בבסיס הגלגלים (תוספת של 6.5 ס”מ), מרחב המחיה בתא הנוסעים הוא גדול יותר מהדור היוצא.
הגריל ויחידות התאורה התחדשו – הן דקות, חדות, עוטפות אל כל חזית הרכב ומעניקות מראה מודרני וייחודי. כל גרסאות ה-3008 מצוידות ביחידות תאורת LED, כאשר רמת אבזור GT מצוידת בפנסי ה-LED Pixel אקטיביות אשר מתאימות את אלומת האור לתנאי הנסיעה, לשמירת שטח הארה אופטימלי בכל דרך ללא סנוור כלי הרכב מלפנים.
השינוי הגדול בדור השלישי של ה-3008, הוא עיצוב ה’פאסטבק’ בחלקו האחורי של הרכב. פיג’ו בחרו לפסל מחדש את חלקו האחורי של הדגם כדי להעניק לו נראות מודרנית ודינמית, לצד אווירודינמיות משופרת, עם ספוילר צף בחלקה העליון של השמשה האחורית. במבט מהפרופיל, צללית חדשה, ובמבט מקרוב הסתירו את חיבורי הדלתות וגומיות האטימה, מה שמשפר את האווירודינמיות ואת בידוד הרעשים בתא הנוסעים על ידי הפחתת רעשי הרוח. פיג’ו בחרו “לנקות” עוד את מראה דגם זה, על ידי הסרת כל חלקי הכרום, מה שתרם למראה הרמוני.
תא נוסעים מתקדם וטכנולוגי: תא הנוסעים של ה-3008 הוא גולת הכותרת של הדגם, מלבד עיצובו החיצוני. זו האבולוציה השלישית של פילוסופיית ה-i-Cockpit ובה קפיצת מדרגה בתכנון סביבת המחיה ברכב. יש הפרדה ברורה בין היושבים מלפנים כשבניהם מחיצה רחבה ועליה משענות יד. יש מתגי תפעול ותאי אחסון מיוחדים. המושבים נוחים, (מושבים ארגונומיים AGR) ועל הדשבורד, מסך פנורמי 21 אינץ’ ותאורת אווירה מקורית שמקיפה את תא הנוסעים כולו ומקפיצה את האווירה.
תא נוסעים: מסך מולטימדיה + לוח מחוונים פנורמי צף, לרוחבו של הדשבורד. במסכים אלה מוצגים נתוני הנהיגה וממשקים המחוברים המולטימדיה (i-Connect Advanced). מתחת למסך יש מסך תפעול נוסף (Virtual i-Toggels) ובו ניתן להגדיר 6 קיצורי דרך לטובת תפעול מהיר של כל אחת ממערכות הרכב בהתאם להעדפות הנהג. כל מערכות הרכב מופעלות בעברית מלאה.
מיקומו של המסך הפנורמי, המושב, ההגה והדוושות, מאפשרים לנהג\ת להגיע לתנוחת נהיגה גבוהה ונוחה, גם הודות לתפעול החשמלי של מושב הנהג\ת, עם זיכרונות (בהתאם לרמת האבזור). בסיס גלגלים של 274 ס”מ מאפשר מרחב מחיה טוב ליושבי הרכב. כמו גם במושב הנוסעים מאחור, שם יש פתחי מיזוג ושקעי טעינה (USB ו-USB-C).
גג ה’פאסטבק’ אינו פוגע במרחב הראש ליושבים מאחור, שכן זה משתפל מטה אחרי קו המושבים. מתחתיו ישנו תא מטען גדול ושימושי בנפח 520 ליטר עם פתיחה חשמלית באמצעות הרגל או מתג (ברמת אבזור GT). שם ניתן למצוא גם נקודות עיגון, רצפה כפולה, שקע טעינה 12V, תאורה ועוד.
גרסאות הנעה: חשמלי והיברידי מתון
פיג’ו 3008 החדש יחל את דרכו בישראל בשתי גרסאות הינע – חשמלית מלאה וגרסת בנזין היברידית מתונה. הראשונה, חשמלית מלאה, מצוידת בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 73 קוט”ש ומנוע חשמלי בהספק של 210 כ”ס. יחד הם מספקים טווח נסיעה בין טעינות של 499 ק”מ לפי תקן WLTP וכן 8.8 שניות להאצה מעמידה ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 170 קמ”ש. טעינת הסוללה יכולה להתבצע עד הספק של 160 קוט”ש, כך שטעינת הרכב מ-20 ל-80 אחוז תארך כ-30 דקות בלבד.
הגרסה ההיברידית המתונה מצוידת במנוע בנזין חדש בנפח 1.2 ליטר טורבו אשר מפיק 136 כ”ס ב-5,500 סל”ד וכן 23.45 קג”מ ב-17,750 סל”ד ומשודך לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים. לצידו, מנוע חשמלי בהספק של 22 כ”ס ו-5.2 קג”מ ויחד הם מאפשרים זינוק מעמידה ל-100 קמ”ש בזמן של 10.2 שניות, להעפיל למהירות מרבית של 210 קמ”ש ולהציג צריכת דלק משולבת של 5.5-5.6 ליטר ל-100 ק”מ (בהתאם לרמת האבזור).
שתי גרסאות אלה מציעות גם שלושה מצבי נהיגה לבחירה, אשר משפיעים על תפוקת הכוח, הביצועים, החיסכון באנרגיה ועוד – מצב חסכוני (ECO), מצב רגיל (NORMAL) וספורט (SPORT). כמו כן, ישנם שלושה מצבי אחזור אנרגיה (רגנרציה) בהאטה ובלימה כאשר המעבר בין המצבים מתבצע על ידי מנופים מאחורי ההגה.
אבזור ובטיחות
פיג’ו 3008 החדש מוצע בישראל בגרסה ההיברידית המתונה בשתי רמות אבזור – ALLURE ו-GT ובגרסה החשמלית ברמת אבזור יחידה, GT.
ברמת ה-ALLURE מוצע אבזור נוחות, כמו: 3 מצבי נהיגה, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מצלמת חניה 360 מעלות הכוללת מבט על וירטואלי, חיישני גשם, תאורה ומרחב מסביב לרכב, כניסה והתנעה ללא מפתח, תא אחסון מקורר בין המושבים, מושבים בריפוד משולב דמוי עור ובד, חישוקי 19 אינץ’ ועוד.
רמת ה-GT מוסיפה תפעול חשמלי למושב הנהג עם זיכרונות, מושב נוסע חשמלי, כוונון רוחב חשמלי לתמיכה הצידית מושבי AGR עם פונקציית עיסוי ב-8 מצבים ו-3 רמות עצמה, חימום ואוורור במושבים בעצמה משתנה, פתיחה חשמלית לתא המטען כולל חיישן הפעלה עם הרגל, פנסי LED PIXEL אדפטיביים, ריפודי עור Nappa, חישוקי 19 לגרסת ה-MHEV ו-20 אינץ’ לגרסה החשמלית, גג שמש פנורמי, תאורת אווירה, גג שחור ועוד.
רשימת ציוד הבטיחות כולל (רמת אבזור ALLURE) –
- מערכת התרעת ערנות נהג
- מערכת התרעה לסטייה מנתיב הנסיעה
- מערכת התרעה לניטור המרחק מלפנים
- זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט
- זיהוי תמרורים מורחב
- התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של המראות
- התרעת תנועה חוצה מאחור
- התרעת הימצאות כלי רכב בעת פתיחת דלתות הרכב
- מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך
- מערכת בלימת חירום אקטיבית
- מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי
- בקרת שיוט ומגביל מהירות, כולל עצירה וחזרה לתנועה
- התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו-גלגלי
רמת האבזור GT מוסיפה לרשימת מערכות בטיחות אלה גם מערכת שמירת מיקום בנתיב בזמן השימוש בבקרת השיוט האדפטיבית ותאורת פיקסל לד אקטיבית בחזית.
שירות ואחריות
פיג’ו 3008 החדש מגיע עם אחריות מלאה ל-3 שנים או 100,000 ק”מ לרכב וכן 8 שנים או 160,000 ק”מ על הסוללה, המוקדם מבניהם. הגרסה החשמלית מציעה מרווח טיפולים של 25,000 ק”מ או שנה וההיברידית המתונה מציעה מרווח טיפולים של 15,000 ק”מ או שנה, המוקדם מבניהם.
מחירים:
- פיג’ו 3008 MHEV ברמת ALLURE במחיר 186,990 שקלים.
- פיג’ו 3008 MHEV ברמת GT במחיר 206,990 שקלים.
- פיג’ו 3008 BEV ברמת GT במחיר 258,990 שקלים.
דני שביט, מנכ”ל לובינסקי: “ההשקה של הדור החדש של פיג’ו 3008 היא צעד חשוב ביותר בהתפתחות מותג פיג’ו, בוודאי שבישראל. בדורו הקודם, ה-3008 היה למוביל הקטגוריה וייצג את קפיצת המדרגה של מותג פיג’ו בישראל. הדור החדש צפוי להעצים את ההתפתחות ועוד בטרם השקנו את הרכב, נצברו מאות הזמנות חדשות”.