פיג’ו 3008 החדשה (1.2 ל’ מיילד הייבריד) חוות דעת

 

peugeot 3008 hybrid 2024 gt
פיג’ו 3008 החדשה 2024 GT

 

פיג’ו 3008 החדש בדור השלישי מגיע לישראל, אחרי עיכוב מה, מאז תחילת שיווקו לעולם. דגם הדגל של המותג, ואולי אף של קונצרן סטלנטיס הוא הדגם הראשון שמקבל את פלטפורמת ה’סטלה-מדיום’ החדשה, שתשמש דגמים שונים, מכמה קטגוריות (גם ה-5008 שתגיע בקרוב), עם יחידות הנעה חשמליות והיברידיות מתונות. כן, פיג’ו, וגם רוב מותגי הרכב הולכים על האמצע הטוב והבטוח, יחידות הנעה היברידיות (מתון, מלא, PHEV), כשבצדדים, יחידות ההנעה החשמליות שימשיכו להגיע, אבל המהפכה החשמלית לא בקרוב, ומהצד השני, מנועי הבנזין “הרגילים” שהולכים מתמעטים, והדיזל שנעלם לגמרי. 

 

פיג'ו 3008 חשמלי
3008 חשמלי והיברידי מתון

 

היברידי וחשמלי

פיג’ו 3008 משווק אצלנו בשתי גרסאות הנעה, חשמלית מלאה, עם סוללה בקיבולת 73 קוט”ש ומנוע חשמלי בהספק של 210 כ”ס ויחד יעניקו טווח נסיעה לפי תקן WLTP של 499 ק”מ. במהלך 2025 תגיע גרסה עם סוללה גדולה יותר וטווח חשמלי גדול משמעותית.

וגרסה היברידית מתונה, שהגיעה אלי למבחן, עם מנוע טורבו בנזין חדש-חדש בנפח 1.2 ליטר עם הספק של 136 כ”ס ו-23.45 קג”מ עם מנוע חשמלי לצידו, המספק 22 כ”ס ומומנט של 5.2 קג”מ (לא רושמים הספק משולב של השניים, כי הם אינם עובדים יחד, אלא כל אחד מהם בתורו). הסוללה קטנטנה, בקיבולת 0.89 קוט”ש (48 וולט) שנכנסת לפעולה במהלך הנהיגה לשניות בודדות בכל פעם, ותיבת ההילוכים, גם היא חדשה, אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. 

 

פיג'ו 3008 2024
העיצוב עושה “חצי מהעבודה”. 3008 החדשה
לוגו חדש פיג'ו
לוגו פיג’ו החדש

 

מבחינתי יש שתי “גולות כותרת” לרכב הזה: הראשונה, היא העיצוב החיצוני, שללא ספק, לא נראה כמו אף רכב אחר בקטגוריה בכלל. מאחור, יחידות תאורה מרשימות מלפנים, וגם מאחור, חלקכם אף תקבלו “פלשבקים”מדגמי למבורגיני, במבט סוקר מאחור. הקווים של הדגם בדור החדש עושה חצי מעבודת השיווק, כי כולם רוצים רכב שנראה מיוחד “על הכביש”, ול-3008 יש זוויות מיוחדות מכל צד, וגם הצבע המיוחד שלו – “צבע הדגל” שנקרא אובססיית כחול מטאלי, וסלחו לי על התרגום הצולע (obsession blue metallic), זה הצבע שלדעתי, הכי משרת את העיצוב האוונגרדי שלו. (צבעים נוספים אגב, כחול כהה, אפור בהיר, אפור טיטאן, שחור, ולבן).

 

לוח שעונים פיג'ו
לוח מחוונים דיגיטלי
פיג'ו 3008 מולטימדיה
מסך מולטימדיה ולוח מחוונים יחד 21 אינץ’ ברמת גימור GT

 

גולת הכותרת השנייה, היא סביבת הנהג/ת החדשה והמאד טכנולוגית/מודרנית. ואני מופתעת מעצמי שהתלהבתי ממנה, כי אני בדרך כלל אנטי שטויות ותוספות מוגזמות של מתגים, אבל איכשהו הצליחו לשלב הרבה מתגים ומסכים באופן שלא מעיק בעיניים.

יש שלושה מסכים חדשים נאים למדי – מסך המולטימדיה ולוח המחוונים מחוברים לכדי מסך אחד בגודל 21 אינץ’, ברמת ה-GT (ברמת הגימור הפותחת הוא לא מגיע, אבל אפשר להזמין אותו כתוספת בכ-3000 ש”ח). ומסך שלישי רוחבי וצר, שלא הבנתי למה צריך אותו, אבל בסוף ירד האסימון – הוא מסך ובו תצוגה של קיצורי דרך חשובים שמותאמים לנהג/ת – הוא או היא בוחרים אילו קיצורים דרך יהיו מול העיניים, במרחק נגיעה עם הכניסה לרכב – חימום/אוורור מושבים, תחנת הרדיו המועדפת, כניסה למדיה להאזנה למוזיקה ועוד.

 

פנים פיג'ו 3008 2025
מלא אבל לא עמוס, וגם מסך שלישי קטן. פיג’ו 3008 

 

למה צריך עוד מסך חשבתי לעצמי בקול… אבל אחרי שהאוטו אנדרואיד “משתלט” ללא כבל, במהירות ויעילות על מסך המולטימדיה המרכזי (אוהו, כמה זה חשוב), ומציג את ה-ווייז משמאל, ואת המוזיקה שלי מהיוטיוב מימין, הכי נוח להוריד את היד לעבר המסך הקטן, ללחוץ לחיצה אחת על קיצורי הדרך, ולהפעיל את בקרת האקלים בלי התעסקות מיותר, בקרה שמוכנה עם הטמפרטורה המועדפת, שבחרתם מראש.

עוד שורת מתגים חמודה, שנראית כמו “בומרנג” ומזכירה לי את השברולט קורבט, מעטרת את הקונסולה בין הנהג/ת לנוסע/ת, עם בחירת מצבי נהיגה, לחצני תפעול של בקרת האקלים. שם גם ממוקם הווליום, ומשולש אורות החירום. באותו מיקום, תא אחסון “נסתר” עמוק למדי, “לזרוק ולשכוח” דברים וחפצים, כשעליו אפשר להניח את הנייד (ולקוות שלא ייפול בסיבובים). יש גם משטח טעינה לנייד בסמוך, אבל לא הייתה טעינה משמעותית.

 

תאורת אווירה פיג'ו
תאורת אווירה אחרת

 

תאורת האווירה גם לא סטנדרטית (רק תמונות יוכלו להסביר את הייחוד שלה). היא מאירה סביב התא, על גבי משטחים מעוצבים, שנראים כאילו אמן צרפתי גילף אותם אחד אחד. מאד מאד מרשים. מי ידע שנתמכר לתאורות אווירה, ושיש עוד מקום להפתעות בתחום הזה. נמשיך על השימושיות? בדלתות הרכב יש מקום לבקבוק מים בגדול ליטר וחצי, מרשים.  

חימום ואיוורור למושבים נמצא “בשלוף” בקיצורי הדרך, וניתן לבחור גם גישה מהירה למערכת הניווט, לטלפון, למערכות עזר לנהג, כיוון תאריך ושעה, ועוד. גם איכות החומרים והגימורים, ומראה התא, מאד מרשימים, קפיצה מרשימה של תא הנהג והנוסעים, שילוב של גימורי מתכת ובד וחומרים נאים. בשורה טובה, מאזור ההגה, שאיכשהו תמיד נרתעתי ממנו, ומהמיקום שלו (אני יושבת גבוה יחסית, והוא היה מכסה לי את לוח המחוונים. אז הייתי מכוונת אותו למטה בצורה מוגזמת, וכל תנוחת הנהיגה הייתה משתבשת). אז זהו, זה מאחורינו, הנדסת האנוש, עבורי לפחות, השתדרגה.

 

הגה פיג'ו

פיג'ו 3008 2025 תא נוסעים
בסיס הגלגלים צמח לאורך 2.74 מטרים. פיג’ו 3008 תא נוסעים

 

רגע, נתעכב בהגה, מלבד צורתו וכיוונו, קוטר סיבוב ההגה הוא 10.6 מטרים, וזה משפר מאד את יכולת התמרון בתוך העיר.

פיג’ו 3008 גדל בדור החדש, לכל צד, ומבחוץ, זה מורגש מאד. תא הנוסעים היה משפחתי, וכעת מרווח יותר, עם בסיס גלגלים באורך 2.73 מ’, כמעט 2.74 מ’, קפיצה נאה מהדור הקודם (2.67 מ’). אז שלושה ילדים נכנסו אז וגם היום, רק שבדור החדש הם ירגישו שהם בתא נוסעים “פרימיום”, אפילו ברמת הגימור הפותחת. בתא הנוסעים ברמת גימור GT הפרימיום אף קופץ קטגוריה. 

 

פיג'ו 3008 מנוע 1.2

 

בנהיגה, הייתה לי חוויה מוזרה בתחילת הדרך עם הרכב. נכנסתי לתוך פקק אימים, והרגשתי שבמקום שהרכב “יזחל” באיטיות ויעשה במקומי את העבודה, הרגל שלי עבדה קשה על הגז וברקס, עם לחיצות קטנות לאורך הפקק. אחרי 20 הדקות האלה, ולאורך כל מבחן הדרכים (3 ימים), לא היה פקק כזה ולא היו תחושות כאלה, אז אני משערת שכן יש זמן הסתגלות לרכב, ואצלי הוא היה קשוח, בשל התנאים בכביש.

גרסאות פלאג – אין הן המועדפות עלי, אבל נתתי הזדמנות ליחידת ההנעה החדשה הזו, עם מנוע 1.2 ל’ חדש, 3 צילינדרים (בו הוטמעה שרשרת במקום הרצועה ההיא), והסוללה הקטנה, שמאפשרת תגמור חשמלי איפה שלא צריך יותר מדי כוח – כמו גלישות במישור. המנוע שבהתחלה הרגיש לי קצת צנום / רזה, התגלה כגמיש מאוד, ונמרץ, בעיר, מחוץ לעיר, ובתאוצות. הספק מנוע הבנזין הוא 136 כוחות סוס, והתגבור החשמלי לצידו בהספק של 22 כוחות סוס. ההספקים אינם משולבים; כמו שציינתי, וכל אחד פועל בתורו. גם ההגה, עושה את העבודה, הוא “קל” לטובת תמרון נוח בעיר, ואם תרצו אותו יותר קשה, ומתקשר, תכנסו למצב נהיגה “ספורט”.

 

אולם תצוגה פיג'ו
פיג’ו 3008 באולם התצוגה, שורק ראשון לציון
פיג'ו 3008 החדשה 2025 מחיר
החל מ-186,990 ש”ח. פיג’ו 3008

 

מצב הנהיגה הספורטיבי בהחלט מכניס טעם וצבע לנהיגה, אבל לחלוטין אפשר להמנע ממנו בנסיעות יומיומיות, שגרתיות, בית-עבודה-סידורים ולשמור על צריכת דלק טובה יותר – לי יצא 14 ק”מ לליטר, בימי המבחן. 

מי שיחפש לשייף פניות חדות במהירות, כנראה שטעה ברכב, הוא רק נראה כמו למבורגיני, וה-GT מביא איתו רק תוספת מערכות נוחות ובטיחות. פיג’ו 3008 הוא קרוסאובר אירופאי משפחתי ומעוצב – אז הוא חתיך, נוח ומבודד מספיק ביום יום, ובדור החדש גם שימושי  ומאובזר מאד. פחות בעניין של “פתיחות ורייסים”. הקפיצה בין הדורות משמעותית, וכן, יהיה מעניין עוד יותר לבחון את הגרסה החשמלית המלאה, שמספקת את כל החבילה, עם עוד כוח וביצועים טובים. 

 

*גרסת פלאג אין לא תגיע, וכמה חבל – התמחור שלה בארץ יהפוך אותה, כמו הרבה רכבי פלאג אין טובים, לממש לא נגישה.  

 

פיג’ו 3008 מיילד הייבריד, מחיר – 206,990 ש”ח

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *